Hop til indhold

De gode hundepension


Bantus
 Share

Recommended Posts

Jeg synes at det kunne være fedt hvis folk skrev herinde om hvilke pensioner de har haft gode erfaringer med og om de kan anbefal dem videre. Så kan folk der leder efter et sted at få sin hund i pesion kigge i denne tråd og se hvilke folk anbefaler, og har haft gode erfaringer med.

Jeg ligger selv ud.

 

Jeg kan klart anbefale midtjyskhundcenter, og hundecenter herning.

Begge steder var jeg henne og besøge før jeg valgte om de skulle i pension der.

 

Jeg synes at midtjysk hundecenter har nogle gode faciliteter, blandt andet kan jeg godt lide svømmehallen og de ekstra aktiviteter man kan købe til sine hunde. Ejerne af pensionen har altid tid til at snakke og man er altid velkommen til at ringe og spørge til sin hund, os selvom det er hver dag. De har også tid til at vise en rundt, jeg ringede op og spurgte om jeg kunne komme på besøg og få en rundvisning, ingen problem idet.

De gange jeg har været der oppe, har der altid været ekstrem meget styr på tingene. Jeg har en hund som ikke kan tåle andet end det mad hun har med, og jeg er sikker på at det bliver overholdt der oppe. Der ud over synes jeg altid at det er rart at de kan huske hvem man er og siger hej Bananna og Brutus´ mor.

 

Det samme gælder for hundecenter Herning, rigtig flinke mennesker, flinke til at vise en rundt til at fortælle om stedet, og tage hensyn til hundenes behov.

 

Kom endelig frem med anbefalninger af andre steder.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan da godt anbefale Fristrup Dyrepension, det ligger ved Åbybro i nordjylland.

Vi kontaktede dem , da vi skulle på ferie i sommers .

De var helt fantasstiske, havde utrolig forståelse for de følelser , der er i en når man skal aflevere noget af det beste man har. De sammenligner det selv med , når man første gang aflevere sit barn i dagpleje.:megaked:

"sådan føles det jo også " :lol:

De anbefalede at zulo kom på " prøve overnatning":cool: så han også viste at han ville blive hentet igen, det var en træt og hæs hund vi hentede , man havde helt tydeligt hygget og leget og sladret hele natten.:blink:

Da han så skulle derop på ferie , var det også tydeligt for os at se, at han var glad for at komme op til dem igen.

Det er bare så godt et sted som virkelig kan anbefales.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke anbefale en hundepension, da jeg aldrig har haft brug for en, men jeg har et spørgsmål :blink:

 

Hvad med aktivering, når I har jeres hunde i pension - dem af jer der bruger det?

 

Jeg ved godt, det aldrig kan blive det samme som derhjemme, men hvis man har en aktiv hund, der er vant til at blive aktiveret rigeligt derhjemme, hvordan ville I så have det med at sende en hund i pension, hvor den måske kun bliver luftet og der ellers ikke rigtig sker noget?

 

Personligt ville jeg have det lidt dårligt med at sende mine hunde i pension, hvis jeg vidste de skulle stå i en boks det meste af dagen. Som sagt ved jeg godt, at de ikke kan opfylde behovet på samme måde som hjemme, men lidt fodersøg på gåturene og lidt "hjernegymnastik" kan personalet vel godt finde tid til.

 

Eller hvad mener I?

 

 

Jeg ved godt at spørgsmålet ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men jeg håber det er i orden :engel: Ellers må du, bantus, sige til, så sletter jeg det igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

den pension der ligger ved maribo på lolland :-) kransegården vist nok. Den er fin nok. Men de store hunde kan ikke selv løbe ud.

De bliver luftet 2 gange i døgnet i halvstore indhegnede græsarealer. og det er det.

Men vi skulle have cujo passet, desværre.

Afdelingen for små hunde kunne selv løbe ud i en gård.

OG deres kattepension så også fin ud.

Men ellers ingen aktivering og der kunne ikke bestilles noget ekstra.

 

så 3 ud af 5 :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor jeg arbejder kan man k¢br aktivering ,hvilket som oftest vil være 15-20 minutters klikkertræning. De fleste hunde kan rigtig godt lide det, og slæææber os afsted når de ved de skal op til træningsrummet.

De fleste ejere ser det som lidt sjov udfordring for deres hund, og vi træner alt fra små agility spring, target, alle tænkelige triks eller free-shaping (min yndlings når jeg har en doven dag :lol: ).

Der er dog også hunde der bare ikke fanger ideen overhovedet... det kan kræve lidt fantasi med sådan en :rolleyes:

Man kan også k¢be en "off-site" gå tur, hvor vi går med dem over nogle nærliggende marker, altid i snor.

Ellers foregår de daglige morgen/aften luftning + gå-ture i l¢bet af dagen i sikre indhegninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke anbefale en hundepension, da jeg aldrig har haft brug for en, men jeg har et spørgsmål :blink:

 

Hvad med aktivering, når I har jeres hunde i pension - dem af jer der bruger det?

 

Jeg ved godt, det aldrig kan blive det samme som derhjemme, men hvis man har en aktiv hund, der er vant til at blive aktiveret rigeligt derhjemme, hvordan ville I så have det med at sende en hund i pension, hvor den måske kun bliver luftet og der ellers ikke rigtig sker noget?

 

Personligt ville jeg have det lidt dårligt med at sende mine hunde i pension, hvis jeg vidste de skulle stå i en boks det meste af dagen. Som sagt ved jeg godt, at de ikke kan opfylde behovet på samme måde som hjemme, men lidt fodersøg på gåturene og lidt "hjernegymnastik" kan personalet vel godt finde tid til.

 

Eller hvad mener I?

 

 

 

Jeg ved godt at spørgsmålet ikke har noget med spørgsmålet at gøre, men jeg håber det er i orden :engel: Ellers må du, bantus, sige til, så sletter jeg det igen :-)

 

 

 

Det er helt i orden.

I den der hedder midtjysk hundecenter, kan man jo bestille en masse ekstra aktivering ud over det de normalt får. Du kan blandt andet bestille næse arbejde til din hund, ellers bliver de også godt aktiveret af svømmehallen. Jeg plejer at ligge et program til dem, hvor de laver noget forskelligt hver dag, og nogle de har de selvfølgelig også "fri". JEg har altid en god fornemmelse i maven, når jeg aflevere dem, og også når jeg henter dem igen.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige for 5 min. siden havnet i den situation, at min datter, som ellers har presset på så jeg købte hund og som hun helt sikkert nok skulle passe den og som lovede at passe kræet i julen, lige har meldt mig, at hun desværre alligevel ikke kan :neutral:

 

Jeg har siddet og kigget lidt efter en hundepension i Københavnsområdet - Frederikssund - Veksø- Det er ikke så enkelt når man ikke kender til dem og det er så også lige sent nok nu at finde plads.

Der har væres skrevet en del her i dette forum, men jeg synes ikke være blevet mere sikker i min sag.

 

Så var det jeg tænkte - hvordan med en slags bytte-pasning lagt i en kategori her på Hundeforum.

Så kunne man søge eller tilbyde pasning i privat hjem i nærheden af hvor man bor :-P

Jeg ville ikke have noget i mod at passe en lille en af slagsen (bor i lejlighed) en gang i mellem.

 

Jeg skal nok får løst mit pasningsproblem (håber jeg) - men der kunne jo være andre der havde brug for pasning f.eks. en week-end eller ????????

 

Aftalen kan man jo selv bestemme, tid, pris (hvis nogen) - blot en tanke/idé :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige for 5 min. siden havnet i den situation, at min datter, som ellers har presset på så jeg købte hund og som hun helt sikkert nok skulle passe den og som lovede at passe kræet i julen, lige har meldt mig, at hun desværre alligevel ikke kan :neutral:

 

Jeg har siddet og kigget lidt efter en hundepension i Københavnsområdet - Frederikssund - Veksø- Det er ikke så enkelt når man ikke kender til dem og det er så også lige sent nok nu at finde plads.

Der har væres skrevet en del her i dette forum, men jeg synes ikke være blevet mere sikker i min sag.

 

Så var det jeg tænkte - hvordan med en slags bytte-pasning lagt i en kategori her på Hundeforum.

Så kunne man søge eller tilbyde pasning i privat hjem i nærheden af hvor man bor :-P

Jeg ville ikke have noget i mod at passe en lille en af slagsen (bor i lejlighed) en gang i mellem.

 

Jeg skal nok får løst mit pasningsproblem (håber jeg) - men der kunne jo være andre der havde brug for pasning f.eks. en week-end eller ????????

 

Aftalen kan man jo selv bestemme, tid, pris (hvis nogen) - blot en tanke/idé :roll:

 

Se denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/2109-pasningstrad.html

 

Måske du finder en, der vil passe lille Cleo. Held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo ideen er rigtig god, det gør jeg faktisk allerede, passer hunde for 5-6 forskellige når de skal noget, skal i næste uge have Ivan som er en dejlig bokser på 1 1/2 år og har dagligt Anton som er en gravhund.

Så er der nogen som mangler pasning i mit område, (Haderslev-Kolding) og som har hund/hunde som kan enes med to dejlige men bestemte Beligiske "damer" så er jeg klar.

Vi bor på landet, har en 5-6000 m2 indhegnet grund og jeg arbejder kun 4 timer dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det urimeligt :blink:

 

De "gode" hundepassere bor i Jylland - Kleo med K og Bella´s mor fra den anden tråd bor begge i Jylland :roll:

 

Jeg må gå på jagt her på "Djævleøen" de nærmeste dage, hvis ikke det flasker sig med min datter. Hun har ellers fået tilbudt både bil o.s.v. + betaling :???:

 

Problemet med en pension er også, at jeg har aldrig modtaget Cleo´s vacc.kort fra den forrige ejer og hun skal først vacc. igen til februar, samtidig med hun skal sterriliseres og man må ikke komme på pension hvis kortet mangler.

 

Jeg synes det lyder som en fin idé der med at få nogen til at bo i hjemmet - det ligner lidt det man gør med byttehjem i sommerferien - det var jo også en mulighed.

 

Men det er en en øv-situation jeg er havnet i - desværre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok også inhabil, men når nu snakken går på de gode hundepensioner og jeg selv har en, må jeg da lige nævne den ;-)

 

Elsang Dyrepension, lige nu er det godt nok kun hundepension og hundesvømning;-)

 

Vi har store løbegårde (100m2) med græs hvor hundene luftes, så meget vejret tillader det. Er vejret feks. godt og trives hundene med det får de bare lov til at være ude. Er vejret dårligt kommer de ud mange gange om dagen men i kortere tid. Derudover har vi et 14000m2 stort areal hvor vi går tur min. 1 gang om dagen, her kan hundene lege og hygge sig med hinanden.

 

Jeg leger med dem, laver søg, laver tricks, kæler og nusser og det koster ikke ekstra:-) Jeg elsker nemlig hunde og hos mig er det vigtigste at de er trygge og har det godt.

 

Her bliver alt tilrettelagt efter den enkelte hund, hvilket jo er en af fordelene ved kun at have plads til 14.

 

Se selv og læs mere på vores hjemmeside www.elsang.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det urimeligt :blink:

 

De "gode" hundepassere bor i Jylland - Kleo med K og Bella´s mor fra den anden tråd bor begge i Jylland :roll:

 

Jeg må gå på jagt her på "Djævleøen" de nærmeste dage, hvis ikke det flasker sig med min datter. Hun har ellers fået tilbudt både bil o.s.v. + betaling :???:

 

Problemet med en pension er også, at jeg har aldrig modtaget Cleo´s vacc.kort fra den forrige ejer og hun skal først vacc. igen til februar, samtidig med hun skal sterriliseres og man må ikke komme på pension hvis kortet mangler.

 

Jeg synes det lyder som en fin idé der med at få nogen til at bo i hjemmet - det ligner lidt det man gør med byttehjem i sommerferien - det var jo også en mulighed.

 

Men det er en en øv-situation jeg er havnet i - desværre :shock:

 

Hvor gammel er Cleo???

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender personligt indehaveren af "Dyrehotellet evigglad" og det han fortæller og som jeg læser på hans hjemme side er super, men har endnu ikke haft behov for at gøre brug af hans sted så kan ikke udtale mig så meget om det endnu, kommer dog måske til næste år, når hele familie andersen skal til færørene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er Cleo???

 

 

 

Cleo er nu blevet 9 mdr. og har om en lille uge overstået sin første løbetid (uden de store problemer).

 

Dog har jeg i skrivende stund fået talt med min datter, som af andre årsager (svært på studiet), har hængt lidt i bremsen.

Vi har aftalt at hun og kæresten flytter hjem til mig i julen og slapper lidt af med gåture og sofahygge - så denne gang løste det sig heldivis :blink:

 

Næste gang bliver så til sommer, hvor jeg planlægger en interrail tur - der kan hun helt sikkert ikke komme med, selv om det kunne være hyggeligt :vinken:

 

Jeg er dog stadig interesseret i en "bytte-pasnings-ordning" med nogen her på Sjælland, der lige som jeg, fra tid til anden, har brug for lidt hjælp. Helst med mindre hund p.g.a. pladsen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
den pension der ligger ved maribo på lolland :-) kransegården vist nok. Den er fin nok. Men de store hunde kan ikke selv løbe ud.

De bliver luftet 2 gange i døgnet i halvstore indhegnede græsarealer. og det er det.

Men vi skulle have cujo passet, desværre.

Afdelingen for små hunde kunne selv løbe ud i en gård.

OG deres kattepension så også fin ud.

Men ellers ingen aktivering og der kunne ikke bestilles noget ekstra.

 

så 3 ud af 5 :5up:

Betyder det at der evt ville være marked for en pension i det område, der var bedre gearet til st¢rre hunde??

Link til indlæg
Del på andre sites

Betyder det at der evt ville være marked for en pension i det område, der var bedre gearet til st¢rre hunde??

 

Guanomo, kan du ikke lige lave en områdestatisik for n¢dvendigheden af en god pension?

Den er stor hernede, den omtalte pension tidligere lever ikke op til vores "krav"

 

Vi bor på vest lolland, og skal kører 50 km cirka for en anden pension end den omtalte, den er så rigtig god :5up: men ikke stor.

Vi brugte den for knap 14 dage siden

http://www.steff-hundecenter.dk/

Og synes deres pris er meget billig når man tænker på hvad de får af aktivering.

så :5up::5up::5up::5up::5up: ud af 5 mulige.

 

Da vi var der var han også i gang med at "træne" 3 hunde til førehunde til blinde.

 

Jeg vil mene at der en stor nødvendighed. Den før omtalte har jeg hørt er meget tit booket helt op, og er for stor efter min mening til vores krav for en hunde pension.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da interessant! Det sværeste bliver nok at finde en gård i passende afstand fra andre huse, og finde jobs indtil det er oppe at k¢re...

Nej ingen problemer med gårde hernede, vi har marker overalt her jo :mrgreen: og god plads imellem huse/gårde ude på landet, det er en stor ø jo.

 

Og ja finde jobs indtil det kører kan være svært, Martin kan altid komme og slibe mølle vinger på Vesta's :blink:

 

Og du kan sikkert blive kassedame indtil da :mrgreen:

 

http://lolland.dk/Om_Lolland_Kommune.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ingen problemer med gårde hernede, vi har marker overalt her jo :mrgreen: og god plads imellem huse/gårde ude på landet, det er en stor ø jo.

 

Og ja finde jobs indtil det kører kan være svært, Martin kan altid komme og slibe mølle vinger på Vesta's :blink:

 

Og du kan sikkert blive kassedame indtil da :mrgreen:

 

http://lolland.dk/Om_Lolland_Kommune.aspx

Er der ikke nogle heste jeg kan passe i stedet :mrgreen:?

Vi havde faktisk overvejet hvis vi kommer hjem, at Martin skulle arbejde i daginstitution/fritidshjem, for at få ¢vet sit sprog noget bedre. B¢rn har ofte en meget mere ligetil måde at håndtere folk med andet sprog, og de har ikke muligheden for at slå over i engelsk da de ikke har lært det endnu. Han fik virkelig ¢vet meget mens vi var hjemme, og samlede en masse op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...