Hop til indhold

Ny side for hundetræf


Kamilla_korn
 Share

Recommended Posts

Ej, jeg kan ikke lade være med at svare trods jeg synes I er dybt åndssvage.. (sorry, min udtalelse, men prøv lige at læs hvordan I skriver til et fremmed menneske)

Vi er i virkeligheden utrolig enige, men fordi I læser hvad jeg har skrevet på en helt forkert måde og bare bygger jeres egen forståelse af det, så bliver vi dybt uenige. Det synes jeg er dybt respektløst?

Stop med at tro at jeg er præcis som de hundeejere og hunde I møder i skoven?

Jeg er så chokeret over at I er så uhøflige at tolke jeres vej ind til andres erfaringer og mene at de er fuldkommen forkerte? Igen, I kender mig ikke, og vi sidder ikke og taler sammen foran hinanden, vi skriver til hinanden, og det mistolkes let. Men dog har jeg aldrig oplevet at blive misfortolket så ubehagelig forkert af nogle helt fremmede folk? Og så er der dem af jer som stiller det samme spørgsmål og mener det er synd for min venindes dværgpuddel at min hund legede med den? Den dværgpuddel turde her den anden dag at løbe hen imod en helt gruppe af både stor Shnauzer, dalmatiner, engelsk cocker spaniel, labrador etc.

 

Er I søde at lade være, og gøre andre og jer selv den tjeneste at lade være med at misfortolke andre, før I ved med sikkerhed hvad de mener? Og er I søde at lade dette indlæg være? Fordi jeg sidder og er dybt chokeret og utrolig indebrændt over at få at vide at jeg ødelægger alles dag med min hund?

 

Gider I ikke at være med i vores gruppe? Så hold jer væk. Længere er den ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ej, jeg kan ikke lade være med at svare trods jeg synes I er dybt åndssvage.. (sorry, min udtalelse, men prøv lige at læs hvordan I skriver til et fremmed menneske)

Vi er i virkeligheden utrolig enige, men fordi I læser hvad jeg har skrevet på en helt forkert måde og bare bygger jeres egen forståelse af det, så bliver vi dybt uenige. Det synes jeg er dybt respektløst?

Stop med at tro at jeg er præcis som de hundeejere og hunde I møder i skoven?

Jeg er så chokeret over at I er så uhøflige at tolke jeres vej ind til andres erfaringer og mene at de er fuldkommen forkerte? Igen, I kender mig ikke, og vi sidder ikke og taler sammen foran hinanden, vi skriver til hinanden, og det mistolkes let. Men dog har jeg aldrig oplevet at blive misfortolket så ubehagelig forkert af nogle helt fremmede folk? Og så er der dem af jer som stiller det samme spørgsmål og mener det er synd for min venindes dværgpuddel at min hund legede med den? Den dværgpuddel turde her den anden dag at løbe hen imod en helt gruppe af både stor Shnauzer, dalmatiner, engelsk cocker spaniel, labrador etc.

 

Er I søde at lade være, og gøre andre og jer selv den tjeneste at lade være med at misfortolke andre, før I ved med sikkerhed hvad de mener? Og er I søde at lade dette indlæg være? Fordi jeg sidder og er dybt chokeret og utrolig indebrændt over at få at vide at jeg ødelægger alles dag med min hund?

 

Gider I ikke at være med i vores gruppe? Så hold jer væk. Længere er den ikke?

jeg tror da godtnok du tager prisen selv over "hvordan man skriver til fremmede" det giver ikke ligefrem et godt indtryk at kalde folk der ikke er enige i dine holdninger for "dybt åndssvage" tak for kaffe du;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan ikke lade være med at svare trods jeg synes I er dybt åndssvage.. (sorry, min udtalelse, men prøv lige at læs hvordan I skriver til et fremmed menneske)

Vi er i virkeligheden utrolig enige, men fordi I læser hvad jeg har skrevet på en helt forkert måde og bare bygger jeres egen forståelse af det, så bliver vi dybt uenige. Det synes jeg er dybt respektløst?

Stop med at tro at jeg er præcis som de hundeejere og hunde I møder i skoven?

Jeg er så chokeret over at I er så uhøflige at tolke jeres vej ind til andres erfaringer og mene at de er fuldkommen forkerte? Igen, I kender mig ikke, og vi sidder ikke og taler sammen foran hinanden, vi skriver til hinanden, og det mistolkes let. Men dog har jeg aldrig oplevet at blive misfortolket så ubehagelig forkert af nogle helt fremmede folk? Og så er der dem af jer som stiller det samme spørgsmål og mener det er synd for min venindes dværgpuddel at min hund legede med den? Den dværgpuddel turde her den anden dag at løbe hen imod en helt gruppe af både stor Shnauzer, dalmatiner, engelsk cocker spaniel, labrador etc.

 

Er I søde at lade være, og gøre andre og jer selv den tjeneste at lade være med at misfortolke andre, før I ved med sikkerhed hvad de mener? Og er I søde at lade dette indlæg være? Fordi jeg sidder og er dybt chokeret og utrolig indebrændt over at få at vide at jeg ødelægger alles dag med min hund?

 

Gider I ikke at være med i vores gruppe? Så hold jer væk. Længere er den ikke?

 

Det er et generelt "problem" herinde. Vi er besværet af en pokkers masse erfarne og dygtige hundefolk, som faktisk siger deres ærlige mening (og jeg er egentlig ikke et sekund i tvivl om at alle ville sige det samme til dig face to face). Jeg tror sådan set at det er en kombi af overfortolkning (herindefra) og din manglende klarhed i det du skriver. For ja, vi nøder ret meget, og er enormt detaljeorienterede.

 

Men du kan jo også tænke lidt i om der kan være nogle pointer i det der bliver skrevet?

 

Jeg er en af dem der har en hund der aldrig har haft en dårlig oplevelse med andre hunde, heller ikke i hundeskoven. Men jeg har også en hund der har et fantastisk sprog, og som er super til at læse andre. Desværre har jeg været vidne til flere rigtig grimme episoder i hundeskoven. Det er nu ikke derfor jeg ikke kommer der mere, men min hund er vokset fra at synes det er en rar oplevelse - hun trives bedre med en kendt gruppe.

 

Og ja, du har fået lidt hug. Nok mest for "hundene skal nok selv finde ud af det" og "små hunde tager ikke skade af at blive tromlet". Men det er altså et emne med mange holdninger og følelser. Vil man slippe helt for kommentarer, skal man i stedet lave en annonce (som er gratis, i øvrigt).

 

Havde du nu formuleret det hele anderledes, i stil med at i søgte et par hunde mere, som på jævnlig basis kunne tænke sig at komme ud og gå, og med tiden lege frit, med jeres hunde, havde debatten nok set helt anderledes ud.

 

Men som man råber i skoven, får man svar. Og det er ikke det mest kloge at råbe "idiot!" efter dem der har skrevet i tråden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror da godtnok du tager prisen selv over "hvordan man skriver til fremmede" det giver ikke ligefrem et godt indtryk at kalde folk der ikke er enige i dine holdninger for "dybt åndssvage" tak for kaffe du;)

 

Prøv at se hvordan folk skriver til mig og læs HELE indlægget, så tror jeg ikke der er noget tak for kaffe her

Jeg skriver jeg synes I er åndssvage, OG undskylder for det stadig. Man kan sagtens skrive til hinanden uden at bruge sådan en tone som har været HELE vejen igennem dette oplæg. Det her indlæg er ikke andet end mudderkast, og selvom jeg ikke selv har haft en sober tone hele vejen igennem, grundet de meget voldsomme kommentarer jeg har fået, så har jeg skam virkelig prøvet at holde mig skarpt i skindet, for nogle af de utrolig grove kommentarer man får.

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man på et forum hvor man skal vejlede, råde og hjælpe hinanden - og diskutere, kan direkte skrive til en anden person "læs noget mere om det, du har ikke styr på det".

Dét er hvad jeg kalder åndssvagt, fordi det er totalt uacceptabel kommentar til en helt fremmed person. Og det er kæmpe mangel på respekt? Hvis I mener jeg har en totalt forkert opfattelse mht til at have hund, så forklar mig det på en måde hvor du ikke bare smider en bombe i hovedet på en anden. Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre unghunden er ekstrem voldsom og den ældre hund svækket, ser jeg intet problem i at ældrehunden sættes i en situation, hvor den skal opdrage unghunden. Mine hunde har aldrig set det som et problem at sige fra overfor for anmassende unghunde, faktisk virker det som om de synes det var lidt fedt lige at vise hvad de mente og bagefter har de så unghunden på slæb, nu med korrket opførsel.

De unge hunde kan ikke lære at begå sig, hvis de ikke møder fremmede ældre hunde, som lærer dem takt og tone

Jeg er egentlig enig og min tæve - godt nok ikke ældre, men en voksen dame på knap 7, tager efterhånden heller ikke skade af at sige fra eller sætte nogen på plads, så det får hun lov til at gøre efter behov. Kigger vi bare 2-3 år tilbage, ville hun ikke magte samme opgave.

 

Min unge hanhund hviler derimod ikke helt lige så meget i det der med andre hunde, baseret på et par uheldige oplevelser (hvor fremmede hunde blandt andet er faret hen i hovedet på ham "bare for at hilse"). Han har et fint hundesprog og navigerer glimrende i både kendte og ukendte sociale sammenhænge, men at sige fra/sætte på plads har han ikke helt nok power til og derfor sætter jeg ham nødigt i situationer hvor det kan blive nødvendigt, fordi de ville være mere end han magter.

 

Hvis man lader sin unghunde rende hen til alle og enhver ved man bare ikke om man render ind i en hund hvor det ikke gør noget, eller hen til en som er bange/har ondt eller what ever, og er det fair overfor de hunde?

 

Man kan godt høre på dig trådstarter at du er førstegangshundeejer, for du KAN ikke se problemet i at din hund bare lige siger hej. Du bliver nok klogere en dag - eller det håber jeg egentlig ikke du gør - for det er frygteligt at stå med en hund der er så bange for andre hunde, at selv det der "lille hej og så videre" er så angstprovokerende at den totalt blokerer, med den konsekvens at der ikke sker en læring i situationen (ala der skete ikke noget), for denne overdøves af panik.

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Medmindre unghunden er ekstrem voldsom og den ældre hund svækket, ser jeg intet problem i at ældrehunden sættes i en situation, hvor den skal opdrage unghunden. Mine hunde har aldrig set det som et problem at sige fra overfor for anmassende unghunde, faktisk virker det som om de synes det var lidt fedt lige at vise hvad de mente og bagefter har de så unghunden på slæb, nu med korrket opførsel.

De unge hunde kan ikke lære at begå sig, hvis de ikke møder fremmede ældre hunde, som lærer dem takt og tone

 

Jeg kan sagtens følge dig, og synes ikke situationen er helt den samme. Jeg har oplevet det bliver en selvfølge, og det mener jeg ikke det er. Hvis fx Luca i sine gode dage, skulle sætte unghunde på plads, havde hun nok af gøre her i området. Selvfølgen kommer når unghunden får lov til at fræse lige på ryggen af hende, og hun siger fra et par gange, og ejeren grinede ser på og siger, han har godt af blive sat på plads. Helt sikkert, men i sidste ende er det min hund der bliver godt og grundig træt af det, og måske bliver lige for sur. Som så meget andet, er det en balance gang. Jeg opgav, da Luca endte med at være på dupperne inden vi overhovedet kom ind i hundeskoven.

 

(Jeg skriver kun udfra mine egne erfaringer, så ingen generalisering)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår virkelig ikke hvordan man på et forum hvor man skal vejlede, råde og hjælpe hinanden - og diskutere, kan direkte skrive til en anden person "læs noget mere om det, du har ikke styr på det".

Dét er hvad jeg kalder åndssvagt, fordi det er totalt uacceptabel kommentar til en helt fremmed person. Og det er kæmpe mangel på respekt? Hvis I mener jeg har en totalt forkert opfattelse mht til at have hund, så forklar mig det på en måde hvor du ikke bare smider en bombe i hovedet på en anden. Tak

 

Det er vist mig du henviser til. Men det var ikke heeeeelt hvad jeg skrev, apropos at mistolke:

 

 

TS, kig tilbage på denne tråd når du har fået din hundeinstruktøruddannelse, så kan du nok selv se hvor forkert din tankegang er. I mellemtiden kan du læse lidt om flokdannelse, flokmentalitet, hundesprog og reaktioner for usikre hunde. Enjoy:-)

 

Og videre:

 

Det var faktisk ikke ment belærende, men jeg tror helt oprigtigt at TS vil kunne se mange ting anderledes efter lidt teori om hunde og deres sociale omgang med andre. Som jeg tidligere har nævnt, bliver "hunde er flokdyr" ofte brugt som argument, men det holder altså ikke.

 

Jeg så at man i Berlin har indført et hundeførerbevis, som man skal have erhvervet for at lade sin hund gå uden snor (forudsat at den er fredelig). Der bliver man undervist i teorien bag hunde i flok, kropssprog m.v. Og det er der rigtig mange mennesker der kunne have gavn af herhjemme. Se bare alle de kampagner man forsøger sig med for at få hundeejere til at vise hensyn.

 

Men der er også mange ting jeg synes er åndssvage. Heldigvis lærer jeg også nyt, og er åben for at lære. Det mest åndssvage er faktisk når man mener at der kun er én rigtig holdning, og at det er ens egen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men hvad bilder folk sig ind i det her forum?

Og hvem kalder sig professionelle?

At tage sin hund op når man møder en anden hund - jamen det er da lige vejen til en nervøs og agressiv hund, så held og lykke med det.

Nu tror jeg, at Kamilla har fået nok af jeres brokkeri og nedladende ord, så jeg tror bare i at stopper nu :)

Hunde er hunde, ikke børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men hvad bilder folk sig ind i det her forum?

Og hvem kalder sig professionelle?

At tage sin hund op når man møder en anden hund - jamen det er da lige vejen til en nervøs og agressiv hund, så held og lykke med det.

Nu tror jeg, at Kamilla har fået nok af jeres brokkeri og nedladende ord, så jeg tror bare i at stopper nu :)

Hunde er hunde, ikke børn.

Hold da op... At læse det her er PINLIGT.. Igen: tænk at i kalder jer professionelle.

 

Du skulle vel aldrig være søsteren?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skulle vel aldrig være en af de professionelle? :)

Men nej, den ære kan jeg ikke tage til mig.

 

Nej, jeg er ikke professionel inden for hunde. Pudsigt at TS nævner sin søster andetsteds, og at der også er en i startindlægget (og stifter af gruppen) som hedder Anna:hmm: Som tilfældigvis har en pudel (som TS's søster). Sikke et tilfælde:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, synes også at kammertonen skal findes.

Det er bare så latterligt at læse det her. Nogle gør sit på én måde og andre på deres, men helt ærligt - derfor kan man godt nok snakke pænt.

 

Helt ærligt AnnaM, jeg syntes faktisk der er talt rigtig pænt i denne tråd indtil der blev ytret at nogle var "åndssvage" ;)

det er et debatforum, hvor vi debatterer forskellige emner og et af dem blev så hundeleg og måden at organisere det på;) vi er langtfra enige og det finder jeg helt ok, men at kalde andre for grimme ting fordi de har en anden holdning er ikke ok;)

at mene at vejen til en nervøs hund er at tage den er fx en holdning;) jeg deler ikke holdningen, hos mig ville det at lade stå til og lade hunden blive trumlet af en lalleglad lab. være at svigte hunden og bane vejen for en angst og utryg hund;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg er ikke professionel inden for hunde. Pudsigt at TS nævner sin søster andetsteds, og at der også er en i startindlægget (og stifter af gruppen) som hedder Anna:hmm: Som tilfældigvis har en pudel (som TS's søster). Sikke et tilfælde:sjov:

 

 

Jeg er bestemt ikke søsteren. Hendes søster har ikke en puddel, det er mig, veninden, klassekammeraten :-P

Hendes søster er 32 g har 2 børn og en uddannelse inde for DDi (Dansk Dyreinstitut), uddannet inde for hundetræning og har været med til at starte virksomheden op.

Jeg kender hende personligt, men nej, er ikke Kamillas søster, bare en støttende veninde der er træt at af se på hvordan hun bliver pløkket ned med dumme kommentarer og nedladende ord :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bestemt ikke søsteren. Hendes søster har ikke en puddel, det er mig, veninden, klassekammeraten :-P

Hendes søster er 32 g har 2 børn og en uddannelse inde for DDi (Dansk Dyreinstitut), uddannet inde for hundetræning og har været med til at starte virksomheden op.

Jeg kender hende personligt, men nej, er ikke Kamillas søster, bare en støttende veninde der er træt at af se på hvordan hun bliver pløkket ned med dumme kommentarer og nedladende ord :stupid:

 

My bad med søster/veninde. Resten forstår jeg ikke hvor du vil hen med?

 

Fred være med det. Hvis man ikke kan begå sig på et forum uden at få allierede ind, skal man nok overveje om internettet er vejen frem.

 

Held og lykke med jeres gruppe. Jeg håber hundene bliver forskånet for dårlige oplevelser, og at I trods alt tager nogle af de gode råd med til den dag noget går galt.

 

Nu vil jeg tage ud og besøge en lille hund som er blevet kanøflet af en schæfer igår og se om min venlige og sprogstærke hund (igen) kan rette op på det:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, jeg kan ikke lade være med at svare trods jeg synes I er dybt åndssvage.. (sorry, min udtalelse, men prøv lige at læs hvordan I skriver til et fremmed menneske)

Vi er i virkeligheden utrolig enige, men fordi I læser hvad jeg har skrevet på en helt forkert måde og bare bygger jeres egen forståelse af det, så bliver vi dybt uenige. Det synes jeg er dybt respektløst?

Stop med at tro at jeg er præcis som de hundeejere og hunde I møder i skoven?

Jeg er så chokeret over at I er så uhøflige at tolke jeres vej ind til andres erfaringer og mene at de er fuldkommen forkerte? Igen, I kender mig ikke, og vi sidder ikke og taler sammen foran hinanden, vi skriver til hinanden, og det mistolkes let. Men dog har jeg aldrig oplevet at blive misfortolket så ubehagelig forkert af nogle helt fremmede folk? Og så er der dem af jer som stiller det samme spørgsmål og mener det er synd for min venindes dværgpuddel at min hund legede med den? Den dværgpuddel turde her den anden dag at løbe hen imod en helt gruppe af både stor Shnauzer, dalmatiner, engelsk cocker spaniel, labrador etc.

 

Er I søde at lade være, og gøre andre og jer selv den tjeneste at lade være med at misfortolke andre, før I ved med sikkerhed hvad de mener? Og er I søde at lade dette indlæg være? Fordi jeg sidder og er dybt chokeret og utrolig indebrændt over at få at vide at jeg ødelægger alles dag med min hund?

 

Gider I ikke at være med i vores gruppe? Så hold jer væk. Længere er den ikke?

 

Sorry, men synes du starter selv!

Nej måske tråden er kørt enorm meget op i en spids, men det er et ret ømtåligt emne, og desværre ses det alt for ofte at folk overhovedet ikke har styr på deres hunde, eller får læst situationen korrekt!

 

Der bliver pænt kommenteret at herinde nok ikke lige er det sted du finder folk der vil være med, du spørger så hvorfor og der kommer forklaringer derpå, og disse forklaringer god tager du ikke, og med dette indlæg synes jeg selv du starter debatten!

 

Du siger jo faktisk i dette inlæg at hundene selv skal finde ud af det, hvordan skal man ellers opfatte dit indlæg som at du er en af dem der er "træls" at møde i skoven, når du nu går ind for fri leg med hunde der bare selv skal finde ud af det!?

 

Flere herinde skriver at hunde sagtens kan have glæde af legekamerater, men at de ikke er for den måde som du er, og forsøger at forklare hvorfor de har den holdning! Det er fair du ikke er enig, men at kalde folk uvidne sorry så ligger man altså selv op til ballade :)

 

nu det ikke for at anklage dig for noget, man skal bare huske at hver gang vi peger finger af andre, så peger der 10 tilbage på os selv!

 

Jeg er dybt uenig.. Fordi hundene skal jo lære, ligeså vel som børn, at alle er forskellige? :-) At sige at man selv vil bestemme hvem ens hund skal møde, er nogenlunde det samme som at sige at man kun vil have sit barn i en børnehave med "hvide" børn som skal være præcis samme alder.. Dit barn vil aldrig lære børn med anden etnisk herkomst, eller børn som er lidt ældre, og du vil derfor heller ikke pakke "barnet" på til at kunne møde disse i sin fremtid når I nu engang er ude og gå tur og tilfældigvis møder en som jo er "anderledes" fra dit "barn".

 

Jeg er derved også dybt uenig når folk bryder ind i hundes lege fordi at en stor hund overtumler en lille hund. Hunde er ikke ligesom mennesker! De er dyr, og de skal nok finde ud af hvem de vil lege med og ikke lege med.

Det er jo fx også derfor at når en så hormonfyldt unghund som min labrador løber hen og forstyrrer en ældre hund, så gør den ældre, fordi den ikke kan følge med på det niveau som min hund er på. Det er jo hundens eneste måde at fortælle ham det på, men ikke ens betydning med at de ikke kan sammen...

 

Men ja, der er mange som ikke har så godt styr på deres hund, det er korrekt! Men så er det jo så herligt at man beder personen om at sætte sin hund i snor, i mens man selv kan gå løst med sin hund væk fra mængden, ikke??

 

Tusind tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld men hvad bilder folk sig ind i det her forum?

Og hvem kalder sig professionelle?

At tage sin hund op når man møder en anden hund - jamen det er da lige vejen til en nervøs og agressiv hund, så held og lykke med det.

Nu tror jeg, at Kamilla har fået nok af jeres brokkeri og nedladende ord, så jeg tror bare i at stopper nu :)

Hunde er hunde, ikke børn.

Ja men velkommen til Forum da...:vinken:

 

Men det vi bilder os ind herinde, er at vi er en masse med mange erfaringer (både gode og mindre gode) omkring hundeleg og møder. Det er både med velfungerende hunde og hunde med noget i bagagen der også skal tages hensyn til og rettes op på. Derfor er vi lidt obs på at vejlede og komme med vores erfaringer til netop dette emne. At det så blev til en mindre hensigtsmæssig debat er fordi at trådstarter beskriver nogle lidt uheldige omgange med hunde imellem, der kunne gøres både mere sikkert og hensynsfuldt for hundene. Og det virker som om hun ikke er åben for at gøre det på en mere hensigtsmæssig måde, eller jeg har opfattet det sådan..

 

At tage en hund op, gør ikke at den bliver aggressiv eller nervøs, det gør dårlige oplevelser derimod. Og ja jeg tager min hund op hvis der skulle blive behov for dette, og gør det også selvom der ikke er behov for det, for at min hund netop er vant til at blive hevet op i tide og utide. Har sågar set folk tager deres store hunde op, så de ikke blev flået istykker af andre hunde..

 

Og nej hunde er ikke børn, men vi er nogle stykker herinde der ser dem som vores børn (men vi er godt klar over at de ikke er menneskebørn)...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

[

Undskyld men hvad bilder folk sig ind i det her forum?

Og hvem kalder sig professionelle?

At tage sin hund op når man møder en anden hund - jamen det er da lige vejen til en nervøs og agressiv hund, så held og lykke med det.

Nu tror jeg, at Kamilla har fået nok af jeres brokkeri og nedladende ord, så jeg tror bare i at stopper nu :)

Hunde er hunde, ikke børn.

 

Jeg tror lige vi alle skal finde kammertonen, højst sandsynligt inkl mig selv!

Men at kommendere folk til at stoppe med at debatere i et debat forum, fordi man ikke er enig med det skrevne, og bliver sure over at folk deler erfaring?

 

At hunde ikke er børn er vi helt enige om, men hvis vi læser TSs indlæg som jeg har citeret herover, så starter TS selv med at drage paraleller til børn :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men velkommen til Forum da...:vinken:

 

Men det vi bilder os ind herinde, er at vi er en masse med mange erfaringer (både gode og mindre gode) omkring hundeleg og møder. Det er både med velfungerende hunde og hunde med noget i bagagen der også skal tages hensyn til og rettes op på. Derfor er vi lidt obs på at vejlede og komme med vores erfaringer til netop dette emne. At det så blev til en mindre hensigtsmæssig debat er fordi at trådstarter beskriver nogle lidt uheldige omgange med hunde imellem, der kunne gøres både mere sikkert og hensynsfuldt for hundene. Og det virker som om hun ikke er åben for at gøre det på en mere hensigtsmæssig måde, eller jeg har opfattet det sådan..

 

At tage en hund op, gør ikke at den bliver aggressiv eller nervøs, det gør dårlige oplevelser derimod. Og ja jeg tager min hund op hvis der skulle blive behov for dette, og gør det også selvom der ikke er behov for det, for at min hund netop er vant til at blive hevet op i tide og utide. Har sågar set folk tager deres store hunde op, så de ikke blev flået istykker af andre hunde..

 

Og nej hunde er ikke børn, men vi er nogle stykker herinde der ser dem som vores børn (men vi er godt klar over at de ikke er menneskebørn)...:blink:

 

Jeg synes ellers flere gange at jeg har skrevet at jeg synes det er synd for de oplevelser som er sket for folk? Og at jeg forstår mig i at slippe min hund løs på de rigtige tidspunkter (som kun er i hundeskove hvor hunde må være løse) og at man går væk fra andre hunde hvis der sker noget uheldigt?

At to hunde ikke kan sammen giver ikke en hund en psykisk skade for livet! Det har jeg selv erfaringer med :-)

Min gamle hanhund, som jeg også har skrevet, er næsten blevet bidt helt op i halsen af en hund som løb direkte imod ham da han blot var 12 uger.

Men fordi vi har sørget for stadigvæk at socialisere ham og gå med ham løs, så har han ALDRIG haft problemer med andre hunde?

 

Og jeg synes da ikke I har kommet med forslag til hvordan jeg kunne gøre det... I har dog skrevet at I har gået med nogle faste hunde!

Men jeg vil gerne klæde min hund på til at møde fremmede hunde?

At andre hunde så skal stå til regnskab for det, det har jeg aldrig oplevet som et problem :-)

 

Jeg er førstegangsejer mht selv at stå for en hund, men jeg var den som stod for træning og gå tur med begge hunde, også selvom jeg ikke var særlig gammel. :-)

 

Og jeg synes også det er helt i orden med jeres holdning, så længe I ikke fortæller mig at jeg ødelægger jeres dag, og tror at jeg er et menneske der nyder at se at min hund er voldsom mod andre hunde, og at jeg absolut er uviden og kunne lære langt mere!

Hunde skal også lære at de ikke altid skal hilse, og det lærer jeg min, når han er i snor! Men er han løs, må han altid hilse!

 

Min holdning, og I har jeres.

Link til indlæg
Del på andre sites

[

 

Jeg tror lige vi alle skal finde kammertonen, højst sandsynligt inkl mig selv!

Men at kommendere folk til at stoppe med at debatere i et debat forum, fordi man ikke er enig med det skrevne, og bliver sure over at folk deler erfaring?

 

At hunde ikke er børn er vi helt enige om, men hvis vi læser TSs indlæg som jeg har citeret herover, så starter TS selv med at drage paraleller til børn :)

 

Mener du at mudderkast er at dele erfaring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ellers flere gange at jeg har skrevet at jeg synes det er synd for de oplevelser som er sket for folk? Og at jeg forstår mig i at slippe min hund løs på de rigtige tidspunkter (som kun er i hundeskove hvor hunde må være løse) og at man går væk fra andre hunde hvis der sker noget uheldigt?

At to hunde ikke kan sammen giver ikke en hund en psykisk skade for livet! Det har jeg selv erfaringer med :-)

Min gamle hanhund, som jeg også har skrevet, er næsten blevet bidt helt op i halsen af en hund som løb direkte imod ham da han blot var 12 uger.

Men fordi vi har sørget for stadigvæk at socialisere ham og gå med ham løs, så har han ALDRIG haft problemer med andre hunde?

 

Og jeg synes da ikke I har kommet med forslag til hvordan jeg kunne gøre det... I har dog skrevet at I har gået med nogle faste hunde!

Men jeg vil gerne klæde min hund på til at møde fremmede hunde?

At andre hunde så skal stå til regnskab for det, det har jeg aldrig oplevet som et problem :-)

 

Jeg er førstegangsejer mht selv at stå for en hund, men jeg var den som stod for træning og gå tur med begge hunde, også selvom jeg ikke var særlig gammel. :-)

 

Og jeg synes også det er helt i orden med jeres holdning, så længe I ikke fortæller mig at jeg ødelægger jeres dag, og tror at jeg er et menneske der nyder at se at min hund er voldsom mod andre hunde??

Hunde skal også lære at de ikke altid skal hilse, og det lærer jeg min, når han er i snor! Men er han løs, må han altid hilse!

 

Min holdning, og I har jeres.

 

Godt sobert indlæg!! :)

 

at hunde ikke er skadet for livet grundt en eller to uheldige oplevelser er for alle hunde ikke korrekt.

I mit første indlæg er jeg inde på noget med avl, jeg er af den holdning at hvis vi har med psygisk sund avl at gøre så kan de hunde tåle en masse tæv uden det får nogen konsekvenser.

desværre findes der enromt meget dårlig avl derude, og der er bare hunde der ikke kan tåle en uheldig oplevlse, eller generelt bare ligger i generne ikke at kunne med andre hunde! (Det er en ikke dokumentere teori, men min opfattelse efter at have snakket med andre hundekyndige personer der har set og oplevet).

 

Hvis disse folk (der har hunde der ikke kan med andre) så bare kunne holde deres kræ i snore, og andre acceptere ikke at lade deres kræ løbe hen oven i hovedet på dem, no harm done! Virkeligheden er desværre bare anderledes!

(Gæt hvor hundeloven stammer fra)

 

Du siger når din hund er løs må han altid hilse, men hvordan kan du så acceptere at hvis modparten ikke ønsker at hilsen?

I hundeskoven er der jo faktisk regler for at man skal have sin hund under kontrol, og hvis alle spurgte pænt og tog hensyn vil der ikke være de problemer i hundeskovene som der er mange steder idag.

 

Jeg personligt vil næste gang ikke lade min hvalp hilse på hvilken som helst hund, alle hunde er til en start fremmede hunde for den, så jeg vil finde en håndfuld gode hunde, af dem jeg kender som har et godt hundesprog som min hund kan hilse på, i et kontrolleret miljø, en eller to af gangen. Og hvad endnu vigtigere for mig i socialiseringen af kommende hvalp er at lærer at ignorer andre hunde, som f.eks på gåtur når man går forbi ande hunde, på træningspladsen osv - det er for mig en endnu vigtigere kunnen i omgang med andre!

 

Jeg tror ikke på det er mængden af fremmede hunde den skal møde, der giver en god socialiseret hund, jeg tror på det handler om avl og gode oplevelser!

Link til indlæg
Del på andre sites

rigtig mange glemmer at lære hundene at omgåes hinanden uden det behøver at være leg mv.

Det er det jeg blandt andet bruger træningspladsen til! At lære at begå sig blandt rigtig mange hunde, nogen der leger med bold, nogen der piver osv!

 

Men du må da gerne stille hund til at agere legepartner for min, det kan være du får et andet syn på at fremmede hunde bare skal mødes i en stor flok og finde ud af det :)

 

og han er om nogen en hund der som hvalp blev slæbt med ud og møde alverdens mange forskellige racer, fordi han bare skulle socialiseres! Måske det havde været bedre at have valgt nogen få hunde man kendte istedet og sørget for kun positive møder!

Hvis du ved at din hund ikke vil opføre sig pænt så syntes jeg det vil være dumt at sætte dem sammen.

Min hund er vist også for gammel til at lege med andre hunde. Han elsker at lege med mig og han vil meget gerne hilse på alle hunde vi møder. Mysse var jo 3 år da jeg fik ham og dengang var det også sjældent vi mødte en hund han rigtig gad lege med. Hvis en hund ligger op til leg bliver han ofte lidt usikker, jeg tror det skyldes at han ikke rigtig har fået mulighed for at lege med andre hunde før jeg fik ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...