Hop til indhold

livmoderbetændelse


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Okay, vi er hos hende det meste af tiden og holder øje.

jo der er en helt anden ro nu og en hund der er yderst veltilpas selvom hun er træt. folkene hernede måber når de ser hende for man kan ikke se noget på hende når hun går ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 125
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sassy elsker sin dragt.

hun virker til hun hurtigt bliver kold ude, men hun nyder at komme ud i fem min og al tiden bruges på at tisse en tår og snuse som en gal.

jeg synes snart hun burde pølle, men ellers klager jeg ikke.

min mor kom med en god bedrings gave og sådan et piv dyr bliver man aldrig for gammel til, sødeste skat vader rundt og viser det frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kom jeg til computeren, så er det lidt lettere at få skrevet og prøve på at få overblik.

 

Sassy har bare været rocker sej hele påsken og det er tydeligt at hun må have haft ondt før.

 

Vores normale dyrlæge skal vi have en snak med, for Tinglev dyrehospital sagde at hun burde have fået indsprøjtninger for at tømme puds ud af livmoderen og at det ikke var ok at de bare gav hende antibiotika uden at give hende de sprøjter.

Så det skal der lige snakkes lidt om.

Tinglev siger at hvis hun havde fået de sprøjter (som de mener hun burde) så ville det ikke være endt så akut og kaotisk. Så havde hun været ok i påsken og skulle så bare opereres inden næste løbetid.

 

Så nu er vi vist sådan nogle der skal ud og finde en anden dyrlæge :(

 

Luna har passet så godt på sassy.

Lagt tæt på hende bare for at være tæt og nogle gange kan Luna næppe have lagt godt.... men hvad gør man ikke for at passe på gamle :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen roste at ejeren vidste så meget og det gjorde vi altså KUN takket være jer.

 

Da vi nævnte det med smertestillende kunne virke blodfortyndende og at hun skulle have drop fik vi at vide det var skønt når ejere var så dygtige.

Dyrlægen fortalte også at det var godt vi havde bedt om drop, hun havde taget over 1 liter i droppet.

 

Den nye dyrlæge ved ikke hvad de andre dyrlæger har sagt men også denne dyrlæge skød hende til max at være 7 år også efter at have set hende inden i.

Det er kun de der net/hinder som tarmene hænger i (eller hvad nu man kalder det) der viste at det var en gammel hund de stod med.

Det er da pudsigt at tre dyrlæger uden at kende hinanden nu har skudt hende til samme alder og hun er altså 11 år og 7 dage ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mand har tit grinet over jeg bruger timer herinde. Men da han ringede hjem fra dyrlægen midt om natten sagde han at det sørme var godt I havde hjulpet os herinde.

 

Jeg er så glad for al den støtte og opbakning jeg har fået af jer alle. Det har været SÅ meget værd og det har hjulpet Sassy rigtig meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig super.

I dag er hun så frisk at hun gerne vil hoppe op, gamle ged hun har vist glemt at man ikke hopper op.

 

Hendes sår er super flot og ligner bare en syning på fin barberet hud. Jeg er SÅ imponeret.

 

Hun har lagt ude i solen i flere etaper i dag og virkelig nydt det. Men hun bliver hurtig kold når hun er i skyggen, så kommer hun ind i varmen.

 

Det er dejligt at se hende så frisk ovenpå så stor en omgang. Dog giver det et jag i maven når folk spørger hvorfor vi ikke bare aflivede hende - hun er i andres øjne for gammel at ofre penge på :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig super.

I dag er hun så frisk at hun gerne vil hoppe op, gamle ged hun har vist glemt at man ikke hopper op.

 

Hendes sår er super flot og ligner bare en syning på fin barberet hud. Jeg er SÅ imponeret.

 

Hun har lagt ude i solen i flere etaper i dag og virkelig nydt det. Men hun bliver hurtig kold når hun er i skyggen, så kommer hun ind i varmen.

 

Det er dejligt at se hende så frisk ovenpå så stor en omgang. Dog giver det et jag i maven når folk spørger hvorfor vi ikke bare aflivede hende - hun er i andres øjne for gammel at ofre penge på :(

Det skal du ikke tage så tungt :bighug: og det behøver såmænd ikke kun være med gamle hunde man høre det - jeg høre det ofte for Ayos allergi, Zazus spondylose i ryg og hd i hofter samt Livas patella i knæet og slidgigten i hoften - og Ayo er den ældste hund på 3,5 år, de andre er yngre. Men folk er generelt virkelig dårlige til at forstå hvor meget ens hund kan betyde for en, og har svært ved at forstå hvorfor man vil bruge alle de penge fordi: "en ny hund er jo billigere" - nåååh ja, og præcis den samme hund jo :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er dejligt at se hende så frisk ovenpå så stor en omgang. Dog giver det et jag i maven når folk spørger hvorfor vi ikke bare aflivede hende - hun er i andres øjne for gammel at ofre penge på :(

 

Nu ved jeg jo ikke hvad folk tænker, hvordan din hund ser ud eller om folk tænker det samme. Jeg kunne tænke at en aflivning ville spare hunden for små og store skavanker som måske / måske ikke kommer over de næste år, så det behøver jo ikke være et spørgsmål om hvorvidt man vil ofre penge på hunden. Men selvfølgelig hvis de siger det sådan er det jo ikke til at misforstå.

 

Jeg er ret ligeglad med hvad det koster, men vurderer på hvor sund/rask hunden er. Havde Mille fået livmoderbetændelse da hun var 10 år, var hun blevet aflivet. Bonnie er 10 år nu og ville formentlig blive opereret i samme situation, men det har ikke det mindste med penge at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvad folk tænker, hvordan din hund ser ud eller om folk tænker det samme. Jeg kunne tænke at en aflivning ville spare hunden for små og store skavanker som måske / måske ikke kommer over de næste år, så det behøver jo ikke være et spørgsmål om hvorvidt man vil ofre penge på hunden. Men selvfølgelig hvis de siger det sådan er det jo ikke til at misforstå.

 

Jeg er ret ligeglad med hvad det koster, men vurderer på hvor sund/rask hunden er. Havde Mille fået livmoderbetændelse da hun var 10 år, var hun blevet aflivet. Bonnie er 10 år nu og ville formentlig blive opereret i samme situation, men det har ikke det mindste med penge at gøre.

Men mange mennesker mener det rent faktisk med den der at "Det er jo billigere at købe en ny hund" - som eneste argument.

Sågar Ayo har jeg hørt for, hvorfor vi ikke afliver hende - pga hendes allergi. Altså hun får end ikke medicin - jeg kan holde hende symptomfri via kosten. Men selv dét synes folk er for besværligt, så de ville aflive og købe en ny hund i stedet :shock: så ja, jeg chokeres ikke så meget mere over folks tendenser til "køb og smid ud" når sygdom melder sig - og det være sig pga pengene eller blot besværligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig super.

I dag er hun så frisk at hun gerne vil hoppe op, gamle ged hun har vist glemt at man ikke hopper op.

 

Hendes sår er super flot og ligner bare en syning på fin barberet hud. Jeg er SÅ imponeret.

 

Hun har lagt ude i solen i flere etaper i dag og virkelig nydt det. Men hun bliver hurtig kold når hun er i skyggen, så kommer hun ind i varmen.

 

Det er dejligt at se hende så frisk ovenpå så stor en omgang. Dog giver det et jag i maven når folk spørger hvorfor vi ikke bare aflivede hende - hun er i andres øjne for gammel at ofre penge på :(

Det siger faktisk mere om dem end om dig :bighug:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg jo ikke hvad folk tænker, hvordan din hund ser ud eller om folk tænker det samme. Jeg kunne tænke at en aflivning ville spare hunden for små og store skavanker som måske / måske ikke kommer over de næste år, så det behøver jo ikke være et spørgsmål om hvorvidt man vil ofre penge på hunden. Men selvfølgelig hvis de siger det sådan er det jo ikke til at misforstå.

 

Jeg er ret ligeglad med hvad det koster, men vurderer på hvor sund/rask hunden er. Havde Mille fået livmoderbetændelse da hun var 10 år, var hun blevet aflivet. Bonnie er 10 år nu og ville formentlig blive opereret i samme situation, men det har ikke det mindste med penge at gøre.

vi er også helt enige om at det kommer meget an på hunden.

Var hun en hund der ikke var så frisk og hang hun lidt i bremsen, så var hun ikke blevet udsat for operation.

Men i og med at hun er SÅ frisk og holder sig afsindigt godt. Så var vi ikke i tvivl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan sgu ikke gennemskue det gamle kræ.

Hun vil jo ikke spise hendes tørkost - på trods af hun aldrig har fået andet.

Så hun har fået vådfoder og jeg har prøvet at blande lidt af hendes tørkost i - men hun sorterer det sirligt fra og spytter det ud (det er sgisme ikke normalt for en lab)

 

I dag foreslog hr mand så at vi prøvede at hælde lidt af hendes tørkost i vores green feeder og hun åd det imens halen logrede?!?!?!:hmm:

Så prøvede jeg at bløde lidt tørkost op i hendes skål og bød hende det.

Så vendte hun hovedet væk og ville ikke spise det:vuf:

 

Hvad pokker sker der lige?? det er jo nøjagtigt det samme foder og samme skål som hun får vådfoder i. Men er det i skålen så rører hun det ikke og hun går fra skålen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er virkelig super.

I dag er hun så frisk at hun gerne vil hoppe op, gamle ged hun har vist glemt at man ikke hopper op.

 

Hendes sår er super flot og ligner bare en syning på fin barberet hud. Jeg er SÅ imponeret.

 

Hun har lagt ude i solen i flere etaper i dag og virkelig nydt det. Men hun bliver hurtig kold når hun er i skyggen, så kommer hun ind i varmen.

 

Det er dejligt at se hende så frisk ovenpå så stor en omgang. Dog giver det et jag i maven når folk spørger hvorfor vi ikke bare aflivede hende - hun er i andres øjne for gammel at ofre penge på :(

 

Dejligt hun er så frisk:)

 

Du skal ikke tage dig af folk, der er nogen der er meget ufølsomme. jeg har aldrig forstået at folk gerne bruger 5000 på en ny vaskemaskine, selvom den gamle virkede fint, men ikke kan accepterer at nogen er så glade for deres hund at de faktisk gerne vil beholde den nogle år mere, hvis en lille operation kan klare det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej undskyls mig, men hvor f*nden løber i ind i den slags mennesker? Der er lige godt ALDRIG nogen der har talt sådan til mig, om mine hunde (eller katte/fisk/what ever..) :shock: bed dem dog klappe keje.

Jeg kan nævne:

-min gamle chef som ikke forstod jeg ville vente med at få lavet en tand pga dyrlægeregning "Du sætter forhåbentlig da ikke din hund over dine tænder!?" - øh JO!

-min svigerfar så sent som igår hvortil jeg siger at vi i det mindste ingen børn har sammen og heller ikke skal have, og siger til ham at hans egne tre unger nok har kostet mere end vores hunde, hvortil svaret lyder at man jo netop bare kan skyde hunden.

-min kollega der ville aflive Ayo pga hendes allergi

-min søsters veninde der foreslog at vi aflivede Sitto istedet for at få hendes steriliseret (3 år gammel)

 

Vi har aldrig på noget som helst tidspunkt brokket os over at vi bruger penge på hundene - aldrig! Og alligevel hører vi for det ala overstående :roll: men folk bliver også bedt om at klappe i. Jeg gider simpelthen ikke at høre på det. Jeg kunne forstå det hvis vi brokkede os over de penge vi bruger på hundene, men det gør vi aldrig!

 

Folk er også lige ved at falde bagover af grin over at jeg har fået aflivet en undulat og en steppelemming hos vagtdyrlægen og en hamster i almindelig åbningstid. Der grines virkelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nævne:

-min gamle chef som ikke forstod jeg ville vente med at få lavet en tand pga dyrlægeregning "Du sætter forhåbentlig da ikke din hund over dine tænder!?" - øh JO!

-min svigerfar så sent som igår hvortil jeg siger at vi i det mindste ingen børn har sammen og heller ikke skal have, og siger til ham at hans egne tre unger nok har kostet mere end vores hunde, hvortil svaret lyder at man jo netop bare kan skyde hunden.

-min kollega der ville aflive Ayo pga hendes allergi

-min søsters veninde der foreslog at vi aflivede Sitto istedet for at få hendes steriliseret (3 år gammel)

 

Vi har aldrig på noget som helst tidspunkt brokket os over at vi bruger penge på hundene - aldrig! Og alligevel hører vi for det ala overstående :roll: men folk bliver også bedt om at klappe i. Jeg gider simpelthen ikke at høre på det. Jeg kunne forstå det hvis vi brokkede os over de penge vi bruger på hundene, men det gør vi aldrig!

 

Folk er også lige ved at falde bagover af grin over at jeg har fået aflivet en undulat og en steppelemming hos vagtdyrlægen og en hamster i almindelig åbningstid. Der grines virkelig...

 

Ham chefen er da virkelig dum. End tand kan du jo faktisk til nød få erstattet. Din hund får du aldrig igen..

 

jeg synes også jeg har hørt det tit. Min egen mor sårede mig dybt ved at stille spørgsmål s tegn på den helt forkert e måde om det var nødvendigt at operere Sheila.

 

Og så er der alle de andre jeg mødte måske bare mens hun gik med dragt på tur. Når de hørte hvad hun havde fået lavet . Men der er selvfølgelig også mennesker der stadig har pli.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...