Hop til indhold

Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.


Jane
 Share

Recommended Posts

  • Svar 197
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kunne du sq godt ha pointeret noget før!!!:rolleyes::engel:

 

Jeg har selv oplevet det, og det er nok ikke sidste gang. Da jeg afbrød min instruktør uddannelse hos Anette Røpke og startede hos Jarnved, troede jeg at jeg havde set lyset og at der nok ikke var ret meget mere jeg kunne lære. Lad mig sige at jeg blev klogere,.... Alt jeg havde lært blev vendt op og ned og vi fire der var startet sammen, blev mildest talt lettere irritable over at skulle smide en masse grundlæggende viden fra os. Og så havde hun ovenikøbet den frækhed at insinuere at vi var for styrende i forhold til vores hunde. Spørg om vi var mugne?. :lol:

 

Jarnved tacklede os super godt og da der var gået et stykke tid faldt paraderne, så vi blev modtagelige for at lære, at der kan være andre sandheder end den man selv tror på, lige i selve øjeblikket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skulle jo lige bruge et eksempel...og da ingen ved hvem Helena er, så blev det dig.

 

 

Desuden kan jeg ikke finde en jeg hellere vil holde i hånden hvis jeg skulle møde dig, end DKWiechert (du er stadig en skræmmende person- hvilket kan være positivt vil jeg lige tilføje :blink: )

 

Hvad du da ikke får rodet dig ind i :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er først nu at jeg har tid til at komme herind og jeg må nok sige at der har været en heftig diskution. :-D

 

Jeg vælger at gå til en adfærdsbehandler fordi jeg har et problem med min hund, som jeg ikke selv kan klare og derfor har brug for noget hjælp til. Jeg er udemærket klar over at det er mig der skal arbejde og træne med min hund.

 

Jeg syntes faktisk at det er at bruge sin sunde fornuft og slå hjernen til, at man tør erkende at man har et problem og at man handler og ikke bare lader stå til.

 

Jeg har ingen forventninger om at Oskar skal blive ligeglad med løbske tæver. Men jeg håber at jeg kan få nogle redskaber at arbejde med så Oskar og jeg bliver bedre til at håndtere det når problemet opstår. ( Hold da op hvor lyder det åndsvag). Jeg er nok ved at blive for træt. Kan nok bedre formulere mig når jeg har sovet.

 

Jeg vil selvfølgelig tage kontakt med en adfærdsbehandler som er både dygtig og kompetent inden for sit fag og som bruger metoder som jeg kan stå inde for.

 

Nu har jeg lidt svær ved at se, at fordi man har et stort netværk af dygtige hundefolk, at så behøver man ikke en adfærdsbehandler. Jeg kender da også en masse dygtige hundefolk og vi bruger da også hinanden i vid udstrækning når vi har problemer. Men i den konkrete situation, da mener jeg at jeg får mest ud af at få hjælp fra en adfærdsbehandler.

 

Det er for mig mest fornuftig at gå til en adfærdsbehandler. Jeg får jo hellere ikke tømmeren til at tapesere min stue, selv om han måske er en glimrende amatør maler, nej jeg får en maler til det. Og sådan er det vil du have den bedst mulige form for hjælp så opsøger du eksperticen.

 

:5up:

Jeg vil vove den påstand at Groa ikke ville have levet i dag hvis jeg ikke havde brugt en dygtig adfærdsbehandler. Hun hedder for øvrigt Irene og huserer her inde. Irene gav os en masse god redskaber, redskaber som de "kyndige" hundetrænere ikke kunne give os.

Det har været en lang procces at nå til der hvor vi er nu, men det har været det hele værd. Vi fandt et rigtig god træner, hun har mere viden end mange almindelige trænere.

Jeg er ikke flov over at have søgt hjælp, det havde været mere flovt at have kastet håndkædet i ringen og få aflivet en hund på et år.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Man opsøger den hjælp der er bedst kvalificeret til at hjælpe.

Ikke fordi der står en titel på et visitkort.

Det er DET jeg stormer frem over. Titlen "Adfærdsbehandler" siger absolut intet om indholdet og erfaringsgrundlaget for personen, og jeg har til dato mødt flere kompetente personer i "amatørrækken" end jeg har mødt af professionelle, forholdsmæssigt set.

 

Thomas TBO beskrev det meget fint.

 

Jeg har til gengæld oplevet det modsatte. Der var flere trænere i klubben som IKKE kunne hjælp mig, og hellere ikke andre hundefolk.

Den da en af dem løftede min stessede hund op i linen (hun havde sele på), ja så stod jeg af. Hvad skulle det hjælpe på en stesset hund?

Heldivis kom Irene en tur til Jylland, hun fik givet os nogle redskaber og fik os forklaret hvor alvorligt stress er for hunde. Jeg har ALDRIG følt at Groa var prøveklud, jo måske hos de der "dygtige" trænere. Nu går vi til trænig et sted hvor træneren løbende er på kursus.

Det er et helvede for en hund al være stresset, og det er et helvede for ejerne.

Du har lov til at have din mening, men jeg synes det er under lavmål at nedgøre Irene, eller os som bruger/ har brugt en adfærdsbehandler.!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget jeg burde have gjort allerede efter første indlæg. Fortolket og forvansket bliver mine indlæg om dette emne altid. Jeg burde have lært det efterhånden, men nej..... :roll:

 

Har du overvejet at formulere dig anderledes :?: Afsender af budskabet skal jo gøre det så andre forstår meningen med det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har lov til at have din mening, men jeg synes det er under lavmål at nedgøre Irene, eller os som bruger/ har brugt en adfærdsbehandler.!!

 

Mit indlæg nu har intet med Gryn at gøre, vil jeg lige påpege. Men det gryn skriver hér, har flere skrevet nu.

 

Så hold dog for helvede op med at tolke dén slags pladder ind i hvad jeg skriver.

Jeg har skrevet det før, og skriver det igen:

Jeg har intet imod at folk søger hjælp hvor hjælpen for dem er bedst!!!!! (uanset om hjælpen hedder hr/fru såogsåmeget eller Træner eller adfærdsbehandler.)

 

Hvad jeg HAR noget imod er, at man sætter lighedstegn mellem "dygtighed" og en forpulet titel enhver idiot kan påtage sig.

 

Jeg har ligeledes intet imod adfærdsbehandlere der kan deres kram (hvad jeg formoder Irene kan)

Jeg har derimod rigeligt imod folk der i dén grad negligerer de uanede mængder af ressourcer der ER tilstede i "amatørernes" rækker.

 

At der er nogen herinde der har været så usandsynligt elendige til at koble hjernen til og bruge deres sunde fornuft, for derved at få skilt fårene fra bukkene, kan man ikke lægge "amatørerne" til last.

 

Og så kan i sikkert tolke det her indlæg lige så tosset som i har gjort hidtil her i tråden. Det rager mig en høstblomst efterhånden, for jeg ved jo det sker (hver gang)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærligt, hvis problemet er at hunden bliver "døv" når der er løbske tæver i nærheden, så ser jeg da slet ikke nogen grund til at kontakte en adfærdsbehandler, her vil ganske almindelig basal træning i en god klub kunne gøre det!

Hvad pokker tror i da man gjorde før adfædsbehandler blev opfundet?

Så til trådstarteren der findes mange andre løsninger fx at du starter træning i en god klub

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg har selv oplevet det, og det er nok ikke sidste gang. Da jeg afbrød min instruktør uddannelse hos Anette Røpke og startede hos Jarnved, troede jeg at jeg havde set lyset og at der nok ikke var ret meget mere jeg kunne lære. Lad mig sige at jeg blev klogere,.... Alt jeg havde lært blev vendt op og ned og vi fire der var startet sammen, blev mildest talt lettere irritable over at skulle smide en masse grundlæggende viden fra os. Og så havde hun ovenikøbet den frækhed at insinuere at vi var for styrende i forhold til vores hunde. Spørg om vi var mugne?. :lol:

 

Jarnved tacklede os super godt og da der var gået et stykke tid faldt paraderne, så vi blev modtagelige for at lære, at der kan være andre sandheder end den man selv tror på, lige i selve øjeblikket.

 

Jeg tror nok det er i "Bones Would Rain From The Sky" (ja, den igen :mrgreen:) at forfatteren beskriver noget lignende. Hun havde mange års erfaring som træner, alverdens papirer på både det ene og det andet og troede egentlig bare lige hun skulle have 'en smule ekstra oveni' - pludselig måtte hun i gang med at revurdere ALT, hvad hun troede hun vidste. Der stod noget i retning af "hver eneste handling vi foretager os med/overfor hunden, påvirker vores indbyrdes forhold i enten positiv eller negativ retning. Det er naturligvis sjældent at der er tale om kæmpe ryk på en gang, men mange bække små... Jeg begyndte at tænke over mine daglige, faste rutiner og væremåder, og indså at mange af dem trak i den forkerte retning. Ofte var der tale om små detaljer, som med en smule justering kunne ændres fra negative til positive, og jeg gav mig til at gennemgå alt, hvad der lå 'på rygraden' for at se hvad jeg kunne gøre bedre. I begyndelsen føltes det som et stort nederlag at så at sige skulle starte forfra, men hurtigt kom belønningerne til at opveje det."

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indlæg nu har intet med Gryn at gøre, vil jeg lige påpege. Men det gryn skriver hér, har flere skrevet nu.

 

Så hold dog for helvede op med at tolke dén slags pladder ind i hvad jeg skriver.

Jeg har skrevet det før, og skriver det igen:

Jeg har intet imod at folk søger hjælp hvor hjælpen for dem er bedst!!!!! (uanset om hjælpen hedder hr/fru såogsåmeget eller Træner eller adfærdsbehandler.)

 

Hvad jeg HAR noget imod er, at man sætter lighedstegn mellem "dygtighed" og en forpulet titel enhver idiot kan påtage sig.

 

Jeg har ligeledes intet imod adfærdsbehandlere der kan deres kram (hvad jeg formoder Irene kan)

Jeg har derimod rigeligt imod folk der i dén grad negligerer de uanede mængder af ressourcer der ER tilstede i "amatørernes" rækker.

 

At der er nogen herinde der har været så usandsynligt elendige til at koble hjernen til og bruge deres sunde fornuft, for derved at få skilt fårene fra bukkene, kan man ikke lægge "amatørerne" til last.

 

Og så kan i sikkert tolke det her indlæg lige så tosset som i har gjort hidtil her i tråden. Det rager mig en høstblomst efterhånden, for jeg ved jo det sker (hver gang)

 

Dine bandeord og fede bogstaver imponerer altså ikke mig og ændrer ikke min opfattelse af dine tidligere indlæg. :rolleyes:

 

Tror jeg vil give Gryn ret i at du måske burde se lidt på dit ordvalg, siden der åbenbart er så mange der misforstår hvad du skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærligt, hvis problemet er at hunden bliver "døv" når der er løbske tæver i nærheden, så ser jeg da slet ikke nogen grund til at kontakte en adfærdsbehandler, her vil ganske almindelig basal træning i en god klub kunne gøre det!

 

Jeg må indrømme at indlæg som dèt der virker temmelig provokerende på mig. Det får mig til at tænke på en anonym der engang har sagt: intet er umuligt, for den der ikke selv skal udføre det.

 

Du vil med dette indlæg fortælle mig at mine 7 års kamp med min hund kunne være afhjulpet ved at gå til træning med ham?. Altså.. hmm,... jeg ved ikke om jeg skal græde eller le af sådan en bemærkning. :???:

 

Og så har jeg aldrig set nogen hanhund lære at ignorere løbetidstæver på en træningsbane. (Men måske kommer jeg bare ikke sådan nogle steder).

 

Hvad pokker tror i da man gjorde før adfædsbehandler blev opfundet?

 

 

Jo,.... man tog fat i snoren og trak, helst så hårdt at hunden røg bagover. Hvis hunden ikke reagerede godt nok, gav man den bare pighalsbånd på. Sådan gjorde man dengang!!!!.

 

Ærligt talt oser dit indlæg af, at du er irriteret over virile hanhunde og forsøger at nedgøre problemet til at være forårsaget af fatsvage hanhundeejere der ikke formår at træne deres hunde ordentligt, så tæveejerne uforstyrret kan få lov til at tradske rundt med deres løbetidstæver alle vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at indlæg som dèt der virker temmelig provokerende på mig. Det får mig til at tænke på en anonym der engang har sagt: intet er umuligt, for den der ikke selv skal udføre det.

 

Du vil med dette indlæg fortælle mig at mine 7 års kamp med min hund kunne være afhjulpet ved at gå til træning med ham?. Altså.. hmm,... jeg ved ikke om jeg skal græde eller le af sådan en bemærkning. :???:

 

Og så har jeg aldrig set nogen hanhund lære at ignorere løbetidstæver på en træningsbane. (Men måske kommer jeg bare ikke sådan nogle steder).

 

 

 

Jo,.... man tog fat i snoren og trak, helst så hårdt at hunden røg bagover. Hvis hunden ikke reagerede godt nok, gav man den bare pighalsbånd på. Sådan gjorde man dengang!!!!.

 

Ærligt talt oser dit indlæg af, at du er irriteret over virile hanhunde og forsøger at nedgøre problemet til at være forårsaget af fatsvage hanhundeejere der ikke formår at træne deres hunde ordentligt, så tæveejerne uforstyrret kan få lov til at tradske rundt med deres løbetidstæver alle vegne.

 

Ja så har du ikke været de rigtige steder, det kan du helt sikkert opleve rigtig mange steder, fx kan du komme til vores træningsplads i DcH Haderslev her er adskillige eksempler!

Det er bestemt ikke umuligt, det kræver træning ja men vi har både løbske tæver og virile hanhunde på pladsen og det går fint.

Der er intet nedgørrende over det, jeg fortæller dig bare at det kan lade sig gøre, så kan du jo gøre hvad du vil, vil du hellere vælge en anden løsning så må du gerne for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærligt, hvis problemet er at hunden bliver "døv" når der er løbske tæver i nærheden, så ser jeg da slet ikke nogen grund til at kontakte en adfærdsbehandler, her vil ganske almindelig basal træning i en god klub kunne gøre det!

 

Tjah... I de klubber jeg har kendt gennem årene må løbske tæver ikke komme på træningspladsen fordi de vrider hjernen af led på hanhundene, så hanhundeejerne ikke kan nå ind til hundene.

Muligvis er løbske tæver velkommen i nogle klubber, men jeg tror nu stadig, det er det første der er gældende.

 

Dette ville ikke være nødvendigt hvis trænerne var så dygtige til at videreformidle den basale træning du omtaler.

 

Hvad pokker tror i da man gjorde før adfædsbehandler blev opfundet?

 

Som jeg husker det fra min aktive tid i klubber og redningstjenesten: De løbske tæver blev væk fra træningen.

Eller somAscha skrev

 

Så til trådstarteren der findes mange andre løsninger fx at du starter træning i en god klub

 

Kan du så ikke henvise hende til nogle gode klubber?

 

Og hvorfor starte til træning i en klub, hvis hun ikke har lyst til et langt træningsforløb der, hvor der garanteret øves en masse hun muligvis ikke synes hun vil træne, når en adfærdsbehandler kan lægge et program som henvender sig direkte mod problemstillingen?

Link til indlæg
Del på andre sites

fint nok som jeg også siger det er op til folk selv hvad de vil, jeg gør bare opmærksom på at det lader sig gøre påe træningspladser og jeg kender mange, så bare at bruge adfærdsbehandler som eneste løsning er ikke nødvendig!

ikke at de ikke gør et udmærket stykke arbejde for det gør de mange af dem, men det er måske også lige moderne nok en gang i mellem, simple ting som dette her er i mine øjne ikke så komplekst at en adfærdsbehandler er nødvendig, ikke at jeg opfatter problemet som lille, men mere det at vi almindelig dødelige jo også kan se hvad problemet er og hvordan man kan løse det.

Jeg er lidt ked af hvis det her kommer til at lyde som en kritik af behandlerne sådan er det ikke ment, men nogle gange syntes jeg måske det må være tilladt at tænke lidt selv også uden nødvendigvis at skulle bruge en behandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

fint nok som jeg også siger det er op til folk selv hvad de vil, jeg gør bare opmærksom på at det lader sig gøre påe træningspladser og jeg kender mange, så bare at bruge adfærdsbehandler som eneste løsning er ikke nødvendig!

 

Igen: Kan du så ikke henvise til nogle?

Jeg kan henvise til dygtige adfærdsbehandlere og hvis ingen kan henvise til træningspladser hvor et givent "banalt" problem kan blive løst er trådsatrter lige vidt, så bliver det nok afærdsbehandler.

 

Det er fnt nok at du og andre vedbliver at skrive om dygtige amatører, men hvad kan trådstarter, og andre, bruge det til hvis der ikke kommer navne på?

Så skal hun/de alligevel ud at lede og så er det noget nemmere at henvende sig til en adfærdsbehandler, f.eks. en fra PAFF, (hvor man får en klagemulighed med i pakken) så muligvis er det hvad der sker i mange tilfælde.

 

ikke at de ikke gør et udmærket stykke arbejde for det gør de mange af dem, men det er måske også lige moderne nok en gang i mellem, simple ting som dette her er i mine øjne ikke så komplekst at en adfærdsbehandler er nødvendig,

 

Hvordan kan du vide, at problemet er simpelt uden at kende hunden, uden at have set den?

 

Ofte når en hundeejer har et synligt problem med sin hund ligger årsagen et andet sted end det åbenlyse. Jeg siger ikke, at det gør det i dette tilfælde, men bare at kalde en problemstilling for simpel, bryder jeg mig ikke om.

Fordi jeg har oplevet mange "simple" problemer blive behandlet udelukkende med symptombehandling af diverse "dygtige" trænere, så hundeejeren tilsyneladende fik løst sit problem for blot at stå med et endnu større bagefter.

Så er det jeg eller mine kollegaeer kommer på banen og hundeejeren skal knokle for bare at nå tilbage til udgangspunktet før h*n kan adressere selve problemet.

 

ikke at jeg opfatter problemet som lille, men mere det at vi almindelig dødelige jo også kan se hvad problemet er og hvordan man kan løse det.

 

Adfærdsbehandlere er også almindelige dødelige og ingen af dem jeg kender afviser, at der findes rigtigt mange dygtige hundefolk blandt amatører.

 

Jeg kender selv mange dedikerede hundefolk som jeg har stor respekt for.

Respekten bliver størrre fra min side når jeg møder dygtige hundefolk som ser deres egen begrænsning og sender hunden videre til en prof behandler.

 

Jeg er lidt ked af hvis det her kommer til at lyde som en kritik af behandlerne sådan er det ikke ment, men nogle gange syntes jeg måske det må være tilladt at tænke lidt selv også uden nødvendigvis at skulle bruge en behandler.

 

Jeg synes det lyder lidt som en kritik af både behandlere og hundeejere, men ved også hvor svært det kan være at få det rette udtryk frem på skrift :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening har løbske tæver ikke noget at gøre på en træningsplads. Som tæveejer viser man det hensyn, at man bliver hjemme så længe tæven er løbsk.

Jeg har i de 40 år, jeg har haft hund, haft både fertile hanner og tæver, og jeg har altid ladet de løbske blive hjemme.

 

Det er nemmere at håndtere en veltrænet, lydig hanhund, når de løbske er i nærheden, det er så en anden sag.

 

Mine nuværende tæver er steriliserede, da jeg ikke har mulighed for at skille hanner og tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening har løbske tæver ikke noget at gøre på en træningsplads. Som tæveejer viser man det hensyn, at man bliver hjemme så længe tæven er løbsk.

Jeg har i de 40 år, jeg har haft hund, haft både fertile hanner og tæver, og jeg har altid ladet de løbske blive hjemme.

 

Det er nemmere at håndtere en veltrænet, lydig hanhund, når de løbske er i nærheden, det er så en anden sag.

 

Mine nuværende tæver er steriliserede, da jeg ikke har mulighed for at skille hanner og tæver.

 

Jeg ville aldrig lade min tæve blive hjemme fra træning pga. en smule farve. Selvfølgelig bør man tage visse hensyn, men det vigtigste er at lade være med at fortælle andre om det, da det ofte først er med den oplysning at hanhunde-ejerne oplever store problemer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

fint nok som jeg også siger det er op til folk selv hvad de vil, jeg gør bare opmærksom på at det lader sig gøre påe træningspladser og jeg kender mange, så bare at bruge adfærdsbehandler som eneste løsning er ikke nødvendig!

ikke at de ikke gør et udmærket stykke arbejde for det gør de mange af dem, men det er måske også lige moderne nok en gang i mellem, simple ting som dette her er i mine øjne ikke så komplekst at en adfærdsbehandler er nødvendig, ikke at jeg opfatter problemet som lille, men mere det at vi almindelig dødelige jo også kan se hvad problemet er og hvordan man kan løse det.

Jeg er lidt ked af hvis det her kommer til at lyde som en kritik af behandlerne sådan er det ikke ment, men nogle gange syntes jeg måske det må være tilladt at tænke lidt selv også uden nødvendigvis at skulle bruge en behandler.

 

Er ked af at sige det, men jeg har mødt flere hundefolk og trænere som IKKE kunne hjælpe os med Groa.

Vi fik som tidligere skrevet god hjælpe af Irene, og så har vi fundet en god træner igennem en her fra H-F. Vi bruger 3 kvt. hver vej, men gør det gladeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I de klubber jeg kender til, er løbske tæver også banlyst på træningspladsen, og til konkurrence er det jo almindeligt at løbske tæver starter sidst, netop for ikke at skabe problemer for hanhundene!

Derudover har jeg da osse kendskab til en tæveejer som dumpede til prøve fordi hans løbske tæve havde så travlt med at snuse til græsset hvor de lækre hanhunde havde været (han startede selvfølgelig sidst) at den totalt glemte at høre efter.

Så det er såmænd ikke kun hanhundejerene der har problemer, når tæven er løbsk!

Jeg mener derfor at det er helt naturligt at løbske tæver ikke kommer på træningspladsen, så jeg vil da anbefale trådstarter at starte i en klub hvor løbske tæver ikke kommer på træningspladsen. Den slags klubber er der masser af!

 

Det er i hvert fald ikke et problem jeg ville kontakte en adfærdsbehandler om !

 

Jeg er iøvrigt meget enig med dig, DKweichert, i at der er rigtig mange som kalder sig adfærdsbehandlere og lign. men som desværre ikke har særligt meget forstand på det, de går og laver. Jeg vil til enhver tid foretrække en erfaren hundetræner uden fin titel og uddannelse, end en person med fine titler og uddannelser men uden særlig meget praktisk erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

I de klubber jeg kender til, er løbske tæver også banlyst på træningspladsen, og til konkurrence er det jo almindeligt at løbske tæver starter sidst, netop for ikke at skabe problemer for hanhundene!

Derudover har jeg da osse kendskab til en tæveejer som dumpede til prøve fordi hans løbske tæve havde så travlt med at snuse til græsset hvor de lækre hanhunde havde været (han startede selvfølgelig sidst) at den totalt glemte at høre efter.

Så det er såmænd ikke kun hanhundejerene der har problemer, når tæven er løbsk!

Jeg mener derfor at det er helt naturligt at løbske tæver ikke kommer på træningspladsen, så jeg vil da anbefale trådstarter at starte i en klub hvor løbske tæver ikke kommer på træningspladsen. Den slags klubber er der masser af!

 

Det er i hvert fald ikke et problem jeg ville kontakte en adfærdsbehandler om !

 

Jeg er iøvrigt meget enig med dig, DKweichert, i at der er rigtig mange som kalder sig adfærdsbehandlere og lign. men som desværre ikke har særligt meget forstand på det, de går og laver. Jeg vil til enhver tid foretrække en erfaren hundetræner uden fin titel og uddannelse, end en person med fine titler og uddannelser men uden særlig meget praktisk erfaring.

 

Mener du seriøst at en erfaren hundetræner kan klare alt??

Mener du seriøst at man klarer problemer ved at trække i hunden, smide den om på ryggen, nærmest svinge den rundt i luften?

Jeg mener også det er useriøst at løbske tæver skal blive væk, men det er OK at en hanhund med mulig kennelhoste får lov til at være med til træning = 5 hunde som blev smittet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde at slippe min hanhund blandt en flok løbske tæver :shock: Det kan godt være at han har lært at ignorere dem, når vi træner.. Men der skal ikke mange minutter til, før han sidder på nakken af en af tæverne. Desuden ville jeg også føle, det ville være uretfærdigt, overfor hanhunden, at han skulle rende rundt mellem en flok tæver og ikke måtte hoppe på dem.. Det kan godt være, at han havde lært at ignorere dem, men instinktet sidder jo stadig i ham..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du seriøst at en erfaren hundetræner kan klare alt??

Mener du seriøst at man klarer problemer ved at trække i hunden, smide den om på ryggen, nærmest svinge den rundt i luften?

Jeg mener også det er useriøst at løbske tæver skal blive væk, men det er OK at en hanhund med mulig kennelhoste får lov til at være med til træning = 5 hunde som blev smittet.

Næh det er da ikke seriøst at svinge hunden rundt i luften ??? og heller ikke seriøst at lade en hund med kennelhoste komme på træningspladsen ??

Du må vist have været uheldig med den klub/træningsplads du er kommet på, der er da ingen af de ting du nævner, der finder sted et seriøst sted/klub.

Ja, jeg har stor tillid til en erfaren og fornuftig hundetræner, og har desværre hørt flere historier om adfærdsbehandlere der har skadet mere end de gavnede.

Men det er selvfølgelig ikke sort og hvidt, der findes både gode og dårlige trænere og ligeledes gode og dårlige adfærdsbehandlere. Derfor synes jeg det er MEGET vigtigt at man vælger træningsplads og/eller adfærdsbehandler efter personlig anbefaling fra nogen man har tillid til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må vist have været uheldig med den klub/træningsplads du er kommet på, der er da ingen af de ting du nævner, der finder sted et seriøst sted/klub.

Ja, jeg har stor tillid til en erfaren og fornuftig hundetræner, og har desværre hørt flere historier om adfærdsbehandlere der har skadet mere end de gavnede.

Men det er selvfølgelig ikke sort og hvidt, der findes både gode og dårlige trænere og ligeledes gode og dårlige adfærdsbehandlere. Derfor synes jeg det er MEGET vigtigt at man vælger træningsplads og/eller adfærdsbehandler efter personlig anbefaling fra nogen man har tillid til.

 

Det er meget smag og behag, hvilken træningsplads, man kan lide. Nogen vil helst hyggetræne, og nogen træner mod konkurrencer og prøver.

Den træningsplads, jeg kommer på, fik jeg ikke anbefalet. Men vi (min mand og jeg) er meget begejstrede. Det er der også mange andre, der er. Men lige nogen, vi kender, bryder sig ikke om træningsformen. Heldigvis lyttede vi ikke:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...