Hop til indhold

Hvalp knurrer af andre hunde


Ritasmoster
 Share

Recommended Posts

Jeg går til hvalpemotivation med min lille gravhundeblanding på 17 uger. Jeg har nu oplevet et par gange at hun snapper/knurrer af nogle af de andre. Det er særlig i forbindelse med, at hun lige er blevet belønnet med en godbid og jeg tænker derfor, at det er en form for ressourceforsvar hun udviser.

Hvis der ikke er godbidder i farevandet er der intet og hun vil gerne lege. Dog er der en lille cairn terrier som hun knurrer af, lige meget om der er godbidder eller ej. Der er en anden hund der også markerer overfor cairn terrieren, så måske den overskrider nogle grænser af deres grænser.

 

Jeg er rigtig ærgerlig over at hun arter sig sådan og jeg kan mærke, at jeg bliver mere påpasselig med at lade hende hilse, fordi jeg er bange for hvordan hun reagerer. Vores træner siger, at jeg skal aflede hende med en godbid. Hun har fint kunnet dele madskål mm. med min søsters hund. Der er intet overfor mig, jeg er tilmed forfremmet til ben holder ved hende.

 

Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer, er det normal adfærd for sådan en lille hvalp? Hun er en hund med selvtilliden i orden (man er vel ikke halv gravhund for ingenting:cool:) Hun hilser glad på alle hunde, men accepterer ikke indblanding fra andre, når der er mad involveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...