Hop til indhold

Bravecto, hvordan går det


PBC
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså ændret så det ikke - aldrig bliver håndkøbsmedicin?

 

Sådan forstod jeg hende.... Iøvrigt er jeg meget tilfreds m midlet for kræet har ikke haft flåter eller andet skrammel

 

en fra hundetræning mente at det kunne købes som håndkøb (og dermed billigere end m recept) i Tyskland

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu det måske kun mig, men hvorfor er det vigtig det bliver håndkøbsmedicin?

 

 

Dels af principielle årsager (hvis det er uden recept har man ikke fundet nye problemer) og dels af økonomiske.

 

Hvis man skal have recept, koster det jo lidt og så vil jeg gerne kunne planlægge at bede om recepten ifbm. det årlige dyrlægecheck. Jeg har det man drypper med (som jo er uden recept) til 2 behandlinger mere og vil herefter gerne over på pillerne, hvis det stadig forlyder at der er rimeligt problemfrit mht. bivirkninger mv. Så lidt planlægning, men det er der jo ingen grund til, hvis det snart kan købes som håndkøbsmedicin.

 

Det provokerer mig lidt at du spørger - uden at forklarer hvorfor du spørger, fordi det implicit indikerer at det ikke er ok at spørge om eller interessere sig for, hvis det nu kun handler om penge - eller?

 

Er vi ikke ude på overdrevet hvis ikke vi kan spørge om den slagt uden samtidig at forklaare motiverne bag, uden at blive mistænkeliggjort? der er lidt smagsdommer over HF nogen gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det provokerer mig lidt at du spørger - uden at forklarer hvorfor du spørger, fordi det implicit indikerer at det ikke er ok at spørge om eller interessere sig for, hvis det nu kun handler om penge - eller?

 

Er vi ikke ude på overdrevet hvis ikke vi kan spørge om den slagt uden samtidig at forklaare motiverne bag, uden at blive mistænkeliggjort? der er lidt smagsdommer over HF nogen gange.

Jeg kan jo egentlig blande mig helt uden om, men helt ærligt er det en lidt besynderligt måde du formår at tolke på en anden brugers spørgsmål. Må man nu ikke stille et spørgsmål uden at forklare hvorfor man stiller det?. Og hvis man synes det er noget mærkeligt noget at folk kan hidse sig op over penge,.. skal man så ikke have lov til at synes det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

I England kan det købes uden recept, og det er lovligt at få det sendt til Dk - så vist jeg er informeret. Skal jeg forsøge at komme i tanke om hvad det hedder derovre?

 

Ellers kan du jo @PBC købe de piller til store hunde og dele i 2. Så bliver det ihvertfald lidt billigere:-)

 

Pillerne må ikke deles, står i indlægssedlen.

 

Buster har netop fået sin første pille, efter god snak m dyrlæge. Dyrlæge har ingen tilbagemeldinger fået om bivirkninger, derimod kun positiv respons fra andre hundeejer. Buster har ikke, endnu, haft bivirkninger, dens effekt kan jeg ikke sige noget om endnu, da han fik pillen i onsdags. Kostede forøvrigt 136,- til Buster, vægtklasse 4-10 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pillerne må ikke deles, står i indlægssedlen.

 

Buster har netop fået sin første pille, efter god snak m dyrlæge. Dyrlæge har ingen tilbagemeldinger fået om bivirkninger, derimod kun positiv respons fra andre hundeejer. Buster har ikke, endnu, haft bivirkninger, dens effekt kan jeg ikke sige noget om endnu, da han fik pillen i onsdags. Kostede forøvrigt 136,- til Buster, vægtklasse 4-10 kg.

 

Men det er jo en tyggetablet? Som bliver tygget i småstumper inden den kommer ned i maven? Mon ikke det er pga. dosis, altså at hele dosis skal gives på én gang? Alt andet lyder helt sort:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pillerne må ikke deles, står i indlægssedlen.

 

Buster har netop fået sin første pille, efter god snak m dyrlæge. Dyrlæge har ingen tilbagemeldinger fået om bivirkninger, derimod kun positiv respons fra andre hundeejer. Buster har ikke, endnu, haft bivirkninger, dens effekt kan jeg ikke sige noget om endnu, da han fik pillen i onsdags. Kostede forøvrigt 136,- til Buster, vægtklasse 4-10 kg.

 

Men det er jo en tyggetablet? Som bliver tygget i småstumper inden den kommer ned i maven? Mon ikke det er pga. dosis, altså at hele dosis skal gives på én gang? Alt andet lyder helt sort:vedikke:

 

Jeg tror den skal gives hel, har man fx en hund som vejer mere end højeste dosispille, så skal man ikke dele en pille, men i stedet give to piller som til sammen rammer vægten bedst. Men du har da ret i, at det lyder lidt mærkeligt. Måske man skulle skrive til producent og spørge til dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pillerne må ikke deles, står i indlægssedlen.

 

Buster har netop fået sin første pille, efter god snak m dyrlæge. Dyrlæge har ingen tilbagemeldinger fået om bivirkninger, derimod kun positiv respons fra andre hundeejer. Buster har ikke, endnu, haft bivirkninger, dens effekt kan jeg ikke sige noget om endnu, da han fik pillen i onsdags. Kostede forøvrigt 136,- til Buster, vægtklasse 4-10 kg.

 

136 kr...:confused::confused::confused::confused: jeg giver 254 kr. for en pille og det er samme vægtklasse. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

man må endelig ikke dele bravetco, det er slet ikke godt. det aktive stof deri er jo bare klasket i pillen og ikke sirligt fordelt i de to halvdele.

 

Men det er jo heller ikke sirligt lagt i en panodil? Og den kan man godt dele. Masser af dyrlæger anbefaler at dele pillerne. Jeg kan slet ikke se logikken i andet:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pivert har ret, i produktionen er stoffet ikke ligeligt fordelt i hele pillen, men man har garanti for at dosis findes i hele pillen. Noget statistik og produktionsmetode, så hvis man deler er der ikke garanti for at begge halvdele indeholder en halv dosis hver.

ingen delekærv = må ikke deles

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke finde hvor det står at den ikke må deles?

 

http://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2014/20140211127740/anx_127740_da.pdf

 

Det stod i indlægssedlen, som var med i pakken. Overvejede selv at dele pillen (den er ret stor, lidt fedtet og porøs) men gjorde det ikke, da det tydeligt stod på sedlen. Muligt det ikke har betydning, når man kun skal give en pille, men passer dosis ikke skal man give to hele piller af forskellig dosis og ikke give 1 1/2 af samme dosis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pillerne må ikke deles, står i indlægssedlen.

 

Buster har netop fået sin første pille, efter god snak m dyrlæge. Dyrlæge har ingen tilbagemeldinger fået om bivirkninger, derimod kun positiv respons fra andre hundeejer. Buster har ikke, endnu, haft bivirkninger, dens effekt kan jeg ikke sige noget om endnu, da han fik pillen i onsdags. Kostede forøvrigt 136,- til Buster, vægtklasse 4-10 kg.

 

136 kr...:confused::confused::confused::confused: jeg giver 254 kr. for en pille og det er samme vægtklasse. :damn:

 

Tror da din dyrlæge tjener på den pille?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo heller ikke sirligt lagt i en panodil? Og den kan man godt dele. Masser af dyrlæger anbefaler at dele pillerne. Jeg kan slet ikke se logikken i andet:???:

De dyrlæger jeg har været forbi siger at det må man bare slet slet ikke og jeg spurgte om det var for at tjene på det og det er det ikke.

Alle dyrlægerne havde samme svar, så tror efterhånden på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt har tabletter en delekærv, hvis det er meningen at den kan deles. Ingen delekærv, så skal den tages hel ....

 

Siger en der er ansat i medicinalindustrien :-D

 

Jo, men nu er det jo en tyggetablet og hundene sluger dem jo ikke hele. Buster gjorde i hvertfald ikke. Tænker at det især handler om, at man IKKE kan give halve/halvanden doser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...