Hop til indhold

træningstøj


korvis
 Share

Recommended Posts

Min hurtte-vest kom i mandags og den er allerede smurt ind i hundpoter, savl og har en dejlig aura af frikadelleduft :banan:

 

Det er rimeligt nice ikke at være på nippet til at dø af varme inder træning.

Kommer dog nok til også at bestille pinewood-vesten når der kommer nye penge på kontoen, kan godt se at det er nødvendigt med to :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hurtte-vest kom i mandags og den er allerede smurt ind i hundpoter, savl og har en dejlig aura af frikadelleduft :banan:

 

Det er rimeligt nice ikke at være på nippet til at dø af varme inder træning.

Kommer dog nok til også at bestille pinewood-vesten når der kommer nye penge på kontoen, kan godt se at det er nødvendigt med to :mrgreen:

 

Og et lille fif: hvis du limer den bløde side af velcro på indersiden af lommen, langs med kantbåndet, kan du lime den hårde side af velcro på stort set alle almindelige, billige godbidsposer (eller sy nogle selv), og så har man udtagelige godbidslommer:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og et lille fif: hvis du limer den bløde side af velcro på indersiden af lommen, langs med kantbåndet, kan du lime den hårde side af velcro på stort set alle almindelige, billige godbidsposer (eller sy nogle selv), og så har man udtagelige godbidslommer:klap:

 

Jeg er håndarbejdsignorant :oops:

 

Ville ikke ane hvordan jeg skulle sy en godbidspose, lever bare med fedtede lommer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Jeg er håndarbejdsignorant :oops:

 

Ville ikke ane hvordan jeg skulle sy en godbidspose, lever bare med fedtede lommer :mrgreen:

 

Jeg købte nogle Arrak-lommer af ANGI i vinters, og de passer perfekt i Hurtta også - hvis man lige limer lidt velcro på både vest og lomme (uden at lime fingre sammen med sekundlim:oops:).

 

Ellers har manden fundet ud af at de mindste zipposer fra Ikea (de grønne) er ret gode:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Hvad bruger I af træningsvest og hvorfor?

 

Har en Hurtta fra lifeguard serien, men synes den er lidt stor, og savner figursyning :mrgreen:

 

Jeg har en Hurtta motivation lydighedsvest og en Arrak jumper.

 

Hurttavesten var den jeg først købte. Prøvede samtidigt deres agilityvest fra samme serie, men den sad elendigt på min krop. :roll: Jeg har været glad for Hurttavesten - men den bli'r hurtigt for varm at løbe agility i, synes jeg. Varm og tung. Så den bli'r mest brugt om vinteren.

 

Her i foråret/sommeren opdagede jeg så Arraks Jumper vest, og købte fluks én. Den er jeg også rigtig glad for, den er meget lettere og mindre varm. Mistænker lidt at det bli'r den jeg kommer til at bruge mest, da den jo kan bruges året rundt. Meeeeen, en smule smal over hofterne, vil jeg sige..? (NEJ, det er ikke mig der er fed!!! :evil:)

 

I det hele taget tror jeg ikke på en figursyet træningsvest. Der er brug for så mange lommer at figursyet lissom bare ikke funker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Hurtta motivation lydighedsvest og en Arrak jumper.

 

Hurttavesten var den jeg først købte. Prøvede samtidigt deres agilityvest fra samme serie, men den sad elendigt på min krop. :roll: Jeg har været glad for Hurttavesten - men den bli'r hurtigt for varm at løbe agility i, synes jeg. Varm og tung. Så den bli'r mest brugt om vinteren.

 

Her i foråret/sommeren opdagede jeg så Arraks Jumper vest, og købte fluks én. Den er jeg også rigtig glad for, den er meget lettere og mindre varm. Mistænker lidt at det bli'r den jeg kommer til at bruge mest, da den jo kan bruges året rundt. Meeeeen, en smule smal over hofterne, vil jeg sige..? (NEJ, det er ikke mig der er fed!!! :evil:)

 

I det hele taget tror jeg ikke på en figursyet træningsvest. Der er brug for så mange lommer at figursyet lissom bare ikke funker...

 

Hvad forskellen i pasform, og lommer og kvalitet og sådan mellem de to? :mrgreen:

 

Jeg er jo fan af Hurtta, men går ikke hvis den er for varm til sommeren :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad forskellen i pasform, og lommer og kvalitet og sådan mellem de to? :mrgreen:

 

Jeg er jo fan af Hurtta, men går ikke hvis den er for varm til sommeren :hmm:

Jeg ved at mange andre har haft problemer med kvaliteten på Hurttas lydighedsvest, men min viser ikke tegn på at gå i stykker nogen som helst steder, efter flere års brug. Der er mere plads i lommerne (især i ryglommen) på Hurttavesten end i Arrak Jumper - men det gi'r måske også lidt sig selv, da Arraks er tyndere og mere "sommervenlig". Pasformen er vel sådan som pasforme nu er på veste - elendig på begge to! :lol: Ej, men de kan begge snøres ind i taljen, og så er der jo ikke så meget mere pasform på en vest. Og dog, jeg synes at Arraks er lige lovlig smal over hoften... Hvis du er mest til Hurtta, og ikke har brug for vildt mange lommer, så kunne du jo også kigge på deres agilityvest? Også fra motivationserien. Den er lavet i samme slags tynde stof som Arraks Jumper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at mange andre har haft problemer med kvaliteten på Hurttas lydighedsvest, men min viser ikke tegn på at gå i stykker nogen som helst steder, efter flere års brug. Der er mere plads i lommerne (især i ryglommen) på Hurttavesten end i Arrak Jumper - men det gi'r måske også lidt sig selv, da Arraks er tyndere og mere "sommervenlig". Pasformen er vel sådan som pasforme nu er på veste - elendig på begge to! :lol: Ej, men de kan begge snøres ind i taljen, og så er der jo ikke så meget mere pasform på en vest. Og dog, jeg synes at Arraks er lige lovlig smal over hoften... Hvis du er mest til Hurtta, og ikke har brug for vildt mange lommer, så kunne du jo også kigge på deres agilityvest? Også fra motivationserien. Den er lavet i samme slags tynde stof som Arraks Jumper.

 

Kan det passe at Hurttas har flere lommer foran? synes jeg det lignede på billederne :hmm:

 

Har aldrig ejet et stykke Arrak, men er glad for at det regn/træningssæt jeg har fra Hurtta der efterhånden er meget gammelt :lol:

 

 

Hvordan er det med træningsbukser? Arrak eller Fjällräv der? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det passe at Hurttas har flere lommer foran? synes jeg det lignede på billederne :hmm:

 

Har aldrig ejet et stykke Arrak, men er glad for at det regn/træningssæt jeg har fra Hurtta der efterhånden er meget gammelt :lol:

 

 

Hvordan er det med træningsbukser? Arrak eller Fjällräv der? :mrgreen:

De har sådan set de samme lommer - men på Hurttas er sidelommerne dobbelte, så de har to mindre lommer ekstra dér. Jeg har brugt dem til nøgler, klikker og lign., synes ikke helt de er store nok til at ha' større ting i. Jeg er virkelig glad for Arrak, er også glad for vesten - men kun om vinteren! :lol:

 

Bukser synes jeg er virkelig svært!!! Nu har jeg så det ekstra problem at jeg har fået noget der ligner en gravidmave, pga. stofskiftesproblemer, hvilket gør det pissesvært at finde noget der passer... Men hvis jeg nu ser bort fra det...

 

Så har jeg et par vinterforede fra Fjällräven som er suveræne. De er til viiiirkelig koldt vejr, som i minusgrader - men kan sagtens løbe agility i dem. Vind- og vandtætte, modellen hedder Sälka.

 

Så har jeg et par fra Bergans, som jeg faktisk ikke har brugt ret meget endnu, men tænker at de bli'r rigtig gode til forår/efterår. Modellen hedder Vemork, de er vindtætte og vandafvisende (men kan vistnok behandles så de bli'r vandtætte..?). De er meget lette i det, og skulle være meget hurtigtørrende, tror de er rigtig praktiske.

 

Og så har jeg en del fra Engelsons i Sverige... Jeg har både lange bukser, piratbukser og shorts (Helags og Travel). Og jeg er sådan set meget glad for dem. Men de tofarvede Helags synes jeg har et problem, da det farvede stof er meget tyndt (sommertyndt!), og det sorte stof er så tykt at det bli'r virkelig varmt i solskin. Jeg får faktisk mest brugt mine når det egentlig er for koldt, og gerne med et par lange underhylere under. Tror muligvis Travel er bedre, da de er lavet af det samme stof hele vejen?

 

Sååeehh... Vinter, tidligt forår og sent efterår er jeg dækket ind, men mangler de helt perfekte bukser til når det bli'r lidt varmere...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Håber man må spørge til sko i denne her tråd. Min ene gummistøvle sprang læk i dag (selvfølgelig da jeg var ret langt hjemmefra, brr!).

 

Nogle gode bude på gode gummistøvler? De skal helst: Ikke være længere end støvletter.

Være lidt varme, så de også kan bruges til lange ture om vinteren.

Kunne bruges også når der er glat ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber man må spørge til sko i denne her tråd. Min ene gummistøvle sprang læk i dag (selvfølgelig da jeg var ret langt hjemmefra, brr!).

 

Nogle gode bude på gode gummistøvler? De skal helst: Ikke være længere end støvletter.

Være lidt varme, så de også kan bruges til lange ture om vinteren.

Kunne bruges også når der er glat ude.

 

Jeg elsker jo mine Lacrosse Hamptons... Men ved at mange har haft problemer med at de er gået i stykker. Mine har dog holdt i maaaaaange år, selv om jeg har brugt dem stort set daglig fra ca. oktober til april. Seeland laver nogle der er stort set magen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber man må spørge til sko i denne her tråd. Min ene gummistøvle sprang læk i dag (selvfølgelig da jeg var ret langt hjemmefra, brr!).

 

Nogle gode bude på gode gummistøvler? De skal helst: Ikke være længere end støvletter.

Være lidt varme, så de også kan bruges til lange ture om vinteren.

Kunne bruges også når der er glat ude.

 

Jeg er rigtig glade for mine HUNTER gummi støvler de fås både lange og som støvletter ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker jo mine Lacrosse Hamptons... Men ved at mange har haft problemer med at de er gået i stykker. Mine har dog holdt i maaaaaange år, selv om jeg har brugt dem stort set daglig fra ca. oktober til april. Seeland laver nogle der er stort set magen til.

 

Har haft to par La Crosse, som revnede efter 1-2 år. Har pt. et par Seeland, de er gode og varme og har gode, solide såler, der står fast. Synes faktisk man går bedre i dem end i La Crosse.

Men både La Crosse og Seeland er jo lavet af naturgummi - og giver man det ikke "behandling" tørrer gummiet ud og revner. Det har jeg lært på den hårde måde, så nu får de spray (når jeg husker det) :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må altså lige slå et slag for fler-lags jakker! Er bare så træt at af stive jakker, der "fylder" når man træner hund. Så i år har jeg købt en Houdini Dunfri jakke. Så har jeg så en fleece eller uldtrøje indenunder, dunfri-jakken og så en skaljakke over og til slut træningsvest. Det fungerer bare så meget bedre end min arrak eller andre lignende. Meget bedre bevægelsesfrihed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...