Hop til indhold

jagthund går i stå


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Vi har en tæve på 1½ år, lab.

Hun er trænet til jagt fra lille og elsker at træne med farmand. Når han tager jakken på så kan jeg ikke engang lokke hende med mad!

Hun har været med på et par meget små jagter og nydt det.

Har hentet både and og fasan og alt med bravour.

Hun har troligt siddet på andejagten og ventet og det er klart hun elsker det.

Når jagtdagen er så er hun spændt og følger min mand tæt og kan hun komme til det så kommer hun med jagtsokkerne "så far skal vi køre".

De pakker hendes taske og afsti afsted og hun er glad og ivrig.

De kommer ud på jagten. Hun er stadig glad og ivrig.

Så begynder de på såten og et stykke inde så sætter hund sig og rokker sig ikke. Heller ikke når ikke hun kan se jægerne længere og hun kommer ikke når de kalder.

Hun bliver sidende til min mand går ned og henter hende med snoren og trækker hende med.

 

Hvad pokker sker der??

Link til indlæg
Del på andre sites

manglende selvtillid kombineret med at hun ikke ved hvad hun egentlig skal, tænker jeg lige højt. Og så er det måske liiige tidligt nok hun er blevet startet på at gå igennem, bl.a. derfor også den manglende selvtillid ude i marken, hun har ikke fået "hår på brystet" endnu.

 

Men jeg tænker kun højt, har jo ikke set hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det jeg tænker.

Grunden til hun har været med er netop fordi det her er såter af 15 min og hun var egentligt bare med for at få oplevelsen og erfaringen.

 

De tager et skridt tlbage og træner videre.

Hun har tydeligt vist at hun udmærket ved hvad han skal og de første tre gange klarede hun det hele SUPER flot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er al træning af hende foregået på et bestemt sted? Hunde hægter ofte flere associationer på end vi er klar over, feks at noget der er indlært på et sted, og kun der, også kun gælder på træningsstedet.

Jeg har trænet mine hunde på specialhold for "projekthunde" og der skifter vi træningsstedet lidt fra tid til anden, i starten kun så lidt som til den anden ende af pladsen, senere på steder hundene ikke kender.

Hvis de fortsætter med træningen af hende, var det en ide at gøre det tæt på men ikke på den sædvanlige træningsplads i starten, og efterhånden tage de øvelser hun er bedst til på nye steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...