Hop til indhold

Okseben - rensning af tænder


stonefox
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Vi har en miniature gravhund på 7 år, som altid har fået diverse pillefoder som passer til racen. Vi har haft i ved dyrlæge 3 gange, hvor han er blevet lagt i fuld narkose for at få fjernet tandsten.

 

Nu er mit spørgsmål, for at slide tænderne mere naturligt, og komme af med tandsten og dårlig ånde, må en hund på hans alder begynde at få små stykker okseknogle til at gnave i, eller vil hans mave ikke kunne tåle det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hans alder har ikke så meget med det at gøre - men du må simpelthen prøve dig frem. Lad dog være med små stykker, som han kan tygge i stykker i starten. Giv ham i stedet et råt marvben (suppeben) og lad ham gnave på dette. Det kan han ikke tygge i stykker, men tænderne får god motion. De kan godt få lidt tynd mave af marven, så vælg et ben, hvor det er svært at få fat i marven til en start.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Jeg har også altid hørt at kyllingben er et no go, da det splintrer - jeg ved ikke hvor meget hold der er i det, håber nogen kan give et rigtigt svar. Indtil videre har jeg ikke udfordret skæbnen ;-)

 

Jeg fodrer med BARF, altså råt kød, og der i blandt også kylling inkl. ben. Det er tilberedte ben (kogte/stegte) man ikke skal give. Du kan sagtens gi din hund et kyllingelår så længe det er råt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...