Hop til indhold

Hundemassage?


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Åh, min smukke Futte giver mig grå hår. Han er sød, skøn og kærlig som dagen er lang, men nogle gange oplever jeg adfærd hvor jeg bare tænker "Hvor kom dét lige fra?!"

 

Eks. her til morgen. Vi har valgt at hundene gerne må ligge i sengen. Mads skulle afsted før mig, og kysser mig farvel inden han kører. Jeg er stadig i sengen og Futte ligger ved siden af mig. En situation vi har oplevet 100 gange før!

Hvis Futte er under dynen og ikke har opdaget af Mads læner sig ind over ham kan han godt knurre. Det er ok, han bliver forskrækket og det er vores skyld. Men i dag lå han vågen ovenpå dynen. Pludselig knurrer han og snapper efter Mads. :shock:

 

Jeg er sikker på at en af os har gjort noget som Futte ikke brød sig om, men jeg aner ikke hvad. Han vil gerne kramme osv., så jeg forstår det ikke.

Jeg nægter at tro på at han bare er morgensur... Han plejer at være super morgenfrisk! Og selv om han som voksen er blevet noget mere bevidst om hvad han vil og hvad han absolut ikke vil, synes jeg ikke det ligner ham. Han blev faktisk selv forskrækket og delte generøst ud af hundekys...

 

Jeg har overvejet om han skal til en hundemassør. Jeg føler at vi er nødt til at gøre et eller andet, for jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis han en dag bed nogen.

Han virker ikke til at have ondt, bevæger sig frit, halter ikke. Elsker at løbe og lege i haven. Ingen steder man ikke må kæle. Men jeg tænker at han alligevel godt kan have nogle spændinger?

 

Han skal i starten af næste måned til årligt sundhedstjek ved dyrlægen, men hvis alt er som det plejer, får han kun en bemærkning for at han fælder - For det gør han altid når han er ved dyrlægen.

(Det slår mig at dyrlægen tidligere har nævnt at han har lidt lange sener på bagbenene, kan det have en betydning?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa... min venindes breton er på samme måde. når lunten bliver kort så skal hun en tur forbi massøren, og så er alt godt igen :vedikke:

 

men altså hunde er jo sindssygt dygtige til at skjule smerter, så selvom han ikke ligner en der har ondt, så kan han godt have det... det kan også bare være en rigtig dårlig uvane...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker som Amocca, at hundene sagtens kan ha' gener uden at de viser det. Og kan kun anbefale massage! Jeg har set på tæt hold hvor meget massage kan gøre, selv om hunden ikke har nogen decideret skade/lidelse. Rigtigt, rigtig mange hunde går rundt med en eller flere uopdagede små skævheder, som til sidst kan gi' gener. Og dem kan en massør sagtens rette op på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa... min venindes breton er på samme måde. når lunten bliver kort så skal hun en tur forbi massøren, og så er alt godt igen :vedikke:

 

men altså hunde er jo sindssygt dygtige til at skjule smerter, så selvom han ikke ligner en der har ondt, så kan han godt have det... det kan også bare være en rigtig dårlig uvane...?

 

Tænker som Amocca, at hundene sagtens kan ha' gener uden at de viser det. Og kan kun anbefale massage! Jeg har set på tæt hold hvor meget massage kan gøre, selv om hunden ikke har nogen decideret skade/lidelse. Rigtigt, rigtig mange hunde går rundt med en eller flere uopdagede små skævheder, som til sidst kan gi' gener. Og dem kan en massør sagtens rette op på.

 

Det er lige præcis de ting I skriver jeg har overvejet. Og jeg ved fra tidligere at han er ufatteligt god til at skjule smerte.

 

Kan dog ikke afvise dårlig vane 100 % - Men har kun set ham snappe for alvor en gang, og da havde han en byld på poten (Han snappede da jeg midt nat skulle pakke forbinding af og smøre med bedøvende creme, så han havde stensikkert virkelig ondt dengang!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre naturlig adfærd for visse ressourcebevidste racer, hvoraf du har to :-D

 

Det er slet ikke ualmindeligt, om end meget uhensigtsmæssigt, at en hund reagerer ekstra stærkt, når dens menneske ligger ned. Ud fra dette ville jeg ikke begynde straks at tænke i smerter, selvom sådanne naturligvis kan øge tendensen til mange adfærd.

 

Uanset årsagen ville en hund her i huset straks ryge ned, hvis den knurrede i den situation og derefter ville jeg analysere årsagen og gøre noget ved denne.

Massage og yderligere undersøgelse af helbredet er altid en god ide, men igen, adfærden er ofte helt naturlig hos hunde af visse racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre naturlig adfærd for visse ressourcebevidste racer, hvoraf du har to :-D

 

Det er slet ikke ualmindeligt, om end meget uhensigtsmæssigt, at en hund reagerer ekstra stærkt, når dens menneske ligger ned. Ud fra dette ville jeg ikke begynde straks at tænke i smerter, selvom sådanne naturligvis kan øge tendensen til mange adfærd.

 

Uanset årsagen ville en hund her i huset straks ryge ned, hvis den knurrede i den situation og derefter ville jeg analysere årsagen og gøre noget ved denne.

Massage og yderligere undersøgelse af helbredet er altid en god ide, men igen, adfærden er ofte helt naturlig hos hunde af visse racer.

 

Men vi har jo haft Futte i 3½ år og aldrig set den adfærd før. Han virkede også selv oprigtigt forskrækket. :vedikke: Derudover er der flere små ting... Jeg kan ikke helt sætte ord på, men små ting der ligesom er anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi har jo haft Futte i 3½ år og aldrig set den adfærd før. Han virkede også selv oprigtigt forskrækket. :vedikke: Derudover er der flere små ting... Jeg kan ikke helt sætte ord på, men små ting der ligesom er anderledes.

Det der ville gøre at jeg lige fik hunden tjekket igennem, og det kunne evt. være hos en dygtig massør, hvis ens mavefornemmelse siger at det kunne være noget i bevægeapparatet. Ellers en dyrlæge, men det skal I jo til snart kan jeg læse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der ville gøre at jeg lige fik hunden tjekket igennem, og det kunne evt. være hos en dygtig massør, hvis ens mavefornemmelse siger at det kunne være noget i bevægeapparatet. Ellers en dyrlæge, men det skal I jo til snart kan jeg læse.

 

Jep, dyrlæge så snart lønnen er gået ind (medmindre der kommer noget akut inden, forståes)

Det er over en længere periode det er kommet, så jeg tænker at han måske godt kan være lidt spændt op... Jeg har fundet en massør i nærheden, nogen der kender hundevelvære.dk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi har jo haft Futte i 3½ år og aldrig set den adfærd før. Han virkede også selv oprigtigt forskrækket. :vedikke: Derudover er der flere små ting... Jeg kan ikke helt sætte ord på, men små ting der ligesom er anderledes.

 

Det er klart, at man bør tænke i smerter, hvis det er en adfærd en hund aldrig tidligere har vist og det skader aldrig at få sin hund set efter. Lige sådan når du siger at der er fere små ting. Gå efter din mavefornemmelse.

Det almindelige sundhedstjek viser som regel ikke noget unormalt og slet ikke på en hund der, som du siger, er ufattelig smertehårdfør.

En massør, som du selv er inde på, eller en kiropraktor vil som regel kunne opdage tilstande en dyrlæge ikke har mulighed for at opdage. Dyrlægen kan jo "kun" hive og strække i hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...