Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi kan jo egentlig godt stakit, men når vi som den anden dag lige pludselig skal sende hunden ud, hente noget og den så skal arbejde til bage gennem et stakit, det var ikke lige os at gøre det på standardmåden...

 

Forresten... Du havde invisteret i denne, ikke? http://www.lolabuland.com/training-videos/agility-foundations/

 

Er den god?

 

Den er god :5up:

Og der er del om serpentiner/stakit - træk ind - skubbe ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan jo egentlig godt stakit, men når vi som den anden dag lige pludselig skal sende hunden ud, hente noget og den så skal arbejde til bage gennem et stakit, det var ikke lige os at gøre det på standardmåden...

 

Forresten... Du havde invisteret i denne, ikke? http://www.lolabuland.com/training-videos/agility-foundations/

 

Er den god?

Æhmm, har ikke fået nærstuderet den endnu... Lige side Terkel flyttede ind har det hele handlet om sammenføring og maveproblemer, så jeg er ikke rigtig begyndt at tænke på træning endnu. Men nu ser maven jo ud til at fungere, og sammenføringer skrider fremad, så mon ikke jeg snart skulle få tid til at kigge lidt nærmere på den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald selv lige købt den... Og det tog mig lige 100 år at komme ind på min paypalkonto, for hvor tit bruger man lige den... Og lur mig om jeg kan huske koden næste gang...

 

Så fredagaften er lige sikret...

 

For øvrigt, til jer med unge BC'er, hvad lå deres vægt kontra højde på da de var halvandet. Calle vejede lige lidt mindre end jeg regnede med, nemlig kun sølle 14 kg, hvilket ikke er meget for en BC på 50 cm. Cassi vejer 3,5 kg mere og er en enkelt centimeter højere. Ikke fordi jeg er super bekymret, men fik da talt med dyrlægen om at hvis han ikke inden for de næste måneder kommer op i vægt og det ikke hjælper at give ham foder med flere kalorier i, så skal han undersøges nærmere. Hun var dog ikke synderligt bekymret, for han er jo super glad, springfuld af energi og så flot i pelsen. Men på sigt er det jo ikke sund at være så tynd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald selv lige købt den... Og det tog mig lige 100 år at komme ind på min paypalkonto, for hvor tit bruger man lige den... Og lur mig om jeg kan huske koden næste gang...

 

Så fredagaften er lige sikret...

 

For øvrigt, til jer med unge BC'er, hvad lå deres vægt kontra højde på da de var halvandet. Calle vejede lige lidt mindre end jeg regnede med, nemlig kun sølle 14 kg, hvilket ikke er meget for en BC på 50 cm. Cassi vejer 3,5 kg mere og er en enkelt centimeter højere. Ikke fordi jeg er super bekymret, men fik da talt med dyrlægen om at hvis han ikke inden for de næste måneder kommer op i vægt og det ikke hjælper at give ham foder med flere kalorier i, så skal han undersøges nærmere. Hun var dog ikke synderligt bekymret, for han er jo super glad, springfuld af energi og så flot i pelsen. Men på sigt er det jo ikke sund at være så tynd.

nu ved jeg godt at Dexter ikke er ren border, men han er nok omkring 52cm og vejer ca 14 kg. Han er ikke undervægtig.

 

[ATTACH=CONFIG]129266[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke se billedet...

 

Nu er det ikke kun vægt kontra højde vi har set på... Der er bare ikke så meget andet end knogler når man tager fat i ham. Og han er jo ikke en lille, meget slank model. Tror nu heller ikke der er så meget at være bekymret over, og Cassi er jo noget ældre og har det sidste år fået den fylde har manglet indtil nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald selv lige købt den... Og det tog mig lige 100 år at komme ind på min paypalkonto, for hvor tit bruger man lige den... Og lur mig om jeg kan huske koden næste gang...

 

Så fredagaften er lige sikret...

 

For øvrigt, til jer med unge BC'er, hvad lå deres vægt kontra højde på da de var halvandet. Calle vejede lige lidt mindre end jeg regnede med, nemlig kun sølle 14 kg, hvilket ikke er meget for en BC på 50 cm. Cassi vejer 3,5 kg mere og er en enkelt centimeter højere. Ikke fordi jeg er super bekymret, men fik da talt med dyrlægen om at hvis han ikke inden for de næste måneder kommer op i vægt og det ikke hjælper at give ham foder med flere kalorier i, så skal han undersøges nærmere. Hun var dog ikke synderligt bekymret, for han er jo super glad, springfuld af energi og så flot i pelsen. Men på sigt er det jo ikke sund at være så tynd.

 

Han er jo langt fra færdig endnu, så jeg ville ikke stirre mig blind på tal, men se/mærke hvordan han rent faktisk ser ud. Hvis knoglerne stikker ud og der ikke er den mindste smule fedt, så ville jeg nok også prøve at få lidt mere huld på ham. Men hvis han føles ok, så er det jo bare den vægt han skal ha' - lige nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægens udtalelse var:"Han er lige en smule for meget til den tynde side." Vi talte så også om alderen, og så det at han jo stort set hele tiden har gang i et eller andet. Men hvis ikke der begynder at komme lidt mere sul på kroppen, så anbefalede hun at der blev lavet blodprøver på ham, så man sikrede sig at der ikke var andet galt end at han bare bruger meget energi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke se billedet...

 

Nu er det ikke kun vægt kontra højde vi har set på... Der er bare ikke så meget andet end knogler når man tager fat i ham. Og han er jo ikke en lille, meget slank model. Tror nu heller ikke der er så meget at være bekymret over, og Cassi er jo noget ældre og har det sidste år fået den fylde har manglet indtil nu.

 

Okay, der svarede du så selv på lidt af det samme! :lol:

 

Jeg synes personligt at en hund som ikke er færdigudviklet endnu, bør ha' bare lidt "at bygge krop af", dvs. at jeg synes ikke de skal være så tynde at knoglerne stikker ud. Man skal selvfølgelig nemt kunne mærke ribben/rygrad/hofteknokler - men der må gerne være et tyndt lag underhudsfedt. Men det er min personlige mening, jeg ved at der er dem der er gået helt i den anden grøft og ikke kan holde hvalpe/unghunde tynde nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægens udtalelse var:"Han er lige en smule for meget til den tynde side." Vi talte så også om alderen, og så det at han jo stort set hele tiden har gang i et eller andet. Men hvis ikke der begynder at komme lidt mere sul på kroppen, så anbefalede hun at der blev lavet blodprøver på ham, så man sikrede sig at der ikke var andet galt end at han bare bruger meget energi.

 

Lyder fornuftigt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mana er 19 måneder, ca 50 cm høj og vejer 13.6 kg (lige vejet idag) Hun er meget slank, men jeg synes det er passende for en ung hund som lige er begyndt at blive stillet lidt mere krævende opgaver træningsmæssigt og som samtidig bruger megen energi på bare at løøøøøbe :mrgreen: Dyrlægens ord, helt perfekt huld for hendes type og alder. :5up:

 

IMG_4499.jpg

Billedet er fra i sommers men hun ser lige sådan ud idag, måske en smule mere front.

 

Modsat dette billede hvor hun var 14 måneder og vejede 11,5 -12.00 kg.

 

_DSC4482.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

For en gangs skyld kan jeg sige :banan: efter agilitytræning i min klub. Calle brillierede ellers med at få hevet sig ud af halsbåndet og så smutte ned på banen og løbe sammen med den anden hund, og sørme, så kom der en tredje til. Nøj, Calle syntes det var skægt... Da vi så skulle til at løbe, skulle den der hund han bare ikke har det helt godt med til at træne A. Heldigvis havde træneren spottet Calles opmærksomhed på den hund, og bad om at den var i snor mens vi løb :klap:

 

Og så fik han sin tur. Jeg besluttede at han skulle løbe på mellem højde, det er lang tid siden han har været i gang og med hans stress, så skal han ikke have for mange ting at skulle håndtere. Nøj, der er knald på ham. Han er egentlig nem nok at styre mens vi bare løber små dele, og det tror jeg er vigtigt for ham. Og så har han nok bruge for at være i gang oftere end han er, så han ikke er en tikkende bombe.

 

Og tænk, han kunne huske hvordan man tog sin slalom selvom det var en halvanden uge siden vi har trænet den, og så fik han prøvet vippen uden bord på. Han kunne endda tage den helt selv. Han er så ikke helt forsigtig når han tager vippen, generelt er han ikke bange for noget som helst. Tror der skal arbejdes med den og de andre feltforhindringer separat, og når vi så har helt styr på det der, så kan det komme ind på en hel bane.

 

Cassi var så fed at løbe med. Måtte lige have lidt meget fat i hende, fordi hun smutter fra vippen uden at få lov. Generelt så skal jeg være efter hende på de felter, og hun er blevet lidt spøjs. Lige nu mener hun at felt det er at stille sig efter feltforhindringen og løfte det ene bagben. Og i dag var der bare så mange fede ting der fungerer, blandt andet ting som at sende hende ud og tage noget, mens jeg stikker af sad lige i skabet hver gang. Dyyyyyygtig prinsesse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det sådan her :klap2::klap2::klap2::klap2: efter træning med Aya i dag.

 

vores formand havde træneraspiranter på så vi blev undervist af 6 trænere i dag. Fordelt på 3 baner. Kæft det var sjovt. Aya var i sit es, og kommunikationen mellem hende og jeg var bare lige i skabet, så det hele fungerede bare i dag.

 

Det var sjovt at selvom vi blev undervist af 6 forskellige (egentlig 7 for formanden var også med på sidelinjen) så var de ret enige i hvad vi (jeg) skulle gøre bedre.

Jeg er jo velsignet med en stabil og nem hund, der egentlig bare pænt gør hvad der bliver sagt, så mit job var at smide den kontrolfreak der sidder på skuldren af. Stole mere på min hund, og presse hende lidt mere, for at få nogle mindre buer, og et hurtigere løb. Igen så virkede det bare i dag, så jeg har bestemt fået en del at tænke på. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har været det samme sted som NickiA, og er også superglad for min lille fantastiske Iso! :lun: Hun har fandeme gjort det godt i dag. Én af banerne vi løb har vi haft til træning et par gange, og jeg har bare aldrig fundet en løsning der fungerede... Men i dag - det kørte bare, vi fandt endda hele to løsninger der fungerede! :5up: Der er virkelig sket noget med Iso (eller Iso og mig sammen?) i år. Det har desværre ikke helt vist sig til stævner endnu, men til træning går det bare rigtig godt. At det ikke går helt så godt til stævner tror jeg simpelthen kommer sig af at vi ikke er parat til helt lange baner endnu. Men det skal nok komme! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte:Calle viste lige igen i dag at han er ved at være "stor". Han skulle slet ikke hen og hilse på de hunde der gik rundt om ham, han overvejede det på er tidspunkt, men fik besked på at blive, og det gjorde han. Det var så lige det mindste af det.

 

Vi kørte med to spring og arbejde med send bag om og cue til at samle sig og lave en skarp vending bag ved. Og nøj hvor var han sej til det. Der er stadig meget knald på ham, men han er så fin og følsom hvad angår handlingen. Er spændt på at se hvad han siger til at springe på fuld højde på lørdag.

 

Og så sad han bagefter og var bundet af, mussestille. Han plejer ellers slet ikke at kunne holde mund... Håber virkelig på at han er klar til det her efterhånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre end mig der har/har haft en hund der løber 200% hurtigere hjemme eller til træning end til stævne? Både min veninde og jeg har det problem. Alle siger det kommer med tiden, men jeg ved ikke...

 

Leah har bare fuld knald på herhjemme og til træning, men til stævner er hun mere "forsigtig" og skal endda lokkes lidt nogle gange. Jeg ved godt det bunder i lidt usikkerhed omkring omgivelserne/larm og aktivitet alle vegne, men man skulle synes hun har været til nok stævner efterhånden til at hun burde føle sig tryg nok.

 

Er der andet end erfaring der hjælper?

 

Skal lige siges, at der er nogle steder hun er hurtigere end andre, hvilket jeg tolker som mere tryg, og jeg selv har normalt aldrig nerver på, så jeg tror ikke det er mig der er årsagen. Jeg havde for allerførste gang en smule nerver på til sidste stævne, men der løb hun faktisk bedre end mange andre gange. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der andre end mig der har/har haft en hund der løber 200% hurtigere hjemme eller til træning end til stævne? Både min veninde og jeg har det problem. Alle siger det kommer med tiden, men jeg ved ikke...

 

Leah har bare fuld knald på herhjemme og til træning, men til stævner er hun mere "forsigtig" og skal endda lokkes lidt nogle gange. Jeg ved godt det bunder i lidt usikkerhed omkring omgivelserne/larm og aktivitet alle vegne, men man skulle synes hun har været til nok stævner efterhånden til at hun burde føle sig tryg nok.

 

Er der andet end erfaring der hjælper?

 

Skal lige siges, at der er nogle steder hun er hurtigere end andre, hvilket jeg tolker som mere tryg, og jeg selv har normalt aldrig nerver på, så jeg tror ikke det er mig der er årsagen. Jeg havde for allerførste gang en smule nerver på til sidste stævne, men der løb hun faktisk bedre end mange andre gange. :vedikke:

 

Ja, Dexter er ligesådan. Folk bliver også ved med at sige til mig at det kommer med erfaringen. Han er jo ikke sådan udadtil en meget nervøs hund, men han tænker meget over tingene, og der er andre ting der indikerer at han ikke er 100% så tryg som hjemme.

 

Har set det før og tror en del af det kommer med erfaringen. Men det er også et spørgsmål om virkelig at arbejde med drift og leg i træning (om muligt). Jo højere hunden kører i arbejdsstress (med en øvre grænse naturligvis) jo bedre kan de håndtere forstyrrelser og miljø, uden at blive påvirkede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set det før og tror en del af det kommer med erfaringen. Men det er også et spørgsmål om virkelig at arbejde med drift og leg i træning (om muligt). Jo højere hunden kører i arbejdsstress (med en øvre grænse naturligvis) jo bedre kan de håndtere forstyrrelser og miljø, uden at blive påvirkede.

det er han netop virkelig god til i træning, men knap så god til konkurrencer. Det generer mig ikke, jeg har ikke ambitioner om at blive verdensmester.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...