Hop til indhold

Hund adfærd bange


Sigridlund
 Share

Recommended Posts

Hejsa, vi har overtaget en voksen shih tzu tæve for 3 uger siden. Hun er verdens dejligste hund og så tryg ved mig, men hun er bange for min mand. Hun er så også i løbetid. Er der nogle af jer der oplever jeres tæver bliver bange i løbetiden? Udenfor når vi går tur er hun meget venlig overfor mennesker og hunde, men det er herhjemme hun kryber med halen mellem benene når min mand er i nærheden. Men jeg synes det er blevet værre og værre... Kan det være løbetiden?? Hun har blødt i ca 10 dg og har nu haft udflåd/lyst blod i en uges tid også...

Vi har fået hende tjekket hos dyrlæge og hun er fin og rask.

Hilsen Sigrid

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er jo helt klart utryg ved din mand (mænd?) så som en start skal han ikke overskride hendes grænser?

 

Her løser vi problemet ved at alle gæaster får besked på at ignorere hunden og opføre sig dom om han ikke er tilstede.. Og lade ham snuse hvis han vil... Uden at der bliver rakt hænder ud efter ham eller kigget på ham...

 

Det er selvfølgelig nemt når det kun er med gæster og ikke dem der bor i huset...

 

Måske din mand skulle bevæbnes med nogle overordentligt gode guffere, sætte sig ned på gulvet med ryggen til og smide godbidder til hende? Eller være den der giver hende mad osv? Stadig uden at overskride hendes grænser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, det er ikke min mand hun har haft dårlige oplevelser med. Vi har kun haft hende 3 uger og de første dage var hun rigtig fin og glad men efter hun gik i løbetid har hun ændret sig. Men kan det være løbetiden der gør hende så bange??

Jeg ved jo hendes fortid har været turbulent og hun har boet i en stald.

Link til indlæg
Del på andre sites

En del tæver har faktisk smerter og ømhed i forbindelse med ægløsning, der jo ligger ca 14 dage efter blødningsstart. Og smerter fremmer jo nervøsitet. Husk så, at hun kan gå over i en også stresset periode, hvis hun tillige kommer i falsk drægtighed.

Tænker at hvis din mand negliserer hende, aldrig kigger hende i øjnene, aldrig går tæt på hende eller direkte mod hende,i en længere periode, om hun så ikke vil opfatte ham som ufarlig. Tre uger en ingen tid til forandring i en voksen hunds liv, så jeg kan ikke tro , at det ikke kan lykkes med lidt tålmodighed at få hende gjort glad for manden i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...