Hop til indhold

Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu 2 gange fået skæld ud for at bruge affaldsspande til prutteposer. Den ene gang var ovre på skolen, hvor jeg smed posen i sådan en tråd skraldespand der står over alt på skolen. En lærer råbte og skabte sig.

 

Anden gang smed jeg prutteposer i en affaldscontainer der står ved en boligforening.

 

Begge gange har jeg forklaret at jeg jo ikke har pligt til at samle op, så alternativet er at lade lortene ligge og være ligeglad. På turen ved skolen, er første "offentlige" skraldespand når jeg er 100 meter hjemmefra. En tur på 2-5 km, afhængigt af ruten, er langt med en lort i lommen.

 

På turen ved boligforeningen, er der offentlige stier, men ingen skraldespande. Den første jeg kommer til, er vores egen når jeg kommer hjem.

 

Om sommeren går jeg slet ikke ved boligforeningen. Generelt smider jeg aldrig prutteposer i helt tomme skraldespande, med mindre vejret er meget koldt. Hvis det er varmt, flyder de nogle gange ud af posen, og det er ret klamt:badr: Er det koldt, vil jeg også helst at jeg ikke smider dem i en tom spand, hvor de kan klæbe sig fast i snask i bunden.

 

Egentlig synes jeg at jeg er ret hensynsfuld, men sat på spidsen, kunne jeg jo godt gå turen med en lort i lommen. Omvendt kan jeg ikke helt se problemet i at bruge hhv. en fælles container og en skraldespand på en skole:vedikke:

 

Jeg bruger aldrig privates spande, med mindre de står ude ved vejen og venter på at blive tømt.

 

Hvad gør i?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 148
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gør ikke, men ok vi går heller ikke sådanne steder.

MEN jeg syntes det er ok at en nabo vælger at smide i vores skraldepose i stedet for at gå med poop posen. Det betyder jo intet men den er ikke hyggelig at gå med (eller jo om vinteren kan den da varme ;) )

Så jeg syntes det er ok at smide det i den skraldespand man møder (nok bare ikke i en skakt i en opgang) og helt ærligt, hellere en pose i skraldespanden end en lort under skoen.

MEN jeg er så en af dem der helst ikke går steder hvor der skal samles op for jeg er helt ærligt ved at knække mig :( Det er pisse trælst, men øj mand selv en tom mave vender totalt og jeg er så flov over det og træt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger heller aldrig privates skraldespande, men som dig hvis jeg kommer forbi en skraldespand ved en container, så smider jeg gerne posen deri.

Her i byen er der dog kun én skraldespand - ved en pap/glascontainer. Går jeg turen her i byen over sportspladsen og videre op i skoven kommer jeg ikke forbi nogle som helst skraldespande - men så længe jeg går det stykke af turen, som jeg ved jeg skal gå igen når jeg skal tilbage af, så plejer jeg gerne at sætte posen bagved et træ, og så tage den med mig når jeg går hjemad igen. :-)

 

Putter dog aldrig nogensinde poserne i min lomme - går altid med dem i hånden! Også selvom jeg skal gå 5 kilometer med dem. Det hænder at jeg gør det, fordi jeg ikke kommer forbi en skraldespand, og ikke skal samme vej tilbage igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det gør jeg ikke. Jeg har et fint forhold til beaglernes efterladensskaber og det rører mig ikke en disse hvis jeg skal gå med det i lommen eller den ene hånd til jeg er hjemme igen. Jeg smider det i offentlige skraldespande når/hvis turen går forbi sådan en og det gør den ofte. Vi har pænt mange skraldespande herude i nabolaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør det ikke, men det er også kun fordi jeg har læst her på H-F, at folk bliver sure over det. Synes efterhånden at mange menneskers største hobby er at finde noget at blive rasende over :hmm:

 

Jeg ville dog ikke et øjeblik betænke mig ved at bruge en skoles eller anden offentlig virksomheds affaldscontainer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger aldrig private skraldespande, kunne ikke drømme om det.

 

Hvad mener du med private? Hvad med offentlige eller private institutioner/virksomheder? Boligforeninger?

 

Og hvis man ikke må i boligforeninger, hvad gør dem der bor der så? Altså, ud over de maaaaange der lader lorte ligge? Er det kun ok hvis man er beboer i foreningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Står vores egen skraldespand ude ved vejen og venter på at blive tømt, så genere det mig ikke hvis folk smider deres poser deri. Men jeg vil blive mopset hvis jeg ser folk går op i vores indkørsel for at smide deres poser i vores skraldespand - dét er ikke ok og det er alt for meget indenfor min privatezone for mig, at folk går lige forbi vores køkkenvindue og i vores indkørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smider dem aldrig i private. Men smider dem gerne i offentlige, fx ved skolen, ved busstoppesteder o.lign. Hvis jeg ikke kommer forbi en skraldespand går jeg med dem i hånden, tager dem ikke i lommen.

 

Det samme her :-)

 

Edit: dog tager jeg som anne hensyn til vejret, hvis det er meget varmt så smider jeg ikke i åbne skraldespande ved fx busstoppesteder psv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider dem heller aldrig i private skraldespande på villa vejene, men ved skoler, bus stationer eller tankstationer da smider jeg posen i de skraldespande der er der. På mine ruter er der faktisk næsten aldrig en skraldespand så går jeg med posen i hånden.

Det generer mig ikke det mindste at samle op, men putter ikke posen i lommen ;-)

 

Synes jeg kan huske man kan få sådanne klistermærker til at sætte på sin private skraldespand at her må folk gerne putte hundeposer i. Dog er det ikke optimalt hos os da vores skraldespand ikke står ude ved vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider ikke i folk private skraldespande. Men jeg kan dog sagens finde på at smide ud i containere som f.eks. tilhører en boligforening o.lign.

 

Og så smider jeg selvfølgelig ud i de offentlige man finder rundt omkring på gaden, i parker osv... Jeg er ligeglad med hvor varmt det er eller om det stinker (må jeg indrømme).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler sjældent op, da vi bor på landet, og Elvis prutter udenfor byen langs markerne i 95% af tilfældene. (Om jeg så "bør" gøre det alligevel, er en helt anden diskussion :blink:)

 

Men når jeg gør, har jeg intet problem med at bruge offentlige skraldespande, f.eks de trådspande, der tit står ved en bænk langs stier. Det har jeg aldrig tænkt på, der kunne være noget forkert i :vedikke:

Private har jeg brugt et par enkelte gange, men kun fordi de står ude ved vejen. Kunne ikke drømme om at gå ind på en privat grund.

Jeg tror dog ikke, jeg har brugt en privat skraldespand, siden jeg selv oprettede en lign. tråd for et par år siden, og fandt ud af, at nogen ABSOLUT ikke vil have det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om nogle af jer ser Spørg Charlie. Men der blev problemstillingen taget op. Michael Meierheim ville blive tosset, hvis nogle tillod sig at smide en pose med hundelort i hans skraldespand. Pernille Højmark smed hundelorte i andre folks skraldespande, hvis de stod ved vejen. Hun mente ikke at folk stod og kiggede ned i skraldespanden, for at se om det kun var deres egen skrald der var der.

 

Jeg ville ikke selv smide en hundelort i andres skraldespande, men mest fordi jeg ikke vil risikere en skideballe. Offentlige skraldespande kan jeg godt finde på, at smide en hundelort i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider i den første skraldespand jeg møder, uanset om den er privat eller offentlig - dog går jeg aldrig ind på andres grund, men venter til jeg møder en der står ud til vejen.

Det er mest et vinterfænomen, da jeg om sommeren mest lufter hvor jeg ikke skal samle op - men da alternativet (for mig) er at efterlade en hundelort hvor den ikke bør ligge ser jeg virkelig ikke noget problem i det. Og jeg vil da hellere ha folk putter deres poser i min skraldespand end efterlader en lort jeg skal ud og fjerne!

Jeg ser virkelig ikke noget problem i hvor posen ender så længe det ikke er på fortovet eller på en skovsti..og at lorten ikke ligger til gene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider bare i den første jeg møder - om det er en boligforening, en offentlige skraldespand eller en privat skaldespand der står ved vejen, går jeg ikke op i.

Umiddelbart vil jeg mene at de fleste foretrækker der bliver samlet op, men smidt i deres skaldespande vs. ingen opsamling.

 

Jeg kunne dog ikke finde på at træde ind på en privat grund. Har ikke noget imod at gå med posen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider bare i den første jeg møder - om det er en boligforening, en offentlige skraldespand eller en privat skaldespand der står ved vejen, går jeg ikke op i.

Umiddelbart vil jeg mene at de fleste foretrækker der bliver samlet op, men smidt i deres skaldespande vs. ingen opsamling.

 

Jeg kunne dog ikke finde på at træde ind på en privat grund. Har ikke noget imod at gå med posen ;-)

Men hvorfor skal valget hedde sig sådan? Det kan da ikke være alle mulige husejeres problem at vi er folk der har valgt at anskaffe os hunde - vi kan da ikke bare stille os op og sige "Enten må vi smide i din skraldespand, eller også samler vi ikke op!" - altså er der ingen skraldespand, så må man jo gå med posen i hånden til man er hjemme. Længere er den da ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skal valget hedde sig sådan? Det kan da ikke være alle mulige husejeres problem at vi er folk der har valgt at anskaffe os hunde - vi kan da ikke bare stille os op og sige "Enten må vi smide i din skraldespand, eller også samler vi ikke op!" - altså er der ingen skraldespand, så må man jo gå med posen i hånden til man er hjemme. Længere er den da ikke?

 

Jamen hvad er problemet med at smide posen i andres skraldespand? Jeg kan virkelig ikke se det.... Forstår godt man ikke vil ha folk travende rundt på sin grund, hvis skraldespanden står gemt af vejen, men ellers ??? :confused:

Og da man som hundeejer ikke er forpligtet til at samle op (kun moralsk) så er alternativet jo at folk lader deres hunde skide alle steder og lader resultaterne ligge til stor gene for alle.

Ærlig talt det er en skraldespand vi snakker om, jeg ser virkelig ikke et problem i at "nogen" kommer en lortepose i....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad er problemet med at smide posen i andres skraldespand? Jeg kan virkelig ikke se det.... Forstår godt man ikke vil ha folk travende rundt på sin grund, hvis skraldespanden står gemt af vejen, men ellers ??? :confused:

Og da man som hundeejer ikke er forpligtet til at samle op (kun moralsk) så er alternativet jo at folk lader deres hunde skide alle steder og lader resultaterne ligge til stor gene for alle.

Ærlig talt det er en skraldespand vi snakker om, jeg ser virkelig ikke et problem i at "nogen" kommer en lortepose i....

Jeg ville også være helt ok med det, hvis vores skraldespand fast stod ude ved vejen - hos os er problemet at folk skal op i vores indkørsel og forbi vores køkkenvindue. Dét gider jeg ikke have. Men ellers var jeg ligeglad. Men jeg ved også at andre ikke vil have det uanset hvad, så kan jeg jo mene om dét hvad jeg vil, men jeg respektere det og tager derfor min lortepose med mig hjem ;-) større er problemet altså heller ikke - jeg har sågar fire hunde og går gerne med 4 fyldte poser hjem.

 

Jeg synes ikke man kan pådutte folk vores hundes fyldte lorteposer - uanset om at det bare er en skraldespand. Det er jo også bare en pose - den kan vi vel nok tage med os hjem? Problemet i at tage posen med hjem er vel ikke større heller, end du mener det er at smide i andres skraldespande?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med private? Hvad med offentlige eller private institutioner/virksomheder? Boligforeninger?

 

Og hvis man ikke må i boligforeninger, hvad gør dem der bor der så? Altså, ud over de maaaaange der lader lorte ligge? Er det kun ok hvis man er beboer i foreningen?

 

Jeg bruger dem på skolerne og andre steder hvor spandene er offentligt tilgængelige, altså hvis jeg kan gå til spanden uden at forlade offentlig vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skal valget hedde sig sådan? Det kan da ikke være alle mulige husejeres problem at vi er folk der har valgt at anskaffe os hunde - vi kan da ikke bare stille os op og sige "Enten må vi smide i din skraldespand, eller også samler vi ikke op!" - altså er der ingen skraldespand, så må man jo gå med posen i hånden til man er hjemme. Længere er den da ikke?

 

Hofferne har svaret hvad jeg tænker om sagen :slem:

 

Andre må gerne bruge min skaldespand - ikke så meget at den bliver fyldt med skraldeposer og sorte sække (så jeg selv skal finde på andre måder til egen skrald), men aviser og prutteposer, har jeg ikke noget imod :-)

En skraldespand er jo til skrald og er ikke ligefrem noget jeg betegner som "mit". Derfor ser jeg heller ikke noget problem i at folk "låner" den uden at spørge!

Jeg tænker ikke rigtig over når jeg en sjælden gang bruger andres skraldespande, men kunne som sagt aldrig finde på at rende op på andres grunde for at komme af med en pose ... Det er kun hvis den lige står naturligt ala en offentlig skraldespand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også være helt ok med det, hvis vores skraldespand fast stod ude ved vejen - hos os er problemet at folk skal op i vores indkørsel og forbi vores køkkenvindue. Dét gider jeg ikke have. Men ellers var jeg ligeglad. Men jeg ved også at andre ikke vil have det uanset hvad, så kan jeg jo mene om dét hvad jeg vil, men jeg respektere det og tager derfor min lortepose med mig hjem ;-) større er problemet altså heller ikke - jeg har sågar fire hunde og går gerne med 4 fyldte poser hjem.

 

Jeg synes ikke man kan pådutte folk vores hundes fyldte lorteposer - uanset om at det bare er en skraldespand. Det er jo også bare en pose - den kan vi vel nok tage med os hjem? Problemet i at tage posen med hjem er vel ikke større heller, end du mener det er at smide i andres skraldespande?

 

Jeg har absolut ikke noget problem med at tage posen med hjem, hvilket jeg da også ofte gør. Men jeg synes det er vigtigere at folk samler op efter deres hund(e) end at de ikke må bruge min skraldespand til at smide posen i. Og aller vigtigst er, at de ikke smider posen i hækken eller på fortovet fordi min skraldespand er for fin til andres lorteposer.

 

Nu bor jeg på en "skolevej" og jeg samler rigtig meget slik- og ispapir og sodavandsdåser/-flasker op i min hæk og forhave, og jeg ville da være glad hvis ungerne ville smide deres affald i min skraldespand i stedet - tænker det samme gælder for andre mht. lorteposer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...