Hop til indhold

Anmeldelse af "spaniel træning" DVD'er


PBC
 Share

Recommended Posts

Anmeldelse af trænings DVD ”Spaniel Træning” af Mikael Jensen Kennel Sweepstake og Benny Larsen kennel Haycook

 

 

En inspirerende trænings DVD med et væld af gode metoder og ideer til hvordan man kan træne Spaniels til jagt. Alle relevante discipliner behandles og gennemgås på en pædagogisk og særdeles anvendelig måde. Man kan så at sige kopiere de enkelte øvelser og gå ud og gøre det samme.

 

Apportering, Sit, indkald, Dirigering, Dirigering i vand, Introduktion til vildt, Søg, Markering, Stop for skud, Træning i kaningård er emnerne der behandles.

 

Det er Benny Larsen, der fører os gennem alle øvelserne. Det foregår i passende tempo og ganske uformelt og uhøjtideligt, præcis som Spaniel træning skal være, med respekt for at arbejde positivt med hundene, som hele tiden opmuntres og hvor konstant kontakt er nøgleord. Skulle der være småfejl ignoreres de ved ikke at rose og hunden hjælpes behændigt tilbage på sporet og roses når den er der.

 

Filmen er særdeles anvendelig for nybegynderen, men jeg vil da tro at også ret garvede folk vil kunne hente gode ideer og inspiration til at komme videre med dele af træningen. Jeg har trænet 5 FT Springere og kan sige, at der var meget at hente i filmen for mig. Især dirigering i vand har været lidt et mysterium for mig, men bliver her præsenteret så det er lige til at gå til. I det hele taget er dirigering vist på flere spændende måder og med 4 forskellige hunde. Fra 14 uger op til 2 år.

 

Jeg kan anbefale at købe og se denne film. Det bliver man klogere på spaniel træning af. Tak til Mikael og Benny for den. Dejligt at garvede Spaniel folk kan og vil give viden og erfaring videre til vi der prøver at komme fremad med træningen.

 

 

Har du fået lyst til at købe den kan den sammen med en mere indledende DVD købes på denne hjemmeside

http://sweepstake.dk/traenings-dvd/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...