Hop til indhold

Recommended Posts

Har lige snakket med mine naboer og fået den beklagelig nyhed at Eddie hyler fra jeg er gået og resten af tiden hvor han er alene. :megaked: :megaked: Ikke lige den nyhed som jeg havde regnet med eller forventet.

Da tidligere ejer havde sagt at der ikke var nogle alene hjemme problemer. Har haft en lang samtale med tidligere ejer og har nu fundet ud af at Eddie altid har haft selskab af mindst en anden hund, når de gik på arb. Så han har jo ikke disederet været alene..

Så nu hedder det så alene hjemme træning.. Ikke let, når jeg er studerende og startet i praktik.. :megaked: Jeg har ikke noget ferie som jeg kan trække på..

Har idag været nede hos dyrlægen og snakket trænings plan samt op startet Eddie på Zylkéne og Adaptil halsbånd samt jeg har bestilt en Diffusor over nettet.

Så må jeg se hvordan det går eller om Eddie skal over på noget angst dæmpende piller...

Noget rigtigt øv... og er mega ked af at Eddie har det sådan :megaked: Det eneste positive i denne situation er at mine naboer er meget large i det og ved at jeg vil gøre/ forsøge at ændre situationen..

Eddie er 5 år gammel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal have succes med træningen så er du nødt til at få arrangeret pasning til ham, så han IKKE oplever at være ked af at være alene. Lader du ham være alene blot på Zylkene mm og træner når du har fri, så tror jeg aldrig du kommer det til livs. De dårlige oplevelser med seperationsangst sætter sig lynhurtigt i dem, og så bliver det først for alvor svært at få vendt den rundt.

Men øv hvor er det træls :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke usædvanligt for omplaceringshunde at få problemer med at være alene, i et stykke tid. Selvom de fint kunne i gammelt hjem. Jeg oplever at dette skyldes en kæmpe tilknytning til ny ejer fordi hunden er lidt utryg i sit nye miljø.