Hop til indhold

hkælp med farver


Beat
 Share

Recommended Posts

Ja jeg ved ikke om emnet høre hjemme her men kunne ikke rigtig hitte ud af hvor det ellers skulle være..

 

Men har brug for lidt hjælp, Beat min BC er fra skotland har købt ham af noget af min familie der bor der (de taler ikke dansk så ingen hjælp at hente der). Hans mors farve hedder seal and white men hvad er det på dansk ? hun er sort med en anelse hvad skal vi kalde det tipping altså meget meget lidt farve i spidserne visse steder i pelsen, hans far er bare almindelig sort hvid...

 

kan bare ikke hitte ud af hvad dælen seal er på dansk og om den overhoved findes på dansk. Beat er nemlig samme farve som mor han ser ummidelbart sort ud men han har samme tipping samme steder i pelsen på ryggen på kinder og over øjnene og det skulle så blive mere tydeligt med tiden... Han har ikke stamtavle hans forældre fungere som udelukkende hyrdehunde på min families gård og de har kun hvalpe når de mangler ny hund selv så de avler udelukkende efter arbejds egenskaber men desværre uden tavle.

 

det er svært af fange ordentligt på billeder pga skod mobil kamera

iphone 350.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så vidt jeg ved en afart af zobel, men siden farven er sjælden og ikke er godkendt i de fleste kennelklubber findes der måske ikke et ord for det på dansk? Herovre kalder de det nogle gange mørk zobel. Seal er her en godkendt farve hos f. eks. franske bulldogs men ikke hos BC.

 

Det beskrives som en hund der ser ud til at være sort, men har lysere spidser visse steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så vidt jeg ved en afart af zobel, men siden farven er sjælden og ikke er godkendt i de fleste kennelklubber findes der måske ikke et ord for det på dansk? Herovre kalder de det nogle gange mørk zobel. Seal er her en godkendt farve hos f. eks. franske bulldogs men ikke hos BC.

 

Det beskrives som en hund der ser ud til at være sort, men har lysere spidser visse steder.

 

Je tror alle farver er tilladt i border collies i DK, så længe de ikke er primært hvide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar allesammen, så er der nok ikke et ord for det på dansk, ved min faster omtalte det som Ghost Sable som vel direkte oversat ville være spøgelses Zobel, men jeg har ikke forstand på det..

 

det er heller ikke si vigtigt var bare nysgerrig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...