Hop til indhold

klage fra skør nabo


Gæst BenedikteE
 Share

Recommended Posts

Gæst BenedikteE

Jeg er flyttet ind i et række hus med en skør nabo som kan lide at klage over andre. Hun er nu begyndt at klage over min hund. Hun siger at den laver lort i haven og at det så ligger lort i bunkevis og lugter så hun ikke kan holde ud at være i sin have. Det med bunker af ildelugtende lort er ren løgn! Ligesom hun for et år siden klagede over hunden larmede så hun fik migræne. Den gang stoppede klagen da vi gav vores nøgle til den anden nabo så hun kunne henvende sig der når vi ikke var hjemme og hunden larmede. Sjovt nok har hun aldrig benyttet sig af det og hunden larmer pludselig ikke når den er alene. Mit spørgsmål er hvad gør jeg for at modbevise klagen om lorte lugt? Jeg har samlet underskrifter fra hele blokken på nær 2 som ikke ønskede at blive involveret men for øvrigt ikke synes der lugter. Men boligselskabet fastholder stadig at hunden skal væk hvis ikke klagerne stopper. Begrundelsen er at det er mere en en klage. Jeg ved godt hvem begge klager er fra da det altid er de to der rotter sig sammen for at lave rav i blokken. Boligselskabet råder til konfliktmægler men kan ikke se hvad det hjælper da vi flere gange har lyttet tålmodigt til naboen og altid behandlet hende pænt men hun synes åbenbart at vi er frygtelige at bo ved siden af ligesom de 6 tidligere beboere som hun heller ikke kunne klare. Er der nogle der har en ide? Hvordan modbeviser man at der lugter af lort i vores have????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BenedikteE

Ja det havde jeg også lidt tænkt på men tror ikke hun vil ind og tror ærligt heller ikke at det handler om lugt eller ej. Da vi satte hegn op stod hun med sit kamera og målestok. Og som sagt så er vi ikke de første der bliver chikaneret af hende og hendes venindes klager :/ hvis ikke det er det en så er det bare noget andet hun klager over. Er faktisk også lidt bange for hende for hun virker lidt psykisk syg og har Før vist sig fra en meget ubehag side :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg ville ringe til boligselskabet og spørge hvad jeg skulle stille op med sådan en nabo og fortælle at du føler dig chikaneret. Alternativt kan du jo selv klage over at blive beskyldt for injurier, så det bliver synligt at klagerne skal ses som nabostridigheder... eller den grimme løsning: begynd at spil høj musik og lav larm indenfor de tilladte tider selvfølgelig, så hendes fremtidige klager ikke kommer til at gå på hundene. Så er chancen nok at boligselskabet bliver træt af hende og begynder at se en rød tråd i det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BenedikteE

Vi har faktisk startet med at gøre boligselskabet opmærksom på at hun kommer med mange klager og at de er urimelige. Vi gjorde det Før hun begyndte at sende selskabet klager. På det tidspunkt var det bare personlig klager i vores postkasse. Vores anden nabo råder os til at gøre sådan på baggrund af flere andre beboer som har været gennem møllen. Jeg sendte kopi af hendes 3 breve til os så de kunne se hvad hun havde skrevet pluds et brev som jeg skrev til hende. Her skriver jeg venligt at jeg vil tænke på de ting hun er utilfreds med og gøre mit for ikke at genere hende men at hun jo også måtte prøve at vise rimelighed over for os da vi jo alle skulle kunne være her. Hun fik for god ordens skyld en kopi af alt det jeg sendte til boligselskabet for jeg ønsker ikke at luske. Dagen efter var hun rasende og havde generet min syge man hele dagen med at ringe på dørklokken. Min mand ville ikke lukke op da han har svært ved at tale med folk når han har det dårligt. Jeg kommer så hjem og går direkte ind til hende for at hører hvad hun vil mig siden hun har kimet klokken ned. Hun nærmest råber af mig om jeg vil ha krig for så kunne vi da godt lave krig! Jeg spørg hvad det er hun er så gal over. Hun forklare at hun er sur over at vi har klaget over hende til boligselskabet. Jeg tager en over time lang samtale hvor jeg meget rolig og pædagogisk anerkender hendes følelser og forklare mine hensigter og hvorfor jeg har handlet som jeg har. Hun falder til ro men der går ikke lang tid Før hun nu står ved dørene har gang der er det mindste hun er sur over og sidste gang råbte hun som en sindssyg af min mand første morgen efter vi var kommet hjem fra neunatal afdelingen med vores fortidligefødre barn. Hun var truende i kropssprog og skreg så jeg kunne høre det helt op på førstesalen. Efterfølgende har vi modtaget henstilling på henstilling fra boligselskabet og hver gang har vi besvaret med en skriftlig indsigelse og her sidste gang ringede vi dem op og spurgte hvad der skulle til for at lukke sagen. De sagde en underskrift indsamling fra så mange som muligt på at der ikke lugter og at hunden ikke genere nogle. Det har vi så gjort men alligevel har boligselskabet valgt at fastholde henstillinger. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. jeg hverken kan eller vil af med min skønne hund og har ikke mulighed for bare at flytte til et nyt sted..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BenedikteE

Tror jeg på en eller anden måde skal bevise at der ikke lugter.. troede underskrifter fra andre naboer var nok :/ Men kan ikke forstå hvorfor klager ikke bliver bedt om at bevise det de klager over? Det jo i bund og grund påstand mod påstand men der er flest på min side. Så kan ikke forstå boligselskabet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Sørg for at samle jeres hundelorte op i haven, pak dem i lorteposer, og tag billeder af dem i den skraldespand i nu smider dem ud i. Brug et kamera som viser dato osv. så det kan ses at det ikke er de samme lorteposer (jeres skraldespande bliver jo også tømt i løbet af ugen).

 

Samler I jeres lorte op er det rimelig svært at klage over at der lugter. De er nu en del af skraldet, og ja - skrald lugter.

 

Send disse billeder til boligforeningen og evt. med en påmindelse om at det kunne være hos jeres nabo at det egentlig problem ligger - især hvis der er en efterhånden lang liste af tidligere beboere som hun også følte sig nødsaget til at klage over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BenedikteE

Det med kamera og dato lyder som god ide! Selvom det jo ikke er hver dag den får lov at lave i haven. Sker kun når der er sygdom med høj feber eller den lille er syg og man ikke har sovet i flere dage ;) ellers sker det somrel på de daglige gå ture. Men når det er så må jeg skrive dato og klokke på tage billede osv. Tænkte også på at lokke nogle fra det lokale egendomskontor til at lave stikprøver. Han kunne måske lokkes til at komme forbi haven i ny og næ med sin øjne og næse så han kan visne på at det er som det skal være? ?? Tak for jeres ider. Hvis der er flere forslag vil jeg meget gerne høre dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kun har din hunds lorte i almindelige hundeprutposer, så stænker de i jeres skraldespand. Jeg kommer dem efterfølgende i frostposer, da der her kun tømmes én gang ugenlig.Hvis jeg kun bruger prutposerne, kan jeg lugte stanken , når jeg går forbi skraldespanden. Især her i varmen.'

Hvis i er mindst 2 lejere, som hun konstant overvåger , ville jeg bede bestyrelse om et møde og redegøre for jeres påstand..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BenedikteE

Som tidliger nævnt så tror jeg ikke det handler om lugt eller ej. Jeg bruger de skraldespande som er sat op til formålet langs den rute jeg går med hunden og det er ikke i nærheden af hendes bopæl. De perioder hvor jeg har været tvunget til at lade min hund gå i haven er lorten endt i den store fælles kontæiner sammen med alle de andres beboers affald. Den står i et skur og synes ikke der lugter der fra.

 

 

Jeg har tænkt mig at tale med hovedkontoret på mandag og hvis det ikke snart siver ind at problemet nok er inde i nabos hoved og ikke vores måde at være nabo på så starter jeg en cikane sag på hende. Har samlet telefon nr. På flere der er flyttet på grund af hende og talt med nogle stykker det stadig bor her som har fået små breve i postkassen om at deres børn larmer osv. Selvom de ikke en gang bor tæt på hende. Så tror godt jeg kan samle en sag men oker det næsten ikke da jeg bare vil ha lov at nyde mit hjem og have i ro og fred :/ Ved der faktisk også ha været en politi cikane sag på hende for Ca. Et år siden viser bare at hun kan bliver grov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er det jo sådan, at hvis man kommer med en påstand, skal man dokumentere den. I sagens natur er det svært at dokumentere at noget IKKE eksisterer. Derfor ville jeg skrive et brev til boligforeningen (med kopi til klager), og bede klager dokumentere generne. Endvidere ville jeg opfordre boligforeningen til at komme på uanmeldt besøg, og ved selvsyn konstatere om der er et problem.

 

Rent nr juridisk mener jeg ikke at lortelugt er grundlag for en udsættelse, så skulle det nå dertil hvor foreningen opsiger jer, ville jeg kontakte LLO og få bistand derigennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er det jo sådan, at hvis man kommer med en påstand, skal man dokumentere den. I sagens natur er det svært at dokumentere at noget IKKE eksisterer. Derfor ville jeg skrive et brev til boligforeningen (med kopi til klager), og bede klager dokumentere generne. Endvidere ville jeg opfordre boligforeningen til at komme på uanmeldt besøg, og ved selvsyn konstatere om der er et problem.

 

Rent nr juridisk mener jeg ikke at lortelugt er grundlag for en udsættelse, så skulle det nå dertil hvor foreningen opsiger jer, ville jeg kontakte LLO og få bistand derigennem.

Øj du, boligselskaberne er da ligeglade med loven. Jeg fik engang en klage over at min kat rendte løs på området og jeg har aldrig har haft en kat, hvor jeg bor nu. Jeg ringede selvfølgelig for at forklare mig og regnede med at det så var det. Da jeg år efter skulle flytte over i en større lejlighed fandt jeg ud af at klagen ikke fjernes før man fraflytter afdelingen,.. om den er det pure opspind er de åbenbart ligeglade med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt er det jo sådan, at hvis man kommer med en påstand, skal man dokumentere den. I sagens natur er det svært at dokumentere at noget IKKE eksisterer. Derfor ville jeg skrive et brev til boligforeningen (med kopi til klager), og bede klager dokumentere generne. Endvidere ville jeg opfordre boligforeningen til at komme på uanmeldt besøg, og ved selvsyn konstatere om der er et problem.

 

Rent nr juridisk mener jeg ikke at lortelugt er grundlag for en udsættelse, så skulle det nå dertil hvor foreningen opsiger jer, ville jeg kontakte LLO og få bistand derigennem.

 

Vil blot påpege, at såfremt det står i husordenen at "dyret må ikke genere andre ved dets adfærd, lugt eller støj" så kan det være udsmidningsgrund, hvis dette ikke overholdes. Men det er jo ikke sådan at man kan smides ud efter én eller to klager og der skal være flere, som skal klage. Og som beboer skal man selvfølgelig have en rimelig frist til at rette op på "problemerne".

 

Men godt at du har meldt dig ind i LLO og jeg ville nok kontakte dem under alle omstændigheder, så de kan bidrage med, hvordan du I skal forholde jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er der husordener som man skal indrette sig under, men det ændrer ikke på at de faktisk ikke KAN smide en ud, med mindre reglerne i lejeloven følges. Hvis de opsiger en, kan man bare nægte at flytte. Så sætter de fogeden på, men fogeden vil ikke røre det, når påstanden bestrides. Derfor vil det gå i den almindelige domstol med sædvanlig bevisførelse. Og det er her jeg stiller spørgsmålstegn ved dokumentationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er der husordener som man skal indrette sig under, men det ændrer ikke på at de faktisk ikke KAN smide en ud, med mindre reglerne i lejeloven følges. Hvis de opsiger en, kan man bare nægte at flytte. Så sætter de fogeden på, men fogeden vil ikke røre det, når påstanden bestrides. Derfor vil det gå i den almindelige domstol med sædvanlig bevisførelse. Og det er her jeg stiller spørgsmålstegn ved dokumentationen.

 

Selvfølgelig ikke, det skriver jeg heller ikke. Ved godt, at det tager sin tid med en evt. udsmidningssag netop pga. dokumentation etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kun har din hunds lorte i almindelige hundeprutposer, så stænker de i jeres skraldespand. Jeg kommer dem efterfølgende i frostposer, da der her kun tømmes én gang ugenlig.Hvis jeg kun bruger prutposerne, kan jeg lugte stanken , når jeg går forbi skraldespanden. Især her i varmen.'

Hvis i er mindst 2 lejere, som hun konstant overvåger , ville jeg bede bestyrelse om et møde og redegøre for jeres påstand..

 

Men ... Skraldespande lugter :vedikke: Det kunne ligeså godt være en omgang kødsovs der lå og rådnede eller lortebleer for den sags skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...