Hop til indhold

Kodimagnyl?


Beaglepack
 Share

Recommended Posts

Jeg er virkelig i syv sind lige nu - for allerhelst ville jeg jo at han slet ikke skulle have noget - her er det jo man ville ønske de kunne sige noget :mrgreen:

Ja vi har prøvet previcox før og jeg ved ikke hvad der var galt - men han gik fra Dolagis til previcox fra dag 1 og den bedste ide jeg har er at skiftet er sket for hurtigt - altså han han stadig havde dolagis i sig :vedikke: - som hans mave bare ikke kunne med !

 

Dolagis har han ikke fået længe - det vil sige siden marts - og previcox har jeg bare haft liggende fra dengang og som jeg så prøvede ½ af i går.

 

Ja heldigvis er han stærk i sine organer, så der er ikke noget der - men jeg vil også få taget blodprøver på ham hver år så vi kan følge op med det samme hvis der skulle være nogle ændringer.

 

Kunne han så tåle den halve previcox? Hjalp den ham? Og hvordan ligger den dosis i forhold til, hvad han må få?

 

Hvid det er en lav dosis som han tåler i maven, så er det måske det rigtige for ham. Og han kan måske leve adskillige år på den medicin... Er det dyrt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med tramadol? Der er tale om et opioid og ikke NSAIDs som metacam mm. Humant og på recept. Har brugt det til hunde med stærke smerter, gastrointestinale problemer og evt. samtidig med NSAIDs eller steroid. Er receptpligtigt og humant præparat så der skal dyrlæge over. De kan godt blive noget sløve men så kan man ændre dosis. Har prøvet det selv i forbindelse med en kombi af piskesmeld og helvedesild og der var det fantastisk ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne han så tåle den halve previcox? Hjalp den ham? Og hvordan ligger den dosis i forhold til, hvad han må få?

 

Hvid det er en lav dosis som han tåler i maven, så er det måske det rigtige for ham. Og han kan måske leve adskillige år på den medicin... Er det dyrt?

 

Ja det er gået fint med previcox og der har intet været med maven til nu. Han fik foreskrevet 227 mg 1 x dagligt - jeg gav ham den halve altså cirka 113 mg og den hjalp ham godt i forhold til at gå og løbe rundt efter han havde fået den. Nu prøver jeg bare det og ser hvordan det går. Han får kun pillen hvis jeg vurderer han har et akut behov for det. 10 piller koster i følge min regning (som jeg lige fandt frem) 114.80 kr. så det er jo ikke billigt - men hvis det virker - så må det jo koste det, som det gør. Der findes en lavere dosis på 57 mg - men ved ikke om det er nok for Charlie :vedikke:

Det kan jeg selvfølgelig spørge min dyrlæge om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med tramadol? Der er tale om et opioid og ikke NSAIDs som metacam mm. Humant og på recept. Har brugt det til hunde med stærke smerter, gastrointestinale problemer og evt. samtidig med NSAIDs eller steroid. Er receptpligtigt og humant præparat så der skal dyrlæge over. De kan godt blive noget sløve men så kan man ændre dosis. Har prøvet det selv i forbindelse med en kombi af piskesmeld og helvedesild og der var det fantastisk ;)

 

I følge det jeg kan læse er det en medicin som ikke anvendes til akutte smerter - kun til kroniske ? Charlie har ikke smerter hele tiden - men en gang i mellem når hans spondylose er i udbrud - så jeg ved ikke om han er kandidat til den type medicin :vedikke:

Jeg kan læse det er et morfin lign. middel som anvendes til lette til moderate smerter og som virker ved at påvirke hjernens smerte center - sikkert deraf at man kan blive sløv ? Hmm jeg ved ikke - jeg ønsker ikke at Charlie skal sløves

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan godt blive sløve, men så kan man nedjustere dosis. Morfin er et opioid, tramadol er et andet. Jeg har mest brugt det i forbindelse med smerter som for eksempel større operationer, øregangsbetændelser og diskusprolaps. Har brugt det til hunde som havde problem med blødning ved brug af NSAIDs/prednisolon. Fordelen er at man ikke har samme risiko for blødning i mavetarmkanalen som ved NSAIDs. Jeg har ikke brugt den ved spondylose før. Jeg ville nok afprøve det hvis andre smertestillende ikke har haft effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...