Hop til indhold

træningstøj


korvis
 Share

Recommended Posts

Mener vi havde en tråd med træningstøj til os mennesker, men kan ikke finde den. Men der kommer jo hele tiden nyt, så det gør måske ikke så meget med en ny!

 

Jeg har fået en ny fleecejakke fra Arrak, og den er rigtig fed! Vindtæt, vandafvisende og åndbar. Har haft den på gåture og har også prøvet at løbe en smule agility i den, og det lover godt! Den vejer ingenting, og damemodellen er lidt figursyet så den hænger ikke og slasker. Det er en fleece, så det er jo ikke en vinterjakke - men til efteråret er den perfekt. Den har 4 lynlåslommer, plus Arraks ryglomme. Den får en klar anbefaling herfra! :5up:

 

(Det er noget tid siden jeg var inde på Arraks hjemmeside - synes de har fået vildt mange nye ting..??)

 

http://www.arrakoutdoor.se/jackor/king-peak-lady

 

arrakkingpeaklady-1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser da super lækker ud!!

 

Jeg bruger lige nu min anorak fra wolf camper: http://udeliv.com/?id=236969&catalogue_selected=339721_11504#339721

Det er jo ikke en decideret hundetræningsjakke, så der mangler lommer.

57e7d383543e5c5ca1c06a95d804d4d8.png

 

Men jeg kompenserer ved min fantastiske godbidstaske fra eqdog. Havde hurtta's før, men må indrømme at denne er mere praktisk.

http://dogsrus.dk/godbidder-og-traening-4/clickn-treat-godbidstaske-p162

 

DSC_0459.png

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Men jeg kompenserer ved min fantastiske godbidstaske fra eqdog. Havde hurtta's før, men må indrømme at denne er mere praktisk.

http://dogsrus.dk/godbidder-og-traening-4/clickn-treat-godbidstaske-p162

 

DSC_0459.png

Og Louise er hermed skyld i at jeg lige kom til at bestille overstående godbidstaske - så må hun jo lade vær med at rende rundt og vifte sådan med den til rally træning, så man bliver fristet :fyfy::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg kompenserer ved min fantastiske godbidstaske fra eqdog. Havde hurtta's før, men må indrømme at denne er mere praktisk.

http://dogsrus.dk/godbidder-og-traening-4/clickn-treat-godbidstaske-p162

 

DSC_0459.png

 

Den har jeg også, er også meget tilfreds. :5up:

 

Eeelsker min Arrak Black Bear hoody:

 

1552-p.jpg

 

Og når det bliver koldere, skal jeg også have mine Arrak Black Bear bukser i brug igen. Ganske vist træner jeg ikke særlig meget udendørs om vinteren, men i uopvarmet hal er det også i den grad nødvendigt med varmt træningstøj, sidste vinter levede jeg nærmest i dem:

 

arrak-buks.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker Arrak klunds - og har efterhånden det meste af deres sortiment i en eller anden variation..

 

Også de nye ting..? ;-) De har eddermame fået meget nyt, også sådan noget som jeg ikke synes er decideret hundetræningstøj... Men er også en sucker for Arrak!

 

Jeg mangler dog nogle gode bukser til lidt koldere vejr. Er jo i forvejen lettere udfordret mht. løb, og skal i hvert fald ikke ha' bukser der gør det sværere for mig! Synes også det er pissesvært fordi jeg viiirkelig får varmen når jeg løber - og fryser derfor rigtig meget når vi står og venter. Her i efteråret, før det bli'r sådan rigtig koldt, bruger jeg bare mine sommertræningsbukser med et par lange underhylere under, det er ok. Det kunne jeg sådan set også løbe i om vinteren, men det er alt, alt for koldt til ventetiden. Dilemma!!! Især når vi går i ridehus plejer det at være pissekoldt. Overvejer seriøst at købe termooverall, som er så stor at man bare kan "krybe ind i den", lidt som i en sovepose, og så bare ha' det tyndere løbetøj under. For det fungerer ikke med overtræksbukser, det er alt for bøvlet. Ved ikke om det kan fungere, men det må vel komme an på en prøve... :hmm:

 

Edit: KEDELDRAGT!!! DET HEDDER KEDELDRAGT!!! OVERALLS ER FOR BØRN, PÅ DANSK!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Også de nye ting..? ;-)

Edit: KEDELDRAGT!!! DET HEDDER KEDELDRAGT!!! OVERALLS ER FOR BØRN, PÅ DANSK!!! :lol:

Kedeldragt er bukser og jakke i et stykke og gerne med hætte (Børneversionen kaldes flyverdragt) - Overalls er til både børn og voksne og er kun bukser, men de slutter oppe på brystet og med indbyggede seler (de bliver også kaldt selebukser) og det hele er på dansk :P

 

Ja også noget af de nye - men er rimelig fixeret på hundene tingene. Nu bliver det pinligt, men jeg har:

Arrak Originaljacka New

Akka Softshell jacket

King Peak LADY

Arrak Fleece jacka Coral

Kebne pants LADY

Original pants Lady

Originalbyxa Four Season

Yellowstone

 

Og på et eller andet tidspunkt kommer jeg nok til at købe den her os -> Arrak Vest Acadia

Link til indlæg
Del på andre sites

Kedeldragt er bukser og jakke i et stykke og gerne med hætte (Børneversionen kaldes flyverdragt) - Overalls er til både børn og voksne og er kun bukser, men de slutter oppe på brystet og med indbyggede seler (de bliver også kaldt selebukser) og det hele er på dansk :P

 

Ja også noget af de nye - men er rimelig fixeret på hundene tingene. Nu bliver det pinligt, men jeg har:

Arrak Originaljacka New

Akka Softshell jacket

King Peak LADY

Arrak Fleece jacka Coral

Kebne pants LADY

Original pants Lady

Originalbyxa Four Season

Yellowstone

 

Og på et eller andet tidspunkt kommer jeg nok til at købe den her os -> Arrak Vest Acadia

 

Jeg veeeeed det jo gådt!!!!! Men glemmer det hver gang... :roll: For det sidder bare så indgroet at en kedeldragt hedder en overall! Fordi den ER "over all", og det hedder de på svensk... Og jeg gør det hver evig eneste gang! :lol: Men denne gang kom jeg sgu i tanke om det selv - første gang ever! I 30 år! :5up:

 

Okay, det dér, det er sgu lidt pinligt... :shock: Jeg har kun en originaljakke, vinterbuksene (dem med seler), en hoodie og nu king peak (fleecejakken). Men vil ha' meeeere!!!

 

Vesten er jeg ikke så hooked på, fordi jeg allerede har Hurttas og er vildt glad for den. Ikke fordi Arraks ikke ser fed ud... Kunne virkelig godt tænke mig at eje den der black bear hoodie, og nogle bukser, hvis ikke de er lige så tykke og tunge som vinterbuksene... Og undertøjet... Og og og...!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige følge med her. Lydighedstræning er ikke noget problem, men til agility kommer jeg nok til at mangle noget når/hvis det bliver koldt. Sidste vinter kunne jeg snildt løbe i jeans, da vi stadig havde virkelig korte segmenter, men efterhånden som vi løber længere baner, hurtigere, og forhåbentlig stævner, skal der nok lidt andet til.

 

Skal til agility stævne næste weekend og det ser ud til at shorts stadig er OK, men det varer nok ikke ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne virkelig godt tænke mig at eje den der black bear hoodie, og nogle bukser, hvis ikke de er lige så tykke og tunge som vinterbuksene... Og undertøjet... Og og og...!!! :lol:

Original pants Lady er ligesom vinterbukserne men uden polstringen, så en god efterårs/vinterbuks der ikke er megavarm.

Kebne pants LADY minder meget om http://www.fjallraven.dk/barents-pro-woman - så er spørgsmålet om man gider at rode med selv at vokse bukser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må lige følge med her. Lydighedstræning er ikke noget problem, men til agility kommer jeg nok til at mangle noget når/hvis det bliver koldt. Sidste vinter kunne jeg snildt løbe i jeans, da vi stadig havde virkelig korte segmenter, men efterhånden som vi løber længere baner, hurtigere, og forhåbentlig stævner, skal der nok lidt andet til.

 

Skal til agility stævne næste weekend og det ser ud til at shorts stadig er OK, men det varer nok ikke ved.

Synes bukser er et problem, når det gælder agility... Så længe jeg overhoved kan, løber jeg i mine alm. træningsbukser, bare med lange underhylere under. Og det går egentlig fint - så længe man løber! Men ventetiden... Kooooldt!!! Har også et par "vinter-træningsbukser", men dels er de ikke gode at løbe i (muligvis er jeg også en smuuule for tyk :oops:), og så er de faktisk ikke meget varmere end de alm. Er det rigtig vinterkoldt skal jeg stadig ha' lange underhylere undr dem - og det er der ikke plads til! :oops: Så jeg synes hele tiden jeg er på jagt efter de perfekte vintertræningsbukser. Ender muligvis bare med en termodragt at ta' på i ventetiden...

 

Original pants Lady er ligesom vinterbukserne men uden polstringen, så en god efterårs/vinterbuks der ikke er megavarm.

Kebne pants LADY minder meget om http://www.fjallraven.dk/barents-pro-woman - så er spørgsmålet om man gider at rode med selv at vokse bukser.

De Kebne ligner faktisk rigtig meget de vinterbukser jeg har, fra Pinewood... I modellen i hvert fald, mine er ikke voksede men lavet af noget vandtæt/åndbart stof. Men hvad med det område med mørkere stof, er det samme materiale? På mine er det mørke nemlig noget tyndt noget - og det er sgu koldt om r*ven! Har oilskin, og ved hvor bøvlet det er at vokse, men også hvor godt det er. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

korvis - hvad med bare at købe nogle gode skibukser så det er nemt at smide dem?

 

Det har jeg prøvet - og synes ikke det er så nemt at bare smide dem... Skal også smide jakke, og så er det lige pludselig meget og besværligt.

 

Tror egentlig jeg er lidt alene om "problemet", for jeg synes ikke de andre jeg træner med bøvler sådan med vintertøj. Men jeg er dels en rigtig frossenpind, og så er jeg bare elendig til at løbe, så har viiiirkelig svært ved at løbe i for tungt og tykt tøj... :oops: Men ved at nogle bruger termodragter, og det ser da ud til at de er lidt mere til at bare "klive ind i"..? :vedikke: Var ude for at kigge på én i går, men de havde ikke nogle hjemme. Er nødt til at prøve, for jeg er lidt lang i ryggen, og så er heldragt lidt et problem... Men de får den hjem, så jeg kan få kigget nærmere på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg prøvet - og synes ikke det er så nemt at bare smide dem... Skal også smide jakke, og så er det lige pludselig meget og besværligt.

 

Tror egentlig jeg er lidt alene om "problemet", for jeg synes ikke de andre jeg træner med bøvler sådan med vintertøj. Men jeg er dels en rigtig frossenpind, og så er jeg bare elendig til at løbe, så har viiiirkelig svært ved at løbe i for tungt og tykt tøj... :oops: Men ved at nogle bruger termodragter, og det ser da ud til at de er lidt mere til at bare "klive ind i"..? :vedikke: Var ude for at kigge på én i går, men de havde ikke nogle hjemme. Er nødt til at prøve, for jeg er lidt lang i ryggen, og så er heldragt lidt et problem... Men de får den hjem, så jeg kan få kigget nærmere på dem.

 

Thermo tror jeg også er det mindst tunge og du kommer ikke uden om seler i skibukser medmindre du har en solid sambamås der virkelig kan holde dem oppe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Thermo tror jeg også er det mindst tunge og du kommer ikke uden om seler i skibukser medmindre du har en solid sambamås der virkelig kan holde dem oppe :lol:

 

Ingen sambamås her, så der skal i hvert fald seler til! :lol: Har Arraks vinterbukser (med seler!), som er dejligt varme og egentlig burde være perfekte. Men kan ikke løbe i dem, og de er alt for bøvlede at komme i og ud af til at jeg bare kan smide dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Tak Ida - nu fik du mig ind på Haglöfs hjemmeside!!! :evil: Nu bli'r jeg ruineret!!! :lol: Ej, det ser ikke dumt ud, og jeg kan se at de har flere andre der måske også kunne være noget... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...