Hop til indhold

Hundebur til Kia ceed


Franziska
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
Vi har en Kia Ceed og bagagerummet fyldt op af et Vario Cage XL dobbeltbur :-) den passer helt perfekt ind. Men der er så heller ikke plads til andet deromme :lol:

 

Hvordan er det i højden? Vi har et original hundegitter i nu, men Maya har fået meget plads. Det bedste ville nok være en skillevæg, men har ikke rigtig fundet det rigtige endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det i højden? Vi har et original hundegitter i nu, men Maya har fået meget plads. Det bedste ville nok være en skillevæg, men har ikke rigtig fundet det rigtige endnu.

En hurtig googling siger umiddelbart at buret er 71 cm i højden - men skal gerne lige måle i morgen. Vi købte nemlig buret brugt, så det er ikke den allernyeste model - så skal gerne lige måle imorgen, man ved jo aldrig om den nye model skulle være højere (som er den jeg fandt på google) :-) Og der er stadig 20cms plads op til loftet, så man godt kan have lidt ting til at ligge ovenpå buret :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I Sverige er der regler for burets størrelse i forhold til hunden.

Buret må have samme højde , som hunden er målt over hovedet.

Selvom reglerne ikke gælder herhjemme, er det da en god indikator for, hvad der er fornuftigt.

 

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/hundarkatterochillrar/transporterahundar.4.207049b811dd8a513dc80001498.html

Link til indlæg
Del på andre sites

I Sverige er der regler for burets størrelse i forhold til hunden.

Buret må have samme højde , som hunden er målt over hovedet.

Selvom reglerne ikke gælder herhjemme, er det da en god indikator for, hvad der er fornuftigt.

 

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/resorochtransporter/hundarkatterochillrar/transporterahundar.4.207049b811dd8a513dc80001498.html

 

Er det med løftet eller sænket hovedet?

Så tror jeg egentlig vi har et problem, for hunden kan ikke en gang stå med alm løftet hovedet bag i vores bil uden hundebur, vi har en ford focus stcar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo vores er 71 cm i højden - i indvendige mål. Måske det bliver for småt til Maya - havde ikke lige læst hendes højde da jeg skrev det første indlæg. Men jeg tror du får svært ved at få et særlig meget højere bur ind i bilen - fra toppen af vores bur og til loftet er der 10 cm (kan se jeg har skrevet 20 cm i det andet indlæg, det er altså en tastefejl!) - og det er efter buret er på plads - der er jo lige en kant og en runding der skal tages hensyn til også, hvor buret skal kunne komme ind - som er lidt lavere end selve loftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...