Hop til indhold

Resultater fra Herning 8.-9. november


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Nå, det troede jeg ikke dommeren kunne vælge... Jeg troede der skulle placeres 4. Der kan man bare se :)

 

Ja, det sagde vi den ondelyneme også...og det var ikke den lille misundelse, der gnavede for Simba vandt klassen. Det er rent principielt vi synes det var for ringe. Lidt ligesom, der bare ikke kan avles ordenlige Bernere i Danmark, så dommeren kunne virkelig ikke ud af den stak skravl finde 4 stk :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forstår overhovedet ikke det DKK-udstillings system... :genert: Der er det da noget nemmere at finde rundt i schæferklubbens skue/udstillings prædikater og præmiering... :lol::genert:

 

De bånd der er jo en ren videnskab at finde rundt i... Og så skal de vist også sidde i en bestemt rækkefølge på hundens snor, efterhånden som man kommer videre i udstillingen... :scared: :hmm::confused: :blink:

 

Alt for forvirrende for sådan en som mig... :genert:

som alligevel skal prøve at stille den lille ny på en DKK udstilling :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det sagde vi den ondelyneme også...og det var ikke den lille misundelse, der gnavede for Simba vandt klassen. Det er rent principielt vi synes det var for ringe. Lidt ligesom, der bare ikke kan avles ordenlige Bernere i Danmark, så dommeren kunne virkelig ikke ud af den stak skravl finde 4 stk :roll:

 

Jamen var der flere end 4 der havde fåer SL? For så giver det da især ikke mening... Sikke da en flabet dommer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen var der flere end 4 der havde fåer SL? For så giver det da især ikke mening... Sikke da en flabet dommer!

 

Der blev givet 3 blå bånd og en 5 eller 6 røde (SL), så der var kandidater nok til at fylde de fire placeringer. Nu er det også den eneste gang vi har set det der praktiseret, men jeg synes bare at det var så for meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår overhovedet ikke det DKK-udstillings system... :genert: Der er det da noget nemmere at finde rundt i schæferklubbens skue/udstillings prædikater og præmiering... :lol::genert:

 

De bånd der er jo en ren videnskab at finde rundt i... Og så skal de vist også sidde i en bestemt rækkefølge på hundens snor, efterhånden som man kommer videre i udstillingen... :scared: :hmm::confused: :blink:

 

Alt for forvirrende for sådan en som mig... :genert:

som alligevel skal prøve at stille den lille ny på en DKK udstilling :blink:

 

 

Ha ha ha, så bliver det din tur til at fare forvirret rundt og desperat prøve på at finde ud af om I skal ind igen eller hur ?!? Rigtigt, rigtig god fornøjelse med det og da ikke mindst; held og lykke på forhånd....og husk endelig og kom herind og fortæl os alt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie stod i hvalpeklassen - 3 hanhvalpe var tilmeldt og 1 dukkede op og 3 tævehvalpe tilmeldt og 2 dukkede op :-D

 

Jessie fik en superfin kritik og havde en god oplevelse uden at blive skræmt over noget eller opføre sig som en elefant i en glasbutik (vi var kommet lidt skævt ind på hinanden træningsmæssigt og det blev straffet foran dommeren ved flere udstillinger, hvor hun ikke ville stå for mig).

 

Det rakte til en SL og 2. vinder i klassen, men det vigtigste for mig er som sådan ikke placeringerne (så havde jeg valgt en anden type hund *GG*), men om kritikken er god og om hunden har en god oplevelse.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha ha, så bliver det din tur til at fare forvirret rundt og desperat prøve på at finde ud af om I skal ind igen eller hur ?!? Rigtigt, rigtig god fornøjelse med det og da ikke mindst; held og lykke på forhånd....og husk endelig og kom herind og fortæl os alt :mrgreen:

 

Det skal nok komme til at gå godt, når jeg allerede er snotforvirret...

 

Men nød udstillingen i lørdags, rart bare at kunne slappe af, se på hunde, shoppe uden at skulle koncentrere sig om sin egen hund og så´n :5up: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie stod i hvalpeklassen - 3 hanhvalpe var tilmeldt og 1 dukkede op og 3 tævehvalpe tilmeldt og 2 dukkede op :-D

 

Jessie fik en superfin kritik og havde en god oplevelse uden at blive skræmt over noget eller opføre sig som en elefant i en glasbutik (vi var kommet lidt skævt ind på hinanden træningsmæssigt og det blev straffet foran dommeren ved flere udstillinger, hvor hun ikke ville stå for mig).

 

Det rakte til en SL og 2. vinder i klassen, men det vigtigste for mig er som sådan ikke placeringerne (så havde jeg valgt en anden type hund *GG*), men om kritikken er god og om hunden har en god oplevelse.

 

MVH

Wivian.

 

det markerede: fedt udtryk :5up: :lol:

 

Stort tillykke, det var da også super flot :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie stod i hvalpeklassen - 3 hanhvalpe var tilmeldt og 1 dukkede op og 3 tævehvalpe tilmeldt og 2 dukkede op :-D

 

Jessie fik en superfin kritik og havde en god oplevelse uden at blive skræmt over noget eller opføre sig som en elefant i en glasbutik (vi var kommet lidt skævt ind på hinanden træningsmæssigt og det blev straffet foran dommeren ved flere udstillinger, hvor hun ikke ville stå for mig).

 

Det rakte til en SL og 2. vinder i klassen, men det vigtigste for mig er som sådan ikke placeringerne (så havde jeg valgt en anden type hund *GG*), men om kritikken er god og om hunden har en god oplevelse.

 

MVH

Wivian.

 

Tillykke! - selvom det jo ikke er det samme som guld :mrgreen::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik et fint lilla bånd ... hendes første - fordi det er hendes første udstilling i en officiel klasse ... så exelent til den lille dame ...

 

Nåja - og så nordisk juniorvinder ^-^

 

Desværre var det ikke mig selv der gik med hende - eller måske heldigvis - jeg er ikke sikker på, at det var gået lige så godt, hvis jeg selv havde gået med hende ... men ret godt gået må man sige ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik et fint lilla bånd ... hendes første - fordi det er hendes første udstilling i en officiel klasse ... så exelent til den lille dame ...

 

Nåja - og så nordisk juniorvinder ^-^

 

Desværre var det ikke mig selv der gik med hende - eller måske heldigvis - jeg er ikke sikker på, at det var gået lige så godt, hvis jeg selv havde gået med hende ... men ret godt gået må man sige ...

 

Tillykke - Flot! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik et fint lilla bånd ... hendes første - fordi det er hendes første udstilling i en officiel klasse ... så exelent til den lille dame ...

 

Nåja - og så nordisk juniorvinder ^-^

 

Desværre var det ikke mig selv der gik med hende - eller måske heldigvis - jeg er ikke sikker på, at det var gået lige så godt, hvis jeg selv havde gået med hende ... men ret godt gået må man sige ...

 

Super flot, stort tillykke til jer :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik et fint lilla bånd ... hendes første - fordi det er hendes første udstilling i en officiel klasse ... så exelent til den lille dame ...

 

Nåja - og så nordisk juniorvinder ^-^

 

Desværre var det ikke mig selv der gik med hende - eller måske heldigvis - jeg er ikke sikker på, at det var gået lige så godt, hvis jeg selv havde gået med hende ... men ret godt gået må man sige ...

 

Et kæmpe tillykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bimsen fik et fint lilla bånd ... hendes første - fordi det er hendes første udstilling i en officiel klasse ... så exelent til den lille dame ...

 

Nåja - og så nordisk juniorvinder ^-^

 

Desværre var det ikke mig selv der gik med hende - eller måske heldigvis - jeg er ikke sikker på, at det var gået lige så godt, hvis jeg selv havde gået med hende ... men ret godt gået må man sige ...

 

Tillykke :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
F*** hvor er jeg glad over at vi har total bastard hund, sådan at vi slipper for den forvirring, jeg tror altså at jeg ville gå psykisk nedenom og hjem.

 

 

Men super fedt for jer der går op i det og kan det :blink:

 

Tror ogsådu skal være glad for du ikke skal udstille aslan! Jeg er jo som nogen ved fuldstændig SKUDT i broholmeren så jeg skulle liiiiiige kigge på broholmere, men ENDNU engang blev jeg skræmt væk af ejerne til de dejlige kæmper:evil: Denne gang var det behandlingen af de to hunde i ringen der skræmte mig. Den ene blev holdt så stramt i sin lille tynde kæde at man skulle tro det var løgn, hunden sank ned i hele kroppen, rystede over det hele og halen mellem benene. Den anden blev rusket/hevet med i læben der vendte ud mod publikum når de løb rundt i ring og bagbenene blev sparket ind i rigtig position når den skulle stå, halen var mellem benene og hele bagkroppen sænket, bagkroppen skælvede. Jeg troede det var forbudt at bruge benene til at korigere hundens stilling (og da især så GROV en korigering), men ingen af de andre 15 publikummer eller dommeren, der kiggede direkte på hunden mens hun sparkede benene på plads, reagerede på denne behandling eller hundenes tydelige ubehag ved at være i ringen. :megaked: :megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ogsådu skal være glad for du ikke skal udstille aslan! Jeg er jo som nogen ved fuldstændig SKUDT i broholmeren så jeg skulle liiiiiige kigge på broholmere, men ENDNU engang blev jeg skræmt væk af ejerne til de dejlige kæmper:evil: Denne gang var det behandlingen af de to hunde i ringen der skræmte mig. Den ene blev holdt så stramt i sin lille tynde kæde at man skulle tro det var løgn, hunden sank ned i hele kroppen, rystede over det hele og halen mellem benene. Den anden blev rusket/hevet med i læben der vendte ud mod publikum når de løb rundt i ring og bagbenene blev sparket ind i rigtig position når den skulle stå, halen var mellem benene og hele bagkroppen sænket, bagkroppen skælvede. Jeg troede det var forbudt at bruge benene til at korigere hundens stilling (og da især så GROV en korigering), men ingen af de andre 15 publikummer eller dommeren, der kiggede direkte på hunden mens hun sparkede benene på plads, reagerede på denne behandling eller hundenes tydelige ubehag ved at være i ringen. :megaked: :megaked: :megaked:

 

 

Sådan tror jeg ikke jeg var HVIS vi endelig skulle udstille.

 

Vi var nede på broholmslot, og jo de der går op i det, går MEGET op i det, men det er vel normalt??

 

 

Til gengæld undrede vi os over bedømmelserne, men så igen, vi ved jo kun hvad standarden er, og det er ikke den de bedømmer efter :???: så de havde vidst deres eget system dernede :lol:

 

 

Overstående lyder da også helt vandvittigt.

 

Man er vidst tvunget til at udstille 2 eller 3 gange, men det er også det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder spøjst, for de placerer jo også 1-4 +R i Sverige, så han kendte da systemet.

 

Jeps og det var også det, der gjorde det så lallet. Hæ hæ, vedkommende troede måske, at det var de gode gamle dage for da skulle man (så vidt jeg har hørt...det var før vi traskede til udstilling) ikke nødvendigvis placere 4. Er det med at placere alle 4 hver gang ikke noget af det nye og fancy, der trådte i kraft her sidste nytår eller så ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...