Hop til indhold

Hvordan får vi nye medlemmer til at føle sig velkomne?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Som ny har jeg oplevet at jeg holder mig væk fra bl.a. navnetråd og sludretråd - for jeg aner ikke, hva der har stået i de andre 386 indlæg - man skulle jo nødig gentage noget der er skrevet :-D

 

Det gør vi såmænd heller ikke mere :blink:

 

Det er vist mere reglen end undtagelsen nu :mrgreen: - så bland du dig endelig, det er en god måde at komme lidt ind på livet af de andre herinde :vinken: og få udlevet ens trang til at snage og stille personlige spørgsmål, naturligvis :engel::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dejlig at så mange har givet deres mening til kende.

 

Jeg tror hellere ikke at man kan gøre alle tilpasse, ligemeget hvor meget man anstrenger sig, så vil der altid være nogen der oplever alt hvad der bliver skrevet som negativ.

 

Det er dejlig at så mange nye og næsten nye har givet ders besyv med.

 

Jeg er stort set enig i det meste.

 

Jeg kender hellere ikke nogen herinde fra i IRL. Men det kommer måske.

 

Det var den korte version af min mening. Min seng kalder nemelig på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ved ikke helt med nye

 

jeg føler mig ofte meget ny herinde selvom jeg har været her lidt tid nu

da jeg føler at mange herinde kender hinanden personligt og det ofte kan høres i debatterne at folk kender hinanden

 

så ofte lyder det i trådene som om nogen kun lytter til det fra dem som de kender herinde og ellers ofte kommentere folk ofte hvis det er negativt som du skriver ovenover at så går krigen

 

jeg er helt enig. men syns nu ikke af vi har disideret muder kastning

som jeg har opblevet på andre forums. jeg har opblevet af blive mistenklig gjor af en enkelt bruger og så venner alle andre brgere sig

mod mig på baggrund af et enkelt inlæg det krever nærver af stål af komme igenem. sådan noget har jeg aldrig opblevet her og det er jeg meget glad for. men det er drøn irterne af folk skriver så inforstået men

det ville jeg nok osse selv gøre vis der var nogle jeg kente.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-DJeg kan huske, at jeg som helt ny og grøn tænkte wauu her kan man godt nok lærer en masse... og det har jeg også gjort:5up:

 

Men må også sige, at det kan være rigtigt svært netop at komme ind på de "gamle" og lærer dem at kende, fordi at de nogle gange kan virke til at have nok, hvis i forstår. Så kan det godt være at man bare skal blande sig men jeg vil helt kun blande mig i noget som jeg ved noget om og er ikke meget for at gentage allerede sagte ting, det kan gøre det svært at blande sig...

Og må indrømme at jeg ikke åbner en masse tråde, men ser om jeg kan finde gamle, som svare på mine :?::?::?: for ikke at det skal blive gentagelse på gentagelse for jer "gamle"

 

Med hensyn til at byde velkommen, så er sitet et af de helt klart bedre ellers var jeg her ikke endnu... desværre kan netop dem som ligger ud med et hårdt emne måske føle at det er svært at få kastet en masse svar i hovedet (selv om det er hvad man kan forvente) og tror, som en del af jer siger, ikke at man kan få alle til at føle sig velkommen, men man kan virkelig prøve at gører det ikke personligt:-D

 

Det blev en lang skriv, men syntes det var godt at få det sagt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at man må skrive sit svar på baggrund at spørgsmålet og ikke på baggrund af, om det er en ny eller gammel debattør, der spørger. Det synes jeg dog også, at de allerfleste gør, men det er klart, at der kan være noget mere indforstået snak, hvis man skriver med nogle, som man har skrevet med i flere år og evt. mødt irl. Det synes jeg dog ikke bør få nytilkomne til at føle sig udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

:-DJeg kan huske, at jeg som helt ny og grøn tænkte wauu her kan man godt nok lærer en masse... og det har jeg også gjort:5up:

 

Men må også sige, at det kan være rigtigt svært netop at komme ind på de "gamle" og lærer dem at kende, fordi at de nogle gange kan virke til at have nok, hvis i forstår. Så kan det godt være at man bare skal blande sig men jeg vil helt kun blande mig i noget som jeg ved noget om og er ikke meget for at gentage allerede sagte ting, det kan gøre det svært at blande sig...

Og må indrømme at jeg ikke åbner en masse tråde, men ser om jeg kan finde gamle, som svare på mine :?::?::?: for ikke at det skal blive gentagelse på gentagelse for jer "gamle"

 

Med hensyn til at byde velkommen, så er sitet et af de helt klart bedre ellers var jeg her ikke endnu... desværre kan netop dem som ligger ud med et hårdt emne måske føle at det er svært at få kastet en masse svar i hovedet (selv om det er hvad man kan forvente) og tror, som en del af jer siger, ikke at man kan få alle til at føle sig velkommen, men man kan virkelig prøve at gører det ikke personligt:-D

 

Det blev en lang skriv, men syntes det var godt at få det sagt:-D

 

Synes dit indlæg lyder meget fornuftigt. :5up:

 

Da jeg var ny herinde blev der skrevet et par indlæg om dagen, hvis man var heldig, så jeg kan ikke tale med om det. Men kan da godt huske min entre på Jubii. Dèr blev jeg blæst ud igen af et par "gamle" brugere, der absolut ikke var enig med mig, hvilket gjorde at jeg ikke deltog i den debat i et års tid eller sådan.

 

Mht. til gentagelser, så er det jo en del af det her. Der kommer hele tiden nye til, som tager fat i emner der har været oppe mange gange før. Personligt generer det ikke mig, for jeg kan jo bare vælge at lade være med at læse tråden.

 

Som regel svarer jeg altid på tråde hvis der har stået 0 svar i lang tid, især hvis det er nye brugere.

Link til indlæg
Del på andre sites

JEG er lidt langsom så der gik et stykke tid inden nogle af de dersens shcæfer ejere var i familie og gode venenr og ditten og datten :mrgreen:

 

Syntes ikke det er noget vi er præget meget af, jeg elsker jo bare billeder af lexus, dumle og pletøglen, så for mig har det en positiv effekt :blink:

 

Buju og sonja levere også nogle dejlige billeder :blink:

 

Og alle de andre der kender hinanden og levere billeder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
jeg er helt enig. men syns nu ikke af vi har disideret muder kastning

som jeg har opblevet på andre forums. jeg har opblevet af blive mistenklig gjor af en enkelt bruger og så venner alle andre brgere sig

mod mig på baggrund af et enkelt inlæg det krever nærver af stål af komme igenem. sådan noget har jeg aldrig opblevet her og det er jeg meget glad for. men det er drøn irterne af folk skriver så inforstået men

det ville jeg nok osse selv gøre vis der var nogle jeg kente.

 

 

nej det synes jeg sørme heller ikke mudderkastning er et hårdt ord slet ikke sådan jeg mener det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
:-DJeg kan huske, at jeg som helt ny og grøn tænkte wauu her kan man godt nok lærer en masse... og det har jeg også gjort:5up:

 

Men må også sige, at det kan være rigtigt svært netop at komme ind på de "gamle" og lærer dem at kende, fordi at de nogle gange kan virke til at have nok, hvis i forstår. Så kan det godt være at man bare skal blande sig men jeg vil helt kun blande mig i noget som jeg ved noget om og er ikke meget for at gentage allerede sagte ting, det kan gøre det svært at blande sig...

Og må indrømme at jeg ikke åbner en masse tråde, men ser om jeg kan finde gamle, som svare på mine :?::?::?: for ikke at det skal blive gentagelse på gentagelse for jer "gamle"

 

Med hensyn til at byde velkommen, så er sitet et af de helt klart bedre ellers var jeg her ikke endnu... desværre kan netop dem som ligger ud med et hårdt emne måske føle at det er svært at få kastet en masse svar i hovedet (selv om det er hvad man kan forvente) og tror, som en del af jer siger, ikke at man kan få alle til at føle sig velkommen, men man kan virkelig prøve at gører det ikke personligt:-D

 

Det blev en lang skriv, men syntes det var godt at få det sagt:-D

 

 

 

ja det er jeg meget enig i godt forklaret:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

igeen hvad betyder det:blink::blink::confused::confused:

 

 

jeg vil dertil sige at jeg ikke føler mig uvelkommen tværtimod

men man kan vel til tider føle sig overset mellem dem som kender hinanden i debattrådene medmindre der er noget i ens indlæg som nogen er uenig i :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

 

dertil synes jeg det er ganske fint at man udtaler sin mening så længe man kan bevarer tonen og folk selv bevarer tonen selvfølgelig vi ved jo alle at visse emner kan ophidse folk nogen emner mere end andre :5up:

 

Jeg har mødt en del her inde fra *irl*, men kan som også føle mig overset ind i mellem. Det tror jeg der er mange der gør en gang i mellem.

i den virkelige verden kan det også ske der er nogen der bliver overset i en hed debat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har mødt en del her inde fra *irl*, men kan som også føle mig overset ind i mellem. Det tror jeg der er mange der gør en gang i mellem.

i den virkelige verden kan det også ske der er nogen der bliver overset i en hed debat.

 

 

ja det har du helt sikkert ret i :rolleyes:

 

det kan man jo også føle sig andre steder selvom man kender alle de mennesker man er sammen så kan man også føle sig overset:rolleyes::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buju og sonja levere også nogle dejlige billeder :blink:

 

Tak. :-) Og vi har jo netop lært hinanden at kende på H-F. Jeg synes, at det er fantastisk, at et virtuelt forum også giver mulighed for, at man kan lære folk at kende irl. Ellers ved jeg f.eks. ikke, hvor jeg skulle have fundet en "ikke-gø"-træningspartner og nu en hundeskovschauffør. :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :-) Og vi har jo netop lært hinanden at kende på H-F. Jeg synes, at det er fantastisk, at et virtuelt forum også giver mulighed for, at man kan lære folk at kende irl. Ellers ved jeg f.eks. ikke, hvor jeg skulle have fundet en "ikke-gø"-træningspartner og nu en hundeskovschauffør. :mrgreen: :blink:

 

Jeg har også lært en masse søde mennesker at kende, og jeg var aldrig begyndt hos positiv træning hvis jeg ikke havde været på forum.

da vi var på ferie i sommers (Odsherred) fik vi også lejlighed til at gense to debatører og ders dejlige hunde.

Der er mange flere jeg gerne vil møde, lige nu er ved at få en aftale i stand.

 

HURRA for H-F :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert at det er super at man via H-F kan ende med at mødes irl:5up: håber da selv på at gøre det en dag... men det der kommer ud af det, altså den inforståethed, som man har netop, fordi at man er venner og ikke kun skriver sammen, kan gøre det meget svært, som ny at tilbyde noget som de "gamle" ikke allerede har... lyder det totalt underligt:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert at det er super at man via H-F kan ende med at mødes irl:5up: håber da selv på at gøre det en dag... men det der kommer ud af det, altså den inforståethed, som man har netop, fordi at man er venner og ikke kun skriver sammen, kan gøre det meget svært, som ny at tilbyde noget som de "gamle" ikke allerede har... lyder det totalt underligt:?:

 

Hvad mener du nye ikke kan tilbyde, som de gamle kan?

Jeg mener at nye debatører kan komme med nye og friske input.

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert at det er super at man via H-F kan ende med at mødes irl:5up: håber da selv på at gøre det en dag... men det der kommer ud af det, altså den inforståethed, som man har netop, fordi at man er venner og ikke kun skriver sammen, kan gøre det meget svært, som ny at tilbyde noget som de "gamle" ikke allerede har... lyder det totalt underligt:?:

 

Jeg kan sagtens forstå den følelse.

 

Jeg tror dog ikke altid, at det har noget at gøre med, om folk har mødt hinanden i virkeligheden (selvom det selvfølgelig nogle gange har). F.eks. har jeg aldrig mødt PPP-Pero, men jeg føler alligevel, at jeg ved en del om hende og Pero, da vi igennem længere tid har fulgt hinandens op- og nedture i alene-hjemme-tråden. Derfor ville jeg måske nogle gange skrive et eller andet til hende (f.eks. "svarer det ikke til dengang Pero gjorde sådan og sådan"), som kan virke indforstået, hvis man ikke selv har fulgt med i den samme tråd.

 

Og så er der bare nogle, man klikker hurtigere med (også virtuelt) end andre. F.eks. kom jeg hurtigt til at synes, at Aslan virkede sympatisk, selvom jeg aldrig har mødt hende. Derfor er jeg måske også mere tilbøjelig til at lægge ekstra mærke til hendes indlæg og tråde, fordi jeg er interesseret i, hvordan det går med hende og den store løve. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert at det er super at man via H-F kan ende med at mødes irl:5up: håber da selv på at gøre det en dag... men det der kommer ud af det, altså den inforståethed, som man har netop, fordi at man er venner og ikke kun skriver sammen, kan gøre det meget svært, som ny at tilbyde noget som de "gamle" ikke allerede har... lyder det totalt underligt:?:

 

Eeeej!!!! Vi har da BRUG for nye!!! :5up: Nye input, nye vinkler, nye spørgsmål/svar :-D Ellers bliver det hurtigt ALT for kedeligt :gab:

Jeg ved godt at det kan være svært at være ny, jeg kan godt huske hvordan det var på Jubii da jeg startede der, alle kendte hinanden (følte jeg) og jeg skulle da lige synke en ekstra gang inden jeg kastede mig ud i at skrive indlæg, men man skal bare klø på, på et tidspunkt er der nogen der opdager at man er der :blink: Og det er da mit indtryk, at det er noget nemmere at være ny her end på Jubii :5up: Så PÅ MED VANTEN! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo ret ny, men synes jeg har fået en god modtagelse herinde, selvom jeg var/er en uvidende ny hundeejer. :roll:

 

Dog synes jeg det er svært at komme "ind i flokken", men sådan har jeg det på mange fora. Når folk ikke "kender" en herinde og vice versa, så er det jo ikke let. Det ville være fedt at kunne være med i nogle af jeres fjolle-vi-kender-hinanden tråde, men det er vist ikke så lige til... :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sidder også debatører som kende hinande, men jeg kender dem ikke *irl*

Det kan ikke undgås at dem der kender hinanden *irl* eller bar svinger godt sammen vil skrive på en anden måde.

Jeg synes også vi skal passe på at vi ikke må skrive til hinanden uden hele tiden at tænke på om andre kan synes det er for "indspist".

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg jo ret ny, men synes jeg har fået en god modtagelse herinde, selvom jeg var/er en uvidende ny hundeejer. :roll:

 

Dog synes jeg det er svært at komme "ind i flokken", men sådan har jeg det på mange fora. Når folk ikke "kender" en herinde og vice versa, så er det jo ikke let. Det ville være fedt at kunne være med i nogle af jeres fjolle-vi-kender-hinanden tråde, men det er vist ikke så lige til... :neutral:

 

Du skal bare byde ind!!! Tro mig, det vil blive vel modtaget :5up: (Især hvis du kan "ramme" Tanten :engel:) (Ups, indforstået igen :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvad mener du nye ikke kan tilbyde, som de gamle kan?

Jeg mener at nye debatører kan komme med nye og friske input."

 

Det er ikke, at man som ny ikke kan tilbyde noget nyt men kan kan få følelsen...

Ja, håber da at der kommer nye ting og input fra alle både nye og gamle, det er ikke ment som en kritik eller som noget dårligt, det er bare en beskrivelse af en følelse som kan fremkomme og som jeg forenemmer hos nogle incl. mig selv en enkelt gang eller to...

 

kan ikke finde ud af at kopier to steder fra...

 

men ja tror på at man kan conekte forskelligt, det gør vi både irl og viutuelt og nogle gange ødelægger det også et ellers godt venskab at mødes irl...

Men derfor kan det stædig om det så er gemmen et langt cypervenskab eller irl at man har kontakten og interessen virke for intimt til at andre føler sig velkommen.

 

Det er rent hypotetisk og ikke personligt myntet på nogle det jeg skriver:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal bare byde ind!!! Tro mig, det vil blive vel modtaget :5up: (Især hvis du kan "ramme" Tanten :engel:) (Ups, indforstået igen :blink:)

 

Nelliken har helt ret - Slå dig sammen Aslan og forsøg at "jorde" mig - så skal der nok komme nogle andre og hyle i kor sammen med jer :mrgreen:

 

Nollike er en sikker deltager :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...