Hop til indhold

Hvordan får vi nye medlemmer til at føle sig velkomne?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg oplever heldigvis at de fleste nye er glade for at komme herind og føler sig godt modtaget.

 

Men desvære har jeg også oplevet det modsatte.

 

Hvorfor er det ofte i tråde som min tæve vil gerne have hvalpe/ min hanhund står til rådighed for interesserede tæver, at den knækker?.

 

Omhandler emnet muskel/kamphunde. Har vi også nogle gange problemer.

 

Alle andre problemer som renlighedstræning, alene hjemme træning. m.m. har også nogle gange fået nye medlemmer til at forsvinde herfra.

 

Hvordan får vi alle til at føle sig velkommen og er det overhovedet mulig?.

 

Hvad kan vi gøre anderledes?.

 

Hvordan oplever du det er som ny at komme herind?.

 

Når jeg læser de forskelige svar og råd og selv giver dem, så forstår jeg godt hvad der menes. Men jeg kender jer også temmelig godt efterhånden.

 

Med mit indlæg efterlyser jeg gode forslag til hvordan vi kan blive bedre.

 

Jeg håber at både gamle og nye medlemmer vil give deres bud.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen

jeg ved ikke helt med nye

 

jeg føler mig ofte meget ny herinde selvom jeg har været her lidt tid nu

da jeg føler at mange herinde kender hinanden personligt og det ofte kan høres i debatterne at folk kender hinanden

 

så ofte lyder det i trådene som om nogen kun lytter til det fra dem som de kender herinde og ellers ofte kommentere folk ofte hvis det er negativt som du skriver ovenover at så går krigen

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tråder ender med at omhandle alt andet end det TS spørger til. tror det jager mange væk.

Jeg har selv været med til at komme væk fra emnet, men vil fremover prøve at blive bedre til at holde mig til emnet.

 

Ang. det at føle/blive "overset" behøver man vist ikke at være ny for opleve.

Jeg har selv mødt nogen her inde fra, og man skriver sammen på en anden måde bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er prisværdigt, at du synes vi skal arbejde på at få alle til at føle sig velkommen :-D

 

Det tror jeg bare er utopi.

 

Vi har for nylig fået en tråd lukket pga. ballade og jeg sidder og tænker på, hvordan man skulle have kunnet få rettet den op, så den ikke kørte af sporet og SAMTIDIG have fået den nye debattør til at føle sig velkommen.

Jeg tror dette var en umulighed!

 

Min oplevelse er, at man ikke kan gøre alle tilpas og går man meget op i forsøget, bliver man selv veg og "blank".

En slags omvendt tyranni med den "sarte" som tyrannen man vil undgå at få i udbrud.

 

Der findes mennesker for hvem ens mening, uanset hvor indpakket den bliver i tyl, virker som en provokation.

 

Disse mennesker er for min del velkommen i debatten, men jeg vil ikke vride min hjerne af led i forsøget på ikke at træde over en øm tå, som jeg i øvrigt ikke ved findes.

 

Det er sådan jeg ser det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
jeg ved ikke helt med nye

 

jeg føler mig ofte meget ny herinde selvom jeg har været her lidt tid nu

da jeg føler at mange herinde kender hinanden personligt og det ofte kan høres i debatterne at folk kender hinanden

 

så ofte lyder det i trådene som om nogen kun lytter til det fra dem som de kender herinde og ellers ofte kommentere folk ofte hvis det er negativt som du skriver ovenover at så går krigen

 

Jeg er helt enig med dig, desværre vil jeg sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med dig, desværre vil jeg sige.

 

Jo oftere du er her, des hurtigere bliver du "gammel i gårde" :-D

 

Det kan nok ikke undgåes at der bliver en speciel tone - en indforståethed - blandt "gamle" og blandt dem som kender hinanden privat.

 

Jeg kan også sagtens ind imellem føle mig totalt udenfor og den vil nok altid være der

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo ret ny og har i dén grad følt mig velkommmen :blink:

 

Synes det er dejligt at indlæg bliver fulgt op og ingen spørgsmål er "dumme".

 

Selvfølgelig er der mange delte meninger om de forskellige problemstillinger, men det er dét, der er det gode. Man sorterer jo selv i de forskellige ting og sammensætter det til det, man selv synes og passer til hunden.

Selvfølgelig kan der jo være gnister - det er der jo også på de forskellige baby-forum. Folk har jo forskellige holdninger - gudskelov.

 

Men det kræver en del at være "ny":

- Sørge for at være en del på, så man bliver "kendt"

- Være god til også at kommentere andres indlæg/billeder

- komme med indlæg og følge dem op

- Kommer langt med lidt humor:5up:

Redigeret af Dinah
manglende bogstav
  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er prisværdigt, at du synes vi skal arbejde på at få alle til at føle sig velkommen :-D

 

Det tror jeg bare er utopi.

 

Vi har for nylig fået en tråd lukket pga. ballade og jeg sidder og tænker på, hvordan man skulle have kunnet få rettet den op, så den ikke kørte af sporet og SAMTIDIG have fået den nye debattør til at føle sig velkommen.

Jeg tror dette var en umulighed!

 

Min oplevelse er, at man ikke kan gøre alle tilpas og går man meget op i forsøget, bliver man selv veg og "blank".

En slags omvendt tyranni med den "sarte" som tyrannen man vil undgå at få i udbrud.

 

Der findes mennesker for hvem ens mening, uanset hvor indpakket den bliver i tyl, virker som en provokation.

 

Disse mennesker er for min del velkommen i debatten, men jeg vil ikke vride min hjerne af led i forsøget på ikke at træde over en øm tå, som jeg i øvrigt ikke ved findes.

 

Det er sådan jeg ser det :-D

 

Jeg er enig med Ninjamor. Selvfølgelig skal vi få nye medlemmer til at føle sig velkomne, men som man råber i skoven får man svar ik'? Jeg synes ikke at vi er slemme til at jage nye væk som kommer ind og stiller et spørgsmål i en ordentlig tone, tværtimod faktisk :mrgreen: Og mht. til de "jeg søger han/tæve til parring"-tråde så kan det jo ikke være meningen at vi skal lade være med at give vores mening til kende for ikke at træde nogen over tæerne? Det kunne jo rent faktisk være, at der er nogen som ikke har tænkt over de ting der bliver skrevet... :blink: Som "almindelig" hundeejer som ikke går helt så meget op i alt det hunde-halløj som vi andre gør, eller som bare ikke er kommet "ind" i det endnu, (personligt er jeg da blevet en hel del klogere og har fået mange flere ting at tænke over siden jeg er startet på hunde-debat), så er det da nogle gode tanker at blive gjort opmærksom på :5up:

Jeg tror heller ikke at man kan gøre alle tilfredse og jeg synes da at der den sidste tid er kommet mange nye til, som er faldet fint til, til fordel for os alle :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt du tager det op.

 

Når emner som avl og kamphunde kommer op, tvivler jeg på, at man kan undgå en diskution. Alt andet ville altså også i mine øjne være underligt.

 

Så er der den med online kemi.....alle kan bare ikke sammen, og der intet vi kan gøre ved det (ud over ignorerings knappen)!

Så ender man i totterne på hinanden og det eneste man kan gøre er at lukke tråden.

 

Dette er sådan at det er online.

Havde det været i det virkelige liv, ville du kunne se krops-signaler, hvilket gjorde at du ville tage knap så meget på veje som du vil online (!?!?!??!).

 

Jeg har nylig oprettet en tråd hvor jeg bad folk med erfaring fortælle lidt, og der kom mange med en holdning, trods de aldrig havde prøvet det produkt som jeg omtalte - dette er noget man bare må lade sive ind gennem det ene øje og ud af det andet. At nogle dømte en med det samme, er også en af de ting man bare må tage med.:blink:

 

Hvordan var det for mig at være ny?

Jeg blev modtaget godt, og er kun stødt på få som ikke har opført sig pænt over for mig!

 

Hvordan tager vi så bedre mod de nye?

 

Det tror jeg ikke vi kan!?!?!?!?

De nye bliver budt velkomen, også selv om de ikke skriver det i præsentere dig selv, men bare suser op i en anden tråd. Der er ALTID en der fanger at personen er ny, hvilket jeg syntes er en ting som man egentlig ikke kan forlange. Så er der enkelte ny eder kommer med en umelding som ligger total op til diskution (ubevidst eller bevidst) og så kører showet og sådan er det på en debat side, og kan de nye ikke acceptere dette, skal de SLET IKKE VÆRE PÅ ONLINE FORA (undskyld men det er virkelig min mening), ej sagt at vi ikke kan skrive pænt i debatten :blink:

 

Ja så går trådene offtopic, det er ikke forbudt at starte en ny og begrunde det med at den anden var off topic og at man stadig mangler svar.

Nollike har gjort hendes med hendes sludretråd, men jeg tvivler på at vi kan undgå offtopic, men vi kan altid arbejde med os selv :blink:

 

 

Undskyld for evt generaliseringer, se venligst gennem fingrene med dem, de er ikke ment på denne måde, men gider ikke side at rette i min post! Så doven er jeg nemlig!!!

 

 

Hold da ferie, der fik jeg skrevet lidt :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
jeg ved ikke helt med nye

 

jeg føler mig ofte meget ny herinde selvom jeg har været her lidt tid nu

da jeg føler at mange herinde kender hinanden personligt og det ofte kan høres i debatterne at folk kender hinanden

 

så ofte lyder det i trådene som om nogen kun lytter til det fra dem som de kender herinde og ellers ofte kommentere folk ofte hvis det er negativt som du skriver ovenover at så går krigen

 

 

Sådan er du ikke ene om at føle og mene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes der generelt bliver taget godt imod nye, jeg tror der hvor kæden hopper af er når "gamle" hoveder begynder at diskutere om det ene forslag er bedre end det andet - så kan jeg godt forstå hvis det sker at den "nye" skrider i svinget. :mrgreen:

 

Det eneste jeg lige kan komme på der har "irreteret" mig er Rottweiler avl-tråden. Jeg syntes egentlig jeg havde skrevet et godt indlæg uden at skyde TS for det hun var/er igang med, samt skrevet i en pæn tone selv om det er et emne der virkelig kan få mig op af stolen og kæmpe for "min race" samt alle de andre stakkels hunde der går en endnu mere uvis fremtid (i forhold til stamtavlehunde) i møde.

Jeg fik end ikke et svar tilbage om at mit indlæg var læst (og glemt igen), så det er såmænd ikke kun gamle der ignorer og ikke er specielt velopdragede.:oops:

 

Ellers syntes jeg ikke jeg har bemærket så meget - jeg syntes de "varme" debatter bliver holdt i den tråd der gløder og de samme debattører kan pjatte og være enige i en anden tråd samtidig med. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo selv ny her på forum, og jeg forventer altså ikke en velkomstkomité med blomster hvergang jeg dukker op et nyt sted :blink:

 

Internettet er jo ret uforpligtende - man byder ind med det man har, og tager hvad man kan bruge. Jeg synes egentlig ikke der er grund til at gøre noget specielt ud af det.

 

Der vil nok altid være nogle stykker, der ikke er tilfredse med de svar, de får. Men spørgsmålet er, om de ville få noget bedre et andet sted. Det tror jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu ikke, det er så slemt med "angreb" på nye :-D

 

Jeg har selv stået/står som uerfaren kommende hundeejer og når man er det, så er det altså en god ide at lytte til folk, der ved noget om det. Self SKAL man ikke tage, hvad som helst til sig, da vi allesammen har forskellige måder at tage tingene til sig på.

 

Jeg tror grunden til at det nogen gange kører af "sporet" er, når hobbyhunde-ejerne prøver at hjælpe folk, der måske har hund på en anden måde. Og negligerer en TS´er så alle de gode råd og måske kalder sin hund for noget grimt eller bare behandler hunden "dårligt" i hobbyhunde-ejernes øjne. DET er der ikke noget at gøre noget ved - altså at mange brænder for hunde og gerne vil at hundene har de bedste kår her i livet.

 

Jeg kommer selv herinde meget, fordi HF (efter min mening) er et forum for hunde/dyrevelfærd! Størstedelen af de aktive medlemmer herinde lever for deres hunde og andre dyr og behandler dem ordenligt. Havde jeg ikke den opfattelse af forummet, så gad jeg virkeligt ikke "spilde" min tid herinde.

 

Jeg mener ikke, at man skal skræmme alle nye væk (det er så bestemt heller ikke tilfældet)! Men samtidig kan jeg fx ikke holde min mund, når en Ts´er laver en tråd og man bare kan læse at hunden har det ad L*RT til fx.

 

Vi er mange forholdsvist "nye", der faktisk er super glade for forummet og dets medlemmer.

 

Mon ikke det nogen gange bare går op i en spids, fordi folk ikke deler måde at behandle dyr på ? Og efter min mening så skal der også være plads til det - sålænge man ikke sviner hinanden til med diverse gloser osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste jeg lige kan komme på der har "irreteret" mig er Rottweiler avl-tråden. Jeg syntes egentlig jeg havde skrevet et godt indlæg uden at skyde TS for det hun var/er igang med, samt skrevet i en pæn tone selv om det er et emne der virkelig kan få mig op af stolen og kæmpe for "min race" samt alle de andre stakkels hunde der går en endnu mere uvis fremtid (i forhold til stamtavlehunde) i møde.

Jeg fik end ikke et svar tilbage om at mit indlæg var læst (og glemt igen), så det er såmænd ikke kun gamle der ignorer og ikke er specielt velopdragede.:oops:

 

Det her synes jeg, at jeg har oplevet nogle gange. En ny starter en tråd og får så nogle andre svar, end det vedkommende havde håbet på. Og opfatter det så som et angreb, selvom svarene var holdt i en pæn og saglig tone.

 

Jeg husker en tråd, hvor et nyt medlem bad om råd til, hvordan hun kunne forhindre sin hund i at ødelægge det bur, den sad i, når den var alene hjemme (den sad der, fordi den ellers ødelagde hele hjemmet). TS fik så at vide, at hunden havde alene-hjemme-problemer og fik råd til at træne alene hjemme. TS blev ret stødt, da hun følte det som et angreb og jo bare havde spurgt om råd til buret, ikke til alene-hjemme-træning. Et eksempel på, at man nogle gange får svar på noget andet end det, man har spurgt om - fordi engagerede hundemennesker herinde forholde sig til helheden i hundens liv. Og det må man tage med - selvom jeg da godt kan sætte mig ind i, at det nogle gange kan virke lidt overvældende på en ny person, og at man kan have tendens til at gå i forsvar.

 

Jeg føler mig hverken gammel eller ny herinde, men jeg følte mig i hvert fald godt taget imod, da jeg kom (selvom der aldrig var nogen, der sagde velkommen til mig :shock::blink:), også selvom jeg kunne mærke, at nogle kendte hinanden rigtig godt, også uden for HF. Men som Dinah skriver, jo mere man selv deltager, jo bedre lærer man folk at kende, og jeg mere hjemmevant føler man sig. :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

(selvom der aldrig var nogen, der sagde velkommen til mig :shock::blink:), også selvom jeg kunne mærke, at nogle kendte hinanden rigtig godt, også uden for HF. Men som Dinah skriver, jo mere man selv deltager, jo bedre lærer man folk at kende, og jeg mere hjemmevant føler man sig. :-)

 

VELKOMMEN :blink: :vinken:

 

Det er sjovt, at flere skriver at en del herinde kender hinanden, for ja det er der da... men de jeg kender herindefra, ville jeg aldrig have mødt og fået et venskab til irl UDEN Hunde-forum - og det ville jeg virkelig ikke undvære... Det er personer, der er kommet til at betyde noget for mig at have i min venne/omgangskreds, og så er det fedt også at kunne "holde kontakten" herinde, og få debatteret nogle ting som vi msåke ikke ville komme til at debattere irl - eller fortsætte en debat herindefra irl.

 

Derfor synes jeg altid det er super dejligt, når der er en mulighed for at møde nogle herindefra :blink: Og det kan være lidt svært at finde nogle, som deler ens interesse for hunde som en selv irl - herinde er vi her allesammen fordi vi på en eller anden måde virkelig sætter vores hunde højt, og kan dele historier, billeder og meninger med hinanden :-D

 

Mht. at byde nye velkommen, så er jeg enig i de indlæg der indtil videre er skrevet, bl.a. af Ninjamor, Tanten, Aslan, m.fl. :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist også en af de "nye" - og jeg har følt mig rigtig velkommen. Jeg har også været røget ud i en varm og hed debat om bl.a omplacering/aflivning, men pyt med det for jeg syntes det var en rigtig spændende debat selvom den ene blev så hidsig at h*n blev væk :-D Jeg kom dog til at "holde af" en herindefra der ikke kalder hunde andet end kræ og går op i jagt, hvilket jeg på ingen måde gør :blink:

 

Men altså jeg syntes det er et rigtig godt debatforum og det er rart at hører andres mening eller få hjælp hvis fra hele landet hvis man har et konkret problem af den ene eller anden slags.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom dog til at "holde af" en herindefra der ikke kalder hunde andet end kræ og går op i jagt, hvilket jeg på ingen måde gør :blink:

 

Øh... Jeg (tror) ikke det er mig :oops:

 

Ifald nogen skulle få dén idé :mrgreen:

 

Tja. Jeg skriver hvad jeg tænker, og dét plejer nu nok at kunne få folk helt ud på stolekanten.

Tror nu ikke der er nogen der sådan nærer et indædt had til mig af dén grund.

Og jeg nærer såmænd heller ikke et indædt had til nogen heller.

Kender nogen herindefra IRL tror jeg ikke jeg gør. men så kender jeg så mange andre hundefolk.

 

føler mig hverken gammel eller ny herinde. Jeg ignorer tit og ofte tråde, og bliver ligeså ofte ignoreret selv. Dét hører med til internettet og fora i særdeleshed.

HF er dog generelt til den "flinke" side, hvis jeg skal give mit besyv med. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Sådan ser jeg dig slet ikke, og igen forbløfer du mig med en udtalelse jeg slet ikke kunne forestille mig :shock: (ment positivt)

 

 

igeen hvad betyder det:blink::blink::confused::confused:

 

 

jeg vil dertil sige at jeg ikke føler mig uvelkommen tværtimod

men man kan vel til tider føle sig overset mellem dem som kender hinanden i debattrådene medmindre der er noget i ens indlæg som nogen er uenig i :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

 

dertil synes jeg det er ganske fint at man udtaler sin mening så længe man kan bevarer tonen og folk selv bevarer tonen selvfølgelig vi ved jo alle at visse emner kan ophidse folk nogen emner mere end andre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes der generelt bliver taget godt imod nye, jeg tror der hvor kæden hopper af er når "gamle" hoveder begynder at diskutere om det ene forslag er bedre end det andet - så kan jeg godt forstå hvis det sker at den "nye" skrider i svinget. :mrgreen:

 

Men at det sker er vel egentlig ikke så underligt. Man har jo læst og givet sit besyv med i tonsvis af tråde om de samme emner. Når der så endelig dukker et eller andet "udiskuteret" op, bliver dèt, det spændende i tråden, som for gamle brugere ellers mest er gentagelser.

 

Det eneste jeg lige kan komme på der har "irreteret" mig er Rottweiler avl-tråden. Jeg syntes egentlig jeg havde skrevet et godt indlæg uden at skyde TS for det hun var/er igang med, samt skrevet i en pæn tone selv om det er et emne der virkelig kan få mig op af stolen og kæmpe for "min race" samt alle de andre stakkels hunde der går en endnu mere uvis fremtid (i forhold til stamtavlehunde) i møde.

Jeg fik end ikke et svar tilbage om at mit indlæg var læst (og glemt igen), så det er såmænd ikke kun gamle der ignorer og ikke er specielt velopdragede.:oops:

Ærlig talt synes jeg ofte det sker at man besvarer et indlæg fra en ny og så er det som at skrive ud i himmelrummet.

Ellers syntes jeg ikke jeg har bemærket så meget - jeg syntes de "varme" debatter bliver holdt i den tråd der gløder og de samme debattører kan pjatte og være enige i en anden tråd samtidig med. :mrgreen:

Det er også min opfattelse af Forum og måske dèr hvor der ligger en faldgrube. Måske bliver vi lidt for vant til at det er sådan, at vi nogle gange glemmer at folk udefra jo ikke ved det. Så opfatter vi måske ikke at det der skrives kan virke barsk på andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh... Jeg (tror) ikke det er mig :oops:

 

Ifald nogen skulle få dén idé :mrgreen:

 

Tja. Jeg skriver hvad jeg tænker, og dét plejer nu nok at kunne få folk helt ud på stolekanten.

:blink:

 

hvem siger det var dig jeg hentyede til ? :blink:??

 

Generelt kan jeg godt li, at man får en ærlig mening/holdning også selvom man ikke er enig med mig - he he

 

Som ny har jeg oplevet at jeg holder mig væk fra bl.a. navnetråd og sludretråd - for jeg aner ikke, hva der har stået i de andre 386 indlæg - man skulle jo nødig gentage noget der er skrevet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...