Hop til indhold

Clomicalm


Garfield
 Share

Recommended Posts

Vi har her det sidste halve år valgt overhovedet ikke at forlade ham. Det har virkelig været træls ikke at kunne tage nogen steder, uden at skulle arrangere pasning. Man føler sig fanget. Men lige inden da, der filmede jeg ham en dag i to timer. Jeg gav ham et frossent marvben med leverpostej hvilket han er ret glad for. Han var færdig efter 8 minutter, og så gik han ud i gangen og kiggede efter mig. Så gik han lidt rundt i lejligheden, og efter 10 minutter, hylede han som en ulv. Det gjorde han igen efter 20 minutter, og efter 30 minutter. Ind imellem vandrede han rundt, lagde sig lidt ned, og rejste sig op igen. Der var ingen hyl i halvanden time, men han var meget opmærksom på alle lyde udefra, og rejste sig meget ind imellem.

 

Men i og med hans adfærd generelt er blevet værre, så tør jeg slet ikke tænke på hvordan han ville reagere hvis vi forlod ham nu.

Men har din hund stadig en kammerat så eller er den helt alene??

 

Ok jeg har ikke filmet min længe men på et tidspunkt hvor det gik dårligt fordi den anden hund pludseliig var utryg, hvilker skyldes en meget lang historie, så filmede jeg og fandt ud af at de begge gøede når kassen var blevet tømt. Eller faktisk startede sheila da jeg gik og mysla fulgte trop da hun ikke havde mere at spise.

Nu harjeg ikke filmet dem længe, jeg tør faktisk ikke helt, for selvom de ikke gør så tror jeg at jeg vil se hunde som helst ville have jeg kom igen og det er meget hårdt at se på når man ikke kan blive hjemme ved dem.

 

Jeg har mest observeret dem ved at se ind af vinduet hvad de laver i varierende tidsrum fra jeg forlod dem og idag er det enten hvile eller sove eller tjekke om der er mere guf.

 

Jeg har stadig den gamle hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok jeg har ikke filmet min længe men på et tidspunkt hvor det gik dårligt fordi den anden hund pludseliig var utryg, hvilker skyldes en meget lang historie, så filmede jeg og fandt ud af at de begge gøede når kassen var blevet tømt. Eller faktisk startede sheila da jeg gik og mysla fulgte trop da hun ikke havde mere at spise.

Nu harjeg ikke filmet dem længe, jeg tør faktisk ikke helt, for selvom de ikke gør så tror jeg at jeg vil se hunde som helst ville have jeg kom igen og det er meget hårdt at se på når man ikke kan blive hjemme ved dem.

 

Jeg har mest observeret dem ved at se ind af vinduet hvad de laver i varierende tidsrum fra jeg forlod dem og idag er det enten hvile eller sove eller tjekke om der er mere guf.

 

Jeg har stadig den gamle hund.

 

Jeg kan godt forstå dig. Jeg har også før måtte gå fra ham, samtidig med jeg vidste han ville blive utryg tilbage. Det så hæsligt. Jeg må bare være evigt taknemmlig for at jeg nu har barsel, og dermed er hjemme til at træne ham. Håber sådan det lykkes.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Hej. 

Jeg har en gravhund, som hyler i 1 1/2 time.

Selvom han har en firkantet plade fra maxi zoo, med våd foder.

Calm i pille form og dufter i stik kontakt.

Jeg giver ham max dosis af clomicalm. Vi kører kun på 2. dag.

Jeg syntes bare, at han ikke rigtigt gider gå tur.

Hvor længe skal han være på clomicalm, før det virker ? 

Jeg syntes bare, at efter 1 1/2 time, burde han være træt og lægge sig, men det gør han ikke. 

Han hyler og gør bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

17 timer siden, Katja77 skrev:

Hej. 

Jeg har en gravhund, som hyler i 1 1/2 time.

Selvom han har en firkantet plade fra maxi zoo, med våd foder.

Calm i pille form og dufter i stik kontakt.

Jeg giver ham max dosis af clomicalm. Vi kører kun på 2. dag.

Jeg syntes bare, at han ikke rigtigt gider gå tur.

Hvor længe skal han være på clomicalm, før det virker ? 

Jeg syntes bare, at efter 1 1/2 time, burde han være træt og lægge sig, men det gør han ikke. 

Han hyler og gør bare.

Hej Katja 

Jeg har ikke kunne finde noget om hvor hurtigt det virker og jeg har aldrig selv brugt det. Men som udgangspunkt kan man jo sige, at det nok ikke virker, hvis det blot står alene. Som jeg forstår det, er clomicalm og andet beroligende medicin beregnet til at gøre hunden tilstrækkelig "rolig," så man kan træne problemet. Så jeg tror ikke, at du kommer udenom alene-hjemme træning. 

Jeg går i hvert fald ud fra, at det er når han er alene, at han hyler?

Og din hund lægger sig formentligt ikke og sover, fordi hans krop danner en stor mængde adrenalin. For ham føles det jo farligt at blive efterladt og når der er "fare på færde," så ligger man sig jo ikke ned og sover :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvordan du aktiverer din hund?  Men som udgangspunkt er en gravhund en jagthund og bør aktiveres med spor træning og søgning. Du bør derfor træne den slags arbejde og masser af gode gå ture i naturen så den kan få brugt sin næse. Det handler med andre ord om at gøre den mentalt træt - så den bliver rolig inden døre.

 

Jeg mener ikke at calm vil gøre nogen virkning - hvis det er et aktiveringsproblem din hund har. 

Link til indlæg
Del på andre sites

at hyle udmatter ikke i øjeblikket, så kører han bare sig selv længere op.
Trætheden skal komme via træning, hjernegymnastik i massevis, for en gravhund er en gevaldig klog lille fætter.
Hvordan er din fremgangsmåde og hvorfor er du endt med at må give præperatet.
Fortæl lidt om baggrunden, så er det nemmere at hjælpe

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...