Hop til indhold

Lopper som ikke påvirkes af spot-on?


ENHK
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Min snart 4 måneder gamle eurasier er hårdt plaget af lopper!

Vi tror de er kommet fra vores kat, så snart vi opdagede dem behandlede vi begge dyr med Frontline ComboVet (virker også mod skovflåter). På katten virkede det, han var loppefri dagen efter, mens det ingen virkning havde overhovedet på hvalpen.

Nu har vi forsøgt at behandle dem begge et par gange, kombineret med at støvsuge hele huset og vaske hvad der kan vaskes, men stadig ingen succes.

Hvalpen er simpelthen fyldt med lopper, ligemeget hvad vi gør.

Jeg spurgte vores dyrlæge, hun mente vi brugte forkert dosis (vi havde først købt midlet til hunde mellem 2-10 kg, fordi hvalpen på daværende tidspunkt vejede under 10 kg), så det eneste råd jeg fik med fra hende var midlet til hunde mellem 10-20 kg, og nogle piller "Lufenuron" som skulle bekæmpe lopperne indefra. Hun sagde desuden at det tager ½ år (!!??) at komme af med lopper?

 

Men altså, stadig ingen virkning, og der skal jo gå nogle uger inden at man behandler igen!

Hvalpen klør sig rigtig meget, han er virkelig generet af dem. Jeg bryder mig ikke om at tage ham med ud og møde alt for mange hunde for jeg tænker at så får de jo også lopper, og mine forældre vil ikke have hvalpen på besøg fordi de tidligere har været plaget af lopper i huset, og er bange for at det sker igen.

Så - jeg er lidt desperat!

 

Hvad ville I gøre?

Jeg overvejer at få en rigtig konsultation hos dyrlægen, men altså, det er jo bare lopper?

I Land og Fritid anbefalede ekspedienten at prøve et andet middel? Men altså, jeg skal vel vente mindst 3 uger mellem hver behandling! 3 uger er lang tid for en lille hvalp som klør så frygteligt...

Hjælp!

 

- Elisabeth

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal kæmme din hund - og det skal du gøre flere gange om dagen. Det gælder om at fange så mange voksne lopper som muligt. Lige så snart der er lopper i kammen skal du fluks dyppe kammen i sulfovand så drukner lopperne med det samme.

 

Sidste gang mine havde lopper - bekæmpede jeg nogle af dem med Capstar. rengøring daglig - grundig støvsugning i alle sprækker - ryste tæpper som de lå på - evt hænge dem ud i det fri. Udover det fik beaglerne tilskud af luposan zeckweg som er et pulver man kan røre op i lidt A-38 eller i våd foder - så var de loppefri efter et par uger.

Zeckweg skal bruges forebyggende og holder også flåter væk. Det gælder om at bekæmpe det indefra - jo mere sund huden og pelsen er jo bedre så holdes skidtet fra døren på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Lopper er et helvede og særligt på en hvalp, som man jo gerne ville have med ud at opleve noget, men som man ikke ønsker skal smitte resten af verden.

 

Jeg har selv stået i et omvandrende loppecirkus, hvor jeg kæmmede voksen hund og hvalp 2 gange dagligt og fandt mellem 10-20 lopper på dem hver eneste gang.

 

Køb en god kæmmebørste og gå i gang, med den kan du snuppe rigtig mange af de levende lopper, kæm to gange om dagen.

 

Da lopperne var værst gav jeg bayvantic hver 14 dag, også til hvalpen, rådet kom fra dyrlægen.

 

Udover det så er bio trinol 810 uundværlig,i kampen mod sataerne. Det skal sprøjtes på møbler, gulve og alle steder hunden bevæger sig. men ALDRIG på hunden.

 

Jeg havde lopper igen for en måned siden og gav hunden bayvantic og sprøjtede sofa, gulvtæpper og hans liggesteder med trinol og vi har indtil videre ikke set flere lopper.

 

Støvsugning igen og igen og igen. Eventuelt gulvvask i loppeshampoo.

 

Jeg vaskede også mine i loppeshampoo ugen imellem jeg gav dem bayvantic. Jeg ved godt man siger at man kan nedsætte effekten ved at vaske dem i loppeshampoo, men at vaske dem gav dem ro for deres kløe et stykke tid og der kom masser af døde lopper med af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker måske loppeallergi?

Bliver du ved med at finde LEVENDE lopper på din hvalp? Eller går du ud fra at der er lopper, fordi din hvalp bliver ved med at klø sig?

 

Hvis du kun har fået råd af dyrlægen over telefonen, så synes jeg bestemt, at du skulle bestille tid til en konsultation.

 

Hvis din hvalp er allergisk overfor loppespyt, så er det endnu vigtigere at finde det mest effektive loppemiddel til lige netop ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...