Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Lagde ud med bare at belønne og belønne for at stå, og han kan slet ikke finde ud af at tilbyde den adfærd. Ville ønske han var lidt mere som Cassi, som bare fatter det med det samme. Men han er bare ikke god til at holde positionerne når han er på noget, giv ham en dæk, stå eller sitkommando og han er ikke til at rykke. Nå, men nu træner vi på hvors platform herhjemme som har samme bredde som balancen, og her har han da fattet at sætte sine ben op. Vil så se om vi ikke kan køre afstandsbelønning på, så han også står i bevægelsesretningen.

Bagbenskontrol øvelser? Så han lærer hvad det vil sige at have bagben og hvad de skal bruges til? ;) det hjælp helt vildt på Duffy og hendes forståelse for felter. Taz lærte som noget af det første at lave Touch med bagben på en balance pude etc. Nu når jeg så laver 2on2off øvelsen til træning sidder den bare i skabet :) er sikker på at det nok skal komme!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har været til knaldgodt kursus med AB i dag! Jeg synes virkelig vi rykker for hver gang vi har haft AB, og vi får også mere og mere ros for hver gang så det passer vist! Iso løb virkelig godt, og det er jo desværre nok fordi at jeg løber bedre, dvs. at det hele er min skyld!! :lol: Ej, Iso går også i selvsving indimellem, men når jeg gør det hele rigtig så løber hun fandeme godt... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Kursus hos Ann-Britt i active dog hallen i dag. Hvor jeg var i selskab med blandt andet skønne @korvis :-D Aya var bare awesome. Hun kørte et godt tempo og holdt det under hele kurset. Men hvad den pokkers kontraarm laver på halvdelen af filmen aner jeg virkelig ikke, jeg er meget hurtig til at smide den på og tænker slet ikke over det, før jeg ser optagelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers god agility træning, i går aftes :mrgreen: Indendørstræningen er begyndt så nu løber vi i ridehus, og havde lidt forventet at hun gik i snude mode :engel: Men hun klarede det ganske glimrende. Udover at hun driller mig meget med balancen lige nu, hun vil meget gerne springe det felt. Så det skal vi arbejde lidt mere med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers god agility træning, i går aftes :mrgreen: Indendørstræningen er begyndt så nu løber vi i ridehus, og havde lidt forventet at hun gik i snude mode :engel: Men hun klarede det ganske glimrende. Udover at hun driller mig meget med balancen lige nu, hun vil meget gerne springe det felt. Så det skal vi arbejde lidt mere med.

Og jeg måtte melde fra, pga. virkelig dum bil!!! :evil: Glæder mig ellers rigtig meget til vintertræning! :-D

 

Har fundet noget i min by, og min far og jeg skal kigge på det snart. Og bostedet har sagt, hvis det er muligt, vil de gerne køre mig. Da det er en del af min "recovery".

Det er da super at de vil køre dig! :5up: Du må jo meget gerne spørge efter et godt sted at træne, her i tråden! Der kan være meget stor forskel på de forskellige steder, så det kan være en god idé at høre herinde, om nogen har erfaringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da super at de vil køre dig! :5up: Du må jo meget gerne spørge efter et godt sted at træne, her i tråden! Der kan være meget stor forskel på de forskellige steder, så det kan være en god idé at høre herinde, om nogen har erfaringer.

 

God idé. Tak :hjerte:

 

---------

 

Nogle gode steder at træne agility i Viborg og omegn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været på kursus igen i dag. Temaet var blind cross, og nøj hvor skulle der løbes, og nøj hvor var Cassi skrap til det. Har også en fin video, men internettet er ikke optimalt grundet en fejl hos yousee, så den må vente til næste uge.

 

Desværre fik jeg jokket på hendes ene pote under selvtræningen, og det vare bare ikke godt. Cassi hyl op og skulle trøstes. Hun virkede dog ovenpå igen med det samme, men da hun så skulle på så trak hun tydeligt på sit forben efter det første spring, så hun blev puttet i seng. Virkelig ærgeligt, for ville virkelig gerne have prøvet den sidste del også.

 

Calle fik lov til at komme ind, og det var en tand for svært for en Calle-dreng der aldrig har lavet et blind i sit liv. Så vi fik lidt øvelser at arbejde på, og vi fik en snak om at det nok ikke er det mest optimale til ham, da han kører så højt(en masse pressen på foran ham fra min side vil bare ikke gøre det nemmere, og det var jo lidt det samme med Cassi da hun var yngre).

 

Efter kurset havde jeg hallen for mig selv i en hel tim og så skulle der trænes slalom med lillebror. Var ret spændt på at se hvordan han ville tage det med en slalom et nyt sted og så indendørs. Og han var top sej. Synes han er ret imponerende taget i betragtning af at vi endnu ikke har trænet den ti gange. Der kommer så småt mere og mere fart på, og jeg kan presse ham lidt med mine egne bevægelser og på indgangene. Og så synes han den er skæg. Jeg har også video af dette...

 

Vi fik også trænet felter og sørme om han ikke lige pludselig besluttede sig for at tilbyde dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så en video af Calle og hans slalom. Vi har nu trænet den syv gange og han havde holdt 2 ugers pause fra den. Der kommer lidt mere fart på ham, så tror på at det kommer på et tidspunkt. Der er ingen tvivl om at det har været godt for ham at blive meget bevidst om at skulle igennem de pinde inden der kommer fart på, for han vil meget gerne smutte forbi en pind eller tre hvis han kan få fart på. Samtidigt kan man putte ham ind hvor som helst i sin slalom og han kan tage den. Ikke som Cassi der skal starte forfra hvis sidste pind røg.

 

[video=youtube;nSr7h-lIyFs]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det typisk ses hos de hunde der har fået kastet legetøj eller godbidder ved sidste pind. Og det har min.

 

 

Måske... ingen af mine har det og de har fået kastet legetøj (Karla) eller godbidder (Johna) - men nok egentlig først efter basisindlæring var på plads, tror jeg :hmm: Der er belønning opnået med kiks på låg efter sidste port. Wilma er igang med at indlære den pt. Hun får kiks på låg i slutningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille djævel er nu 11 måneder - snart et år allerede :shock: - og han er simpelthen bare alt for cool! Havde helt spontant meldt mig på et kursus i går aftes, fordi flere at min agilityvenner skulle med, og så var det kennelfar som skulle undervise, så tænkte at det kunne være hyggeligt :-D Havde aldrig regnet med at Taz ville være så sej! Til normal træning laver vi jo "bare" foundation work, men nu kan jeg så sandelig se at den træning har givet pote! Jeg bliver helt høj over hans fandenivoldskhed og drive altså - han giver den max gas :hjerte:

 

[video=youtube_share;rlgaYGFyft0]

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...