Hop til indhold

Ørerens


LUNITA
 Share

Recommended Posts

Jeg har to cocker, Silvie 2 år og Alma 1 år.

Der har aldrig været noget med deres øre indtil nu, men Silvie

har fået lidt betændlese nu i det ene øre, og skal behanles.

 

Min mor siger at hun brugte en forebyggene ørerens til sine cocker, som hun en gang havde.

 

Hvad siger i som har spanielse, og hvis ja, hvad bruger i så

og hvor ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to cocker, Silvie 2 år og Alma 1 år.

Der har aldrig været noget med deres øre indtil nu, men Silvie

har fået lidt betændlese nu i det ene øre, og skal behanles.

 

Min mor siger at hun brugte en forebyggene ørerens til sine cocker, som hun en gang havde.

 

Hvad siger i som har spanielse, og hvis ja, hvad bruger i så

og hvor ofte.

 

Jeg har godt nok ikke spaniels - men beagler som også har lange ører.

Her hos os har Oscar været den som havde gentagne problemer med ørerne og ofte har han måttet have øredråber hos dyrlægen. Nu har jeg så fundet, at årsagen bundende i det foder han fik - da øre problemer og fordøjelse ofte hører sammen. Når Oscars mave fungerer har han ingen problemer med ørerne.

Jeg tørrer dog hans ører af i æble cider eddike tilsat vand som jeg tørrer hans ydre øre med. Det gør jeg med 14 dages mellem rum cirka. Dette forhindrer svampe dannelse - da det arbejder sig indad. Man må ikke komme det i selve øret !!

Udover det får alle beagler æble cider eddike indvortes - 1 spsk pr. hund hver dag da det renser kroppen for tungmetaller og har en masse andre gode egenskaber.

Mine to andre beagler får aldrig gjort noget ved ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af mine cockere og dem jeg før har haft, har kun én lidt øreproblemer.Som yngre kom det i forbindelse med løbetid, eller ved loppeangreb. Mine Katte det slæbte lopperne hjem er døde af alder og nu er Laura 11 1/2 år og steriliseret. Men det komer ind i mellem. Jeg skal altid huske at klippe hende ca. én gang/måned med kort skær ved øreindgangen. Hun får nok for meget varme med det for lange hår og hun sover en del , altså ligger og putter i en sofa.I går aften kom det igen og hun havde kløet sig , så hun var helt mørkerød i åregang. Hun behandles med Diproderm 0,05 %.Det tager kløen, så et par dage efter klippes ned og oprenses i ydre øre. Bruger almindelig håndkøbsdyrlægeørerens. Men ved ikke om det tager svampeinfektion. Nogle skal behandles med Otoclean ørerens hver måned.

Jeg gør aldrig noget, min dyrlæge ikke har anbefalet, da jeg har kendt hunde, også cockere, hvor hjemmebehandling har gjort dem virkelig dyrlægekrævende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender flere der har brugt noget pulver til hunde med lange ører. Det hedder thornit og kan bestilles i England. Det hedder sig, at det er mod øremider, men tror også det hjælper på svamp og let infektion. Ellers findes der malacetic ørerens og vådservietter. Har selv brugt begge dele til rødeste ører og poter. Køber det også i England.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...