Hop til indhold

livmoderbetændelse


pivpiv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak. det får vi lige taget inden så.

Hun fik vist taget nogle i efteråret og de var super flotte, men hellere få taget nye og hjælpe hende mest muligt.

 

Jeg regner med at bede om hjælp herinde til hvilken dyrlæge her i området (omkring Aalborg) der er bedst. Desværre har jeg hørt nogle trælse episoder omkring vores normale dyrlæge så jeg tør ikke bruge dem selvom jeg er glad for dem som personer.

 

Sheila fik bare taget blodprøver inden hun blev bedøvet. Det er for at se om der er noget de skal være opmærksom på under narkose

 

Nej ikke særlig påvirket efter det første døgn. Jeg tror jeg har en kort video af Sheila efter hendes sidste store omgang.

 

Dagen efter er næsten alle tæver næsten som de plejer og kan ikke helt forstå at de skal slappe af:-)

 

Jeg husker dog at Sheila havde lidt ondt de første tre dage om morgenen. Gik lidt og skød ryg indtil det smertestillende virkede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det længe at hunden er mærket efter sådan en operation og man skal holde dem i ro??

 

Bare tanken om de skal bedøves, så er jeg altså en kylling:engel::damn:

Altså stingene tages jo ud efter 10 dage, hvor de skal holdes rimelig i ro - og også lidt efterfølgende, så det indvendige også lige kan følge med i helingen. Så ingen leg eller springture uden snor i fjorten dages tid plejer vi. Problemet med at holde dem i ro opstår dog efter 1-2 dage, da de selv mener de er friske :mrgreen: så større indgreb er det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun har fået taget et senior panel for nylig og alle tallene var fine, så ville jeg ikke betænke mig på at operere. Jeg tror, det er hårdere for hunden at gennemgå flere livmoderbetændelser (hvis uheldet er ude) og penicillin-behandlinger, end det er at få foretaget et forholdsvis enkelt indgreb.

 

De få jeg selv har fået steriliseret (mine hunde er som regel allerede "ordnet" inden jeg får dem) - har været top friske dagen efter og har undret sig over hvorfor de dog ikke måtte løbe og lege. Den største udfordring er faktisk at holde dem i ro indtil de er fuldstændig helet.

 

Jeg håber I finder en dyrlæge I er fuldstændig trygge ved, og som kan berolige jer i forhold til narkose, indgreb osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også meget enige om at hun skal opereres.

Hellere risikoen for hun ikke vågner (fuck den tanke giver ondt i maven) end risikoen for hun bliver dårlig, lider og skal igennem en masse der kunne undgås.

 

Når vi kommer hjem tager vi snakken med dyrlægen og finder ud af om vi få klaret begge piger på samme tid.

 

I dag har hun fået smertestillende, men det er til det skide forben. Glæder mig godt nok til hendes cortaflex kommer.

 

Hun viser ingen tegn på at have det dårligt mht underlivet og hun futter langsomt rundt som hun plejer. Lige nu flader hun nysgerrigt ude i solen og bare ser veltilpas ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Molly fik jo en voldsom livmoderbetændelse lige inden hun blev 12 år. Hun kom straks på Karlslunde Dyrehospital og opereret samme dag. Hun gik ved udlevering få timer efter selv ud til bilen. Nok pga alder var hun selv forsigtig og ikke vild og hun kom sig hurtigt. Hun blev over 14 år.

Tror det er vigtigt, at få det foretaget på et hospital med det bedste narkoseudstyr.

Håber hun bliver frisk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. at neutralisere en tæve der ikke er verdens modigste, så ser man faktisk tit at de ligesom får lidt mere hård på brystet efter indgrebet. Virkningen efter neutralisering af tæver virker lidt anderledes end det man ser hos hanhunde.

 

Held og lykke med hvad du end bestemmer dig for. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

fra at være totalt frisk og glad for tre timer siden, så er hun virkelig syg.

manden er lige kørt mod dyrehospital i tinglev.

jeg er helt græde færdig.

hvis de opererer hende så ved jeg ikke lige hvordan vi kommer hjem herfra.

var så nervøs for at tage herned og to dyrlæger sagde at de selv ville turde tage afsted og nu fortryder jeg selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen i tinglev er fantastisk.

Sassy har fået nogle indsprøjtninger som tømmer livmoderen og noget der klarer kvalme og fået en tid igen lørdag til flere stik.

Dyrlægen lovede at hun helt sikkert vil få det bedre hurtigt.

priserne hernede er fantastiske.

Dyrlæge, midt om natten på en helligdag og tre eller fire stik og medicin. 1300 og til sammenligning kom vi af med knap det samme hos vores alm dyrlæge i åbningstiden og for et stik og medicin.

 

man kunne da overveje st køre herned for at få hende opereret!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...