nr 49 Skrevet Oktober 29, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2014 hvad har i sidst hørt, set eller gjort noget der betød et "gennembrud" for jeres tilgang til træning? jeg fik det for nogle måneder siden til træning. en af de andre gik rundt med sin hund i laaaaang tid før han mente at kontakten mellem hund og ham var på plads så de kunne starte træningen. det har fået mig til at checke en ekstra gang, om både kræet og jeg er klar til øvelserne før jeg bare tonser løs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret Oktober 29, 2014 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2014 Har leget lidt med Place Board og fundet en række fordele ved det. Har beskrevet lidt i tråden om Maggie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 29, 2014 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2014 Min største aha-oplevelse, var da det i foråret gik op for mig, at Bella meldte sig ud af alle øvelser, fordi vi havde haft så mange konflikter. Det betød at vi startede forfra med leg og glæde, og først hen på efteråret er begyndt at lave hele øvelser igen. Heldigvis er der et halvt år til vi starter i konkurrencer igen, så der er masser at tid til at få styr på øvelserne - MED glæde:-) Som træner oplever jeg tit at kursisterne forlanger for meget af deres hunde. Når man så foreslår dem at gå helt tilbage til sandkassen, tror de man er komplet sindssyg. Lige indtil jeg fortæller, at selvom min konkurrencehund er 3½ år gammel og har været til DM, skal vi altså nogle gange stadig helt tilbage til delmomenter. Det har så også givet mig en bedre forståelse for det at træne delmomenter. Altså, selvom hunden er skarp i den færdige øvelse, kan man sagtens holde glæden og driften ved lige, hvis man af og til piller øvelsen fra hinanden og leger med delmomenter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 29, 2014 Rapporter Share Besvaret Oktober 29, 2014 For mig har det nok været erkendelsen af, at shaping bare ikke duer til alle hunde. Heller ikke hunde der er klikket fra 8 uger gamle. For Johna bliver det aldrig en ting hun synes er fantastisk. Lokning og guidning er vejen frem for en hund som hende, som SÅ gerne vil gøre det hele rigtigt og som bliver ked af det og usikker, når hun ikke ved hvad der forventes af hende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts