Hop til indhold

En træls nyhed - HD


esmadsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Krøllebølle

I følge scannings billeder og røgten billeder burde min hund nærmeste ikke kunne gå. Han har 2 diskusprolaps, spondylose, svært deformt bækken og gigt i forbenet. MEN trods det så lever han og ingen kan se på ham at han har alt det. Han har nu i 2 1/2 år klaret sig med kosttilskud, back on track dækken, special foder, kiropraktik hos magtor, ca 3-4 gange om året og healing. Han har haft 3 anfald af svære smerter, hvor han ikke kunne bruge sin bagpart og hver gang har jeg tænkt " nu er det slut ", men hver gang er han kommet sig helt med smertestillene ro og kiropraktik. Han er 6 år nu og jeg skåner ham ikke på nogen måde, kun trapper. Men han har dog nu her måtte på smertestillende dagligt for første gang. Men det fantastiske er at han virker smertefri når han får piller, så jeg håber og beder inderligt til at jeg har ham længe endnu.

 

Jeg forstår godt i syntes det føltes håbløst pt. Jeg forstår også godt hvis i mener aflivning er det rigtige og det kan ingen af os jo være enig eller uenig i. Det er jeres valg og dagligdag. Men ville bare fortælle lidt om at det måske kan være håb endndu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK

Sikke et trist indlæg.

Føler virkelig med Jer, det er bare ikke fair 10 mdr gammel :megaked:

 

Dog vil jeg gøre det samme, også vil jeg bare sige stor respekt for Jeres beslutning og hvor må det være svært. Men super I har opdrætter med indover.

 

 

Sender masser af tanker :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: :megaked: :megaked:Føler med jer, det er virkelig trist - men jeg forstår til fulde jeres beslutning. :ae:

 

Og jeg er ikke helt enig med dem der skriver, at man skal vente og prøve diverse ..... I har gjort hvad I kunne, men nogle gange er det bare så slemt, at det ikke er OK at holde hunden i live for at prøve forskellige løsningsmodeller af. Man fortæller sig selv at det er for hundens skyld, men det er temmelig egoistisk synes jeg. En hund der ikke engang er et år endnu, skal ikke fyldes med medicin og diverse kosttilskud, for så alligevel at skulle leve et liv med smerter, og til gengæld aldrig at kunne løbe og lege og bare være glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også sikker på, at i tog den rette beslutning :ae: Selvom det er en forfærdelig trist een, for så ung en hund :megaked:

 

jeg står jo selv med en "mandagshund" - hun er dog knap 4 år nu - og ved hvor hårdt det er, at skulle tage hårde beslutninger. Jeg er endnu ikke nået til aflivning, men det ligger i baghovedet. For kan man ikke være hund, så synes jeg altså det er bedre ikke at være til (hvis man tænker med hjernen og ikke med hjertet!)

 

Og her ser man jo så fordelene ved at vælge en god opdrætter! Min mandagshund er fra et blandingskuld fundet på DBA. Og på trods af, at jeg har rapporteret hver eneste skavank vi har fundet på Johna: Fødselsskader i nakkehvirvler, hypermobilitet og to-delt korsben, HD og skulderdysplasi. Så har hun alligevel lavet et kuld hvalpe mere og havde den frækhed at spørge om jeg ville dele salgsannoncen i mit netværk! Jeg måtte jo lidt stramt meddele, at Johna jo ikke ligefrem var en omvandrende reklame for kvaliteten af hendes opdræt! Hun har ikke talt til mig siden...

Men ok, hvis Johna var endt hos Hr & Fru Danmark, som bare havde ladet hende gå i haven, så var disse skavanker aldrig blevet opdaget - medmindre hun fik så mange smerter at hun bed en eller anden - og hun har jo det rareste, mildeste sind, såå....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig godt nok ondt at høre. Men er helt enig i jeres beslutning. Jeg har også sagt farvel til en stor hvalp med smadrede hofter, han skulle også have været opereret hvis vi ikke sagde farvel. Men det er en hård operation, lang tids ro, lang tids genoptræning og alligevel kunne man være ret sikker på at han ville få slidgigt på et tidspunkt. Det er jo ikke et hundeliv!

 

Synes i gør hvad der er fair overfor Fie. Og hun opdager det jo ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er heldigvis helt overbevist om, at det er den rigtige beslutning selv. Med den sygdomshistorik Fie har, kan vi simpelthen ikke klare mere - så det ville kun være for vores dårlige samvittigheds skyld. Vi har jo nærmest rendt til dyrlæge hver uge, og hver eneste gang vi troede, vi var ovre noget, kom der noget værre. Hun har døjet med blærebetændelse siden midten af december og har været på antibiotika af 3 omgange. I fredags var vi så derovre, fordi hun havde det skidt. Hun havde så åbenbart fået mavesår af al den medicin. Så kom hun på skånekost og fik mavemedicin og lige med samme fik hun det bedre. Hun har været frisk her i weekenden som aldrig før, det har været så skønt :lun:. Og så vågnede vi op til en haltende hund mandag :cry:

 

Begge forældredyr er tjekket, så jeg synes ikke at opdrætter kan gøre så meget mere, andet end ikke at lave hvalpe med den kombination igen - har stadig fuld tillid til dem, og de er simpelthen så kede af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene, at operation, og genoptræning, eller guldimplantater ikke er vejen her. Tror nogle glemmer, at hendes patella løshed vil forhindre en optimal genoptræning og mulighed for at begge knæ så også skal opereres..

Der er grænser for , hvad man kan byde dem.Trist, men barmhjertig at lade hende slippe for evt 3 store operationer på kort tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber I kommer godt igennem dagen og får tiden til at tage afsked med Fie. Lige den del er så vigtig både for hunden som for jer.

 

Jeg har selv for år tilbage hurtigt måtte træffe beslutning om aflivning af min dengang 6 år gamle dalmatiner. Alternativ var at han skulle have urin vejen opereret ud af siden og gå med pose på resten af sit liv - og det byder man ikke en aktiv hund - men hold da fast det var svært - men jeg er stadig helt sikker på jeg gjorde det rigtige for ham dengang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Er det ikke lidt respektløst - Sitto og Krøllebølle - at komme med flere behandlingsmuligheder efter at trådstarter har meddelt sin beslutning om aflivning? Beslutningen er svær nok uden den slags "hjælp".

 

Hvor i består det respektløse ? At dele ud af sin egen erfaring i et åbent debat forum, er pludselig respektløs ? Fordi at hvad ? Jeg har svaret, men jeg skriver det ikke herinde, jeg ved udmærket godt hvad det handler om, jeg ved godt hvorfor du får så mange likes for dit indlæg og jeg ved godt hvor skoen trykker. Men det kan vi altid tage en anden gang.

 

 

Men det KUNNE jo være at trådstarter slet ikke var klar over at den slags behandlingsmuligheder findes, det KUNNE også være at trådstarter måske stadig var lidt vaklende og havde brug for at se tingene på en anden måde.

 

 

 

 

 

Kære trådstarter, jeg har ikke i sinde at disse din beslutning. Du ved hvad det rigtige er og jeg ønsker i får en smuk afslutning, at hun kommer godt afsted og at i får sagt godt farvel, det er så vigtig. Det er altid forbandet hårdt sådan noget. Sender jer de bedste tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor i består det respektløse ? At dele ud af sin egen erfaring i et åbent debat forum, er pludselig respektløs ? Fordi at hvad ? Jeg har svaret, men jeg skriver det ikke herinde, jeg ved udmærket godt hvad det handler om, jeg ved godt hvorfor du får så mange likes for dit indlæg og jeg ved godt hvor skoen trykker. Men det kan vi altid tage en anden gang.

 

 

Men det KUNNE jo være at trådstarter slet ikke var klar over at den slags behandlingsmuligheder findes, det KUNNE også være at trådstarter måske stadig var lidt vaklende og havde brug for at se tingene på en anden måde.

 

 

 

 

 

Kære trådstarter, jeg har ikke i sinde at disse din beslutning. Du ved hvad det rigtige er og jeg ønsker i får en smuk afslutning, at hun kommer godt afsted og at i får sagt godt farvel, det er så vigtig. Det er altid forbandet hårdt sådan noget. Sender jer de bedste tanker.

 

jeg har liket pbc's indlæg, og jeg kan da garantere dig, at der ikke stikker noget som helst andet under, end at jeg synes, at det var et udtryk for uhørt mangelfuld situationsfornemmelse. jeg er ikke i tvivl om, at det var godt ment.

 

trådstarter: det gør mig ondt med fie, hvor er det bare trist :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har liket pbc's indlæg, og jeg kan da garantere dig, at der ikke stikker noget som helst andet under, end at jeg synes, at det var et udtryk for uhørt mangelfuld situationsfornemmelse. jeg er ikke i tvivl om, at det var godt ment.

 

trådstarter: det gør mig ondt med fie, hvor er det bare trist :-(

 

Jeg var lige ved at svare eksakt det samme da jeg blev smidt af. Jeg ved ikke hvor skoen trykker herinde og jeg gider ikke blande mig i hvem der har en bøf med hvem. Men jeg synes godt nok også at det her gik over stregen, specielt fordi jeg synes at kunne læse mellem linierne at familien har været igennem lidt af hvert med den hund. Dit indlæg skinner umiddelbart ikke mest igennem af hvad man kan gøre for sin hund, men mere af hvor svært DU selv har ved at give slip (og det er på ingen måde hundens tarv der bliver varetaget).

 

Jeg ønsker Fie en god rejse :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak CHR, du skriver lige det, som jeg udmærket ved hvad gør at folk synes jeg er en idiot. I har SÅ ondt i r.... på mine hundes vegne. Og tak fordi du også lige gør opmærksom på at jeg er ude af stand til at varetage en hunds behov. Mange tak.

 

Kan man ikke forstå folks tankegang, så kan man jo altid rakke det ned og svine det til. Det er jo langt lettere end at være åben og lyttende.

 

Undskyld trådstarter. Er ked af at jeg blander alt det her ind i det. Men ville ikke bare finde mig i at blive trampet på.

 

Jamen velbekomme, det var så lidt.

 

Min sko trykkede ikke der, for jeg læser ikke ret meget med herinde mere, og jeg læser sjældent dine indlæg/tråde endsige kommenterer på dem. Men jeg forstår nu hvor det er din sko trykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Jamen velbekomme, det var så lidt.

 

Min sko trykkede ikke der, for jeg læser ikke ret meget med herinde mere, og jeg læser sjældent dine indlæg/tråde endsige kommenterer på dem. Men jeg forstår nu hvor det er din sko trykker.

 

..............

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider du dog at slappe lidt af, du kommer squ da i hvert fald ikke til at stå i et bedre lys af at te dig sådan! :roll:

 

Ja, jeg har likets PBC's indlæg, men det har squ intet med hverken din eller Sitto's måde at holde hund på at gøre, faktisk synes jeg måske nok lige at nogen har lidt høje tanker om sig selv her....! Men det er squ lidt respektløs ikke bare at acceptere trådstarters beslutning og bakke op om det, i sådan en svær situtation som de står i, når hun skriver at beslutningen er taget, så betyder det at hun ikke har brug for flere god råd og så burde den sådan set ikke være længere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en drejning :shock:

 

Tak for alle de forstående beskeder - det trøster altså lidt.

 

Jeg har ikke opfattet nogen af beskederne som respektløse - selvfølgelig må folk give deres besyv med. Det fik da også mig til at tænke mig om en ekstra gang. Jeg synes dog ikke, vi havde mulighed eller overskud til at tilbyde og gøre, det der skal til, hvis vi skulle strække den længere.

 

Det gode ved denne diskussion er, at den kan fjerne mit fokus fra det frygtelige døgn, vi har været igennem, og den pludseligt opståede ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en drejning :shock:

 

Tak for alle de forstående beskeder - det trøster altså lidt.

 

Jeg har ikke opfattet nogen af beskederne som respektløse - selvfølgelig må folk give deres besyv med. Det fik da også mig til at tænke mig om en ekstra gang. Jeg synes dog ikke, vi havde mulighed eller overskud til at tilbyde og gøre, det der skal til, hvis vi skulle strække den længere.

 

Det gode ved denne diskussion er, at den kan fjerne mit fokus fra det frygtelige døgn, vi har været igennem, og den pludseligt opståede ro.

Havde ellers besluttet mig for ikke at svare i denne tråd for ikke at blive ved med at hive den op for din skyld - men jeg vil nu alligevel lige tilføje noget, nu du selv hiver den frem.

 

At nogen opfatter mine indlæg som respektløse og upassende er jeg helt uforstående overfor - de indlæg er skrevet i allerbedste mening. Fordi vi selv har stået i en lignende situation. Jeg har al forståelse for at I ikke havde mulighed eller overskud til at forsøge jer med forskellige behandlinger, for at se om det hjalp. Dét er helt fair! Men jeg ville godt nok være ked af at I havde aflivet hende, men gerne ville have forsøgt jer med andet - men ikke gjorde det fordi I ikke kendte til andet end dyrlægens udmelding. Derfor skrev jeg de indlæg, jeg gjorde.

 

De var absolut ikke skrevet for at nedgøre jer eller jeres beslutning. Jeg har fuld forståelse for jeres beslutning - og det er altid bedre at aflive en hund der har ondt, end at gøre ingenting - også selvom der måske var behandlingsmuligheder.

 

Jeg er glad for at du ikke opfattede beskederne som respektløse - at andre gør det må stå for egen regning. Men de var skrevet for at give jer andre perspektiver, intet andet.

 

:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...