Hop til indhold

Hvalp har ikke fokus på mig


Skovsted
 Share

Recommended Posts

Vi havde en god tid hvor hvalpen - lidt imod dens natur sad stille og blev kælet for - og så fik den en godbid til sidst - om belønningen er for at sidde rolig eller for at blive kælet for ved jeg egentlig ikke, men jeg oplever da er den godt kan lide at blive kælet for også - selvom den måske hellere vil drøne rundt. Teorien har jeg ikke så meget styr på, men det virker, kan jeg se. Hun vil gerne kæles for også selvom hun ikke får en godbid. Ved indkald får hun altid en glad modtagelse (og somme tider en godbid), men falder også altid til ro og bliver kælet for før hun smutter igen. Og sidder hun lidt længere får hun også en godbid før hun smutter - nogen gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at tage hunden op gør jeg jo faktisk mest for at undgå en lidt træls situation, hvor man bare står med en glad og aktiv hvalp og venter på at komme i gang, men måske virker det så også på det efterfølgende samarbejde. Christina H. mener i hvert fald det er godt for noget - mere end bare at undgå en træls situation - og på træningsfilm ser jeg en del FT folk (fx David Lissett) som har ret stor succes også bære mere på hundene end jeg nogensinde har gjort. de gør det også for at undgå linen til de helt små hvalpe, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...