Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hov, lige en kommentar til Calles træning, så hver gang der øges en sværhedsgrad et sted, fx da springet blev sat på, så har vi haft mulighed for at dreje den første pind ud til siden, så han lige får lidt hjælp de første par gange.

 

Og så :banan:

Cassi og jeg har fået plads på et kursus med fokus på blindcross hos Tina Mette om tre uger. Og Calle er på venteliste til hendes selvkontrolskursus, så håber der er nogle der bliver nødt til at springe fra :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er startet som trænerføl nede hos DAF.. Eller det gjorde jeg i april. Sidste sæson underviste og trænede jeg på 2 forskellige dage. I denne sæson har jeg undervisning først, og så træner Rigmor og jeg bagefter, så Rigmor skal sidde i over 1 time og vente mens jeg underviser, samtidig med at hun skal se på andre hunde få lov at løbe. Jeg skal altså love for at det virker godt på Rigmors motivation og fart. Hold nu kæft hvor var hun lynhurtig i søndags, da det endelig blev hendes tur... Hun er normalt lettere at kontrollere, men sådan her er da meget sjovere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fællestræning i Højme i dag, og der var dejlig meget fart på Aya hurra!!!! :banan: det har ellers været en kamp at for at få hende op i tempo de sidste par gange vi har trænet.

Hun havde til gengæld overhovedet ikke hovedet med sig, og havde mere travlt med at gø af mig end at tage forhindringerne korrekt. Så skulle lige tælle til ti i hovedet et par gange for ikke at blive frustreret over hende. Men når det fungerede, så var det super godt.

Løb også med Abby (flat coated/border) og hun drillede mig sådan set også, så måske var det bare mig der havde taget hovedet under armen i dag hihi :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana var på kursus hos AB igår. Hun var bare super sej. Den hundepige sætter bare ikke en pote forkert! Det er faktisk lidt vildt så sej hun er. Fejl er der jo nok af men 110 % mine for Mana lytter simpelthen SÅ fint. Ingen stress på banen ingen stress mens hun venter :5up:

 

Glæder mig super meget til hun er stævne klar. Nogen vil sikkert mene at det er hun nu, men jeg vil gerne have hende meget mere sikkert inden jeg starter hende første gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Vi bliver ikke den der sindssygt hurtige ekvipage som blæser folk om kuld. Men håber vi kan løbe noget pæn og fornuftig unghunde agility. :-D

 

Sådan én som jeg godt ku' ønske mig en gang imellem, ja..? :lol: Og måske får i Terkel... :x:

 

(Ej, jeg skal ikke klage - på trods af manglende resultater er Iso virkelig drøøøønsjov at løbe med, og jeg elsker hende til månen og tilbage igen... :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

ligesom mig og Dexter :mrgreen:

 

Jeg er jo en mikroskopisk kontrolfreak :oops: så hos mig gælder sikkerhed og stabilitet før fart. Jeg har gjort det samme med Luna og det er jo gået okay. Ikke forstået som at jeg holder hende tilbage, jeg lægger bare ikke særligt pres på hende endnu. Kun når vi har prøvet et par gange og er sikker lægger jeg pres på. Er nok for forsigtigt men synes det er svært :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har fået undervisning af fantastiske AB i aften, sammen med 3 fra klubben (bl.a. Labfan). Og jeg har fået ros!!! :banan:

 

Det var selvfølgelig en pissvær bane, og efter vores første session røg Iso heeeeelt op i det røde felt og tonsede rundt som en tosse. Men efter lidt tid fik hun løbet det værste krudt af, og så blev hun helt fornuftig. Vi afsluttede med en sektion hvor der lå åbne tunnelhuller og bare råbte hende lige i hovedet - men fandeme om ikke hun hørte efter og gjorde lige præcis det jeg viste! :5up: Supersejt af hende! Som AB sa', så var det som at sætte en unge i en slikbutik og sige "men du må ikke få noget"! :lol:

 

Ih, hvor jeg glæder mig til næste weekend igen, hvor vi skal på kursus med AB! Hun er bare SÅ god!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, sidste træning for os gik ikke helt godt... Er plaget af sygdom pt., så stakkelse Cassi havde en fører med der ikke var helt på. Og oven i det var hun ufattelig uopdragen, men det kan jo sagtens skyldes hun ikke helt vidste hvor hun havde mig henne.

 

jeg overvejer at trække hende fra træning i egen klub resten af året(græsset bliver ikke rigtig slået, og tør ikke løbe med hende i langt, fugtigt græs), og så får lillebror lov til at prøve at få hendes plads... Og så er planen bare at løbe små dele,nog så begynde indlæring af felter m.m. Stille og roligt. Han kan tage alle forhindringerne nu, men skal der så lidt kontrol på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sødeste hundehvalp og lille stride heks, aka Mana og Luna havde time hos AB igår. Føj hvor kom jeg på arbejde! Hundehvalpen var noget så artig! Super slalom og fedt fedt A felt. Og lidt udfordringer handlings mæssigt, men det var samme bane som Korvis løb så synes hun var sej alligevel. Vi delte den selvfølgelig op i bider og hun var stjerne sej.

 

Lille stride Luna var en anden sag. Hun var en anelse overtændt og samtidig ekstremt lydhør og følsom. Sær med fed kombo! Masser af fejl men til sidst fik jeg styr på både bane mig selv og hund .

 

Desværre ingen film da jeg er alene afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan jo egentlig godt stakit, men når vi som den anden dag lige pludselig skal sende hunden ud, hente noget og den så skal arbejde til bage gennem et stakit, det var ikke lige os at gøre det på standardmåden...

 

Forresten... Du havde invisteret i denne, ikke? http://www.lolabuland.com/training-videos/agility-foundations/

 

Er den god?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...