Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd 2015/2016


sonja77
 Share

Recommended Posts

Åh, lillebror fik 4 i sin vi leger vi er til færdighedsprøve-prøve i dag :hjerte: og det selvom jeg absolut ingen kontakt havde med ham inden vi gik ind. Slet ingen 0'er, men vi har tre øvelser der kan gøres MEGET bedre. Har så ret bevidst valgt at han ikke skal springe over stok endnu. Vil gerne have han rent faktisk ved hvad det skal sige at springe og så bliver han helt vildt ustyrlig. Det kan hans lillehoved ikke rumme endnu.

 

Da de andre var taget hjem trænede jeg vores freestyle med Cassi. Og hvor er jeg efterhånden glad for det program. Og jeg kan mærke at Cassi også er vild med det. Det bliver godt nok spændende at se hvad der bliver sagt til det på lørdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, Cassi er selvfølgelig gået i løbetid... Og hun er selvfølgelig så smart at hun har ramt et tidspunkt, så det kan gå udover hele fire konkurrencer.

 

Hvordan gik det i var i Rønde ikk?

 

---------------------------------------------------------------------

 

Har trænet med Kaos i dag, er helt motiveret med det freestyle program og tror det kan blive rigtig godt hvis vi kan nå at blive sikre på øvelserne :-)

 

Nummeret handler jo om øl og man synger tit stik mig en øl ellers slår jeg flik flak, så vi skal lave fjolle tinge, tænker træ øl kasse som han kan lave elefant på, gå cirkler om bakke op på og gemme hovedet i.

Vil så ligge en plastic øl lignende flaske (ved nogle om man kan få en øl i plastic flaske?) i, og få ham til at give mig den til at starte med, og så at han laver target med munden på flasken, vil det være nok udnyttelse af rekvisit flaske? vil gerne have en flaske med som jeg kan lade som om jeg kan drikke af og så vil jeg kunne bruge den lidt til håndtegn så det ser mere naturligt ud?

 

og jeg kan vil godt have en trækasse med ind som signalere ølkasse ikk? vil det være ok fortolkning?

 

Burde også komme igang med htm2 nummeret men lige nu trækker freestyle nummeret lidt mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs... 6,5 time bag rettet kan altså mærkes i bagdelen og måtte virkelig tage mig sammen fra jeg kørte af broen. Er bare liiiiiidt træt.

 

Men det har været en fin dag i Rønde. Calle skulle på først(han var kun meldt til i en klasse). Var lidt nervøs, for han kunne jo se publikum, men han var så fin og lavede nogle fine ting. Vi fik endda afprøvet en øvelse for første gang udenbys, nemlig rundt om stok, og nej, hvor var han dygtig. Han havde en STOLT mor.

 

Det blev lidt kaotisk omkring Cassis første FS2. Hun gik i løb i torsdags, så vi skulle på til sidst, efter for sjov(vi havde vores egen bane). Da for sjov starter går jeg ind for at skifte tøj og så skulle jeg have tre hunde til at vi skulle ind. Da jeg kommer ud skal den anden løbske tæve på banen og jeg har ikke gjort andet med Cassi end at lufte hende, og hun har brug for lige at se tingene lidt an. Samtidigt så var der ikke bane om de løbske tævers ring, så hun havde jo ekstra mange ting at kigge på. Jeg kunne godt mærke på hende at hun var lidt "puha, det her er lige lovligt voldsomt", så der skulle meget til for at få hende igang. Men vi bestod da og blev3. Vinder.

 

I den anden FS2 kom vi i den samme ring som de andre, og jeg var lige ved at skulle stå i en, hov, nu det os igen situation. Jeg fik så lov til at komme på efter sandkassen, så hun var mere klar, men stadig lidt tøvende. Jeg følte godt nok at jeg måtte kæmpe med hende, så blev da noget overrasket over at finde ud af at vi var 1. vi der i klassen(og jo, der var altså andre med gg).

 

Så status efter vores første konkurrencedag med det nye program er at vi har 8 Qpoint ud af 12. Godt man ikke skal rykke op længere, men kan vente lidt.

 

Nu skal hun bare blive rigtig sikker i det program, og så er næste projekt at få lavet en fs1 til lillebror, som vi måske skal lege med 5/6...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik det i var i Rønde ikk?

 

---------------------------------------------------------------------

 

Har trænet med Kaos i dag, er helt motiveret med det freestyle program og tror det kan blive rigtig godt hvis vi kan nå at blive sikre på øvelserne :-)

 

Nummeret handler jo om øl og man synger tit stik mig en øl ellers slår jeg flik flak, så vi skal lave fjolle tinge, tænker træ øl kasse som han kan lave elefant på, gå cirkler om bakke op på og gemme hovedet i.

Vil så ligge en plastic øl lignende flaske (ved nogle om man kan få en øl i plastic flaske?) i, og få ham til at give mig den til at starte med, og så at han laver target med munden på flasken, vil det være nok udnyttelse af rekvisit flaske? vil gerne have en flaske med som jeg kan lade som om jeg kan drikke af og så vil jeg kunne bruge den lidt til håndtegn så det ser mere naturligt ud?

 

og jeg kan vil godt have en trækasse med ind som signalere ølkasse ikk? vil det være ok fortolkning?

 

Burde også komme igang med htm2 nummeret men lige nu trækker freestyle nummeret lidt mere...

 

Ingen klinke klanke... Det burde man sagtens kunne finde... Tuborg forhandlede dem engang, men om andre gør det nu, det ved jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Avs... 6,5 time bag rettet kan altså mærkes i bagdelen og måtte virkelig tage mig sammen fra jeg kørte af broen. Er bare liiiiiidt træt.

 

Men det har været en fin dag i Rønde. Calle skulle på først(han var kun meldt til i en klasse). Var lidt nervøs, for han kunne jo se publikum, men han var så fin og lavede nogle fine ting. Vi fik endda afprøvet en øvelse for første gang udenbys, nemlig rundt om stok, og nej, hvor var han dygtig. Han havde en STOLT mor.

 

Det blev lidt kaotisk omkring Cassis første FS2. Hun gik i løb i torsdags, så vi skulle på til sidst, efter for sjov(vi havde vores egen bane). Da for sjov starter går jeg ind for at skifte tøj og så skulle jeg have tre hunde til at vi skulle ind. Da jeg kommer ud skal den anden løbske tæve på banen og jeg har ikke gjort andet med Cassi end at lufte hende, og hun har brug for lige at se tingene lidt an. Samtidigt så var der ikke bane om de løbske tævers ring, så hun havde jo ekstra mange ting at kigge på. Jeg kunne godt mærke på hende at hun var lidt "puha, det her er lige lovligt voldsomt", så der skulle meget til for at få hende igang. Men vi bestod da og blev3. Vinder.

 

I den anden FS2 kom vi i den samme ring som de andre, og jeg var lige ved at skulle stå i en, hov, nu det os igen situation. Jeg fik så lov til at komme på efter sandkassen, så hun var mere klar, men stadig lidt tøvende. Jeg følte godt nok at jeg måtte kæmpe med hende, så blev da noget overrasket over at finde ud af at vi var 1. vi der i klassen(og jo, der var altså andre med gg).

 

Så status efter vores første konkurrencedag med det nye program er at vi har 8 Qpoint ud af 12. Godt man ikke skal rykke op længere, men kan vente lidt.

 

Nu skal hun bare blive rigtig sikker i det program, og så er næste projekt at få lavet en fs1 til lillebror, som vi måske skal lege med 5/6...

 

Tillykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak... Synes så at kl. 3 er meget tæt på og vi har fem konkurrencer mere i år :genert:

 

Vi fik så fine point for fortolkning af musikken og sværhedsgraden ryger med op når hun bliver sikker i det, så hun udfører alle de tricks hun skal. Så nu skal programmet finpudses. Og når hun først kan sit programmet, så føler hun sig også mere sikker.

 

Jeg ved lige nu at hun rent niveaumæssigt slet ikke er klar til en FS3, så overvejer lidt om vi skulle prøve at lege lidt med Heelwork også. Jeg ved jo hun kan gå rigtig pænt(hvis jeg har det hele planlagt, så går det også meget bedre). Så måske vi til efteråret kommer ud. Men så begynder det også at være mange klasser man skal have gang i, når man er afsted...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så står den på kursus til oktober for mig og de skønne to sort hvide fartdjævle... En klubkammerat skal vist også med derover, så håber lidt at vi måske kan finde en billig hytte sammen. GLÆÆÆDER mig...

 

Og så er jeg godt nok spændt på om Cassi kan få de sidste point i Roskilde, som skal til for at få FS2-titlen... Ikke fordi vi har travlt, men det er da lidt sejt at få den i løbet af tre uger fra første start i klassen :slem: Og så ni måneder efter at hun bestod sit første program overhovedet. Hvor er jeg bare glad for at vi satte det her i gang med hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... Det der med at finpudse har vi ikke gjort så meget ved. Eller jo, vi har trænet en masse del momenter, og har ændret på en lille detalje. Hun er rigtig sikker i programmet, så det jeg vil bruge de næste dage på er at lave sjov og ballade til vores musik.

 

og så lige... Nogen forslag til noget kl 1 musik! Ville godt nok have Alley Cat til Calle, men ender nok med at bruge den til Cassis HTM1 i efteråret. Har overvejet temaet til The Gremlins, men måske det er en tand for hektisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, vi må vente lidt med den titel. Cassi var meget påvirket af hele viraket omkring hende. Hun var helt fin da vi ventede i kø på at gå ind, og så halvvejs op til store ring, så er der noget der skræmmer hende. Heldigvis havde jeg valgt at tage mit telt med i stedet for hendes bur, så hun kunne blive pakket væk.

inde i ringen vil Cassi helst ikke væk fra mig. Hun kommer hen til mig og kravler nærmest op i favnen på mig. Jeg knokler med hende og hun vågner lidt op til den sidste tredjedel af programmet og er egentlig forholdsvis glad.

Ærger mig lidt at hun ikke var meldt til i for sjov også, så jeg kunne bruge det som træning.

 

Det er helt sikkert vores udførelse der var problemet, og det trak også ned i sværhedsgraden, for hun fik jo ikke lavet nogen øvelser. Heldigvis betyder det at vi får en konkurrence mere i FS2, herligt...

 

Nu skal hun så bare trænes med så mange forstyrrelser som muligt. Overvejer lidt at tage op på ruinterrænet i weekenden hvis vejret er til det og så træne der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er begge rødder meldt til deres næste konkurrence. Så vi tager op til Sonja i juni, og der får lillebror formentlig sin debut i FS1. Nu er han i hvertfald meldt til, og det samme gælder for en færdighedsprøve. Jeg har besluttet mig lidt for at alliere mig med en der kan kaste legetøj ind til os, hvis jeg føler han bliver helt tabt, men sådan som hans program bliver skruet sammen, så skulle han kunne følge med og så holder vi det på omkring et minut nu hvor det er første gang vi er afsted. Glæder mig så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Suk, HF driller!

 

Calle har brugt sin 1 års fødselsdag på at lære de første ti sekunder af sit FS1 program. Det var faktisk lidt svært for den lille rod, for den indebærer at han er mellem mine ben, bliver dækker af og skal blive, mens jeg løber frem. Når jeg stopper kalder jeg og han skal igen læbe ind mellem mine ben og så vende, sp han har front mod mig.

 

Og sørme om ikke han kunne efter tredje forsøg :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon var så dygtig i Årslev i søndags :hjerte: - hun lavede for første gang rigtigt program i sandkasseklassen, og det gjorde hun bare så super fint. :lun: Hun var fuldstændig upåvirket af omgivelserne med masser af mennesker og hunde og telte, der blafrede vild i den voldsomme blæst. Hun var bare GLAD og sød og på. :-) Jeg kunne ikke høre musikken i starten, så timingen var en smule off til at starte med, men Lemon gjorde alt, hvad hun skulle. :5up: På et tidspunkt kom jeg til at give hende en forkert kommando, så der gik kludder i det, og så blev hun så forvirret, at hun lod sig distrahere af tabte godbidder i græsset. Men hun var ok hurtigt på igen, og ellers gjorde hun bare alt rigtigt, den søde tulle. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

 

Nu har vi Bakken på torsdag, og så hedder det ellers officiel klasse næste gang, vi skal lave programmet. :shock: Så må vi se, hvordan det går, hun har ikke prøvet at lave hele programmet uden belønning undervejs. :-)

 

11072697_10153227148853847_1101454039693008150_n.jpg

 

11217816_10153227148858847_8234629865148529580_n.jpg

11053281_10153227149123847_8781293288484113734_n.jpg

11112716_10153227149098847_1308764913278070986_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

@sonja77, fik kun lige set slutningen af jeres optræden, og synes det så super godt ud :5up:

 

***************************

Cassi syntes godt nok der var mange ting at skulle forholde sig til på den scene. Under træningen var hun fint på og hun arbejdede fint, og så begyndte hun lige pludselig at se spøgelser, der var noget der larmede og så gik hun.

 

Og da hun så fik øje på Pjerrot, så var verden ved at falde sammen for hende. Nå, men der var ikke så meget andet at gøre end at kæmpe og hun endte med at kunne arbejde og havde en fin logrende hale. Og præmieoverrækkelsen var en sand fest for hende, især fordi der blev klappet og hun fik en fin gris.

 

Det mest positive er dog hvor cool hun var bag scenen og når man gik med hende blandt mennesker. Jeg valgte dog at gå bagom med hende hjem, for da jeg gik ned med vores rekvisitter kunne jeg knap nok gå frem og der er grænser for hvor meget jeg vil udsætte hende for.

 

Og så er jeg da glad for at jeg ikke var på vej ind til Bakken da jeg kørte hjem, for damm, folk holdt i kø. Det var nok med de små seks minutter hvor vi trillede i første gear for at komme på motorvejen. Og når man først er på motorvejen kører alt jo fint(bortset fra at folk ikke fatter man skal køre i det yderste spor, hvis mna vælger at holde sig under fartgrænsen, fuldstændigt åndsvagt at man skal ud i tredje spor for at overhale en der kører 100 km i timen, hvor man må køre 110!)

Link til indlæg
Del på andre sites

@sonja77, fik kun lige set slutningen af jeres optræden, og synes det så super godt ud :5up:

 

Når hun arbejdede, var hun også fantastisk - hun tog sig bare nogle smutture undervejs hen for at kysse Johanna og Pjerrot, hen for at kigge ned på publikum. :lol: Det ét en super svær scene, særligt for unge og uerfarne hunde, men hun hyggede sig og var dygtig, når hun var på, så det var helt fint. :5up: Man får i hvert fald ikke meget bedre forstyrrelsestræning. ;-)

 

Jeg så ikke jer, da jeg skulle gøre klar med Lemon, så jeg har stadig jeres FS2-program til gode. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lemon var så dygtig i Årslev i søndags :hjerte: - hun lavede for første gang rigtigt program i sandkasseklassen, og det gjorde hun bare så super fint. :lun: Hun var fuldstændig upåvirket af omgivelserne med masser af mennesker og hunde og telte, der blafrede vild i den voldsomme blæst. Hun var bare GLAD og sød og på. :-) Jeg kunne ikke høre musikken i starten, så timingen var en smule off til at starte med, men Lemon gjorde alt, hvad hun skulle. :5up: På et tidspunkt kom jeg til at give hende en forkert kommando, så der gik kludder i det, og så blev hun så forvirret, at hun lod sig distrahere af tabte godbidder i græsset. Men hun var ok hurtigt på igen, og ellers gjorde hun bare alt rigtigt, den søde tulle. :hjerte: :hjerte: :hjerte:

 

Nu har vi Bakken på torsdag, og så hedder det ellers officiel klasse næste gang, vi skal lave programmet. :shock: Så må vi se, hvordan det går, hun har ikke prøvet at lave hele programmet uden belønning undervejs. :-)

 

[ATTACH=CONFIG]126186[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]126187[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]126188[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]126189[/ATTACH]

 

I var fantastiske gode, Waouw...

I bliver forrygende og sikke i stråler sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå så det vel tid til en opdatering fra vores prøve i Årslev :mrgreen:

 

Lidt kaotisk og stressende, at hjælpe så meget til og være der for sin hund, stakkels Kaos godt han er så glad ved sit bur og bare slapper af.

 

Men det gik godt, vi startede med Htm jeg valgte at diske os selv så havde legetøj med ind, han havde temmelig svært ved at koncentrere sig med yndlingslegetøjet i synes hele tiden hehe, men han gjorde meget godt og jeg fik prøvet det at programmet nogenlunde af som jeg har tænkt mig det skal ende ud med.

Jeg har ikke helt styr på links endnu og fik kun programmet lidt færdigt så jeg kunne det lidt i hovedet, men var rart at prøve det og se dommer kommentare og jeg tror vi er på rette vej det skal nok ende ud med et godt htm2 program, vi kæmper videre..

 

Vores debut i freestyle gik også godt, jeg valgte at støtte ham rigtig meget med hånd signaler da han var lidt tøvende fordi jeg bliver nervøs, men med sikkerheden og mere træning skal det nok blive godt. Synes selv det er et sjovt program vi har fået sat sammen og jeg glæder mig til vi skal vise det frem flere gange:-)

Det blev til 2 bestået og en 2. plads

 

11182700_10206810335757532_6356618597238634350_o.jpg

11148426_10206810336917561_5457540376248203653_o.jpg

11209699_10206756786869185_1145100143255267384_n.jpg

11262389_10153264805898360_1421906108560340998_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I går skiftede Cassi sin FS1 uded FS2 :banan: Hun skal ud i FS2 i Undine, og så koncentrerer vi os frem til september om vores FS3, og så må jeg jo beslutte om vi stiller i 2 eller 3.

 

Jeg er lidt i krise i forhold til Calle. Jeg havde egentlig besluttet at skifte musik ud og lave en rutine på Gremlins, men har ikke mulighed for at brænde cd'er pt, så vi tager nok debuten med Alley Cat. Tænker også at det lige giver ham lidt nødvendig ro. Tilgengæld bliver det sjovt med den færdighedsprøve. Han kan de øvelser så fint, så må vi bare se om det lille hoved kan følge med...

Link til indlæg
Del på andre sites

I går skiftede Cassi sin FS1 uded FS2 :banan: Hun skal ud i FS2 i Undine, og så koncentrerer vi os frem til september om vores FS3, og så må jeg jo beslutte om vi stiller i 2 eller 3.

 

Jeg er lidt i krise i forhold til Calle. Jeg havde egentlig besluttet at skifte musik ud og lave en rutine på Gremlins, men har ikke mulighed for at brænde cd'er pt, så vi tager nok debuten med Alley Cat. Tænker også at det lige giver ham lidt nødvendig ro. Tilgengæld bliver det sjovt med den færdighedsprøve. Han kan de øvelser så fint, så må vi bare se om det lille hoved kan følge med...

 

Så fik jeg set Cassis program, det var så fint. :5up: Tillykke med FS2-titlen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...