Hop til indhold

Endnu en med hjælp til racevalg


esmadsen
 Share

Recommended Posts

Kæresten siger corgien er sjovere :roll: og jeg har nu egentlig også et blødt punkt der. Men jeg tror virkelig sådan en puddel er lækker at arbejde med :5up: Nå, men vi skal jo heller ikke beslutte os lige nu.

 

Og nu du har set videoer af Dorit er du jo helt solgt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Husker jeg rigtigt, at i bor i lejlighed? En corgi er jo ikke en specielt lille hund, og vel ikke egnet til trapper, så det skal evt også tages i betragtning. En tibetansk terrier - som ikke er en terrier - var måske også et bud . De kan jo holdes korte, og dem jeg har kendt har været virkelig søde/fornuftige hunde. Vi gik til agility med en, der var virkelig dygtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

tænker måske også at islandsk fårehund kunne være noget, jeg tror den måske er mere egnet til agility.... trods det at en corgi har været Sveriges mester..

den islandske fårehund skulle netop være god til at tænde når den arbejdede ude og slukke når den kom ind.

 

Islænderne er skønne, men det er bestemt ikke en race, jeg ville vælge med de kriterier. De er MEGET gøende, og mange af dem har problemer med at være alene hjemme.

 

Corgien ville nok heller ikke være mit valg, når I vil træne ag - og jeg synes faktisk, at mange af dem er ret gøende. Og hvis I generelt var glade for cotonens sind/temperament, synes jeg også, at den ligger lidt langt fra. Mit bud ville også være en pudel, det er nogle sjove, ligetil hunde, der elsker at træne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Husker jeg rigtigt, at i bor i lejlighed? En corgi er jo ikke en specielt lille hund, og vel ikke egnet til trapper, så det skal evt også tages i betragtning. En tibetansk terrier - som ikke er en terrier - var måske også et bud . De kan jo holdes korte, og dem jeg har kendt har været virkelig søde/fornuftige hunde. Vi gik til agility med en, der var virkelig dygtig.

 

Altså ja. Vi bor i et halvt hus i stueetagen, så der er ikke noget med trapper.

 

Vi overvejer det der gøen meget. Derfor tror jeg altså også, vi skal ud og opleve nogle forskellige hunde - det gør altså meget. Jeg må finde nogle konkurrencer i nærheden og se på og snakke med hunde og ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husker jeg rigtigt, at i bor i lejlighed? En corgi er jo ikke en specielt lille hund, og vel ikke egnet til trapper, så det skal evt også tages i betragtning. En tibetansk terrier - som ikke er en terrier - var måske også et bud . De kan jo holdes korte, og dem jeg har kendt har været virkelig søde/fornuftige hunde. Vi gik til agility med en, der var virkelig dygtig.

 

 

nej en corgi vejer lidt (Jackie ca. 13,5 kg) og bør ikke gå på trapper det første år..

men hun ELSKER trapper.... dog ville jeg ikke gøre det hvis det var mere end førstesal dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ja. Vi bor i et halvt hus i stueetagen, så der er ikke noget med trapper.

 

Vi overvejer det der gøen meget. Derfor tror jeg altså også, vi skal ud og opleve nogle forskellige hunde - det gør altså meget. Jeg må finde nogle konkurrencer i nærheden og se på og snakke med hunde og ejere.

 

 

hvor er i hende i verden?

 

husk også der er forskel på om hunden bor i flok eller alene ... med hensyn til gøen. + hvis moren er stille er hvalpene det også ofte... ved der er en corgi avler nær Holbæk hvis tæve er meget stille.

Der er lyd på Jackie ja.... men som sagt mere små sjove lyde.... Golden mixen hos genboen gør mere.... og selv den hyldende/gøende Hysky (ligne) hund der boede under os kunne ikke få Jackie til andet en et enkelt vov når det gik højt....... tror det meget er træning/arv der gør sig gældende

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudel pudel pudel! Det er fandme en fin hund. Moderat ift. lyd, kan arbejde rigtig godt og så er det bare en rar, sød og fin hund!

 

 

skal bare finde en der ikke er som min genboes da jeg var barn (så der gøen og aggressiv) men ja dejlig race og sjov på sin måde.... og som med alle andre hunde skal man se sig for og finde gode forældredyr + avler

Link til indlæg
Del på andre sites

vi passer engang imellem en lhasa apso, og han er så sød og sjov! Han er helt med på ballade med de store hunde, og ville med garanti rigtig gerne løbe agility, hvis hans ejere var til den slags. Han kan sagtens finde på at starte en sjov leg med sit eget legetøj, hvis der ikke er nogen andre der gider lege med, men han er ikke meget vokal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det faktisk ikke fordi jeg synes at corgier er perfekte (men tæt på:mrgreen:), og pudler er fantastiske - når de kommer i den store pakke. Jeg kender 8-10 mellempudler, og ikke én eneste af dem bryder sig om hverken andre hunde eller mennesker. De virker ekstremt usikre og gør (og gør og gør) det der skingre gø, som driver mig til vanvid. Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig:vedikke: En storpudel, tilgengæld:lun: Dejlige, udadvendte, fjollede, kærlige og kloge. Jeg har tit undret mig over hvorfor mellem (og lille) er sådan nogle arme kræ:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi passer engang imellem en lhasa apso, og han er så sød og sjov! Han er helt med på ballade med de store hunde, og ville med garanti rigtig gerne løbe agility, hvis hans ejere var til den slags. Han kan sagtens finde på at starte en sjov leg med sit eget legetøj, hvis der ikke er nogen andre der gider lege med, men han er ikke meget vokal.

 

det lyder hygligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det faktisk ikke fordi jeg synes at corgier er perfekte (men tæt på:mrgreen:), og pudler er fantastiske - når de kommer i den store pakke. Jeg kender 8-10 mellempudler, og ikke én eneste af dem bryder sig om hverken andre hunde eller mennesker. De virker ekstremt usikre og gør (og gør og gør) det der skingre gø, som driver mig til vanvid. Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig:vedikke: En storpudel, tilgengæld:lun: Dejlige, udadvendte, fjollede, kærlige og kloge. Jeg har tit undret mig over hvorfor mellem (og lille) er sådan nogle arme kræ:???:

 

faktisk de samme erfaringer jeg primært har med pudler... men det kan jo være pga. ejere der tænker "lille hund så behøver jeg ikke opdrage og aktivere" :vedikke: og det lyder TS ikke som :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

faktisk de samme erfaringer jeg primært har med pudler... men det kan jo være pga. ejere der tænker "lille hund så behøver jeg ikke opdrage og aktivere" :vedikke: og det lyder TS ikke som :-D

 

Nix, alle dem jeg kender har jeg mødt i klubben til lydighed, rally og AG.

 

Ej, det passer faktisk ikke. Jeg kender én der er herlig, Preben:lol: Han var til DM i C-klassen sidste år. En smule til den nervøse side, dog, men når han er tøet op, er han en festlig fyr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, alle dem jeg kender har jeg mødt i klubben til lydighed, rally og AG.

 

Ej, det passer faktisk ikke. Jeg kender én der er herlig, Preben:lol: Han var til DM i C-klassen sidste år. En smule til den nervøse side, dog, men når han er tøet op, er han en festlig fyr!

 

hmm thja så dur min teori jo ikke.... selv om det nok var en drivende faktor hos genboens 2 små sorte pudler....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det faktisk ikke fordi jeg synes at corgier er perfekte (men tæt på:mrgreen:), og pudler er fantastiske - når de kommer i den store pakke. Jeg kender 8-10 mellempudler, og ikke én eneste af dem bryder sig om hverken andre hunde eller mennesker. De virker ekstremt usikre og gør (og gør og gør) det der skingre gø, som driver mig til vanvid. Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig:vedikke: En storpudel, tilgengæld:lun: Dejlige, udadvendte, fjollede, kærlige og kloge. Jeg har tit undret mig over hvorfor mellem (og lille) er sådan nogle arme kræ:???:

 

Jeg elsker pudler :lun:! Men er enig i at man skal ha' den "rigtige" slags.

Træner sammen med to storpudler - den ene er en elskelig dejlig en, rolig - elsker alle, og er glad for at arbejde. Og den anden (som er hvalp af den første) GYS - hysterisk, arrig og hader andre hunde. De har samme ejere, så det er heller ikke det der gør forskellen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det faktisk ikke fordi jeg synes at corgier er perfekte (men tæt på:mrgreen:), og pudler er fantastiske - når de kommer i den store pakke. Jeg kender 8-10 mellempudler, og ikke én eneste af dem bryder sig om hverken andre hunde eller mennesker. De virker ekstremt usikre og gør (og gør og gør) det der skingre gø, som driver mig til vanvid. Jeg ved ikke om jeg bare har været uheldig:vedikke: En storpudel, tilgengæld:lun: Dejlige, udadvendte, fjollede, kærlige og kloge. Jeg har tit undret mig over hvorfor mellem (og lille) er sådan nogle arme kræ:???:

 

Ok, virkelig forskellige erfaringer :lol: Mine erfaringer med mellempudler er slet, slet ikke sådan. Men selvfølgelig skal man kigge efter en god opdrætter og forældredyr med et temperament, man kan lide - men det skal man jo altid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker pudler :lun:! Men er enig i at man skal ha' den "rigtige" slags.

Træner sammen med to storpudler - den ene er en elskelig dejlig en, rolig - elsker alle, og er glad for at arbejde. Og den anden (som er hvalp af den første) GYS - hysterisk, arrig og hader andre hunde. De har samme ejere, så det er heller ikke det der gør forskellen :hmm:

 

Der er en hund mere inde over nr 2, og er det samme opdrætter? Altså har de selv haft hvalpen altid og købt hund nr 1 et andet sted?

 

der er visse linjer, man skal holde sig fra, bestemt. Jeg kender også til storpudler, jeg ikke vil bo med. Jeg skal dog aldrig have andet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg er selvfølgelig lidt (meget) farvet af eget hundehold, men jeg kender ikke nogen hysteriske pudler.

Jeg har selv to, en dværgpuddel og en mellempuddel (som skulle have været dværg), og de er fantastiske :lun: Den ene er lidt bossy med andre hunde, så jeg udvælger hans sociale omgangskreds med lidt omhu, men den anden fungerer super med alle hunde fra små hvalpe til min venindes store grand danois.

 

De er begge gode med børn, katte, lyde (inkl. skud og fyrværkeri), alene hjemme, køre bil etc. Jeg træner rally med dem begge og det går også så fint, de er meget trænbare og især den ene er hurtig (så meget at jeg godt kan have problemer med at følge med - alle siger, at vi er en god equipage, men at hunden er fantastisk ;-) ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Puddel ;-) har total forelsket mig i pudler, vi har en lille sort puddel her i kvarteret. Han er så sjov og sød, meget livlig og meget adræt synes jeg. Han elsker mine labber og han nærmest hopper i hovedet på dem og kravler rundt på dem, han er bare for kær ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Je kender et par skarpe pudeltæver, men faktisk ikke nogen hysteriske. Alle dem jeg kendr er dværgpudler og fælles for dem er, at de vil arbejde røven ud af bukserne og de er intelligente. Måske ikke så modige som nigle amdre racer, men heller ikke tøsedrengeagtige...

 

jeg har et par corgier på mine hold og har også haft glæden af at stå for agilityintro til corgidag et pr gange. Corgier er fantastisk sjove, men ikke noget jeg selv ville eje og ihvertfald ikke hvis jeg ville træne med dyret. De kan godt, hvis de gider ;-) og det kan jeg personligt ikke arbejde med - men jeg er også en ekstremt doven anlagt hundefører.

De corgier jeg kender gøer en del. Men om det skyldes mangel på opdrgelse og om de gør det derhjemme ved jeg ikke. Jeg møder dem kun på træningspladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ikke for at lokke, men der er nogen på corgigruppen som får deres hvalp hjem d. 20. marts. De bor i Silkeborg, og du må meget gerne komme og nusse baby. Der er også flere voksne corgier der stiller op til underholdning og nus, så du siger bare til:-)

 

Det skader vel ikke bare lige at snakke lidt med den ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en hund mere inde over nr 2, og er det samme opdrætter? Altså har de selv haft hvalpen altid og købt hund nr 1 et andet sted?

 

der er visse linjer, man skal holde sig fra, bestemt. Jeg kender også til storpudler, jeg ikke vil bo med. Jeg skal dog aldrig have andet :lun:

 

Ejere havde puddel nr.1, som blev parret og fik hvalpe, hvoraf de beholdt puddel nr.2. De går vildt meget op i udstilling osv. Og nr.2 skal så ha' hvalpe til sommer.

Der er selvfølgelig et par hanhunde ind over men ejere har haft begge fra små, og er faktisk OK i deres måde at handle dem - alligevel er de SÅ forskellige :shock:

Jeg ville elske at ha' nr.1 men ikke dens hvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...