Hop til indhold

10 mdr gl. Cavalier sover med mange afbrud?


Johnson
 Share

Recommended Posts

Hej herinde.

 

Vores 10-11 mdr. lille dreng er pludselig begyndt at sove knap så tungt igennem om natten.

 

Indtil nu har han måske vågnet en enkelt gang om natten og ville op til os og putte..

 

Pludselig er han begyndt at vågne 4-5-6 gange om natten, så trisser han lidt rundt inde i soveværelset og vil op i sengen.. Så ligger han der en times tid, så vil han ned igen på gulvet og ligge..

 

Og så videre og så videre

 

Er der andre der oplever dette eller har et godt råd til hvordan man kan vænne ham af med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan sikkert være mange grunde, hvis han pludselig er begyndt på det. Som tommelfingerregel ville jeg altid først tænke i smerte/sygdom, hvis en hund pludselig ændrer adfærd. Men hvis han ikke fejler noget kan det måske være løbetæver i nærheden? Måske er han i en udviklingsfase hvor der sker meget med ham lige nu? Er der noget i hverdagen der er ændret? Bare umiddelbare skud fra hoften...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Helt det samme her, det kan være rokeringer i soveværelset fra 2-3 gange til 8-9 gange om natte, og vi har to hunde ;-)

Tror det er helt normalt ;-)

 

Kan det tænkes han før har været mere aktiveret end han er nu? Altså derfor ikke sover så tungt?

 

Nu aner jeg ikke hvornår mindre hunde kønsmodnes kan det være det? lidt mere uro i kroppen end normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej herinde.

 

Vores 10-11 mdr. lille dreng er pludselig begyndt at sove knap så tungt igennem om natten.

 

Indtil nu har han måske vågnet en enkelt gang om natten og ville op til os og putte..

 

Pludselig er han begyndt at vågne 4-5-6 gange om natten, så trisser han lidt rundt inde i soveværelset og vil op i sengen.. Så ligger han der en times tid, så vil han ned igen på gulvet og ligge..

 

Og så videre og så videre

 

Er der andre der oplever dette eller har et godt råd til hvordan man kan vænne ham af med det?

 

Jeg ved ikke om det er naturlig for en hund at skifte soveplads flere gange om natten. Jeg har aldrig haft mine hunde i soveværelset. Hvis det er mere en et par gange ville jeg tænke på om den har ondt et sted, om den er ved at blive kønsmoden og har en urolig periode eller der er anden grund til det - skift af foder-tider - nedgang fra 3 gange foder dagligt til 2 - eller andet? Har den vand at drikke i soveværelset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der sket ændringer i hans dagligdag?

 

Hvis han ikke er decideret urolig i de vågne perioder tror jeg næppe det er pga. løbske tæver.

 

Finder han bare et andet sted at sove og lægger sig til at sove med det samme?

 

Det kan være temperaturskift han reagerer på, så er det for varmt så for køligt osv.

 

Er det kun om natten han skifter soveplads ofte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg anser det for helt normalt. Min hund skifter soveplads nok 10 gange om natten. Så sover han i sengen, på gulvet, i stuen, i sofaen, i gangen med dørtrinnet som hovedpude, i den anden stue, op i sengen igen, ned under sengen, op i hans kurv osv. Jeg tror det afhænger af tempratur. Han starter med at ligge i min seng, men får det hurtig varmt. Så ligger han sig hvor det bliver køligt. Nogen tid senere putter han i sin egen " seng " og der sover han det meste af natten, men af og til går han ind i stuen og andre gange registere jeg at han putter oppe ved mig igen. Men her i sommer har han stort set ikke lagt i min seng eller i hans kurv, der har hans skiftet mellem stuegulv og køkkengulv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores skifter også sovested. Han får ikke lov til at komme i sengen. En stor Golden og en seng der er 80 cm. bred. No way!

 

Men er jeg selv oppe på toilettet et par gange i løbet af natten er han forskellige steder. Nu, hvor han er 2 år, hører jeg ham aldrig.

Da han var yngre var han ved at drive mig til vanvid, da jeg sover meget let. Tror nok jeg har vænnet mig til det nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som mange andre tror jeg det er helt normalt. Han er ved at være voksen, og derfor ikke lige så afhængig af at sove med "flokken", og jeg tror også temperaturen gør sit!

Min hund har en seng i soverværelset og en dejlig pude i gangen, han bruger begge men ligger også direkte på gulvet i både soverværelset og gangen, og til tider ligger han på badeværelset - alt afhængigt af temperatur tror jeg. Nætterne har jo været lune denne sommer. Alt i alt tror jeg bare i skal vænne jer til hans flytten rundt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund sover i min seng hele natten. Kun hvis det er rigtig varmt kan hun finde på at gå ned på det kolde gulv et par minutter, så er hun oppe igen. Det vågner jeg af. Til gengæld krabber hun en del rundt (kan komme fra hoved- til benende i løbet af et splitsekund uden at rejse sig) hvilket resulterer i at jeg ofte vågner op om morgenen enten helt oppe i det ene hjørne, ude på kanten (sommetider med benene nede på gulvet) eller uden dyne, som kræet har fået tilkæmpet sig i løbet af natten. Jeg sover fra det hele og tror man vænner sig til det efterhånden. :lol:

 

Men der skulle jo helst ikke være noget galt med din hund, og det kan jeg godt forstå du tænker over, da det er en pludselig ændring. Synes der er kommet nogle gode forslag men vil lige tilføje et enkelt. Hvornår får han sidste måltid?. Nogle hunde kan få det dårligt af at mavesækken bliver helt tom, så måske kunne du flytte hans sidste måltid og se om det har en virkning på hans søvn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste tidspunkt beaglerne kan rotere på er, hvis det er meget varmt - som her i juli - her lå de ude på gulvet i soveværelset - eller ude i den lille gang hvor ovenlys vinduet stod åben. Normalt bliver de i deres kurve hele natten - det vil sige Oscar og Charlie gør - de rykker lidt rundt i kurven men forlader den ikke før om morgenen. Darwin flytter sig fra kurv til min del af sengen. Han sover det meste af natten under min dyne - er det for varmt rykker han lige udenfor dynen. Når han vil ind "banker" han på dynen og så løfter jeg den - det gør jeg i søvne - for jeg mærker slet ikke han roterer - bare at han ligger der et eller andet sted under dynen hvis jeg vågner i løbet af natten.

 

Men tror det er normalt de flytter rundt - det gjorde vores dalmatiner også. Han sov så nedenunder - enten i sofaen eller på gulvet - en sjælden gang kunne han indfinde sig i soveværelset og lå så på gulvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...