Hop til indhold

En gang for alle - hvordan håndterer jeg min hunds adfærd


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Okay, der stod bare at hun kom fra et skønt hundehjem i startindlægget. Selvfølgelig kan en genbrugshund have ting og sager med i bagagen, men denne hund virker efter TS udtalelser meget velfungerende ellers, hvorfor det virker lidt overdrevet at skulle tage hensyn til den som man ville en skadet gadehund.

 

 

 

 

Ja, det forstår jeg godt kan være lidt svært at danne sig et indtryk af, men hvorfor vælge at overse at TS flere gange skriver at hunden ellers fungerer fint i selskab med andre hunde, og at den ikke tvinges til at være sammen med andre hunde der ikke interesserer den.

 

 

Vi er overhovedet ikke udenfor emnet. Det er jo ikke helt ligegyldigt at folk sidder og giver råd om ting ud i den blå luft uden grobund i noget der har med Lucca at gøre,.. hvad kan TS bruge det til?.

 

 

Jeg kan sagtens forstå at du blev forvirret, det gjorde jeg også. Jeg læste netop modsat dig at hunden kom fra gaden, og den hund hun beskriver lyder som nævnt som min mors gadehund, der bare havde visse andre hunde, som hun slet ikke kunne acceptere når der var konflikter.

Jeg læser det, ligesom dig som om at hunden fungere fint iblandt hunde som den kender og som er venner, men så snart der i denne gruppe opstår konflikter, føler hunden et behov for at blande sig.

 

Derfor ser jeg det som en hund der har behov for god støtte og vejledning i sin omgang med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jamen hvis du er uenig med hvad jeg skriver, så skriv dog det i stedet for at være flabet. Jeg svarer dig jo faktisk blot for at oplyse dig om baggrunden for MIN holdning, ikke for at anfægte din! Vi har alle forskellige holdninger, og det er da kun godt! Men at kaste tilbage i hovedet at jeg taler til en erfaren adfærdsbehandler, synes jeg er direkte nedladende, og dårlig opførsel, det beklager jeg at jeg synes, men det er baseret på at jeg rent faktisk gav dig et svar fordi jeg troede du var interesseret i at høre min holdning; Det var du ikke, det beklager jeg, jeg misforstod nok bare din hensigt!

 

Jeg vil ikke dette her Kristina.

Jeg har fattet, at du synes jeg generelt er sarkastisk og bedrevidende.

Men jeg er bare træt af hendes sarkastiske bedrevidende kommentarer,

 

I denne tråd opfatter du mig ligeledes som nedladende, flabet og med en dårlig opførsel. Du har skrevet det, så jeg ikke kan misforstå, hvad du mener om mig, det er sevet ind.

 

Og så ikke mere om dette herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også noget rundforvirret omkring gadehundmærkatet og har ikke kunnet læse mig til, hvor længe Lucca har levet på gaden, OM hun har levet på gaden, OM hun har haft en hjem osv. Derfor spurgte jeg også tidligere i tråden om nogen havde mere info end der var blevet givet i tråden indtil da.

 

Det er min erfaring at mærkatet "gadehund" almindeligvis bruges lidt i flæng om hunde som både reelt har levet på gaderne og hunde der er født af gadehunde på internater i udlandet, så begrebet "gadehund" er nok blevet lidt udvandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må det skinne igennem, men man kan da ikke bruge det som argument for at andre ikke må eller bør svare på ens indlæg! Hvilket er den følelse at jeg sidder med; Jeg skal svare anderledes på hendes indlæg for HUN er en erfaren adfærdsbehandler. Hvorfor betyder det at jeg skal svare anderledes på hendes indlæg, det kan jeg bare ikke forstå?

Jeg har ikke læst, at andre, inkl. du selv, ikke må/bør besvare et indlæg. Naturligvis må vi alle det. Men der var faktisk ingen grund til at blive så vred. Jeg opfattede det ikke som nedladende, men som en genvej til forståelse. Der KUNNE i mine øjne lige så godt have stået noget i retning af (som du foreslår): "Som en del af mit arbejde er jeg en erfaren adfærdsbehandler, og jeg er dybt uenig i det du har skrevet".

 

Men undertiden skriver vi alle lidt hurtigt, skønt meningen er god nok.

 

Det er ikke for at være efter dig på nogen måde, jeg syntes bare, at dit indlæg var unødigt hårdt!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

 

Ja, det forstår jeg godt kan være lidt svært at danne sig et indtryk af, men hvorfor vælge at overse at TS flere gange skriver at hunden ellers fungerer fint i selskab med andre hunde, og at den ikke tvinges til at være sammen med andre hunde der ikke interesserer den.

Det ved jeg ikke. Jeg har nok bare været i tvivl om hvad der skete hvornår og læst nogle ting forkert.

 

 

Vi er overhovedet ikke udenfor emnet. Det er jo ikke helt ligegyldigt at folk sidder og giver råd om ting ud i den blå luft uden grobund i noget der har med Lucca at gøre,.. hvad kan TS bruge det til?.

Det oplever jeg slet ikke der bliver gjort her.
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, der stod bare at hun kom fra et skønt hundehjem i startindlægget. Selvfølgelig kan en genbrugshund have ting og sager med i bagagen, men denne hund virker efter TS udtalelser meget velfungerende ellers, hvorfor det virker lidt overdrevet at skulle tage hensyn til den som man ville en skadet gadehund.

 

Jeg er også noget rundforvirret omkring gadehundmærkatet og har ikke kunnet læse mig til, hvor længe Lucca har levet på gaden, OM hun har levet på gaden, OM hun har haft en hjem osv. Derfor spurgte jeg også tidligere i tråden om nogen havde mere info end der var blevet givet i tråden indtil da.

 

Det er min erfaring at mærkatet "gadehund" almindeligvis bruges lidt i flæng om hunde som både reelt har levet på gaderne og hunde der er født af gadehunde på internater i udlandet, så begrebet "gadehund" er nok blevet lidt udvandet.

 

TS har haft hunden fra hun var 3 år (det står der ihvertfald i præsentationstråden fra Januar sidste år),.....men jeg har også spurgt ind til hvilke forhold hun kom fra, uden at få svar, men måske @Pernille og Lucca kan uddybe det lidt nærmere, så vi ved lidt mere præcis hvordan Lucca`s første år har været, det kan jo være en væsentlig faktor.... og om det først er nu hun er begyndt, at have den udviste adfærd overfor andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke dette her Kristina.

Jeg har fattet, at du synes jeg generelt er sarkastisk og bedrevidende.

 

I denne tråd opfatter du mig ligeledes som nedladende, flabet og med en dårlig opførsel. Du har skrevet det, så jeg ikke kan misforstå, hvad du mener om mig, det er sevet ind.

 

Og så ikke mere om dette herfra.

 

Jeg sender dig en privat besked.

 

Jeg har ikke læst, at andre, inkl. du selv, ikke må/bør besvare et indlæg. Naturligvis må vi alle det. Men der var faktisk ingen grund til at blive så vred. Jeg opfattede det ikke som nedladende, men som en genvej til forståelse. Der KUNNE i mine øjne lige så godt have stået noget i retning af (som du foreslår): "Som en del af mit arbejde er jeg en erfaren adfærdsbehandler, og jeg er dybt uenig i det du har skrevet".

 

Men undertiden skriver vi alle lidt hurtigt, skønt meningen er god nok.

 

Det er ikke for at være efter dig på nogen måde, jeg syntes bare, at dit indlæg var unødigt hårdt!

 

Nu var det jo ikke tilfældet, som Ninjamor også selv forklarede, var hun jo rent faktisk var sarkastisk i sit svar til mig, så hun vidste jo godt at jeg netop ville fange den, og sikkert reagere negativt. Ellers er jeg helt enig med dig, at man sagtens kan fange folk på en dårlig dag eller formulering, gud skal vide at jeg er blevet misforstået mange gange på den bekostning!

 

Havde hun nu skrevet "Shit sorry, det var ikke ment nedladende eller sarkastisk, jeg undrede mig blot", så havde jeg faktisk også bare tænkt nå ja.. Men hun bekræfter jo selv at det VAR sarkastisk skrevet, så jeg vil mene at det på ingen måde er hårdt skrevet af mig, for ja, jeg synes faktisk ikke det er en okay opførsel, og jeg er bare typen der giver igen af samme skuffe, det arbejder jeg skam på at lade være med, men det er ikke noget man bare kan fjerne helt på ganske kort tid (Desværre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine indlæg er ikke baseret på om en gadehund har haft en dårlig start men på mine studier af gadehunde samt ferale hunde og den viden jeg derfra har om disse hundetyper og de ting, som de kan have med til et nyt hjem. Jeg anvender bevidst ord som overveje og tænker jeg i mine indlæg fordi vi kun ved meget lidt om en hund på et forum. Men det ændre nu ikke ved, at der er ting ved gadehunde, der adskiller sig og ofte går igen. en af dem er, at de normalt har et yderst veludviklet hundesprog, der gør at de kan komme i konflikter med danske hunde, der måske ikke ejer samme kompetencer pga levevis - vil man se lignende adfærd i Dk kan man besøge hundene på Christiania, der tildels lever lige sådan for nogles vedkommende

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går mere og mere op for mig, hvorfor jeg ikke gider blande mig i debatterne. Det minder om en børnehave.

Og det går mere og mere op for mig hvor træt jeg bliver af at folk tror andre er så interesserede i at de IKKE gider at deltage, at de bliver nødt til at skrive det i tråden. Jeg håber ikke at det er ved at blive den nye trend, at alle lige skal ind og markere hvilke tråde de ikke gider deltage i, for så bliver det da noget kedelig læsning.

 

Nu er det lige dig der kommer til at stå på mål, men jeg kunne have valgt Pinpoynter i sidste uge og før det, en masse andre jeg ikke præcist husker navnene på, men når I nu ikke gider deltage, hvorfor gør I det så alligevel?. Jeg ved ikke om det skal det give os dårlig samvittighed eller hvad meningen er, men det får jer altså til at lyde som skoletøser der er misundelige over at de andre ikke gider have jer med.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Mine indlæg er ikke baseret på om en gadehund har haft en dårlig start men på mine studier af gadehunde samt ferale hunde og den viden jeg derfra har om disse hundetyper og de ting, som de kan have med til et nyt hjem. Jeg anvender bevidst ord som overveje og tænker jeg i mine indlæg fordi vi kun ved meget lidt om en hund på et forum. Men det ændre nu ikke ved, at der er ting ved gadehunde, der adskiller sig og ofte går igen. en af dem er, at de normalt har et yderst veludviklet hundesprog, der gør at de kan komme i konflikter med danske hunde, der måske ikke ejer samme kompetencer pga levevis - vil man se lignende adfærd i Dk kan man besøge hundene på Christiania, der tildels lever lige sådan for nogles vedkommende

 

Nej hold nu. Det kan da aldrig være fordi en hund er supergod til hundesprog at den ikke kan se at en anden hund er usikker, når ejeren står ved siden af og godt kan se det. Det kan være den vælger ikke at ville se det, men det behøver ikke at være den anden hunds fejl jo. Desuden forlyder det ikke om hunden har levet på gaden overhovedet,... alle hunde fra internater i udlandet går jo under fællesbetegnelsen gadehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærlig og oprigtigt! Hvad er problemet? Din hund kan komme op at toppes med andre hunde af og til, hvorfor er det et problem? Hvad med bare at fjerne hende når der er problemer og lade være med at sætte hunden i situationer der giver problemer;) jeg har meget svært ved at forstå problemet må jeg indrømme;)

 

Egentlig vil jeg med udgangspunkt i dette meget tidlige indlæg i debatten, bare sige at man ikke skal lave problemer ud af noget som ikke er det. Man kan jo godt træne på at forbedre situationen, men noget stort problem synes jeg ikke det kan være.

 

Omkring at melde ud at man ikke længere gider deltage i en tråd - eller forum i almindelig hed er jeg for så vidt enig i at det kan være ret overflødigt.

 

Der er situationer, hvor jeg synes det er meningsfuldt og det er hvis man befinder sig som deltager i en debat, hvor tonen ikke er respektfuld og man synes det "kører rundt". Så mener jeg det kan være almindelig høflighed at sige, at man trækker sig, så andre ikke bruger lang tid og mange ord på at skrive lange og indviklede indlæg, som man forventes at svare på. Det synes jeg man må respektere.

 

Man kan naturligvis ikke forvente at man bare fyrer en masse gas af og så står af, men hvis debatten kører i rundkreds og er ubehagelig, mener jeg det kan være det eneste rigtige at gøre.

 

Jeg gør det mest, hvis jeg bliver kaldt (eller det jeg siger bliver kaldt) tåbelig, dumt, nedladende, arrogant, tosset ol. et stykke henne i en debat, som ikke ser ud til at føre til noget værdiforøgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig vil jeg med udgangspunkt i dette meget tidlige indlæg i debatten, bare sige at man ikke skal lave problemer ud af noget som ikke er det. Man kan jo godt træne på at forbedre situationen, men noget stort problem synes jeg ikke det kan være.

 

Omkring at melde ud at man ikke længere gider deltage i en tråd - eller forum i almindelig hed er jeg for så vidt enig i at det kan være ret overflødigt.

 

Der er situationer, hvor jeg synes det er meningsfuldt og det er hvis man befinder sig som deltager i en debat, hvor tonen ikke er respektfuld og man synes det "kører rundt". Så mener jeg det kan være almindelig høflighed at sige, at man trækker sig, så andre ikke bruger lang tid og mange ord på at skrive lange og indviklede indlæg, som man forventes at svare på. Det synes jeg man må respektere.

 

Man kan naturligvis ikke forvente at man bare fyrer en masse gas af og så står af, men hvis debatten kører i rundkreds og er ubehagelig, mener jeg det kan være det eneste rigtige at gøre.

 

Jeg gør det mest, hvis jeg bliver kaldt (eller det jeg siger bliver kaldt) tåbelig, dumt, nedladende, arrogant, tosset ol. et stykke henne i en debat, som ikke ser ud til at føre til noget værdiforøgende.

 

Men det er jo så din holdning (og andres). Hvis ikke folk har noget positivt, at bidrage med, kan de jo bare blive ude af tråden.

TS har sandsynligvis syntes, at det var et problem for hende og hendes hund, siden hun oprettede tråden, for at få råd og vejledning og det skal jo ikke være sådan, at folk ikke tør at skrive herinde, fordi der sidder nogle og synes, at lige netop TS relevante problem, ikke er noget problem i deres øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange kan det også være rart at få at vide at det man selv synes er et stort problem, måske ikke er så ualmindeligt eller stort set med andres øjne. Så kan man slappe lidt af og arbejde stille og roligt videre. Nogen gange er det faktisk en del af løsningen. Altså hvis man selv slapper af og ikke betragter adfærden som et stort problem.

 

Men tak for belæringen @Tullemus. Det var et rigtig godt bidrag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange kan det også være rart at få at vide at det man selv synes er et stort problem, måske ikke er så ualmindeligt eller stort set med andres øjne. Så kan man slappe lidt af og arbejde stille og roligt videre. Nogen gange er det faktisk en del af løsningen. Altså hvis man selv slapper af og ikke betragter adfærden som et stort problem.

 

Men tak for belæringen @Tullemus. Det var et rigtig godt bidrag :-)

 

 

Selvfølgelig kan det det.

Men det er jo et stort problem, hvis hunden bider en anden hund og skal aflives, så at sige at TS lave problemer ud af noget, som andre ikke anser for, at være et problem, synes jeg ikke bidrager til noget konstruktivt.

Desuden må man da tage alle faktorer med i den samlede vurdering af hunden. Hunden er en tidligere gadehund fra Rumænien, som kommer fra et internat dernede fra. Mine gadehunde har/havde også en helt anden adfærd med mange ting end mine danske hunde, så afhængig af hvordan og hvorledes TS hund har levet på gaden eller i internatet, ved vi i realiteten ikke om det er tillært eller et nyligt opstået problem. For det melder historien ikke noget om.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tullemus - apropos værdiløst input, må man da vist sige, at når du siger, at det jeg oa. bidrager med ikke bidrager til noget konstruktivt - er stort set det mest værdiløse og mindst konstruktive, der er skrevet i denne tråd :-)

 

Men man kan sige at det bidrager til underholdningen:popkorn:

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tullemus - apropos værdiløst input, må man da vist sige, at når du siger, at det jeg oa. bidrager med ikke bidrager til noget konstruktivt - er stort set det mest værdiløse og mindst konstruktive, der er skrevet i denne tråd :-)

 

Men man kan sige at det bidrager til underholdningen:popkorn:

 

Indtil dit ovenstående indlæg, eller?

 

 

 

--------------------------------

 

mht misforståelser,så tror jeg altså heller ikke, at nogen bevidst forsøgte at misforstå trådstarter, men derimod svarede efter, hvad de havde læst. Jeg havde åbenbart heller ikke læst korrekt :vedikke: jeg tør jo dårligt svare ud fra det jeg forstod, af risiko for at få en over lampen for overhovedet at forsøge at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Tullemus - apropos værdiløst input, må man da vist sige, at når du siger, at det jeg oa. bidrager med ikke bidrager til noget konstruktivt - er stort set det mest værdiløse og mindst konstruktive, der er skrevet i denne tråd :-)

 

Men man kan sige at det bidrager til underholdningen:popkorn:

 

Det har aldrig været min mening, at undervurderer andres hjælp til TS , så det vil jeg da gerne undskylde, hvis det virker sådan. Jeg hæftede mig bare ved, (eller misforstod måske :vedikke:) at nogen ikke syntes, at det var et stort problem....men.... fred være med det.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi jeg ikke ville svare, jeg er åbenbart kommet til at overse et par indlæg.

 

Jeg kan sagtens forstå at du blev forvirret, det gjorde jeg også. Jeg læste netop modsat dig at hunden kom fra gaden,....

Det er præcis det jeg reagerer på og som ofte sker herinde. En eller anden kommenterer problemet fra en vinkel der ikke nødvendigvis har noget med sagen at gøre, og straks adopterer hele HF indstillingen at det er DET de skal forholde sig til,.. også selvom TS gentagne gange forsøger at korrigere.

 

TS beskriver at Lucca kommer fra et godt hundehjem og er fuldstændig som hvis hun havde været købt i DK, hvilket vil sige at hunden kan have haft et godt hjem i Rumænien og bare er havnet på et internat pga. skilmisse. Der skal bare 1 bruger til, der nævner ordet gadehund og så begynder hele HF at behandle problemstillingen som om Lucca er en hund der har haft et hårdt liv på gaden. Eller 1 bruger der skriver at lucca ikke trives i hundeskov (hvordan man så kan afgøre det når man ikke har set hunden),.. så forholder hele HF sig til dét, uanset hvordan TS forsøger at rette misforståelsen. Det er sgu da underligt og jeg tager det sådan set bare op fordi jeg oplever det SÅ tit.

Jeg læser det, ligesom dig som om at hunden fungere fint iblandt hunde som den kender og som er venner, men så snart der i denne gruppe opstår konflikter, føler hunden et behov for at blande sig.

 

Derfor ser jeg det som en hund der har behov for god støtte og vejledning i sin omgang med hunde.

Jeg er enig i det sidste men læser det som om Lucca fungerer fint med fremmede hunde indtil en kendt hund havner i konflikt med en fremmed underdanig hund, hvor Lucca så kører med på en fælles-mobning. Og så læser jeg også at der ikke er problemer når Lucca er i hundeskov.

 

Det ved jeg ikke. Jeg har nok bare været i tvivl om hvad der skete hvornår og læst nogle ting forkert. Det oplever jeg slet ikke der bliver gjort her.

Så du har f.eks. ikke læst alle de indlæg hvor folk siger at det er synd for en hund at komme i hundeskov når den ikke bryder sig om det. At den får overskredet sine grænser og at ejeren ikke tilgodeser hundens behov, men sine egne?. Det kommer jo ikke fra TS i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi jeg ikke ville svare, jeg er åbenbart kommet til at overse et par indlæg.

 

 

Det er præcis det jeg reagerer på og som ofte sker herinde. En eller anden kommenterer problemet fra en vinkel der ikke nødvendigvis har noget med sagen at gøre, og straks adopterer hele HF indstillingen at det er DET de skal forholde sig til,.. også selvom TS gentagne gange forsøger at korrigere.

 

TS beskriver at Lucca kommer fra et godt hundehjem og er fuldstændig som hvis hun havde været købt i DK, hvilket vil sige at hunden kan have haft et godt hjem i Rumænien og bare er havnet på et internat pga. skilmisse. Der skal bare 1 bruger til, der nævner ordet gadehund og så begynder hele HF at behandle problemstillingen som om Lucca er en hund der har haft et hårdt liv på gaden. Eller 1 bruger der skriver at lucca ikke trives i hundeskov (hvordan man så kan afgøre det når man ikke har set hunden),.. så forholder hele HF sig til dét, uanset hvordan TS forsøger at rette misforståelsen. Det er sgu da underligt og jeg tager det sådan set bare op fordi jeg oplever det SÅ tit.

 

Jeg er enig i det sidste men læser det som om Lucca fungerer fint med fremmede hunde indtil en kendt hund havner i konflikt med en fremmed underdanig hund, hvor Lucca så kører med på en fælles-mobning. Og så læser jeg også at der ikke er problemer når Lucca er i hundeskov.

 

Nu har jeg læst tråden igen, og jeg læser hvor der er linket til velkomstpræsentationen af Luca hvor der står hun er gadetøs, og i denne tråd at hund kommer fra et "hundehjem". Jeg kan intet sted se at der beskrives at Lucca kommer fra et helt normalt hjem, bare fra et andet land? Jeg vil meget gerne have det linket, for det er altså ikke blevet forklaret af trådstarter. Jeg antager gadetøs betyder at hunden har boet på gaden, at omtale den som en gadehund uden at den har boet på gaden er i mine øjne ret misvisende. Så må man jo huske at gøre det tydeligt fra start, eller når man ser at folk tydeligvis misforstår; Jeg er i hvert fald stadig ikke sikker på andet end at det er en gadetøs der har boet på et hundehjem, og det er der åbenbart forskellige definationer af! Jeg kan intet sted i tråden finde din forklaring om skilsmisse, måske det er en anden tråd, men jeg synes altså jeg har forsøgt at finde det i henhold til denne debat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi jeg ikke ville svare, jeg er åbenbart kommet til at overse et par indlæg.

 

 

Det er præcis det jeg reagerer på og som ofte sker herinde. En eller anden kommenterer problemet fra en vinkel der ikke nødvendigvis har noget med sagen at gøre, og straks adopterer hele HF indstillingen at det er DET de skal forholde sig til,.. også selvom TS gentagne gange forsøger at korrigere.

 

TS beskriver at Lucca kommer fra et godt hundehjem og er fuldstændig som hvis hun havde været købt i DK, hvilket vil sige at hunden kan have haft et godt hjem i Rumænien og bare er havnet på et internat pga. skilmisse. Der skal bare 1 bruger til, der nævner ordet gadehund og så begynder hele HF at behandle problemstillingen som om Lucca er en hund der har haft et hårdt liv på gaden. Eller 1 bruger der skriver at lucca ikke trives i hundeskov (hvordan man så kan afgøre det når man ikke har set hunden),.. så forholder hele HF sig til dét, uanset hvordan TS forsøger at rette misforståelsen. Det er sgu da underligt og jeg tager det sådan set bare op fordi jeg oplever det SÅ tit.

 

Jeg er enig i det sidste men læser det som om Lucca fungerer fint med fremmede hunde indtil en kendt hund havner i konflikt med en fremmed underdanig hund, hvor Lucca så kører med på en fælles-mobning. Og så læser jeg også at der ikke er problemer når Lucca er i hundeskov.

 

 

Så du har f.eks. ikke læst alle de indlæg hvor folk siger at det er synd for en hund at komme i hundeskov når den ikke bryder sig om det. At den får overskredet sine grænser og at ejeren ikke tilgodeser hundens behov, men sine egne?. Det kommer jo ikke fra TS i hvert fald.

TS nævner da selv at hunden får/har fået overskredet sine grænser. At jeg så misforstår det og går ud fra det skete i hundeskoven er beklageligt, men jeg er også kun et menneske. Det er godt nok ikke ud fra ond vilje at jeg misforstår ting og at du tillægger mig de hensigter må stå helt for egen regning.

 

Og nu gider jeg sådan set ikke modtage mere kritik fra dig om det, så det her bliver mit sidste indlæg om det emne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg læst tråden igen, og jeg læser hvor der er linket til velkomstpræsentationen af Luca hvor der står hun er gadetøs, og i denne tråd at hund kommer fra et "hundehjem".

Det link du henviser til bliver først sat ind på side 8. Dvs. længe efter at jeg spørger folk hvor de har det fra, at Lucca har levet på gaden. Og som jeg siger, så går udenlandske internatshunde jo under betegnelsen "gadehunde" uanset om de har levet på gaden eller ej.

 

Jeg kan intet sted se at der beskrives at Lucca kommer fra et helt normalt hjem, bare fra et andet land? Jeg vil meget gerne have det linket, for det er altså ikke blevet forklaret af trådstarter.
Det er faktisk et meget godt eksempel på hvad der sker når folk ikke læser det der står.

TS beskriver at Lucca kommer fra et godt hundehjem og er fuldstændig som hvis hun havde været købt i DK, hvilket vil sige at hunden kan have haft et godt hjem i Rumænien og bare er havnet på et internat pga. skilmisse.

Det betyder ikke at hunden har haft.

 

Jeg antager gadetøs betyder at hunden har boet på gaden, at omtale den som en gadehund uden at den har boet på gaden er i mine øjne ret misvisende. Så må man jo huske at gøre det tydeligt fra start, eller når man ser at folk tydeligvis misforstår; Jeg er i hvert fald stadig ikke sikker på andet end at det er en gadetøs der har boet på et hundehjem, og det er der åbenbart forskellige definationer af! Jeg kan intet sted i tråden finde din forklaring om skilsmisse, måske det er en anden tråd, men jeg synes altså jeg har forsøgt at finde det i henhold til denne debat?

TS bruger ikke selv ordet gadehund, det er faktisk dig selv der nævner det først. Og så kan du da ikke beskylde hende for at misinformere fordi Tullemus linker til en anden tråd (på side 8 hvor TS ikke længere kommenterer på tråden) hvor TS bruger ordet gadetøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det link du henviser til bliver først sat ind på side 8. Dvs. længe efter at jeg spørger folk hvor de har det fra, at Lucca har levet på gaden. Og som jeg siger, så går udenlandske internatshunde jo under betegnelsen "gadehunde" uanset om de har levet på gaden eller ej.

 

Det er faktisk et meget godt eksempel på hvad der sker når folk ikke læser det der står.

 

Det betyder ikke at hunden har haft.

 

 

TS bruger ikke selv ordet gadehund, det er faktisk dig selv der nævner det først. Og så kan du da ikke beskylde hende for at misinformere fordi Tullemus linker til en anden tråd (på side 8 hvor TS ikke længere kommenterer på tråden) hvor TS bruger ordet gadetøs.

 

Jeg læser altså op på hunden før jeg svarer og havde selv læst den introduktion som der linkes til, længe før den linkes i tråden, netop fordi jeg ikke vidste hvad "hundehjem" betød. Da jeg selv kan se at hun har omtalt hunden som gadetøs, ja så antager jeg at hunden altså er en gadehund.

 

Ellers er mine stambogshunde da også gadetøser? De kommer også fra et andet land....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser altså op på hunden før jeg svarer og havde selv læst den introduktion som der linkes til, længe før den linkes i tråden, netop fordi jeg ikke vidste hvad "hundehjem" betød. Da jeg selv kan se at hun har omtalt hunden som gadetøs, ja så antager jeg at hunden altså er en gadehund.

 

Ellers er mine stambogshunde da også gadetøser? De kommer også fra et andet land....

Sjovt nok er du ikke registreret som besøgende inde på TS's profil. Det troede jeg man automatik blev hver gang man så en anden brugers profil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...