Hop til indhold

knurren - lige 2 spørgsmål


Dinah
 Share

Recommended Posts

Cleo har vi haft nu i snart 2 uger og det går rigtig fint. Dog er hun stadig en anelse utryg ved min mand, men det kommer jo nok.

 

Igår kom min svigermor forbi. Vi sad i stuen og hun kom ind til os. Cleo knurrede af hende og gemte sig hos mig. Knurrede jævnligt af hende, når hun fx rejste sig eller satte sig og ville bestemt IKKE over og sige HEJ. HUn var der i ca 10 minutter.

 

Jeg sagde noget lignende med: ej noget pjat med rolig tone og nusede hende hver gang.

Da mine forældre kom for 1. gang i weekenden stod jeg med hende på armen i døren, da de kom ind. Dér gjorde hun ingenting og var helt afslappet.

 

Har jeg gjort det rigtige med hensyn til velkomst af gæster?

Og hvad med taklingen at knurren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke nusse hunde, jeg ville bare sige hold da op med dit pjat eller noget som du gør, men ikke røre hunden.

Der kunne være en risiko for at hunden opfattede det som ros for at opførselen.

Jeg tror det forsvinder helt af sig selv når hunden bliver mere tryg, bare lad den slev opsøge dine gæster hvis den vil og lad den ellers passe sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo har vi haft nu i snart 2 uger og det går rigtig fint. Dog er hun stadig en anelse utryg ved min mand, men det kommer jo nok.

 

Igår kom min svigermor forbi. Vi sad i stuen og hun kom ind til os. Cleo knurrede af hende og gemte sig hos mig. Knurrede jævnligt af hende, når hun fx rejste sig eller satte sig og ville bestemt IKKE over og sige HEJ. HUn var der i ca 10 minutter.

 

Jeg sagde noget lignende med: ej noget pjat med rolig tone og nusede hende hver gang.

Da mine forældre kom for 1. gang i weekenden stod jeg med hende på armen i døren, da de kom ind. Dér gjorde hun ingenting og var helt afslappet.

 

Har jeg gjort det rigtige med hensyn til velkomst af gæster?

Og hvad med taklingen at knurren?

 

Knurren er en måde at udtrykke utryghed på og skal ikke have opmærksomhed.

 

Jeg vil foreslå, at dine gæster kommer ind og får sat sig i ro før Cleo introduceres for dem,

Dermed undgør du "dørsyndromet", ja det kaldes det faktisk, disse uhensigtsmæssige adfærd hunde viser ved modtagelsen af gæster, og du har langt mere kontrol på situationen.

 

Hent Cleo ind til de siddende gæster og bed dem om at ignorere hende totalt.

Giv hende evt. en lækker tyggeting at beskæftige sig med, så hun ikke er optaget af gæsterne.

 

Det er vigtigt at gæsterne ikke kikker på Cleo da deres stirren opfattes som en udfordring eller trussel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Knurren er en måde at udtrykke utryghed på og skal ikke have opmærksomhed.

 

Jeg vil foreslå, at dine gæster kommer ind og får sat sig i ro før Cleo introduceres for dem,

Dermed undgør du "dørsyndromet", ja det kaldes det faktisk, disse uhensigtsmæssige adfærd hunde viser ved modtagelsen af gæster, og du har langt mere kontrol på situationen.

 

Hent Cleo ind til de siddende gæster og bed dem om at ignorere hende totalt.

Giv hende evt. en lækker tyggeting at beskæftige sig med, så hun ikke er optaget af gæsterne.

 

Det er vigtigt at gæsterne ikke kikker på Cleo da deres stirren opfattes som en udfordring eller trussel.

 

God idé:5up: Det må jeg prøve næste gang :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...