Hop til indhold

Bravecto, hvordan går det


PBC
 Share

Recommended Posts

Hvorfor vil du vide det?

 

 

kunne jeg jo have spurgt :-)

 

Og så kunne jeg have svaret :)

 

fordi du laver en hel tråd omkring om det bliver håndkøb og vil gerne vide hvorfor det er vigtig for dig at det kan fås i håndkøb?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og så kunne jeg have svaret :)

 

fordi du laver en hel tråd omkring om det bliver håndkøb og vil gerne vide hvorfor det er vigtig for dig at det kan fås i håndkøb?

 

Jeg syntes det kunne være interessant at vide mere om Bravecto og også om hvordan det bestemmes om noget er på recept eller ej. Men hvorfor vil du vide hvad mit motiv er til at lave tråden?

 

Hvis ikke du interesserer dig for det kan du jo bare svømme videre. Hvorfor blande sig, hvis det er dig inderligt ligegyldigt?

 

Det er jo svær at spørge om noget uden at lave en "hel tråd" som du så malende beskriver det. Jeg kunne vel ikke bare spørge i en anden tråd? Og en tråd er jo bare en tråd - ikke et større projekt, som du næsten kan få det til at lyde som.

 

Eller har du bestemte kriterier for hvornår vi må lave en tråd?

Link til indlæg
Del på andre sites

"Tyggetabletten indeholder det nye aktive stof fluralaner, som giver hurtig og vedvarende effekt mod lopper (Ctenocephalised felis) og flåter (Ixodes ricinus, Dermacentor reticulatus, Dermacentor variabilis og Rhipicephalus sanguineus. OBS sidstnævnte beskyttes der mod i 8 uger og ikke 12 uger)"

 

Hvordan læser I overstående? At der kun beskyttes mod flåter i 8 uger? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Tyggetabletten indeholder det nye aktive stof fluralaner, som giver hurtig og vedvarende effekt mod lopper (Ctenocephalised felis) og flåter (Ixodes ricinus, Dermacentor reticulatus, Dermacentor variabilis og Rhipicephalus sanguineus. OBS sidstnævnte beskyttes der mod i 8 uger og ikke 12 uger)"

 

Hvordan læser I overstående? At der kun beskyttes mod flåter i 8 uger? :hmm:

 

Som sidstnævnte før parantes slut, altså Rhipicephalus sanguineus, som angiveligt ikke findes i Dk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det kunne være interessant at vide mere om Bravecto og også om hvordan det bestemmes om noget er på recept eller ej. Men hvorfor vil du vide hvad mit motiv er til at lave tråden?

 

Hvis ikke du interesserer dig for det kan du jo bare svømme videre. Hvorfor blande sig, hvis det er dig inderligt ligegyldigt?

 

Det er jo svær at spørge om noget uden at lave en "hel tråd" som du så malende beskriver det. Jeg kunne vel ikke bare spørge i en anden tråd? Og en tråd er jo bare en tråd - ikke et større projekt, som du næsten kan få det til at lyde som.

 

Eller har du bestemte kriterier for hvornår vi må lave en tråd?

 

Nope, det var bare dig der studsede over mit korte spørgsmål, (hvorfor det ikke var penslet ud) men det vel ikke så mærkeligt med et kort indlæg?

Og så det vel okay at spørge når det nu er i et debat forum :)

 

jeg havde f.eks ikke forstået ud fra dit indlæg at du vil vide mere om produktet generelt :)

 

men jeg kan sige at jeg har valgt at prøve produktet fordi jeg i den anden tråd herinde kun, kunne høre positive ting om produktet! Og modsat frontline og andet gift i nakken som jeg selv og mange andre har erfaringer med slet ikke virker tilstrækkeligt, blandet med at jeg de sidste to år kender ldit for mange hunde ramt af anaplasmose, og at alverdens naturmidler heller ikke gør det ud, så skulle dette produkt virkelig virke, og det har jeg brug for :)

 

jeg havde slet ikke skænket en tanke at det var receptpligtigt, og derfor synes jeg det vil være interessant at høre hvorfor det for andre er så vigtig om det bliver håndkøb :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nye præparater mod flåter/lopper skal være receptpligtig i en årerække, mener det er 5 år, før de bliver frigivet. Jeg vil tro det er for kontrol af bivirkninger. Tag Practic, et pour-on produkt, da det kom ud var det receptpligtig, nu er det håndkøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nye præparater mod flåter/lopper skal være receptpligtig i en årerække, mener det er 5 år, før de bliver frigivet. Jeg vil tro det er for kontrol af bivirkninger. Tag Practic, et pour-on produkt, da det kom ud var det receptpligtig, nu er det håndkøb.

 

Tak, det var jo et svar. Jeg havde misforstået det og mente kun det var i afprøvning 1 år". derfor undrede mig at det ikke var frigivet efter 1 år og tænkte at det kunne skyldes at man havde konstateret uforudsete bivirkninger. Det er så nok ikke tilfældet, bare almindelig praksis.

 

Nogen der ved med sikkerhed at perioden er 5 år - og om den altid er den samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når der kommer et nyt lægemiddel til dyr, som indeholder et nyt lægemiddelstof skal det altid være receptpligtigt de første fem år for at få et reelt billede af bivirkninger mv. Men det betyder ikke at det bliver overført til at være i håndkøb efter de fem år er gået. Herefter vurderes lægemidlet efter en række parametre, som tilsammen bestemmer om det skal vedblive som receptpligtigt eller overgå til håndkøb. Disse parametre er bl.a. risiko for dyret, for personer og for miljøet, en vurdering af kendte bivirkninger, risiko hvis midlet indgives forkert, kontraindikationer med andre lægemidler, og risiko for resistensudvikling. Da Fluralaner først er godkendt som lægemiddel i februar 2014, vil det ikke kunne findes i håndkøb de næste fire år.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Efter over 40 års ansættelse inden for medicin verdenen undrer det mig at der kan opstå skrøner som at lægemidlet i Bravecto ikke er ligeligt fordelt i tabletten . Det er sludder , og årsagen til at Bravecto ikke bør deles skal nok nærmere søges i at den suger fugt til sig uden for alu indpakningen. Så hvis du har to hunde der skal have tabletten på samme tid kan den deles men skal indtages med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, AHH skrev:

Efter over 40 års ansættelse inden for medicin verdenen undrer det mig at der kan opstå skrøner som at lægemidlet i Bravecto ikke er ligeligt fordelt i tabletten . Det er sludder , og årsagen til at Bravecto ikke bør deles skal nok nærmere søges i at den suger fugt til sig uden for alu indpakningen. Så hvis du har to hunde der skal have tabletten på samme tid kan den deles men skal indtages med det samme.

Vores dyrlæge siger at piller uden delekærv ikke kan deles pga man ikke kan være sikker på at lægemidlet er ligeligt fordelt i pillen.

Link til indlæg
Del på andre sites

23 timer siden, AHH skrev:

Efter over 40 års ansættelse inden for medicin verdenen undrer det mig at der kan opstå skrøner som at lægemidlet i Bravecto ikke er ligeligt fordelt i tabletten . Det er sludder , og årsagen til at Bravecto ikke bør deles skal nok nærmere søges i at den suger fugt til sig uden for alu indpakningen. Så hvis du har to hunde der skal have tabletten på samme tid kan den deles men skal indtages med det samme.

Jeg har også adskillige års erfaring fra medicinalindustrien - og jeg har altid lært at tabletter uden delekærv dem deler man ikke. Hvis det er meningen at en tablet skal kunne deles, så laves den med delekærv.

Redigeret af Hofferne
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...