Hop til indhold

Den gode adfærdsbehandler


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

Hej Damer (og enkelte mænd :mrgreen:)

Jeg har startet en side, der hedder http://dengodehundepsykolog.wordpress.com/. Faktisk er motivationen i første omgang at advare mod dårlig adfærdsbehandling som "The Dog Whisperer", som vi jo kender herindefra, og som jeg desværre synes, at jeg ser mere og mere til.

 

Jeg kunne også godt tænke mig at få noget indhold på omkring hvordan man så ser, om en adfærdsbehandler er dygtig og seriøs. Og måske noget mere generelt om hundeadfærd og adfærdsbehandling. Men jeg er jo ikke selv professionel på nogen måde, så ville sådan set bare opfordre til, at de af jer der er uddannede instruktører/behandlere o.lign., bidrager med indhold, hvis I skulle have lyst. Jeg har også skrevet med en instruktør fra det tidligere PAFF, som gerne vil hjælpe mig med lidt indhold - hende der har skrevet det åbne brev til TV2, som jeg citerer.

 

Normalt er jeg ikke typen, der udstiller folk online, men jeg synes, at The Dogwhisperers adfærdsbehandling er så åbenlyst useriøs og skadelig, at jeg vil gøre en undtagelse - jeg synes ikke, at alle de rosende omtaler af ham i medierne skal stå uimodsagt. Så håbet er, at folk der Googler hans navn, også finder min kritik - så må de jo selv vurdere på den baggrund.

 

Ja, det var sådan set bare til information, men skulle nogen føle sig kaldet til deltagelse, er I altså mere end velkomne :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Godt initiativ! :5up:

 

Ved ikke om det er nødvendigt at understrege, enten her i tråden eller på siden, at det er den danske selvudnævnte "dog whisperer" der tales om. Det fremgår tydeligt i noget af teksten på siden, hvor navnet er nævnt, men den mexicanske galning er jo kendt vidt og bredt som THE dog whisperer, og det kan måske få nogle til at tænke at "det ved vi jo godt". Bare en tanke.

 

Jeg håber siden får en masse opbakning fra nogle seriøse og dygtige adfærdsbehandlere. Tanken om at en af mine hunde, eller lille sensitive Halfdan, skulle overnatte i en hesteboks et fremmed sted giver mig virkelig kuldegysninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

God side, jeg slugte hvert et ord :5up:

Nu er jeg jo ikke uddannet, så jeg vil ikke forsøge at give råd, men som hundeejer vil jeg sige at jeg ikke tror på at "det skal gøre ondt før det kan gøre godt", og derfor vil jeg også holde mig langt væk fra trænere, adfærdsbehandlere osv., der arbejder udfra den filosofi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt initiativ.

 

Jeg læste brevet fra instruktørerne/adfærdsbehandlerne med "modstanderbrillerne" på og der er nogle svage punkter, som det kunne gavne at få ændret lidt, hvis budskabet skal tages helt seriøst.

Der mangler kildehenvisning på de nævnte undersøgelser og "dokumentererede" beviser.

 

Anvendelsen af begrebet chok er ikke korrekt i den omtalte situation ej heller er det at tisse af gensynsglæde en overspringshandling. Det støjer i mine ører :-)

 

Hvis jeg skulle overbevises af dette brev, var det sådanne ting jeg ville falde over og måske tænke, at når der ikke er styr på dette, er der måske heller ikke styr på det andet? Selv om de personer som man vil overbevise ikke besidder den nødvendige viden til se de par mangler, ville det virke langt mere professionelt at der er helt orden i begreberne.

 

Ellers synes jeg, det er et godt og ikke mindst, usentimentalt, brev.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt initiativ og forhåbentlig bliver siden set af mange når de søger på adfærdsbehandler

 

en lille ting: jeg synes det er svært at læse indlægget der er skrevet i gråt - jeg ville have nemmere ved at læse kun sort skrift :-)

 

Jeg måtte markere teksten, så baggrunden blev sort, for at kunne læse den

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er bare mig.

 

sejt! :5up:

 

Godt initiativ.

 

Jeg læste brevet fra instruktørerne/adfærdsbehandlerne med "modstanderbrillerne" på og der er nogle svage punkter, som det kunne gavne at få ændret lidt, hvis budskabet skal tages helt seriøst.

Der mangler kildehenvisning på de nævnte undersøgelser og "dokumentererede" beviser.

 

Anvendelsen af begrebet chok er ikke korrekt i den omtalte situation ej heller er det at tisse af gensynsglæde en overspringshandling. Det støjer i mine ører :-)

 

Hvis jeg skulle overbevises af dette brev, var det sådanne ting jeg ville falde over og måske tænke, at når der ikke er styr på dette, er der måske heller ikke styr på det andet? Selv om de personer som man vil overbevise ikke besidder den nødvendige viden til se de par mangler, ville det virke langt mere professionelt at der er helt orden i begreberne.

 

Ellers synes jeg, det er et godt og ikke mindst, usentimentalt, brev.

 

 

Er helt enig med dig..

 

Også et godt råd, tænk hele tiden på hvordan og hvad der skrives så du minimere risikoen for injurier, det samme med andres indslag, sørg for at der ikke er noget at komme efter, ved de skriver på egne vegne, eller efter dine retningslinjer ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt gået SL! Jeg har ikke noget at bidrage med (er heller ikke adfærdsbehandler), men bare det at der advares mod ham, er guld!

 

Du kan evt. kontakte DcH Danmark og bede om at få et skriv om deres konsultentjeneste. Jeg er sikker på at de ikke har de samme kompetencer som mange af de uddannede under tidligere PAFF, men der er mange fordele ved dem, ikke mindst at de er gratis.

 

Og måske noget info om forskellen på adfærdsproblemer og manglende opdragelse. Altså, de fleste af dem der bruger Dog Whisperer, kunne jo løse deres problemer ved at gå til træning i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt initiativ.

 

Jeg læste brevet fra instruktørerne/adfærdsbehandlerne med "modstanderbrillerne" på og der er nogle svage punkter, som det kunne gavne at få ændret lidt, hvis budskabet skal tages helt seriøst.

Der mangler kildehenvisning på de nævnte undersøgelser og "dokumentererede" beviser.

 

Anvendelsen af begrebet chok er ikke korrekt i den omtalte situation ej heller er det at tisse af gensynsglæde en overspringshandling. Det støjer i mine ører :-)

 

Hvis jeg skulle overbevises af dette brev, var det sådanne ting jeg ville falde over og måske tænke, at når der ikke er styr på dette, er der måske heller ikke styr på det andet? Selv om de personer som man vil overbevise ikke besidder den nødvendige viden til se de par mangler, ville det virke langt mere professionelt at der er helt orden i begreberne.

 

Ellers synes jeg, det er et godt og ikke mindst, usentimentalt, brev.

 

Jeg havde lidt hen af de samme tanker.

Og så skærer det i mine øjne at der skrives at der ikke bruges straf. Punktum...

 

Udeblivelse af belønning, ignorering osv. Er for nogle hunde en værre straf end et dask over snuden, tænker jeg lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres inputs. Siden er egentlig blot en pludselig indskydelse, og det hele er lavet og skrevet på en time i går aftes - så det skal helt sikkert finpudses. Jeg har bare brugt en standardformatering for citationer, og jeg kan godt se, at det ikke er så læsevenligt, så det må jeg lige få ændret!

 

Ift. indhold af brevet fra PAFF-behandlerne, har jeg ikke kompetencer til at vurdere det, men jeg synes, at det er grundigt og sagligt. Da det er et direkte citat af noget, der allerede er afsendt, har jeg heller ikke rigtigt mulighed for at gå ind og ændre i det.

 

MEN alle andre bidrag, redegørelser for hans behandlings underlødighed, beskrivelser af dårlig/god adfærdsbehandling, erfaringer med ham osv. er mere end velkomne som supplementer til brevet! For så vidt ved jeg heller ikke, om man nødvendigvis skal være adfærdsbehandler for at kunne skrive noget meningsfyldt, det er bare vigtigt for mig, at det er sagligt og velunderbygget. Og jeg synes som skrevet ikke, at jeg selv har kompetencer til at lave indhold på tilstrækkeligt velfunderet niveau, så jeg er lidt afhængig af at bruge andres - og indtil videre er behandlernes brev nok det mest grundige og seriøse modsvar der findes.

 

I øvrigt ligger der i bunden af siden to links til kontakt og om mig. Jeg skal lige have ændret lidt i opsætningen, så de er nemmere at finde, det er vigtigt, at det ikke fremstår som en anonym smædekampagne, og jeg kan sagtens stå ved min kritik med navns nævnelse ;-)

 

Anne: God idé med DcH, det vil jeg lige få gjort.

 

Nogle gange, som f.eks. her, er indignationen og de gode intentioner nok større end det reelle overskud til at få lavet en hel masse, men nu må vi se, hvor meget mere jeg får gjort ved det. Og ellers er det jo også noget værdifuld info allerede, som forhåbentlig kan få noget synlighed i Google. I er meget og mere end velkomne til at dele og linke til siden, hvor I måtte finde det relevant, da det er med til at øge dens autoritet og synlighed (ja, man er vel Google-nørd).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres inputs. Siden er egentlig blot en pludselig indskydelse, og det hele er lavet og skrevet på en time i går aftes - så det skal helt sikkert finpudses. Jeg har bare brugt en standardformatering for citationer, og jeg kan godt se, at det ikke er så læsevenligt, så det må jeg lige få ændret!

 

Ift. indhold af brevet fra PAFF-behandlerne, har jeg ikke kompetencer til at vurdere det, men jeg synes, at det er grundigt og sagligt. Da det er et direkte citat af noget, der allerede er afsendt, har jeg heller ikke rigtigt mulighed for at gå ind og ændre i det.

 

MEN alle andre bidrag, redegørelser for hans behandlings underlødighed, beskrivelser af dårlig/god adfærdsbehandling, erfaringer med ham osv. er mere end velkomne som supplementer til brevet! For så vidt ved jeg heller ikke, om man nødvendigvis skal være adfærdsbehandler for at kunne skrive noget meningsfyldt, det er bare vigtigt for mig, at det er sagligt og velunderbygget. Og jeg synes som skrevet ikke, at jeg selv har kompetencer til at lave indhold på tilstrækkeligt velfunderet niveau, så jeg er lidt afhængig af at bruge andres - og indtil videre er behandlernes brev nok det mest grundige og seriøse modsvar der findes.

 

I øvrigt ligger der i bunden af siden to links til kontakt og om mig. Jeg skal lige have ændret lidt i opsætningen, så de er nemmere at finde, det er vigtigt, at det ikke fremstår som en anonym smædekampagne, og jeg kan sagtens stå ved min kritik med navns nævnelse ;-)

 

Anne: God idé med DcH, det vil jeg lige få gjort.

 

Nogle gange, som f.eks. her, er indignationen og de gode intentioner nok større end det reelle overskud til at få lavet en hel masse, men nu må vi se, hvor meget mere jeg får gjort ved det. Og ellers er det jo også noget værdifuld info allerede, som forhåbentlig kan få noget synlighed i Google. I er meget og mere end velkomne til at dele og linke til siden, hvor I måtte finde det relevant, da det er med til at øge dens autoritet og synlighed (ja, man er vel Google-nørd).

 

Det er et rigtig godt initiativ og godt der kan hentes hjælp fra "friske øjne" med detaljerne. Jeg så at Petrine havde delt linket i aftes og jeg skyndte mig at dele videre i et par grand danois grupper og på min side. Kan se at det spreder sig, så mediet arbejder så afgjort som ønsket :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Anede ikke at vi havde en dansk dogwisper, der er lige så tosset som cecar !

Om jeg fatter at nogen og i øvrigt så mange, uden at blinke ville aflevere deres hund hos ham Henrik.

Aldrig i livet om jeg ville overlade min hund i 48 timer til sådan en tosse.

 

Bare det at han siger at " folk sender deres heste i træning hos andre, så hvorfor ikke også hunde ".

 

Jeg har haft heste og arbejdet med heste i mange år, været på kursus i flere former for hestetræning og en hest er IKKE en hund ! En hest er et byttedyr og en hund et rovdyr og de trænes ikke på samme måde. I øvrigt er en hest sjælden i træning i 48 timer, men ofte fra 14 dage til 3 måneder og i øvrigt er det ikke opdragelse, men sender sin hest i træning for, det er jo træning af feks gangarter, eller tilridning.

 

Suk, så lige indlægget fra tvøstjylland. En ting er at han er en klovn, men sikke alle de mennesker der synes han er fantastisk og gerne ville have deres hund 48 timer hos ham.Jeg er faktisk chokeret.

 

Søster lagkage, det er et godt intiativ :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fået en meget kritisk kommentar fra et tilsyneladende familiemedlem til hundehviskeren. jeg har valgt at svare og offentliggøre det, men jeg er helt ekstremt uinteresseret i mudderkastning og håber, at det bliver ved det. ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at ikke offentliggøre eller svare på eventuelle kommende kommentarer. jeg ved ikke, om det er en god strategi. men det er da rigtig rart at se, at det bliver delt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er ekstremt uintereseret i mudderkastning, tror jeg ikke du skulle have startet denne vendetta.

 

Jeg er på ingen måde intereseret i at forsvare denne dogwisper, men jeg mener faktisk at gruppen bag brevet er særdeles ensidige, hellige og intolerante. Kun den måde de ser verden på kan være rigtig! Næsten religiøst fanatisk tilgang til emnet.

 

Så uanset at hensigten med blogen er fin og i bedste mening, tror jeg en god del mudderkastning kommer ud af det.. Ikke en nuanceret, kompetent debat om hvordan vi håndterer vore hunde bedst. Jeg ville personlig ikke henvise folk med problemhunde til nogen af parterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er ekstremt uintereseret i mudderkastning, tror jeg ikke du skulle have startet denne vendetta.

 

Jeg er på ingen måde intereseret i at forsvare denne dogwisper, men jeg mener faktisk at gruppen bag brevet er særdeles ensidige, hellige og intolerante. Kun den måde de ser verden på kan være rigtig! Næsten religiøst fanatisk tilgang til emnet.

 

Så uanset at hensigten med blogen er fin og i bedste mening, tror jeg en god del mudderkastning kommer ud af det.. Ikke en nuanceret, kompetent debat om hvordan vi håndterer vore hunde bedst. Jeg ville personlig ikke henvise folk med problemhunde til nogen af parterne.

 

Vendetta ligefrem? Overdrivelse fremmer forståelsen? Jeg tror nu ikke at Ida har nogen vendetta mod den såkaldte DogWhisperer, jeg tror snarere at hun prøver at oplyse folk omkring ham.

 

-------------------------------------

Skide godt initiativ Ida :5up: Jeg håber at den rigtig kan komme op at køre, med hjælp fra mennesker som rent faktisk er uddannet indenfor faget.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fået en meget kritisk kommentar fra et tilsyneladende familiemedlem til hundehviskeren. jeg har valgt at svare og offentliggøre det, men jeg er helt ekstremt uinteresseret i mudderkastning og håber, at det bliver ved det. ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at ikke offentliggøre eller svare på eventuelle kommende kommentarer. jeg ved ikke, om det er en god strategi. men det er da rigtig rart at se, at det bliver delt.

 

Glimrende og velovervejet respons, selvfølgelig vil der kommer trolde op af nogle æsker, det er jo osse set i debatten om emnet her inde, men nej, det skal ikke udvikle sig.

Det er nu altid lidt komisk når jævne folk kaster om sig med gloser, de håber vil dække over deres inkompetence :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på at det er ordet vendetta som der nu skal ordkløves om. Som sædvanlig, hvis ikke argumenterne slår til kan man jo debatere ordene.

 

Ordet er sikkert ikke heldigt valgt, men at forestille sig at modparten ikke vil opfatte bloggen som et ret fjendtligt anslag - eller vi skulle måske kalde det udfald er nok ikke sansynligt. Og at det ikke vil føre til mudderkastning er også lidet sansynligt. Men det behøver vi vist ikke debattere, for det vil jo vise sig påå FB ret snart vil jeg tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fået en meget kritisk kommentar fra et tilsyneladende familiemedlem til hundehviskeren. jeg har valgt at svare og offentliggøre det, men jeg er helt ekstremt uinteresseret i mudderkastning og håber, at det bliver ved det. ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at ikke offentliggøre eller svare på eventuelle kommende kommentarer. jeg ved ikke, om det er en god strategi. men det er da rigtig rart at se, at det bliver delt.

 

 

Jeg delte det i CM-gruppen og fik den der svada der...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fået en meget kritisk kommentar fra et tilsyneladende familiemedlem til hundehviskeren. jeg har valgt at svare og offentliggøre det, men jeg er helt ekstremt uinteresseret i mudderkastning og håber, at det bliver ved det. ellers må jeg indrømme, at jeg overvejer at ikke offentliggøre eller svare på eventuelle kommende kommentarer. jeg ved ikke, om det er en god strategi. men det er da rigtig rart at se, at det bliver delt.

 

Han slynger pænt om sig med jura... Ifgl. hans definition må en negativ anmeldelse på Trustpilot også være injurier :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gætter på at det er ordet vendetta som der nu skal ordkløves om. Som sædvanlig, hvis ikke argumenterne slår til kan man jo debatere ordene.

 

Ordet er sikkert ikke heldigt valgt, men at forestille sig at modparten ikke vil opfatte bloggen som et ret fjendtligt anslag - eller vi skulle måske kalde det udfald er nok ikke sansynligt. Og at det ikke vil føre til mudderkastning er også lidet sansynligt. Men det behøver vi vist ikke debattere, for det vil jo vise sig påå FB ret snart vil jeg tro.

 

Hvor ordkløves der? Jeg melder bare ud at jeg synes at det er lige groft nok at påstå at Søster laver vendetta mod hundeviskeren. Jeg kender dig ikke, så jeg kan kun forholde mig til det du skriver :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...