Hop til indhold

Føler folk herinde ubehag ved at spørge familie og venner om de kan passe hunden?


HSB12
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har flere gange følt ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe min hund, mens jeg har haft andre foretagender. Synes ikke den skal gå der hjemme alene, hundepensioner er en mulighed, men er ikke personligt stor fan af at efterlade ham i et bur. Føler andre brugere samme ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe hunden, og hvad er folks meninger og råd? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har flere gange følt ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe min hund, mens jeg har haft andre foretagender. Synes ikke den skal gå der hjemme alene, hundepensioner er en mulighed, men er ikke personligt stor fan af at efterlade ham i et bur. Føler andre brugere samme ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe hunden, og hvad er folks meninger og råd? :)

 

Et lidt kildent spørgsmål, for har man valgt at have hund, har man jo også valgt et liv som passer til at have hund og selv i videst mulig omfang passe den.

 

Nu er der jo stor forskel og har man familie, venner eller bekendte, som gerne passer hunden og den gerne vil være der, er der jo ikke noget problem, men har man ikke det og føler at det er lidt ubekvemt for ens omgivelser, at man beder dem hjælpe med at passe hund, ville jeg nok begrænse det mest muligt. Evt finde en god pension, men også brugen af denne, ville jeg begrænse, mest muligt. Personlig har jeg et max der hedder 1 uge om året i pension.

 

Men, som sagt, det kommer an på om omgivelserne gerne vil passe hunden eller ej. Og man skal måske ikke tro man får sandheden, hvis man spørger, men mere blot fortælle, at man har nogle planer og se om nogen af sig selv og uden pres tilbyder hundepasning. Det må du kunne fornemme - også?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har flere gange følt ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe min hund, mens jeg har haft andre foretagender. Synes ikke den skal gå der hjemme alene, hundepensioner er en mulighed, men er ikke personligt stor fan af at efterlade ham i et bur. Føler andre brugere samme ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe hunden, og hvad er folks meninger og råd? :)

 

Kommer det ikke lidt an på om man har familie og/eller venner som man ved gider passe? Hvad mener du med "andre foretagender" og "konstant spørge familie og venner"? For hvis det er fordi du skal til dit og dat hele tiden, burde du måske overveje om det er så vigtigt, eller om ikke du kan have hunden med...

 

Personligt har jeg ingen problemer med at spørge om hjælp til pasning de få gange det er nødvendigt. Men mit princip er, at jeg har hund, og derfor foretager jeg mig ikke noget, hvor han ikke enten kan være med eller være alene hjemme imens. Ferier osv. er altid planlagt så han er med. Og opstår der et behov en sjælden gang, har jeg venner og familie, som jeg ved gerne vil passe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ingen problemer med at spørge om hjælp. Vi får ofte passet et par stykker af vores hunde når vi skal væk, f.eks. når vi rejser til Danmark kan vi ikke have alle 5 med, og så efterlades de resterende hos familie.

 

Vi har hunde passet måske 5-6 gange om året, og vores store er 4 år, og har været i pension 2 gange i sit liv. Han er langt sværer at finde pasning til, og derfor kommer han nogengange i pension; Hvilket han synes er jordens bedste ferie :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en fast hundepasser i de første 6 år jeg havde hund og jeg vidste de holdt meget af hundene og bar glade ved at passe dem, så dengang var det intet problem. Dem har jeg desværre ikke mere og nu synes jeg pasning kan være vanskeligt. Jeg har 3 hunde, hvoraf den ældste ikke er super god med andre hunde, så det er lidt kildent hvor hun kan passes.

 

Min familie bryder sig ikke om hunde, så de skal passes af venner og bekendte. Det har dog ikke været et issue i de halvandet år jeg nu ikke har haft hundepasser, da jeg som regel bare tager dem med, eller planlægger min dag sådan at set kan passe med kortest mulig alene-tid. Men en sjælden gang imellem savner jeg den faste hundepasser, så jeg ikke skal ud og tigge pasning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har flere gange følt ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe min hund, mens jeg har haft andre foretagender. Synes ikke den skal gå der hjemme alene, hundepensioner er en mulighed, men er ikke personligt stor fan af at efterlade ham i et bur. Føler andre brugere samme ubehag ved konstant at spørge familie og venner om de kan passe hunden, og hvad er folks meninger og råd? :)

 

Nej jeg har altid et par passere på hånden før vi får en hund :) Men vi har jo også altid taget voksne ofte problemhunde ind, så de har aldrig kunnet lades alene :) Mit indtryk er, at folk rigtig gerne vil hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal ikke konstant ud og spørge efter pasning - vi har jo selv valgt at have hunde og må derfor også indrette vores liv efter det og det indebærer også at takke nej til forskellige ting.

 

Men når vi ér afsted, så vil min mor altid gerne passe dem, under forudsætning af at hun kan naturligvis - og det er så også forudsætningen for at vi kan komme afsted. Der er nemlig ikke andre end min mor der får lov til at passe dem.

 

Nu har vi så også 4 hunde, hvilket klart vanskeliggør pasningen af dem - havde vi bare en eller to kunne vi "smide dem af" flere steder til pasning. Men med den flok vi har nu, så er det kun min mor der passer dem, og oftest kommer hun over til os og passer dem.

 

Jeg vil dog ikke ligge min mor til last med en masse pasning, da jeg udmærket godt ved at fire hunde jo altså ér en mundfuld, når man er vant til bare at være sig selv - og noget helt andet er så også at jeg helst vil bruge al den tid jeg kan med hundene, så det begrænses også meget hvad jeg egentlig overhovedet har lyst til at foretage mig uden hundene.

 

Men man må vælge og prioritere de ting man skal, som hunden ikke kan deltage i, og holde det på et minimum, hvis man spørger mig. Så ja, hvis jeg ofte skulle spørge om hjælp til pasning, så ville jeg nok også føle et vidst "ubehag" ved at være så afhængig af andre og tigge pasning så ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen problemer med at spørge et par stykker i familien om de vil passe min hund hvis jeg en sjælden gang skal noget, dog er det begrænset hvem jeg har lyst til at spørge , jeg har feks kun tre i familien der får lov til at passe mit lille kræ, og den ene har klart meldt ud at hvis jeg kan finde en anden vil han sætte pris på det, men er der ikke andre muligheder ( feks da jeg blev akut indlagt på sygehuset) så tager han hende gerne og de har det pragtfuldt.

Min mormor er favorit passeren, lige rundt om hjørnet og bettefisen har det som blommen i et æg der , dog kan jeg altid være sikker på at hun har lagt sig lidt ud når hun bliver hentet igen, for som min mormor siger "oldebørn "må man godt forkæle med både rugbrød med leverpostej, pølser i massevis og varm mad til aften, heldigvis har hunden ingen problemer med at tåle det i maven.

 

jeg gør nok i snit i løbet af et brug af pasning 4-5 dage hvor det er fra morgen til ud på aftenen bryder mig ikke om at hun har en alene hjemmetid på mere end maks 6-6½ time og en 4-5 dage (ikke nødvendigvis sammenhængende) hvor det er med overnatning

 

Men nej jeg føler ike ubehag ved at skulle spørge familien om hjælp , jeg gør alligevel så meget andet for dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi spørger åbenbart ikke ofte nok, for indimellem spørger min mor af sig selv om hun ikke snart skal passe hundene igen, så det er rigtig dejligt at vi har hende. Sker det at min mor ikke har mulighed for at passe dem og det er længere tid, så kontakter jeg den hundepension jeg var i praktik hos.

 

Vi har dog sjældent brug for egentlig pasning, da jeg er i den situation at jeg ikke har så meget overskud og let bliver stresset, så jeg har brug for at være meget hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min familie bor langt væk, så de kan ikke rigtig passe, men jeg må gerne tage hunden med over til minmor. Men min søster kan ikke rigtigt lide hunde, så der kommer hunden ikke med ud - selvom hendes børn elsker hunde. Min svigerfamilie tror jeg ikke rigtig gider passe hund, men de gør det da en sjælden gang.

Til gengæld bor der i byen en sød ung pige, der har lavet et lille "hundepasningsfirma" og hun vil det virkelig gerne, men skal næsten ikke have noget for det. Det synes jeg virkelig er en fin ordning, fordi, jeg så ikke belaster alle mulige, der ikke rigtigt gider. Til gengæld skal man være lidt tydeligt ude, fordi hun passer mange hunde, men kun én af gangen.

Havde jeg nogen, der tydeligt elskede at passe min hund, så ville jeg da spørge dem.

Jeg har så heller ikke haft voksen hund endnu, måske det gør en forskel :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også du skal prøve at finde ud af om der ikke er nogen i nærheden, der er vilde med hunde men som af den ene eller anden grund ikke selv har mulighed for at have hund. Da vi boede i lejlighed og ikke måtte have hund, ville jeg have elsket at passe andre folks hunde, hvis der var nogen der havde haft brug for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

mine tre ryger i pension hvis vi begge skal noget, men den ene af dem stresser lidt, så jeg arrangerer med to veninder at de på skift lufter ham dagligt, så han får en god løbetur i naturen, væk fra pensionen. Betaler dem gerne bagefter med en middag eller lignende, så synes jeg nemlig godt jeg kan tillade mig at spørge igen en anden gang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Vi har faktisk kun min mor til at tage hundene hvis det kniber, og hun vil ikke gå tur med dem, da hun er en lille spinkel dame, hun kunne sagtens gå med dem en og en men hun tør ikke så skal hun heller ikke.

 

Hun elsker at have dem ovre hos sig (hun bor 15 min gang fra os;-)) ellers kommer hun over til os og lukker dem i haven gir dem mad mv.

 

Jeg føler overhovedet ikke ubehag ved at spørge, men det sker ikke ret tit da vi som regel kan planlægge os ud af det mht. vores jobs og hvornår vi er væk på skift.

 

Jeg har som sagt ingen andre end min mor, og pension har vi aldrig benyttet og den ældste går mod de 10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det egentlig du spørger om? For hvis du vil have fifs til privat pasning, så er din overskrift lidt ved siden af:-)

 

Men hvor tit er "konstant"?

 

Jeg er enig med det gennemgående svar her i tråden - har man valgt at have hund, har man samtidig fravalgt nogle andre ting i livet. Jeg har meget, meget sjældent brug for at få mine piger passet. Men når behovet opstår, beder jeg enten en veninde om det (som også har 2 hunde). Jeg vil dog ikke udsætte hende for en overnatning med min den store. Så er det med overnatning, ryger den store ned til svigerne. Nu hvor svigernes hund er blevet aflivet, kan min den lille også komme ned til svigerne.

 

Dog har vi netop fået en aftale i stand med en af mandens venner. Hvis vi skal på en længere tur, kommer han og bor i huset og passer hundene. De elsker hinanden, og han er vant til alle deres særheder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Familien kan jeg glemme alt om, ligesom de heldigvis også har glemt mig. Mine tossede hunde kan ikke bare sættes i en pension, og bare at få nogen til at komme og gå tur med dem dur heller ikke. Så når det endelig skal være, må eg ty til gamle vakkelvorne Kattemor som kommer og ser til hundene her i huset, og sørger for at de kommer ud på græsplænen og bliver hygget lidt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke nogen til at passe Silke, så jeg må bare have hende med hvis jeg er hjemmefra mere end få timer.

 

 

Jeg passer hunde for naboer, når der er brug for det, men de mennesker, jeg passer hunde for, er jo netop travle mennesker med jobs og mange planer.. Eller ældre mennesker, der pludselig bliver syge.. Og det er ikke ideelt til Silke.

.............................og jeg vil alligevel meget nødigt undvære hende... :lun:

 

 

Men hvis jeg ligefrem skal indlægges, så kommer min søn og bor her mens jeg er væk. Han arbejder ikke så langt fra, hvor jeg bor. Og han kan sagtens arbejde på deltid i nogle dage..

 

Men Silke er MIT ansvar. Er der ingen, der kan/vil passe hende, så tager jeg ingen steder. Heller ikke på hospitalet! :syg:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...