Hop til indhold

De gode hundepension


Bantus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nej ingen problemer med gårde hernede, vi har marker overalt her jo :mrgreen: og god plads imellem huse/gårde ude på landet, det er en stor ø jo.

 

Og ja finde jobs indtil det kører kan være svært, Martin kan altid komme og slibe mølle vinger på Vesta's :blink:

 

Og du kan sikkert blive kassedame indtil da :mrgreen:

 

http://lolland.dk/Om_Lolland_Kommune.aspx

 

 

Hey du guanomo - du skal slet ikke våge at lokke hende til ø'erne :shock::evil: og da slet ikke i den ende af landet k050.gif:megaked:

 

Vil hun absolut have vand hele vejen rundt, kan hun lige få lov til at slå sig ned på nørrejyske :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke nogle heste jeg kan passe i stedet :mrgreen:?

Vi havde faktisk overvejet hvis vi kommer hjem, at Martin skulle arbejde i daginstitution/fritidshjem, for at få ¢vet sit sprog noget bedre. B¢rn har ofte en meget mere ligetil måde at håndtere folk med andet sprog, og de har ikke muligheden for at slå over i engelsk da de ikke har lært det endnu. Han fik virkelig ¢vet meget mens vi var hjemme, og samlede en masse op!

 

Er der jobs hos Vestas?

Jo vi har da hestefolde her :mrgreen:

 

pt. er der ikek hos Vesta, de har lige fyret 250 mand pga. krisen :shock: selvom de har overskud, men der gik 2 ordrer i vasken, så lige nu har de for mange vinger :roll:

 

 

Hey du guanomo - du skal slet ikke våge at lokke hende til ø'erne :shock::evil: og da slet ikke i den ende af landet k050.gif:megaked:

 

Vil hun absolut have vand hele vejen rundt, kan hun lige få lov til at slå sig ned på nørrejyske :engel:

:pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke så interesseret i S¢nderjylland. Ved ikke om der er brug for flere pensioner i det midtjyske, og huspriserne er også ganske noget andet i den del af landet :shock: Ellers ville det nok også være vores foretrukne område, pga familie etc.

 

Selvfølgelig, skal du ikke til Sønderjylland :ae: ;-) Du skal til NORDjylland, der er huspriserne yderst rimelige :cool: hvis altså ikke vi kan finde noget godt og billigt til jer i Østjylland :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig, skal du ikke til Sønderjylland :ae: ;-) Du skal til NORDjylland, der er huspriserne yderst rimelige :cool: hvis altså ikke vi kan finde noget godt og billigt til jer i Østjylland :engel:

Nordjylland ville måske kunne gå an... dog ikke for lang op, der ser meget bart ud :lol: (vi k¢rte jo til skagen den anden dag..)

 

Det f¢rste ligger alt for tæt på andre huse (mener der skal være 500 m fra kennel til andre huse?) og de to andre vil ikke åbne. Har faktisk set et som måske ligger langt nok fra andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordjylland ville måske kunne gå an... dog ikke for lang op, der ser meget bart ud :lol: (vi k¢rte jo til skagen den anden dag..)

 

 

Det f¢rste ligger alt for tæt på andre huse (mener der skal være 500 m fra kennel til andre huse?) og de to andre vil ikke åbne. Har faktisk set et som måske ligger langt nok fra andre...

http://www.estate-maeglerne.dk/maegler/PrivatBolig.jsp?csref=boligsiden&fromsite=boligsiden&sagsnr=585821&forretningsnr=101799

 

:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordjylland ville måske kunne gå an... dog ikke for lang op, der ser meget bart ud :lol: (vi k¢rte jo til skagen den anden dag..)

 

 

Det f¢rste ligger alt for tæt på andre huse (mener der skal være 500 m fra kennel til andre huse?) og de to andre vil ikke åbne. Har faktisk set et som måske ligger langt nok fra andre...

 

Tror måske du har fået et nul for meget på, se her :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Tror måske du har fået et nul for meget på, se her :hmm:

tror der er andre regler for hunde end f.ex kvæg, pga netop larmen fra hunde i kennel. Er der ikke en der har linket til de nye regler for kenneler? Det må stå deri..?

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.netdyredoktor.dk/sw15671.asp

 

http://www.bomlaz.dk/lovgivning.htm

 

Hundekenneler, hundehold med 5 eller flere voksne hunde over 18 uger (gælder også privat hold) samt hundehandler skal have mindst 100 m til nærmeste nabobebyggelse (BEK nr. 604 af 15/6 2002, § 5). Desuden skal der være mindst 200 m til eksisterende eller if. kommuneplanens rammedel fremtidigt byzone- eller sommerhusområde. Der skal også være mindst 200 m til områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med henblik på beboelse, institutioner, rekreative formål og lignende. For hundepensioner er de tilsvarende mindsteafstande henholdsvis 200 og 300 m. Kommunalbestyrelsen kan efter ansøgning meddele dispensation fra de stillede afstandskrav til mindre udvidelser og ændringer.

 

Oprettelse af erhvervsmæssigt hundehold skal godkendes af kommunalbestyrelsen (LBK nr. 753 af 25/8 2001, kap. 5).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Sofus123

Hej

 

Jeg vil godt anbefale Borgmosegaard Hundepension, som ligger tæt på Ryomgård på Djursland. Det er en relativt lille pension med plads til ca. 11 hunde. Vi var på ferie i sidste uge, så der tilbragte Sofus sin ferie ude.

 

Jeg har kun ét andet sted af sammenligne med, men der var en verden til forskel fra vi hentede ham på den anden pension end her hos Rikke fra Borgmosegaard:5up:

 

Da vi kom og hentede ham var han stadig på "legemarken" sammen med alle de andre hunde. Han løb os glad og logrende i møde og det var som om, at han skulle vise os hele stedet. "Se mor og far, her bor jeg og det her er min legekammerat" osv. Altså en dejlig glad og afslappet hund:5up: Det var tydeligt at se på ham, at han havde nydt hvert et øjeblik derude - hundene lyver altså ikke:mrgreen: Han havde knap nok tid til at hoppe ind i bilen så vi kunne komme hjem:blink:

 

Det er absolut ikke sidste gang vi bruger Borgmosegaard Hundepension!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hej

 

Jeg har nu flere gange brugt Birkemosegård.

I starten var jeg meget bekymret, da ejeren virker lidt skrap. Men efter nærmere eftertanke, synes jeg faktisk at det er ok, da hun vil "beskytte" hundene for stress og derfor har de strenge åbningstider.

 

Hos birkemosegård har hundene mulighed for at lege med hinanden ligesom i en børnehave. Det er selvfølgelig en risiko at tage , da der er risiko for bid i forbindelse med leg (ligesom børn kan få skrammer), men jeg tog mig samme og tog den risiko, da min hund Furst nok vil have det sjovest med andre hunde og ikke kun sidde i et bur. Furst fik så en legekammerat og da jeg hentede ham var han træt men glad. Han havde leget i løbegårdene og været ude på pensionens nye græsareal. Det jeg mest bemærkede var at min hund var i en flot foderstand! Hos de andre pensioner har jeg oplevet at pelsen mister sin glans eller at hunden bliver fed. Men her havde han tabt sig lidt og så muskuløs ud (det kan vi jo godt lide :):)

 

Jeg synes, at man skal give sin vovse mulighed for et sted hvor hundene kan hygge sig sammen og så tage risikoen for et evt. mindre bid (selvom man selv ser det som meget slemt , hvis vovsen får et bid :(:( ) Men det er jo nogle store og legesyge vovsebørn

 

Birkemosegård kan ihvertfald anbefales!!

 

Hilsen Camilla J

 

Birkemose er i TOP TOP TOP

- flot pels på hunden når den kommer hjem

- muskler (har ikke siddet i en boks inden for

- mange legekammerater

- rent og pænt

 

læs mine andre indlæg, (jeg er en rigtig vovsepige, der er meget bekymret for mine vovser

 

Ring til Lisbeth sckachbal (lidt skrap, men der er styr på tingene)

 

:vinken:

Hmm, meget påfaldende at 2 nye skriver om samme hunde pension på så kort tid.

 

Så det er undersøgt.

 

I har SAMME IP adresse, så i er 2 personer på samme adresse.

Og vi vil nu undersøge om jeres "anbefaling" er reel nok eller det er "jeres" pension.

 

Til info for resten af jer

http://debat.tv2.dk/vimedhund/message.jsp?thread=131075&message=776267

 

// guanomo - Co-admin

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst stefan amsted

hej vi er meget interseret i at komme i kontakt med dig vi har 2 stk dejlige hunde som vi leder efter en til at passe på i starten at 2011 i 2 uger og du lyder måske som noget for os

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stefan amsted
Jo ideen er rigtig god, det gør jeg faktisk allerede, passer hunde for 5-6 forskellige når de skal noget, skal i næste uge have Ivan som er en dejlig bokser på 1 1/2 år og har dagligt Anton som er en gravhund.

Så er der nogen som mangler pasning i mit område, (Haderslev-Kolding) og som har hund/hunde som kan enes med to dejlige men bestemte Beligiske "damer" så er jeg klar.

Vi bor på landet, har en 5-6000 m2 indhegnet grund og jeg arbejder kun 4 timer dagligt.

 

hej vi vil gerne i kontakt med dig hilsen stefan amsted .

mail adr er [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...
Gæst Buchsti

Jeg vil gerne anbefale Norddjurs Hundepension - ligger på Djursland, 25 km fra Randers. Ejeren hedder Karina, og er tidligere hundefører ved politiet. Hun har bare et godt tag på alle hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hvor er det ærgerligt, at Gode dyrepensioner med ældgamle gode anbefalinger af Fristrup Dyrepension bliver ved at fremkomme ved søgning.

Min historie om Bes har medført, at jeg har fået flere indlæg fra vrede hundeejere, hvis hunde har været syge efter ophold i pensionen. Min hund var døden nær, to andre meget syge, og en hund døde. Så de gode tider er en saga blit i Fristrup Dyrepension. Hold jer for alt i verden væk, hvis I elsker jeres hund (det gør vi jo alle).

Tror I ikke, det er så slemt der, så bed om at se vaccinationsattester på de hunde, der er der, mens jeres hund skal være der

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med dig. Men jeg skal love for, at det har ændret sig det sidste års tid. Problemet er, at din anbefaling åbenbart bliver stående, når man søger på nettet. Kan man gøre noget overhovedet for at fjerne den?

 

Venlig hilsen

Dorte Kvist

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...