Hop til indhold

cavalier king charles spaniel ejer.


jannie28
 Share

Recommended Posts

Det er meget forskelligt i racen med pelslængde, de sorte (tricolor og black and tan) har oftest en tykkere og længere pels end de to røde varianter. Især rubyen som du har, synes jeg ofte ser har en meget fin tynd pels. Så det kan godt være at hans pels bare er sådan.

Enig med NickiA - Det er meget almindeligt, så ikke noget at være bekymret for :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Prøv at skifte foder (som er foreslået dig mange gange). Hvis du bruger flexiline kan det også slide på pelsen, der hvor snoren oftest rammer hunden. B-vitamin eller biotin kan hjælpe til pænere pels. Måske mangler den noget - få lavet komplette blodprøver. Det koster et par tusinde. Eller lev med at dens pels ikke er som du drømmer om:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sådan at et bestemt foder giver pæn pels, det afhænger af hvad der fungerer for den enkelte hund. Så prøv at skifte til et andet end Arion. Det er ikke ualmindeligt at man må skifte et par gange, før man finder noget der fungerer. Husk at der typisk går 6-8 uger før du ser effekten af foderet. Men at pelsen stritter, tror jeg ikke har noget med foderet at gøre, nærmere gener. Og de er ikke sådan at ændre:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gøre som Anne. Spring ud i noget andet foder. Det kan simpelthen gøre underværker nogle gange.

Men husk at skifte langsomt over.

Gå efter "gode gamle "mærker, de er testet og afprøvet. Jeg hørte en masse om foder i weekenden som jeg slet ikke havde tænkt over, men man lærer jo så længe man lever.

 

Men pas på med at sætte gang i for meget på en gang, for så aner du i sidste ende ikke hvad det er der virker.

 

Vi har lige skiftet vores den ene over på Eukanuba og hun er bare Så flot. Den anden får nutriam og Wolfsblut men hun bliver også skiftet over på Eukanuba når de andre sække er tomme.

Men til den tid så spørger jeg om hjælp for at finde en god variant så den passer til hende.

 

Man skal se på fedt og alverdens dele i indholdet.

 

Hvad med avler du har købt fra. Kan du ikke også få lidt råd og vejledning til pelsen der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...