Hop til indhold

lydighedstræning


Gæst jimmy carlsen
 Share

Recommended Posts

Gæst jimmy carlsen

Hej

 

Jeg opstarter lydighedshold i tune medio april md datoer kommer i uge 14-15 søger derfor frivillig hjælper træningen vil foregår om tirsdagen og lørdagen læg en besked i min indbakke med navn og tlf nummer så ringer jeg tilbage :vuf::vuf:vuf vuf

 

Hundetræning. V/Jimmy Carlsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jimmy carlsen

Hej da jeg har erfaring. Der er ikke nogen krav til hjælperen da de bliver vejledt af mig de træner gratis hvis de selv har hund bliver de tilbudt at være medlem af ph hvis de har stambog og det er en af de godkendte racer Ingen betaling til hjælper

 

Vi jimmy

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jimmy carlsen

HEJ med Tak for din tilbagemelding i tråden efter som jeg er udd som træner i ph har haft lydighedshold i 6 år og har haft kåringshold i 8 år er i vinder kl ph med min hund deltager til dm hvert år har haft 2 vinder hunde +1 hund i kriminalitet klJeg er bidefigurant, jeg syntes ikke det er til popcorn og cola �

Link til indlæg
Del på andre sites

HEJ med Tak for din tilbagemelding i tråden efter som jeg er udd som træner i ph har haft lydighedshold i 6 år og har haft kåringshold i 8 år er i vinder kl ph med min hund deltager til dm hvert år har haft 2 vinder hunde +1 hund i kriminalitet klJeg er bidefigurant, jeg syntes ikke det er til popcorn og cola �

 

Det med popcorn og cola refererer til, at der er lagt op til en diskussion om metoder og ideologier i dit oplæg, intet andet.

 

Hvis jeg nu fortæller dig, at jeg har været træner i DcH, kredsinstruktør og uddanner samme sted, Elitehundefører, redningshundefører og ivrig konkurrencedeltager med deltagelse i DM, siger det i sig selv intet om min holdning og ideologi og det er det, der spørges til. Resultater kan jo nås på mange måder :-D

 

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jimmy carlsen

Hvad er det du med filosofi, værdier og meget andet? Der er ingen der skal stå alene. Jeg vil altid være der. En hjælper i mine øjne er ikke en der skal stå med hold eller noget andet, og man skal vel ikke komme med alt her, jeg fortæller hvis og når folk dukker op. Det er et lydighedshold, hvad er det du lige ikke forstår ved det? Jeg er ikke ude på at "hakke " ned på nogen, bare ganske almindelig lydighed!

Hvis det er kan du slå mig op så kan du se hvad jeg står for.

Vh Jimmy

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det du med filosofi, værdier og meget andet? Der er ingen der skal stå alene. Jeg vil altid være der. En hjælper i mine øjne er ikke en der skal stå med hold eller noget andet, og man skal vel ikke komme med alt her, jeg fortæller hvis og når folk dukker op. Det er et lydighedshold, hvad er det du lige ikke forstår ved det? Jeg er ikke ude på at "hakke " ned på nogen, bare ganske almindelig lydighed!

Hvis det er kan du slå mig op så kan du se hvad jeg står for.

Vh Jimmy

 

Med filosofi og værdier menes bl.a. hvordan du træner hundene/lærer førerne at træne deres hunde - med positiv eller negativ straf.

 

Hvad forventer du af en hjælper, altså hvad skal man bistå med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det du med filosofi, værdier og meget andet? Der er ingen der skal stå alene. Jeg vil altid være der. En hjælper i mine øjne er ikke en der skal stå med hold eller noget andet, og man skal vel ikke komme med alt her, jeg fortæller hvis og når folk dukker op. Det er et lydighedshold, hvad er det du lige ikke forstår ved det? Jeg er ikke ude på at "hakke " ned på nogen, bare ganske almindelig lydighed!

Hvis det er kan du slå mig op så kan du se hvad jeg står for.

Vh Jimmy

 

Lydighed er ikke bare lydighed!

Jeg synes Ninjamor siger det ret godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har gennem årene været ophedede debatter om træningsmetoder, som jo spænder fra den hårde linie (den synes han ikke selv han kører) fra Cesar Millan til det ultrabløde fra Anders Hallgren. Så når folk spørger til ideologi og metoder er det derfor :-D

 

Lydighedstræning i sig selv siger intet om hvordan man opnår en lydig hund:Træner du f.eks. IPO vha. klikker eller har den mere traditionelle tilgang.

 

Bygger din træning på at målet helliger midlet på frishaping - eller noget der imellem.

 

Som instruktør i PH, har du stå stor erfaring med andre hundetyper end brugshundene.

Sådanne ting vil man jo gerne vide før man tilbyder sig.

 

Ovenstående var ikke spørgsmål til dig, men bare for at du skal kunne se, hvorfor folk spørger :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jimmy carlsen

De lydighedshold jeg har stået med før, har ikke kun været brugshunde. Jeg har trænet blandet hold flere gange, dvs. Både store, små og ph hunde.

Jeg benytter ikke klikker i min lydighedstræning og har aldrig brugt det. Jeg er tilhænger af at hunden lærer at komme man kalder på "gammeldags" maner. Der skal trænes via positiv indlæring med bold og godbidder bl.a.

Hvis hunden først læres lydighed er al anden fremtidig træning lettere for både hund og ejer/fører. Jeg "tilbyder" lydighedstræning som start, men træner også andet -heriblandt spor, felt, rundering og bid

 

Jeg søger hjælper med erfaring med hund og træning. Der er ingen krav til at denne hjælper skal have en uddannelse i forbindelse med hundetræning. Jeg vil lærer "hjælperen" det fornødne og guide hele vejen igennem. Har denne hjælper ønske om hjælp til træning af egen hund, hjælper jeg gerne med dette også. Dette aftales med den/de der ønsker og kan bistå lydighedshold med mig.

 

jeg beklager hvis mine svar ikke er fyldestgørende , men jeg forsøger at svarer på bedste vis.

 

Jeg fortæller kort herunder om min erfaring og uddannelse igen:

-startet med at træne hund i 1987 i schæferklub

-startet i PH (Politihunde foreningen) i 1995

-uddannet figurent i 1998

-uddannet instruktør i 1998

 

Jeg har haft kriminalhund, vinderhund og nu igen vinderhund.

jeg har vundet DM og har deltaget i DM vinderklassen de sidste 5 år.

 

Selv har jeg haft mange forskellige racer hunde som jeg både har trænet seriøst og til almindeligt "husbehov", herunder nævnes bl.a. schæfere, rottweilere, mallinois, Fox terrier, podengo portoguise, pappilions og mange flere.

 

håber jeg har fået besvaret alle spørgsmål. Og at jeg igennem siden her kan finde en der kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jimmy carlsen

Podengoen er jo en jagthund, det vil sige en kanin og rottefanger. Hun er en stor hund i en lille krop, hurtig og til enhver tid gang i den, trænet lidt aqility af hustruen, hun er glad for rødder i græsset og til en hver tid glad hund.

Terrien er lidt det samme, hun spiste dog ikke rødder og blev ikke trænet, begge hunde kærlige og familiehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo sket en rivende udvikling indenfor hundetræning de sidste 10-20 år...

 

Jeg synes at du skulle sætte dig ind i hvordan f.eks klikkertræningen fungerer, så du kan bruge den og vejlede dine elever hvis de ønsker at lære det.

 

Måske lærer du andre nye ting, mens du udforsker klikkerens muligheder.

Mange års erfaring er godt, men slet ikke nok indenfor hundetræning. Fornyelse er nødvendig.

 

Du kan ikke LÆRE dine elever erfaring.. Men du kan lære dem om de nye teknikker og baggrunden for at de virker.

 

Hvis du får en yngre hjælper, der har lyst og erfaring med hundetræning, så kan det næsten ikke undgås, at I vil have forskellige syn på træningen... Det kan være godt, hvis DU har lyst til at udvikle dig, og ikke kun søger en hjælper, som du kan forme efter dine erfaringer..

 

 

Det er muligt, at jeg tager helt fejl. Og at du med stor interesse har fulgt med i alle de spændende ting, der er sket i hundeverdenen.... Og også bruger dem... Jeg har bare oplevet med erfarne trænere, der er helt stivnede i deres erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo ikke sætte sig dybt ind i alt Birgitta.

 

Jeg tilbyder ikke rally for at tage et eksempel - eller dogdancing - eller decideret klikkertræning, hvis folk vil have noget, jeg ikke tilbyder, kan de finde det andre steder :-D

 

Klikkertræning som sådan bygger stadig på gammel viden og har man et godt indblik i læringspsykologien, behøves klikkeren jo ikke, den er kun en måde at forstærke en adfærd på

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg benytter ikke klikker i min lydighedstræning og har aldrig brugt det. Jeg er tilhænger af at hunden lærer at komme man kalder på "gammeldags" maner. Der skal trænes via positiv indlæring med bold og godbidder bl.a.

 

 

Og hvad tror du klikker folket bruger som forstærkning? Klikkeren?

Klikkeren er blot en ret præcis markør :) forstærkningen ligger i belønningen, godbidder, bolde, leg osv.. (Forskelligt fra hun til hund hvad der er forstærkende)

 

 

Sorry jeg synes bare det er en ret sjov sætning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...