Hop til indhold

Spgs. ang. indkøbt skånekost til diare (Labrador på 4 mdr.)


Martin Hansen
 Share

Recommended Posts

Hej. Vores lab har fået lidt diarre. Han kaster ikke op eller noget, men "bare" meget tynd mave. ellers glad osv. Efter at have prøvet med ris, uden held, har vi købt et skånefoder i mazizoo (det eneste som havde åbent i dag søndag). Det er noget som hedder petbalance medica gastro-intestinal: [ATTACH=CONFIG]121111[/ATTACH]

 

Nu er spgs. han er 16 uger, og på posen står at det er til voksne hunde. Ville vi kunne give ham det når der er tale om en beandling på 1-2 uger???

 

Kan sige vi en gang før har prøvet et lignende produkt fra dyrlægen og som var fra royal canin (og hed noget med gastro) Men forhandes jo kun hos dyrlægen, og kan ikke huske om der stod noget med hvalp/voksen osv. på det.

 

 

Mvh.

 

Martin (og max på 16 uger med racermave :blink: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Udkogt, og meget vandet havregrød i meget små portioner (skefulde) af gangen + zoolac plejer at løse maveproblemer ret hurtigt her. Jeg ville ikke udsætte ham for et foderskift, medmindre han har tilbagevendende maveproblemer, og i så fald ville jeg gøre det mens maven er nogenlunde stabil.

Min egen tommelfingerregel er, at maven skal være iorden indenfor 24 timer - ellers besøger vi dr. Dyr og får tjekket status (dehydrering, osv.) . Deres skånekost på dåse er også ret effektivt til at få maven på ret køl igen.

Hold øje med om han har feber, for det kan være tegn på en form for maveinfektion, som kan kræve behandling.

 

Og og rigtig god bedring med ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...