Hop til indhold

Ny side for hundetræf


Kamilla_korn
 Share

Recommended Posts

Og så lykkedes det lige hf at skræmme endnu en eller to nye brugere væk. ..

 

Bare fordi vedkommende ikke lige skriver det helt korrekte på den helt rigtige måde. Suk, hvor er rummeligheden?

 

Hvis ens hund ikke ville trives med at mødes på den måde ts lægger op til, så kan man jo bare lade være at deltage. Der findes faktisk mange hunde I dk der kan. Ja der var endda en gang her på hf hvor folk kunne samles til fallesture bade med ig uden snor.

 

Jeg har da for eksempel deltaget I en hundeskov til hf træf med 10 hunde...uden ballade. Eller nåh nej det var jo dengang nogle af os var på jubii debatten.

 

Og jeg deltog endda med en hund med flere overfald i bagagen, men hun havde det sgu skide skægt.

 

At hun så idag ikke kan skyldes så nok mere at jeg ikke havde mulighed for at holde det ved lige i en lang periode, samt endnu et overfald.

 

Det der faktisk flere i tråden der har forsøgt, (inkl mig selv), uden held! Der vælges tilsyneladende kun at bruge krudt på at være negativ stemt over for at nogen ikke synes jeres tiltag er det mest fantastiske!

 

På side 1 er der brugere der helt i starten på en PÆN måde fortæller hvorfor de er af den holdning, da du pænt spørger hvorfor man mener sådan, men allerede her er det jo et problem at man ikke er for jeres tiltag!

Så hvad er det du ønsker? - At alle skal være for jeres tiltag?

 

(Se bort fra alle de senere komne indlæg), kig på de første indlæg som du jo allerede fra start bliver støt over......

 

Igen, så referere jeg ikke til dem som som faktisk har holdt deres gode tone, men bare været uenige! Men den anden halvdel..

Men jeg har læst de første indlæg igennem flere gange, og jeg kommer bare ind på mit syn, dog skriver jeg, som alle de andre også har gjort lidt for meget, at "sådan er det bare", det skulle jeg selvfølgelig ikke have gjort! :-)

 

Jeg er ikke en som bliver ved med at køre i det, hvis jeg ved at andre har ret! Jeg er god til at indrømme mine fejl!

Men jeg kan ikke se mine fejl i mit anden indlæg, ud over at jeg skriver som om jeg har ret, i stedet for at give plads til andre meninger :-)

 

Jeg kan også sagtens se at mange af jer er skide nervøse for hunde skove med de oplevelser I har haft!

Men jeg har aldrig oplevet en useriøs ejer, som I beskriver dem?

Igen, er jeg nok bare super heldig!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Igen, så referere jeg ikke til dem som som faktisk har holdt deres gode tone, men bare været uenige! Men den anden halvdel..

Men jeg har læst de første indlæg igennem flere gange, og jeg kommer bare ind på mit syn, dog skriver jeg, som alle de andre også har gjort lidt for meget, at "sådan er det bare", det skulle jeg selvfølgelig ikke have gjort! :-)

 

Jeg er ikke en som bliver ved med at køre i det, hvis jeg ved at andre har ret! Jeg er god til at indrømme mine fejl!

Men jeg kan ikke se mine fejl i mit anden indlæg, ud over at jeg skriver som om jeg har ret, i stedet for at give plads til andre meninger :-)

 

Jeg kan også sagtens se at mange af jer er skide nervøse for hunde skove med de oplevelser I har haft!

Men jeg har aldrig oplevet en useriøs ejer, som I beskriver dem?

Igen, er jeg nok bare super heldig!!!

 

Jeg (min hund) har heller aldrig haft dårlige oplevelser. Eller altså, der har været nogle typer af og til, men så gik vi simpelthen.

 

Men jeg har været vidne til en rigtig grim episode, udløst af 2 virkelig dumme hundeejere, som mente at hundene bare skulle finde ud af det. En dobertæve og en cairnhan. Terrieren blev ved og ved med at gå efter doberen, og ejerne mente nu nok at tæven nok skulle sige fra. Hun forsøgte alt muligt, og da intet virkede, endte det med at doberen åd terrieren. Hun bed sig fast i ham og ruskede og ruskede. Hunden skreg, ejeren skreg og alt var kaos. 3 voksne mænd slog på doberen (ikke en særlig fornuftig strategi) og endelig slap hun. Min veninde stod et stykke væk, og havde fået besked på at holde min hund. Jeg nåede derhen netop som doberen slap og flygtede i panik. Terrieren blev skovlet op og kørt til dyrlæge, hvor den blev syet med 25 sting.

 

Da doberen endelig blev fanget, var den skræmt fra vid og sans. Vi mødte den en uges tid senere til en tur i snor, og hun virkede til at være faldet fint ned. Hun bed jo ikke fordi hun var agressiv, men fordi hun igen og igen blev presset. Og fordi ingen mennesker greb ind. Ingen havde forestillet sig at en tæve i den grad ville pelse en lille hanhund, og derfor lod ejerne dem om selv at rede trådene ud.

 

Doberejeren blev i øvrigt politianmeldt, og fik en bøde på (vist nok) 1.500 kr. Terrierens ejer krævede doberen aflivet, og det nægtede politiet med henvisning til at det var sket i en hundeskov og at hundene ikke var under kontrol. Det var baseret på vidnernes oplysninger. Episoden skete for vel 2 år siden, og altså mens hundeloven var helt tosset!

 

Sådanne historier hører heldigvis til sjældenhederne, men de sker altså.

 

 

Så Kamilla, det er min begrundelse for at alt stritter når nogen siger "det skal de bare finde ud af". Dét og så fordi min schæfertæve sagtens kunne finde på at pelse en ung labhan der ikke fatter når hun siger skrid. Bella har aldrig været i et slagsmål eller det der ligner, men hendes tålmodighed med lab og goldenhanner (ved ikke hvorfor de er ekstra tykhovede) der har bodyslammet hende 4 gange og ikke fatter et "skrid" er ikke særlig stor. Og det er dér jeg forventer at ejeren har grebet ind for længst. Så MIN hund ikke skal tvinges til at bide nogen.

 

En helt anden historie var dengang en hundeejer mente at det bestemt måtte være den store schæfer der havde lavet hul i hendes hund. Det var en unghund der havde fået hakket en tand gennem nakkeskindet, og det var nok i øvrigt sket under leg. Uheldigvis for damen, havde Bella ikke været i nærheden af hendes hund. Men selvfølgelig skulle schæferen have skylden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske utrolig dårligt formuleret af mig, når så mange mennesker har sådanne historier i baghovedet...

Men det vidste jeg jo ikke, da jeg skrev det, desværre!

 

Ubehagelig oplevelser ..... Men jeg forstår ikke at der findes SÅ mange mennesker som bare ikke tager hensyn? Det lyder sindssygt!

 

I dag i Hillerød gik vi tur med masser af mennesker. Der var en masse i snor, og nogle uden...

Det gik let som ingenting! Også da hundene skulle drikke vand, og da der var mad på spil ..

Og respekt for de to små chihuahauer som gik hen til min venindes labrador :-)

Fået et helt andet syn på den race nu!

 

God og utrolig positiv tur, selvom en masse hunde var omkring hinanden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har faktisk oplevet at der er meget mere styr på hundene i fritløbsområder der ikke er hegnet, og hvis de ligger op til stærkt trafikerede veje.. :hmm:

 

Jep, det er også min generelle opfattelse, der er også noget mere respekt for andre (jeg vil ikke hilse og har taget min hund i snor) på ikke indhegnet fritløbsområder :)

Holdningen i dem jeg ellers har været i (de lukket, dem er der flest af her) - jamen du er i en hundeskov = legeplads, helst en store pærrevælling!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang vi brugte hundeskove blev vi også tit mødt af hunde uden ejere - de stod i den anden ende af skoven og snakkede og anede overhovedet ikke hvad deres hunde lavede eller hvor de var :roll:

 

Det er præcis det jeg hører om hundeskovene her, men vi er jo heldige at have en masse andet flot natur tæt på, især diget hvor vi stort set er alene altid, lige bortset fra jul, påske og efter stormvejr :mrgreen: - og oginokkerne har jo rigeligt i hinanden :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske utrolig dårligt formuleret af mig, når så mange mennesker har sådanne historier i baghovedet...

Men det vidste jeg jo ikke, da jeg skrev det, desværre!

 

Ubehagelig oplevelser ..... Men jeg forstår ikke at der findes SÅ mange mennesker som bare ikke tager hensyn? Det lyder sindssygt!

 

I dag i Hillerød gik vi tur med masser af mennesker. Der var en masse i snor, og nogle uden...

Det gik let som ingenting! Også da hundene skulle drikke vand, og da der var mad på spil ..

Og respekt for de to små chihuahauer som gik hen til min venindes labrador :-)

Fået et helt andet syn på den race nu!

 

God og utrolig positiv tur, selvom en masse hunde var omkring hinanden..

 

Som Agnete skrev, så kan der være en sammenhæng mellem dumme og hensynsløse hundeejere, og indhegnede hundeskove. På friløbsområder (uindhegnede) er der en tendens til at ejerne har større kontrol, og at hundene er vant til at passere og hilse på mange hunde, evt. gå eller lege med et par stykker. I indhegninger bliver den nytilkomne hund læsset ind blandt en kæmpe hundeflok, hvor ingen har styr på en skid.

 

Så hvis i holder jeg fra indhegninger, forøger i nok chancerne for endnu flere gode møder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Agnete skrev, så kan der være en sammenhæng mellem dumme og hensynsløse hundeejere, og indhegnede hundeskove. På friløbsområder (uindhegnede) er der en tendens til at ejerne har større kontrol, og at hundene er vant til at passere og hilse på mange hunde, evt. gå eller lege med et par stykker. I indhegninger bliver den nytilkomne hund læsset ind blandt en kæmpe hundeflok, hvor ingen har styr på en skid.

 

Så hvis i holder jeg fra indhegninger, forøger i nok chancerne for endnu flere gode møder:-)

Den eneste hundeskov jeg faktisk ikke har oplevet noget i af mærkelige hundemøder, er den jyske skovhave i Rold. Men det tror jeg har lig så meget at gøre med at der også kommer mange der ikke har hund med, da det også er en park med landets største samling af træarter fra hele verden. Og en god portion held..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, så referere jeg ikke til dem som som faktisk har holdt deres gode tone, men bare været uenige! Men den anden halvdel..

Men jeg har læst de første indlæg igennem flere gange, og jeg kommer bare ind på mit syn, dog skriver jeg, som alle de andre også har gjort lidt for meget, at "sådan er det bare", det skulle jeg selvfølgelig ikke have gjort! :-)

 

Jeg er ikke en som bliver ved med at køre i det, hvis jeg ved at andre har ret! Jeg er god til at indrømme mine fejl!

Men jeg kan ikke se mine fejl i mit anden indlæg, ud over at jeg skriver som om jeg har ret, i stedet for at give plads til andre meninger :-)

 

Jeg kan også sagtens se at mange af jer er skide nervøse for hunde skove med de oplevelser I har haft!

Men jeg har aldrig oplevet en useriøs ejer, som I beskriver dem?

Igen, er jeg nok bare super heldig!!!

 

Hov havde ikke set din besvarelse :)

 

Det er nok, lidt den i dit andet indlæg at "sådan er det bare" og "jeg har ret" som du selv skriver der får folk op i det røde felt, for det bliver "lidt bedrevidene, og jeres oplevelser erfaring tæller ikke/er forkert" - og jeg skal blankt indrømme jeg er en af de første der flyver i det røde felt over at blive mødt af sådanne kommentar! :)

 

Igen, så referere jeg ikke til dem som som faktisk har holdt deres gode tone, men bare været uenige! Men den anden halvdel..

jeg havde nok ikke været en skid bedre selv!

Men hvis man nu havde ignoreret de kommentar og dem som ikke havde holdt deres gode tone, eller ikke selv havde svaret provokerende tilbage (som sagt jeg er nok ikke en disse bedre selv), men istedet havde brugt krudt på dem der faktisk havde svaret dig pænt, spurgt dig pænt om bla, bla, bla, så havde tråden nok taget en anden drejning, og vi havde tidligere fået afklaret hvad du reelt mente :)

 

men der skal to til en slogskamp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ny-tilkommere fortjener en vis tolerance herindefra. Altså at selv om en ny HF skribent udtrykker sig lidt skråsikkert og bedrevidende, svarer man pænt og spørgende tilbage i første omgang - og et stykke henad vejen. Det lidt som med gæstebud - almindelig gæstfrihed indebærer, at værten er ret tolerant. Når man så bliver lidt mere huskendt er der selvfølgelig også visse regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov havde ikke set din besvarelse :)

 

Det er nok, lidt den i dit andet indlæg at "sådan er det bare" og "jeg har ret" som du selv skriver der får folk op i det røde felt, for det bliver "lidt bedrevidene, og jeres oplevelser erfaring tæller ikke/er forkert" - og jeg skal blankt indrømme jeg er en af de første der flyver i det røde felt over at blive mødt af sådanne kommentar! :)

 

 

jeg havde nok ikke været en skid bedre selv!

Men hvis man nu havde ignoreret de kommentar og dem som ikke havde holdt deres gode tone, eller ikke selv havde svaret provokerende tilbage (som sagt jeg er nok ikke en disse bedre selv), men istedet havde brugt krudt på dem der faktisk havde svaret dig pænt, spurgt dig pænt om bla, bla, bla, så havde tråden nok taget en anden drejning, og vi havde tidligere fået afklaret hvad du reelt mente :)

 

men der skal to til en slogskamp :mrgreen:

 

Ja, er helt enig!! :-D

Men det har jeg sådan set bare lært af til næste gang! (Håber jeg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...