Hop til indhold

Din sjoveste hundehistorie


Buddha
 Share

Recommended Posts

Vi kan nu konstatere, at Bella aldrig bliver medlem af Mensa. Det er lykkedes at springe på stødhegnet to gange på to dage. :stupid:

 

Omkring 200m fra hvor vi bor, er der et moseområde, hvor der om sommeren går får og højlandskvæg. Af en eller anden grund, har fårene og specielt deres lam været overdrevet spændende i år. Hun har kunnet ligge i flere timer, hvis hun fik lov, og bare snuset og kigge på dyrene. Det har været så "slemt", at hun blev helt elektrisk når vi skulle på tur, for vi kan høre fårene bræge fra haven. Både fårene og lammene er forhåldsvis håndtamme og kender Bella og hendes særheder og små rejehop når tingene bliver alt for spændende.

 

Det der så sker i fredags er, at hun opdager en plet som er utroligt spændende og som hun bare må have næsen ned i. I det korte øjeblik det tager hende at trykke næsen lidt længere i gennem det første hegn, når jeg ikke at trække hende ud, før hun får ramt stødhegnet og får et rap over trynen.... Bella har nu lært, at stikker man næsen for langt frem, så risikerer man at få et rap over den... Troede jeg.

 

Lørdag var vi ude og gå i samme område, men denne gang i nærheden af højlandskvæget. Bella har fundet ud af, at man kan sige vov, og så løber de alle sammen ned i den anden ende. Det er hylende morsomt. Men denne gang var der bare en lille tvist.... Vi kommer gående langs med åen og Bella er meget koncentreret med at snuse efter mus eller andet i jorden. Jeg ser at der står en ko og græsser ikke så langt fra os og kort efter en hund der laver legebuk samtidig med at hun siger VOV og i det samme et meget højt HYL... Endnu en gang er hun hoppet på stødhegnet.... SUK. Denne gang var det absolut ikke nok med at blive trøstet. Denne gang skulle vi bare hjem og det skulle være NU.

 

Det pudsige er, at vi har gået i området i flere år, uden at hun har haft nogen interesse i hverken får eller kvæg. Hun har gået langs hegnene uden nogen problemer.

 

Resultatet er nu, at fårene vil hun skide på. Hun vil på ingen måde i nærheden af dem og slet ikke den flok, hvor hun fik stød.

 

Vi gik med det samme i gang med at træne, for at undgå at det skulle blive et kæmpe problem. Det har heldigvis allerede givet resultat, får hun vil gerne gå forbi andre fåreflokke, uden problemer. Hun reagerer heller ikke når hun går forbi et stødhegn, hun har dog respekt og holder sig på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 5 months later...

I 2011 sad jeg en dag ved computeren og så på classifieds på greyhound database hunde til salg i England og på anden side var der et billed af en utroligt smuk og meget ung greyhound sat op som gratis til godt hjem jeg tænkte ham der han forsvinder hurtigt og ganske rigtigt få timer senere var han væk.Han havde efterladt et dybt indtryk på mig hvorfor ved jeg egentligt ikke jeg havde på daværende tidspunkt tre greyhounds og en whippet så huset fuldt. Så mistede jeg min kære gamle greyhound som jeg fik i marts 2005 fra Spanien og nej han var ikke en galgo men en greyhound født i Castil La Mancha hans historie var trist og tankevækkende han var blevet fundet døende af sult og udmattelse foran det kongelige palæ i Madrid. Han blev dog reddet og jeg var så heldig at få ham hjem. Han sov stille ind den 5 juni 2011. Jeg ringede til en jeg kender ret godt og spurgte om hun vidste hvor der var en greyhound der havde brug for et godt hjem i løbet af få timer fik jeg tilbudt to greyhounds den ene var ikke en der ville passe ind i min flok den anden virkede god nok men jeg var i tvivl om at han var den rigtige så jeg bad min gode bekendte om at se lidt på hans reaktion overfor andre hunde og den var ikke helt så god som jeg kunne ønske så efter nøje gennemtænkning takkede jeg nej til ham. så gik der godt otte dage så fik jeg tilbudt en ung greyhound på to et halvt år og den beskrivelse jeg fik af ham fik mig til at sige ja tak så fik jeg tilsendt hans løbsnavn og slog ham op på greyhound database,til min store glæde og forundring viste det sig at det var nøjagtigt den unge greyhound der havde efterladt et så dybt indtryk på mig. Jeg hentede ham så den 4 juli 2011 i Nyborg jeg fik lidt flere oplysninger på ham tidliger ejer havde taget ham hjem for at han skulle løbe væddeløb men han var alt for skræmt hun mente at han havde fået tæv for at tabe et løb hvilket stemte meget godt med bemærkningerne i løbskommentarene. Jeg tog ham med hjem og har givet ham navnet Collin som betyder lille dreng på gællisk(gammel Irsk)Collin er 78 cm i skulder højden meget pænt for en væddeløbs greyhound. Han er en flot rød brindlet dreng med fire hvide sokker og en hvid blis i panden.Jo Collin´s reaktioner viste klart at han var traumatisered han var meget for mænd og reservered var han også dog ikke overfor mig. Collin faldt hurtigt til og et år efter var han blevet meget mere selv sikker jeg synes så at det kunne være godt at prøve at udstille ham for at øge hans selv tillid. Jeg fik ham DKK registred så jeg kunne udstille ham og som sagt så gjort. Collin viste sin glæde ved at blive udstillet som om det var helt naturligt for ham. En udstillings hund var født den dag lagde han angst og traumer bag sig og turde leve og være glad. At se ham tage udstillings ringen med storm og folde sig ud som en blomst har været noget af det smukkeste og mest rørende jeg har oplevet.Collin skulle avls godkendes hvis jeg ville udstille mere så vi drog afsted til udstilling i Nyborg i November 2012 i Oktober havde jeg desværre misted min kære gamle whippet så jeg drog til Nyborg i en lidt nedtrykt tilstand meen det hjalp da Collin opnåede en Very Good og blev avls godkendt på en og samme dag. Jeg havde også noget at se frem til for dagen efter skulle min nye greyhound komme hjem så det blev en dejlig weekend..I dag er Collin syv år gammel og det sidste han opnåede på udstilling var en Exelent jeg er stolt af min dreng fra skræmt unghund til selvsikker udstillings hund er der et langt skridt.Collin er kommet hjem for at blive her for altid som elsket familie medlem.Greyhound_Geneva_Noisy-_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

For år tilbage var et vennepar og jeg på bilferie i Jylland med min dober tæve, Nadia og deres am. Cocker, Bjæf. Umage par, men gode venner! På turens sidste dag har vi akkurat råd til en kop kaffe og en ostemad hver, og til benzin og færge hjem. Vi går så ind på et traktørsted i Skagen, måtte ikke have hund med officielt, men fik lov af den flinke restauratør, at sidde på deres udendørs tagterrasse med kræene. Vi går igennem restauranten og pludselig hakker Nadia en hjørnetand i en stakkels mands tournedos og sluger den i en bid! Shit!!! Havde ikke råd til, at købe ham en ny, aldrig har jeg været så flov! På mystisk vis tilgav manden os med ordene, "det er godt nok nogen søde hunde", og ville kæle begge to... Ydermere fik vi lov til, at blive, men det er mit livs hurtigste kop kaffe og ostemad, ville bare væk! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

for godt 8 år siden, da jeg havde min dejlige hønsehund-granda'noir blanding ved navn Sisse. Hun havde en uheldig vane med at tygge i mit tøj, og elskede især underbukser og undertrøjer.

 

tidligt en dejlig søndag sommer morgen, står jeg op og ligger mit tøj frem, shorts, t-shirt, strømper og går så i bad. Mens jeg står i badet, ringer det på døren. Jeg kan høre manden råbe det er fra pakke post.... og her vidste jeg godt han kørte hurtigt hvis ikke jeg rubbede mig og kom ned for at åbne den dør i en hvis fart.

 

Jeg springer ud af badet, tørre mig sparsomt mens jeg råber ud af badeværelsesvinduet "Kommer! er på vej!"....

 

Jeg springer ind i soveværelset, hvor sisse den tosse har væltet mit tøj på gulvet. Jeg hiver hurtigt shortsene på, resten må vente. i 2-3 spring er jeg

igennem vores forgang og står ved fordøren. Jeg åbner den med forventningens glæde af at skulle have min længe ventet pakke!...

 

Postbudet har et lidt blegt udtryk da han ser mig, og virker lidt underlig. "Snær-snegl." tænker jeg flere gange, i det han fumler med sin blok jeg skal underskrive, og han stammer lidt når han talte til mig. Omend en noget klodset affære, får jeg min pakke til sidst, takker postbudet og siger "hav en god dag." hvilket han meget uhøfligt ikke svare på og bare skynder sig ud af min ret lange have indgang.

 

igen tænker jeg. "Sær-snegl."..... dette vare lige indtil jeg lukker døren og vender mig om, hvor jeg kan se mig selv i det store spejl i forgangen.

Jo, her står jeg med min fine pakke i armene og jeg havde godt nok mine shorts på, men min kære Sisse havde tygget hele fronten af dem... så lad os bare sige der intet var overladt til fantasien.

 

så forstod jeg med et postbuddet ret godt....

Link til indlæg
Del på andre sites

for godt 8 år siden, da jeg havde min dejlige hønsehund-granda'noir blanding ved navn Sisse. Hun havde en uheldig vane med at tygge i mit tøj, og elskede især underbukser og undertrøjer.

 

tidligt en dejlig søndag sommer morgen, står jeg op og ligger mit tøj frem, shorts, t-shirt, strømper og går så i bad. Mens jeg står i badet, ringer det på døren. Jeg kan høre manden råbe det er fra pakke post.... og her vidste jeg godt han kørte hurtigt hvis ikke jeg rubbede mig og kom ned for at åbne den dør i en hvis fart.

 

Jeg springer ud af badet, tørre mig sparsomt mens jeg råber ud af badeværelsesvinduet "Kommer! er på vej!"....

 

Jeg springer ind i soveværelset, hvor sisse den tosse har væltet mit tøj på gulvet. Jeg hiver hurtigt shortsene på, resten må vente. i 2-3 spring er jeg

igennem vores forgang og står ved fordøren. Jeg åbner den med forventningens glæde af at skulle have min længe ventet pakke!...

 

Postbudet har et lidt blegt udtryk da han ser mig, og virker lidt underlig. "Snær-snegl." tænker jeg flere gange, i det han fumler med sin blok jeg skal underskrive, og han stammer lidt når han talte til mig. Omend en noget klodset affære, får jeg min pakke til sidst, takker postbudet og siger "hav en god dag." hvilket han meget uhøfligt ikke svare på og bare skynder sig ud af min ret lange have indgang.

 

igen tænker jeg. "Sær-snegl."..... dette vare lige indtil jeg lukker døren og vender mig om, hvor jeg kan se mig selv i det store spejl i forgangen.

Jo, her står jeg med min fine pakke i armene og jeg havde godt nok mine shorts på, men min kære Sisse havde tygget hele fronten af dem... så lad os bare sige der intet var overladt til fantasien.

 

så forstod jeg med et postbuddet ret godt....

 

:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Da jeg fik min første hund, var jeg bange for, at min kat ville blive jaget og ikke synes, at det var fedt med en hunde-lillesøster. Da jeg så en dag så, at katten kom spændene hen ad gulvet, forbi mig i sofaen og direkte ind i soveværelset, stærkt efterfulgt af mine nye hund, blev jeg ekstra bekymret og skulle lige til at skælde hunden ud. Lige indtil jeg blev imødekommet af hunden i fuld fart ud af soveværelset med katten lige i hælene. Dér gik det op for mig, at det var en god beslutning at få en familieforøgelse, da de to var blevet Gøg og Gokke :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik min første hund, var jeg bange for, at min kat ville blive jaget og ikke synes, at det var fedt med en hunde-lillesøster. Da jeg så en dag så, at katten kom spændene hen ad gulvet, forbi mig i sofaen og direkte ind i soveværelset, stærkt efterfulgt af mine nye hund, blev jeg ekstra bekymret og skulle lige til at skælde hunden ud. Lige indtil jeg blev imødekommet af hunden i fuld fart ud af soveværelset med katten lige i hælene. Dér gik det op for mig, at det var en god beslutning at få en familieforøgelse, da de to var blevet Gøg og Gokke :klap:

 

Et ta fat

Link til indlæg
Del på andre sites

Omkring jul havde vi Futte med på besøg i det nordjyske. Vi sover i mine forældres gæsteværelse på førstesalen, og Futte, der normalt sover i sengen med os, sover naturligvis også deroppe.

En aften havde min mor været til julefrokost, klokken blev mange og vi ville gerne i seng. Vi så godt at hun kørte ind i indkørslen da vi sagde godnat til min far, men synes ikke vi ville vente på at hun kom ind - Klokken nærmede sig midnat og vi skulle jo også op næste dag. Så vi kalder på Futte, som pænt ignorerer os fordi han står i velkomstkomité sammen med mine forældres to hunde. Derfor tager jeg ham under armen og løfter ham op.

Jeg tror aldrig at han har været så fornærmet - Han lagde jeg UNDER sengen og da jeg efter vel omkring 10 minutter kigger ned på ham ligger han med løftet hoved (altså ikke i sovestilling) og stirrer lige ud (ligger på langs med sengen). For at se om jeg stadig er der, kigger han til siden - OG straks ligeud igen! Jeg skulle jo ikke tro at han ikke var fornærmet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

vi var på ferie hele familien og min brors flatter var med- og for de af jer der kender flattere - de siger aldrig nej til nye oplevelser.

 

Min far ville en tur i skoven og kaldte på hunden som med vanlig glæde kom hen til ham. De gik ud af døren og ned af den lange indkørsel sammen som to gamle mænd, men da de nåede til matrikelgrænsen vendte hunden om og gik ind og lagde sig i sin kurv. Man var jo også blevet 9 år og lovlig undskyldt- men det var et sjovt syn.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige fået ny nabo, og i skellet er der en pæn høj bøgehæk. Min hund har altid respekteret hækken og aldrig hoppet over/gået igennem den. Men nu er der flyttet en sød knægt ind ved siden af, som er ret vil med min hund. Når vi kommer hjem fra ture og naboen står ude og hilser, ja så går min hund bare igennem hækken og lægger sig på deres fliser (lige indtil jeg gør tegn til at gå). Hvordan han pludselig har fundet ud af at det er iorden (efter 6 år uden antydning af at gå ind til naboen ) det aner jeg ikke, men det virker som om han har taget hele deres have ind til sit territorium og bare sagt velkommen. Der var ikke hund før, og der er ikke hund nu, - der kommer det heller ikke. Så vi griner bare af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...