Hop til indhold

træningstøj


korvis
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...

Min Arrak vinterjakke er ved at være slidt op, så jeg skal have købt ny jakke. Jeg er jo ret forelsket i Pinewood Dog Sports jakke: http://www.effektlageret.dk/product/pinewood-dog-sports-jakke-8274/

 

Men det fremgår ingen steder om der er apport-lomme på ryggen. Så jeg skrev til min vanlige grej-pusher (Effektlageret), og de har oplyst mig, at jakken har en stor apport/dummylomme på ryggen:banan: Som bonusspørgsmål spurgte jeg om udtagelige lommer - det har den desværre ikke. Af erfaring ved jeg dog at de er nemme at lave af et stykke voksdug og lidt velcro:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Arrak vinterjakke er ved at være slidt op, så jeg skal have købt ny jakke. Jeg er jo ret forelsket i Pinewood Dog Sports jakke: http://www.effektlageret.dk/product/pinewood-dog-sports-jakke-8274/

 

Men det fremgår ingen steder om der er apport-lomme på ryggen. Så jeg skrev til min vanlige grej-pusher (Effektlageret), og de har oplyst mig, at jakken har en stor apport/dummylomme på ryggen:banan: Som bonusspørgsmål spurgte jeg om udtagelige lommer - det har den desværre ikke. Af erfaring ved jeg dog at de er nemme at lave af et stykke voksdug og lidt velcro:-)

 

Ser super lækker ud, men der står ikke at det er en vinterjakke - findes den (og bukser) måske i både sommer og vinterudgave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser super lækker ud, men der står ikke at det er en vinterjakke - findes den (og bukser) måske i både sommer og vinterudgave?

 

Nej, men så vidt jeg ved, er den let foret som Arrak. Arrak er jo heller ikke vildt varm i sig selv. Men når den er vind- og vandtæt skal der jo bare en tyk trøje under. Kører ihvertfald ned til min pusher og mærker på den en dag:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er jeg endelig kommet hjem med et par nye "forårs-/efterårstræningsbukser". Lang historie kort: Købte først et par Fjällräven Vidda pro, som viste sig at alligevel sidde for stramt om maven. :oops: Fik butikken til at ta' en anden model (Karla) hjem til mig, som søreme også sad for stramt om maven! :shock: Så fandt ekspedienten et par Bergans Vemork frem - og de sad sgu fint! :5up: De er godt nok ikke så "efterårsagtige" som jeg havde ønsket, men de er da en del tykkere end mine sommerbukser, og da de er vindtætte tror jeg de bli'r ok. Har haft dem på i haven her til aften uden at fryse. Der er også plads til et par lange underhylere under. Hvis jeg tør, så kan jeg også voksbehandle dem, de er "vandafvisende" som de er nu. De var også en hel del billigere end Fjällräven - de kostede 699,- hvor Fjällrävens kostede hhv. 1.199,- og 1,099,-. Så der blev søreme penge tilovers til at købe en langærmet undertrøje af samme slags som de fede lange underhylere jeg købte forleden! :5up:

 

Har også bestilt et par af dem her fra engelsons.se, dem er jeg meget spændt på at prøve... http://www.engelsons.se/byxor/dam-1/vattentat-byxa-boberg De skulle være helt vandtætte, det bli'r rart at ha'! Jeg har sommerbukser af samme mærke, og har sammenlignet størrelsesskemaer, så de burde passe...

 

Vinterbukser har jeg heldigvis - et par rigtig varme vinterforede Fjällräven Sälka, som sjovt nok passer min krop (mave...) fint. :vedikke:

 

Pyha, jeg hader at købe bukser... :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den, købte i fysisk butik :-)

 

Den er ikke varm, det er nødvendigt med en fleecetrøje indenunder. Den er i unisex-størrelser, så den er stor i størrelserne, men synes den sidder godt.

Der er mange gode lommer, både for og bag. Har kun haft den en eftermiddag, men den virker god.

 

Så det er egentlig en forårs/efterårsjakke?

 

 

Jeg har fået fra Engelsons i dag. Jakken er ok både i pasform og kvalitet - i forhold til prisen. Man kan dog godt mærke at der er forskel i kvalitet på den og Arrak, men på den anden side kostede den jo kun 1/3:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er egentlig en forårs/efterårsjakke?

 

 

Jeg har fået fra Engelsons i dag. Jakken er ok både i pasform og kvalitet - i forhold til prisen. Man kan dog godt mærke at der er forskel i kvalitet på den og Arrak, men på den anden side kostede den jo kun 1/3:-)

 

Er Engelsonstingene allerede kommet??!! Det var sgida hurtigt..! Hvordan er jakken mhtforing - er den vinterforet eller mere efterårsvarm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Engelsonstingene allerede kommet??!! Det var sgida hurtigt..! Hvordan er jakken mhtforing - er den vinterforet eller mere efterårsvarm?

 

Den er vinterforet! Noget varmere end Arrak, så jeg var nødt til at tage en tyndere trøje under. Havde den på på aftenturen, og den er helt sikkert godkende! Den er meget let og komfortabel ifht. Arrak. Jeg spår dog ikke at den holder i 3 år:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så det er egentlig en forårs/efterårsjakke?

 

 

Jeg har fået fra Engelsons i dag. Jakken er ok både i pasform og kvalitet - i forhold til prisen. Man kan dog godt mærke at der er forskel i kvalitet på den og Arrak, men på den anden side kostede den jo kun 1/3:-)

 

Ja, det er sådan en skal-jakke-agtig ting med et meget tyndt for i.

Jeg forestiller mig at med en tyk fleece under ville den også kunne bruges om vinteren, afhængigt ag hvor kuldskær man er.

 

Alle lommerne er fantastiske og pasformen er god, dog er den lidt lang i ærmerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er sådan en skal-jakke-agtig ting med et meget tyndt for i.

Jeg forestiller mig at med en tyk fleece under ville den også kunne bruges om vinteren, afhængigt ag hvor kuldskær man er.

 

Alle lommerne er fantastiske og pasformen er god, dog er den lidt lang i ærmerne.

 

Hvordan er den i forhold til arrak original jakken - hvis du ved det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået dem her hjem!

 

http://www.engelsons.se/byxor/dam-1/vattentat-byxa-boberg

 

De er virkelig behagelige at ha' på, de er lavet i noget børstet materiale så de er virkelig bløde og dejlige. De skulle være vind- og vandtætte og åndbare. Har jo ikke kunnet prøve det af endnu, da jeg først har fået dem i dag. Men her blæser en del, så det vindtætte passer helt sikkert! Umiddelbart ser kvaliteten ok ud, men det må jo vise sig med tiden. Til den pris (ca. 360,- omregnet til danske kr.) ser de i hvert fald helt ok ud! De er nok en smule store i størrelserne, men de ligger et størrelsesskema ved hvert produkt på hjemmesiden. Jeg sammenlignede med skemaet for de andre bukser jeg har fra samme sted, og endte sgu med et par bukser der passede. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg har spurgt før, men har ikke rigtigt fået svar. Nogle gode steder at købe agility-træningstøj?

 

Tror det er meget individuelt, hvad man synes fungerer bedst. Der er ikke rigtig noget "agilitytøj", de fleste løber nok bare i tøj de kan bevæge sig frit i. Jeg bruger de samme trøjer/jakker som til anden hundetræning, og så har jeg lidt forskellige bukser. Det eneste som nok er specielt for agility er vel skoene. De fleste løber i Salomon speedcross og lignende, men de er temmelig dyre. Dem kan man investere i når man er sikker på at det er agility man vil. Indtil da bruger man bare nogle sko man kan løbe i, og som står ok godt fast. Grusbanesko er der mange som køber, som sine første agilitysko, de kan tit fås på tilbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er meget individuelt, hvad man synes fungerer bedst. Der er ikke rigtig noget "agilitytøj", de fleste løber nok bare i tøj de kan bevæge sig frit i. Jeg bruger de samme trøjer/jakker som til anden hundetræning, og så har jeg lidt forskellige bukser. Det eneste som nok er specielt for agility er vel skoene. De fleste løber i Salomon speedcross og lignende, men de er temmelig dyre. Dem kan man investere i når man er sikker på at det er agility man vil. Indtil da bruger man bare nogle sko man kan løbe i, og som står ok godt fast. Grusbanesko er der mange som køber, som sine første agilitysko, de kan tit fås på tilbud.

 

Tak for svaret :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er den i forhold til arrak original jakken - hvis du ved det?

 

Jeg har ikke selv ejet arrak jakken, kun set den på andre, men jeg tror den er varmere.

I Pinewood er der mange lommer blandt andet to godbidslomme (en i hver side), som er i sådan noget fedttæt stof. Så er der en STOR dummylomme og en lomme til en flaske bagpå.

Jet tror måske at pinewood er lidt længere end arrak, den gå sådan lige ned over numsen og lidt længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...