Hop til indhold

TV 2's Basta jagter hundehandlere


ridiger
 Share

Recommended Posts

Øv, jeg fik desværre heller ikke set det :megaked: Men til det du siger: jamen det er jeg teoretisk set 110% enig i, der bare lige den forbandede faktor, at folk nogle gange er for godtroende, fordi de ikke er klar over der er grund til at være på vagt. Der er vitteligt mennesker der stadig, her i 2008, ikke aner noget om hundehandlere, ulovlig import, fusk og svindel i hundeverdenen. Tror typisk det er mennesker, der aldrig har haft hund, eller måske en gang for maaaaange år siden. De begynder så at snakke om at få en hund (kender intet til hundeverdenen), køber f.eks. DBA, slår op, finder en annonce, ringer og snakker med "den flinke dame" i den anden ende af røret... og så henter de hunden. Stamtavle? Hvad skal de med det? Er det ikke bare sådan noget fint og dyrt noget? Prisforskelle vil også let kunne forklares med at "man er heldig" og "gør et kup, for nogle af de andre af samme slags var altså meget dyrere."

 

Hvis man ikke har et sæt alarmklokker installeret, kan man heller få dem til at ringe, så at sige. Altså, hvis man virkelig er totalt blank på området, tor jeg den barske virkelighed i den grad kan komme bag på en :cry:

 

Jeg tror den eneste vej frem er et sandt bombardement af oplysningskampagner, dokumentarer, avisforsider, indtil man til sidst har nået ud til 'alle', det skal simpelthen blive folkeviden, at man skal passe på hundehandlere. Så må vi der godt ved det allerede, bære over med at det bliver gentaget igen og igen.

 

Ja, det har du jo ret i, det er nok bare mig der er blevet bombaderet med oplysninger om det der tænker at alle ved det :lol:

men går man ind på nettet og søger om det at få hund står der nu meget i dag om at tjekke stedet den kommer fra...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Øv, jeg fik desværre heller ikke set det :megaked: Men til det du siger: jamen det er jeg teoretisk set 110% enig i, der bare lige den forbandede faktor, at folk nogle gange er for godtroende, fordi de ikke er klar over der er grund til at være på vagt. Der er vitteligt mennesker der stadig, her i 2008, ikke aner noget om hundehandlere, ulovlig import, fusk og svindel i hundeverdenen.

 

Jeps, de lever i bedste velgående :rolleyes:

 

Min far har været en af dem engang og sagt at det var opspind fra de snobbede stambogsførende kennelklubber, som bare prøvede at lokke flere købere over :shock:

 

Han er da heldigvis blevet klogere efter henvisning til flere forskellige hjemmeside med kedelige skæbner og dette program har nok bonket det endnu en tand dybere ind i hans knold :engel:

 

Dog mener han stadig at stambøger er noget snobbet noget og hvis han selv skulle anskaffe sig en hund, blev det et gadekryds. Har opgivet ham på det punkt, han er urokkelig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

øh hvordan flytter man lige et indlæg.

 

Jeg har lige skrevet en længere indlæg om programmet inde på er det mig eller hunden.

 

ser nu at der er en tråd helt for sig selv om basta.

 

Hvis du markerer hele dit indlæg og trykker ctrl-c, så har du gemt hele molevitten. Nå du så vil have indlægget herind, trykker du bare "svar tråd" og sørger for, at du kan skrive i skrivefeltet. Så trykker du ctrl-v.

 

Lige én ting: ctrl skal trykkes ned først og holdes nede, mens du trykker på c :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

fnis :mrgreen:

 

ja, det var så lige den ENE ting :engel: jeg ikke fik information om mens jeg boede i USA ;-)

 

Men fandt det her:

 

 

 

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=83

 

 

Hejsa

For mig lyder det bare som 2 sider af samme sag.

Nemlig i starten af angrebet, og hvad det kan udvikle sig til hvis der ikke bliver gjort noget ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhuuuuu, det ligger der sgu!!!! :klap2: Og for at det ikke skal være løgn, så kan man få 24 timers gratis adgang hvis man ikke har været logget på før :5up:

Så jeg ser lige Basta ik'? :mrgreen:

 

 

Gryn, tak for dit fine tilbud, men jeg tror at du slipper med skrækken i denne omgang :kys:

 

Det var så lidt. Er spændt på hvad du syens om udsendelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du markerer hele dit indlæg og trykker ctrl-c, så har du gemt hele molevitten. Nå du så vil have indlægget herind, trykker du bare "svar tråd" og sørger for, at du kan skrive i skrivefeltet. Så trykker du ctrl-v.

 

Lige én ting: ctrl skal trykkes ned først og holdes nede, mens du trykker på c :-)

 

Tak for råd. Men jeg kan ikke få det til at virke, der kommer en masse frem men ikke mit indlæg. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd. Men jeg kan ikke få det til at virke, der kommer en masse frem men ikke mit indlæg. :megaked:

 

Hvad kommer der frem? Måske kopierer du for meget. Husk at det kun er selve teksten du har skrevet, som du skal markere med musen. Du kan også, når du har markeret, højreklike, og vælge kopier. Når du så vil skrive et indlæg i denne tråd højreklikker du i feltet hvor du ellers skriver, og vælger "sæt ind".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok at jeg får den i lidt spredt fægtning :cry: Den ligger mærkeligt derinde, delt op i flere afsnit og jeg synes ikke at næste afsnit starter hvor det sidste sluttede :confused: Ihh, hvor er det altså møg irriterende!!!

 

Se mit indlæg i det er mig eller hundene der får du et referat af programmet.

 

Jeg ærgre mig stadig gul, grøn og blå over at jeg skrev det i den forkerte tråd:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok at jeg får den i lidt spredt fægtning :cry: Den ligger mærkeligt derinde, delt op i flere afsnit og jeg synes ikke at næste afsnit starter hvor det sidste sluttede :confused: Ihh, hvor er det altså møg irriterende!!!

 

Hmm... nu har jeg ikke prøvet, men jeg har 2 spørgsmål- Kan du markere det hele, og sige at den skal vise det? Og husker du at lade det streame inden du starter optagelsen? Altså at lade det "loade" ligesom på you tube, hvor man lige skal vente lidt inden man kan se filmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd. Men jeg kan ikke få det til at virke, der kommer en masse frem men ikke mit indlæg. :megaked:

 

Hvad kommer der frem? Måske kopierer du for meget. Husk at det kun er selve teksten du har skrevet, som du skal markere med musen. Du kan også, når du har markeret, højreklike, og vælge kopier. Når du så vil skrive et indlæg i denne tråd højreklikker du i feltet hvor du ellers skriver, og vælger "sæt ind".

 

Se mit indlæg i det er mig eller hundene der får du et referat af programmet.

 

Jeg ærgre mig stadig gul, grøn og blå over at jeg skrev det i den forkerte tråd:mrgreen:

 

Så du ikke mit indlæg, Jane? :megaked::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... nu har jeg ikke prøvet, men jeg har 2 spørgsmål- Kan du markere det hele, og sige at den skal vise det? Og husker du at lade det streame inden du starter optagelsen? Altså at lade det "loade" ligesom på you tube, hvor man lige skal vente lidt inden man kan se filmen.

 

Næææ, jeg synes ikke rigtig at jeg kan komme til at kopiere :oops: Ihh, jeg er altså en skovl til sådan noget :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ, jeg synes ikke rigtig at jeg kan komme til at kopiere :oops: Ihh, jeg er altså en skovl til sådan noget :megaked:

 

Kopiere? Hmm, det snakkede jeg vist ikke om :blink: Jeg tænkte, om du kunne markere det hele, ligsom når man skal markere tekst (som skal kopieres. Ikke kopiering her :-)), og så trække det over i afspilleren? Det er nok lidt svært for mig at hjælpe, når jeg ikke har prøvet sputnik, jeg ved jo ikke helt hvordan det ser ud :lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii--- Jane, nu tror jeg, at jeg har fundet fejlen. Det er vigtigt når du kopierer, at du KUN indrammer den tekst du skal bruge. Altså kun det du skrev i indlægget. Og det er vigtigt at du holder øje med, at du ikke også markerer "kassen" som indlægget sidder i, din signatur osv. KUN den rene tekst du har skrevet. Ellers bliver det noget kode :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg set programmet, eller i hvert fald det meste af det, tror jeg :blink:

 

Får de ikke fat i hende snydepelsen fra Kalundborg der har solgt mops-hvalpene?

 

Hold da op, hvor fik jeg ondt af dem med shih-tzu hvalpene :megaked: Hvor må det være frygteligt at få en lille hvalp hjem og så efterfølgende måtte aflive den :megaked: Ligesom Bellasmor herindefra :cry: De skulle have en røvfuld dem der gør sådan noget :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først så jeg basta, som handlede om hundehandlere.

 

Det gør ondt at se hvordan et levende væsen, fra hundehandlerens side kun er en handlesvare.

 

I det første tilfælde hvor hundehandleren står og er åh så ked af det hun har gjort. Hendes undskyldning var at hun havde købt hvalpene med stamtavle og hun vidste da "selvfølgelig ikke at papirene var falske". Hun ville aldrig gøre det mere. :megaked::megaked: hvor var det synd for hende og hun var så flink at love at alle hvalpekøberne ville få deres penge tilbage, hvis de afleverede hvalpene tilbage. Ja de er snu nok de hundehandlere.

 

Vi så også 2 mops som var blevet købt af en hundehandler. De havde begge hårsækmidder. Den ene af hvalpene var meget hårdt angrebet og behandlingen hjalp ikke. Ejeren stod nu i det dillema om hun skulle lade hvalpen aflive eller blive ved med at prøve om behandling måske ville hjælpe på et tidspunkt.

Den anden mops havde også hårsækmidder, men den var knap så hårdt angrebet og behandlingen hjalp her lidt. Men den skulle i behandling hver måned.

 

 

2 andre havde købt hvalpe, som døde få dage efter de havde fået dem. Den ene blev syg 12 timer efter at den var kommet hjem til hvalpekøberen. De havde parvo. Hundehandleren fik besked på at alle hendes hunde skulle i karantæne.

Få dage senere havde hundehandleren en annonce i avisen hvor resten af kuldet var sat til salg.

 

Basta købte en hundehvalp hos en hundehandler, de fik at vide at den var 11 uger. Ved undrsøgelsen hos dyrelægen fik de at vide at den kun var ca. 6 uger gammel. Den havde brok og indvoldsorme.

Da basta senere snakkede med hundehandleren og konfronterede hende med at det var forbudt at sælge hvalpe under 8 uger, så var hendes undskyldning at hun ikke lige havde haft styr på datoerne.

Hun var også den samme som havde solgt de 2 hvalpe som var døde. Hendes forklaring på hvorfor hun så hurtig havde sat de resterende hvalpe til salg, var at en anden dyrelæge havde sagt god for dem.

Når de sidste 2 hvalpe var solgt, så ville hun aldrig gøre det mere.

 

Politiet snakkede Basta også med og de erkendte at det var et problem. Men at det var svær at opklare fordi at hundehandlerne skiftede telefonnummer og adresser. Dårlig undskyldning syntes jeg. Tvivler på at det danske politi er så dårlige, at de ikke kan oplare en sag, blot fordi der bliver skiftet telefonnr. og adresse.

 

Hvalpen som basta havde købt oplyste de var kommet til en god familie og havde det godt.

__________________

jane.gif?type=sigpic&dateline=1220557362

 

Min hjemmeside. www.123hjemmeside.dk/hundevennen

 

Mange hilsner

Jane v

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubii--- Jane, nu tror jeg, at jeg har fundet fejlen. Det er vigtigt når du kopierer, at du KUN indrammer den tekst du skal bruge. Altså kun det du skrev i indlægget. Og det er vigtigt at du holder øje med, at du ikke også markerer "kassen" som indlægget sidder i, din signatur osv. KUN den rene tekst du har skrevet. Ellers bliver det noget kode :cry:

 

Tak du er min rednings kvinde.

 

Jeg sender straks god karma til dig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...