Hop til indhold

Beagle søger ny familie


Gæst chriskilden
 Share

Recommended Posts

Gæst chriskilden

Hej,

 

det er med tårer i øjnene, at jeg laver dette indlæg
:cry:

 

Vi har en beagle tæve på 5 år, som er vores bedste ven. Desværre er hun blevet jaloux på vores 1 årige datter, hvilket betyder hun knurrer og snapper efter vores datter og efter mig. Hun har aldrig været sådan før, men vi stoler simpelthen ikke på hende i rum med vores datter mere og situationen er derfor uholdbar.. Vi ser os desværre nødsaget til at finde hende en ny familie.
:cry:

 

Vi søger et ældre par, uden børn, som har lyst til at overtage en dejlig, rolig og smuk beagle.. Hun elsker at blive nusset, ligge i ske og gå lange ture.. Hun er beagle med stort B, hvilket betyder man skal have mod på en meget selvstændig hund
:rolleyes:

 

kontakt mig, hvis du kender nogle, eller selv er interesseret... jeg sender gerne billeder og svarer på uddybende spørgsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne også prøve facebook. Vi er en del beagle ejere i forskellige grupper derinde - jeg er med i 3 af dem og det skulle ikke være umuligt at nogen kender nogen osv. Desuden har vi jo alle kendskabet til beaglen og ved hvad vi går ind for.

 

"problemet" er så at du må oprette dig som på en af grupperne. Har din beagle stamtavle? - Så er muligheden jo også at gå gennem beagleklubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare en kedelig situation at stå i, jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle finde nyt hjem til sin elskede hund :cry:

 

Jeg håber ikke du tager det ilde op, men i mine ører kunne det lyde som en hund der har ondt et sted. Det er næsten et klart tegn, når hunden fra den ene dag til den anden ændrer "personlighed" og bliver mere udfarende eller bider.

 

De er gode til at skjule at de har ondt, men et barn kan være en stor omvæltning og har hunden smerter, kan sådan en omvæltning godt gøre det mere synligt, på grund af manglende overskud til håndtering af nye situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chriskilden
Hvor er det bare en kedelig situation at stå i, jeg kan godt forstå at det ikke er sjovt at skulle finde nyt hjem til sin elskede hund :cry:

 

Jeg håber ikke du tager det ilde op, men i mine ører kunne det lyde som en hund der har ondt et sted. Det er næsten et klart tegn, når hunden fra den ene dag til den anden ændrer "personlighed" og bliver mere udfarende eller bider.

 

De er gode til at skjule at de har ondt, men et barn kan være en stor omvæltning og har hunden smerter, kan sådan en omvæltning godt gøre det mere synligt, på grund af manglende overskud til håndtering af nye situationer.

 

 

Jeg tager det slet ikke ilde op!

 

Vi har haft hende til dyrlægen efter hun har ændret adfærd og der er umiddelbart ikke noget der skulle gøre ondt på hende.. Vi har googlet og googlet for at finde råd og alternativer, og er derfor stødt på dette før :)

 

i forhold til grupper på facebook: jeg ville rigtig gerne søge derinde, men problemet med de grupper er, at de ikke er lukkede.. Vi er ikke interesserede i at vores venner og familie skal inddrages i vores situation, før en ny familie er fundet- Kender I lukkede grupper må I meget gerne anbefale dem ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chriskilden

Jeg tror faktisk vores hund for alvor er blevet bange for vores barn, da vores datter en dag 'faldt' ned over hende, mens hun sad hos mig og vores hund lå ved siden af.. Siden da, har hun knurret så snart hun kom tæt på hende.. En virkelig uheldig situation, for inden da var der ingen knurren, hun gik bare væk, når vores datter kom for tæt på..

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: det må være ubeskriveligt hårdt for jer... Jeg har selv højtelskede hunde og små børn i samme hjem og kan ikke engang begynde at forestille mig hvor frygteligt det ville være, hvis vi stod i jeres situation.

 

Min erfaring er at dyrlæger sjældent har belæg for at udtale sig om smerter hos hunde - i hvert fald ikke smerter der kan relatere til muskler og led.

Jeg ved ikke hvor I bor, men hvis I har mod på det, ville jeg nok forsøge at finde en velrenommeret hundekiropraktor i jeres område og give det en chance på en måned eller to, kombineret med et ubetinget helle til jeres hund et sted i jeres hjem. Fx. lukket bur i stuen hvor barnet aldrig kommer til.

 

Men det er ikke nemt, for jeg kan forestille mig at utrygheden og frygten for "hvad nu hvis" er svær at slippe.

 

Håber I finder en god løsning for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

i forhold til grupper på facebook: jeg ville rigtig gerne søge derinde, men problemet med de grupper er, at de ikke er lukkede.. Vi er ikke interesserede i at vores venner og familie skal inddrages i vores situation, før en ny familie er fundet- Kender I lukkede grupper må I meget gerne anbefale dem ?

 

Jeg er selv medlem af en lukket gruppe af beagle ejere på facebook. Den hedder Beagle-folk og deres hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...