Hop til indhold

Rallyøvelser for begynder


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Der må animeres en del - så længe det er ikke er permanent førerhånd, som sidder lige foran snyden på hunden hele banen rundt.

 

Jeg er aldrig blevet trukket for det, men kender folk som er blevet IB'et p.g.a. permanent lokning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må animeres en del - så længe det er ikke er permanent førerhånd, som sidder lige foran snyden på hunden hele banen rundt.

 

Jeg er aldrig blevet trukket for det, men kender folk som er blevet IB'et p.g.a. permanent lokning.

 

Ok, jeg er spændt på hvor meget jeg kan få pakket væk, for jeg er efterhånden ikke helt uinteresseret i de prøver mere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg er spændt på hvor meget jeg kan få pakket væk, for jeg er efterhånden ikke helt uinteresseret i de prøver mere ;-)

 

Man må lave en del animering.

 

Som Dorte skriver, så er det eneste man ikke må, at lokke hunden hele vejen rundt.

Jeg har dælme lavet mange sjove ting med Kaia for at få hende til bare at gøre et eller andet der minder om rally på banen :mrgreen:

 

Det ser selvfølgelig pænest ud og man risikere ikke at blive trukket i helhedsindtrykket, hvis man har mindst mulige krops-animeringer.

 

Som eksempel, så har jeg rigtig, rigtig mange kropssignaler til Kaia (øvet klasse efter gamle regler):

 

[video=youtube_share;t3nkoAHIjHY]

 

 

Og f.eks meget få til Bamse (begynderklasse efter nye regler):

 

[video=youtube_share;6QtHgzicptE]

 

 

Og der er da ingen tvivl om hvad der ser kønnest ud - Men det bliver bedømt ens.

 

 

Så afsted med dig - Flere GD'er på banerne!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne være herligt at få nogle flere GD'ere på rallybanerne.

Vi har en herovre i Esbjerg, som er champion og har været til DM flere gange.

 

I know ;-)

Der er efterhånden en del rallyaktivitet inden for racen her på sjælland, men det foregår privat.

På sigt tror jeg dog folk begynder at komme afsted til nogle prøver, jeg lavede en "2015-mål" tråd i træningsgruppen på FB, der var en del der meldte tilbage med rally, lp og spor :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må lave en del animering.

 

Som Dorte skriver, så er det eneste man ikke må, at lokke hunden hele vejen rundt.

Jeg har dælme lavet mange sjove ting med Kaia for at få hende til bare at gøre et eller andet der minder om rally på banen :mrgreen:

 

Det ser selvfølgelig pænest ud og man risikere ikke at blive trukket i helhedsindtrykket, hvis man har mindst mulige krops-animeringer.

 

Som eksempel, så har jeg rigtig, rigtig mange kropssignaler til Kaia (øvet klasse efter gamle regler):

 

[video=youtube_share;t3nkoAHIjHY]

 

 

Og f.eks meget få til Bamse (begynderklasse efter nye regler):

 

[video=youtube_share;6QtHgzicptE]

 

 

Og der er da ingen tvivl om hvad der ser kønnest ud - Men det bliver bedømt ens.

 

 

Så afsted med dig - Flere GD'er på banerne!!

 

Tak for kigget, jeg synes det er rigtig godt at se video og få en ide om tempo, antal øvelser, mængden af hjælp osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for kigget, jeg synes det er rigtig godt at se video og få en ide om tempo, antal øvelser, mængden af hjælp osv.

 

Der er en del videoer derude.

 

Det der er sværest hvis man er ny, er at spotte hvor der rent faktisk laves fejl og hvad der koster hvad.

 

F.eks fik Kaia 71 point i den øvet klasse.

 

Vi starter med at lave en tysker vending om - 3

Efter spiralen skal jeg lave en "sit, her, højre rundt, plads" - Jeg kan ikke huske om jeg glemte den første sit, eller om jeg troede hun satte sig. Men det gjorde hun ikke og det kostede - 10 for den manglende sit før hun kom ind foran mig.

 

Og så dækker hun 2 gange, i en øvelse hvor hun skal sidde. Den laver jeg om første gang - 3 og anden gang hvor hun også dækker, så koster det -10

 

Derudover bliver jeg trukket - 3 for min hund rundt om fører, hvor jeg laver sjove benspjæt :mrgreen:

 

 

Bamse bliver kun trukket -3 fordi han hopper op af mig i hans "her". Ellers intet.

På trods af, at banerne ser meget forskellige ud ifht. flow, tempo, animering og udførelse, så blev der ikke trukket noget i helhedsindtrykket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...